MuscleMeat

Met welke oefeningen groeit mijn borst het snelst?

yannickoz

Novice
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
83kg
hallo,

Ik train nu ongeveer 1 jaar en alles gaat nog goed vooruit.
Mijn borst niet, ik blijf hangen bij de 90kg(bankdrukken), hoe groei ik het snelst met borst?(welke oefeningen en herhalingen)

Alvast bedankt!

Hoeveel sets/reps doe je en hoevaak train je borst in de week. Hier kunnen we niet veel mee. Behalve dat je ook schuin moet bankdrukken en fly's moet doen.

als ik mij niet vergis parallel bar dips. deze oefening wordt ook wel "upper body squat" genoemd, omdat je echt alles nodig hebt. volgens mij gebruik je hierbij al je spieren ook intensiever dan bij de bench.

Probeer tijdje dumbbell bench press, close grip bench press, Flyes (op een swiss ball) en 3/4 banken (pauze op de borst, uitstoten, 3/4e omhoog stoppen en weer zakken)

als ik mij niet vergis parallel bar dips. deze oefening wordt ook wel "upper body squat" genoemd, omdat je echt alles nodig hebt. volgens mij gebruik je hierbij al je spieren ook intensiever dan bij de bench.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nee, het is geen massabouwer. Maar ik vind ze perfect als finisher na bankdrukken. Lekker langzaam met een redelijk gewicht dan voel je je borstspieren wel.

:roflol: Flyes is juist een massabouwer

Ruil ''dat fijne gevoel'' dan in voor een paar setjes meer BP.. Zal je ongetwijfeld veel meer aan hebben.

hallo,

Ik train nu ongeveer 1 jaar en alles gaat nog goed vooruit.
Mijn borst niet, ik blijf hangen bij de 90kg(bankdrukken), hoe groei ik het snelst met borst?(welke oefeningen en herhalingen)

Alvast bedankt!

niet slecht na 1j 90kg benchen... welk schema volg je vandaag? Welke oefeningen en hoeveel reps?

---------- Post toegevoegd Sat 17 Mar 2012 om 21:36 ----------

hehe, ik had zoiets op verschillende sites gelezen, vandaar. ;)

assume.jpg

Ruil ''dat fijne gevoel'' dan in voor een paar setjes meer BP.. Zal je ongetwijfeld veel meer aan hebben.

+1 - als je hoger wilt benchen, moet je meer benchen :)

ik doe altijd gewoon 4 setjes BP, dan incline BP (optioneel, kan er ook mee beginnen). Vervolgens incline dumbbell fly's. Als afwisseling weer dumbbell press en dan cable fly's. Die laatste ben ik vaak al te moe voor omdat ik dan steek in mijn schouder op voel komen.

Even deloaden en dan gewoon 95 kilo beginnen drukken. Eerst wat setjes met 90 en dan gewoon meer drukken. Je zal die setjes niet vol krijgen maar na een paar trainingen gaat dat wel lukken!
Zo deed ik dat toch met mijn bench plateau :) Zit nu 25 kg bij dus het helpt wel?

Ik dacht altijd dat oefeningen als bankdrukken massa aanzetten en fly's je pecs "vormden" afijn weer wat geleerd ;)
Nee is juist andersom voor borst, Bench press is een compound hier train je dus borst/schouders/triceps en een beetje rug mee.
Fly'es is bijna puur borst en dus isoleer je de borst beter waardoor je in theorie dus meer massa op je borst zou krijgen.

Maar idd met bankdrukken pak je natuurlijk ook gewoon goed massa op je borst.

Nee is juist andersom voor borst, Bench press is een compound hier train je dus borst/schouders/triceps en een beetje rug mee.
Fly'es is bijna puur borst en dus isoleer je de borst beter waardoor je in theorie dus meer massa op je borst zou krijgen.

Maar idd met bankdrukken pak je natuurlijk ook gewoon goed massa op je borst.

Hoe goed je een spier kunt isoleren is niet de enige bepalende factor voor een "massabouwende" oefening.

Ook zeg je dat het eigenlijk andersom is voor borst, dus insinueer je dat bankdrukken je borst vormt, daarna zeg je dat je met bankdrukken ook goed massa pakt.

?

benche,fly's, pullovers... tijd zal het zegge

Terug
Naar boven