Fitness Seller

Michieln's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Ok thx! Misschien ga ik dat proberen.

Merk je ook dat je er sterker op wordt en/of dat je kuiten groeien?

Ok thx! Misschien ga ik dat proberen.

Merk je ook dat je er sterker op wordt en/of dat je kuiten groeien?

Kuiten reageren altijd op hoge herhalingen, komt door het type spierweefsel.
Ga ze donderdag weer trainen, dus kan dan meer zeggen over kracht toename.
Heb dit namelijk vorige week voor eerst gedaan met nieuwe schema.
Trainde me kuiten eerder nooit, maar dit is gewoon goede manier van kuiten trainen.

Andere manier is gewoon 3 normale setjes en dan telkens tot failure gaan!
Kuiten moet je gewoon helemaal kapot maken willen ze überhaupt keertje gaan groeien ;)

Hmm ik heb 3XL zien zeggen dat de gastrocnemius 6-12 herhalingen nodig hebben.

Maar zal wat hoger zitten in reps en lager in gewicht, en gewoon tot failure gaan. Kijken wat dat wordt :)

Kuiten reageren altijd op hoge herhalingen, komt door het type spierweefsel.

Heb je wel eens gekeken uit welk type de gastrocnemius overwegend bestaat? dan kom je uit op fasttwich dominant (meer dan 50% fasttwich) wat je dus juist niet met hoge hh, maar met lagere hh en veel gewicht moet trainen.

Heb je wel eens gekeken uit welk type de gastrocnemius overwegend bestaat? dan kom je uit op fasttwich dominant (meer dan 50% fasttwich) wat je dus juist niet met hoge hh, maar met lagere hh en veel gewicht moet trainen.

Wat denk jij van 3 setjes laag in reps (6-10) en na elk setje een dropset? Of zeg je gewoon laag in reps zitten en niet anders trainen dan andere spieren?

The Calves
The long, deeper calf muscle, the soleus, keeps you upright all day and is correspondingly close to 90% slow twitch, so don't bother with reps below 15. The gastrocnemius is often called the fast twitch dominant part of the calves, but that's only compared to the super slow soleus.

The lateral head is indeed fast-twitch dominant, but only by a few percent, and the medial head is actually slow-twitch dominant by a few percent, so use medium volume for the gastrocs. You can emphasize the medial head by pointing your toes out and the lateral head by pointing the toes in.

Both the soleus and the gastrocs perform plantar flexion, but the biarticulate gastrocs also flex the knee, and they can't flex at both joints at the same time. Therefore, you can isolate the hamstrings during knee flexion and the soleus during plantar flexion by plantar flexion and knee flexion, respectively.

http://www.t-nation.com/free_online...ecific_hypertrophy_biceps_back_and_lower_body

Geschreven door Menno Henselmans

Die man baseert alles op onderzoek, dus geloof zijn redenatie dat het juist wel hoge herhalingen moet zijn ;)

Dus als je gewoon "rechte" calf presses doet hou het dan hoog.
Doe je ze echter met je tenen naar binnen of buiten hou ze dan op medium reps 8-12

Laatst bewerkt:
THE PERCENTAGES OF TYPE I FIBRES 1N SAMPLES OF 36 HUMAN MUSCLES OBTAINED FROM 6 MALE ADULTS AT AUTOPSY

Gastrocnemius (lat. head surface) 46.0 45+5 35.2 46.0 37.7 50.7
Gastrocnemius (lat. head deep) 60.0 44.1 43.3 46.7 53.5 54.0
Gastrocnemius (medial head) N.T. 47.6 49.3 53.4 46.9 56.9

Zoals je ziet, overwegend onder de 50% en dus Type II dominant wat betekend dat je het in de lagere range moet zoeken en niet in de hogere
Hogere reps doen voor de soleus belast de gastrocnemius al voldoende in de hogere rep range (gemeenschappelijke insertie en dus overlap van belasting)

En wat tenen naar binnen/buiten, is een achterhaalde methode.

Laatst bewerkt:
Dinsdag 5 maart

Lever Wide Grip Seated Row (plate loaded)
Heb de BB BOR vervangen, vind het maar een k*t oefening
4 x 10 x 90 kg

DB bench press
10 x 26 kg
8 x 26 kg - Mehh, k*t vooruitgang. Misschien komt het omdat ik anders reageer op die eerste oefening, of vanwege de hitte
9 x 26 kg

Cable (lat) pulldown
10 x 70 kg
7 x 70 kg - gay
10 x 65 kg

DB incline bench press
9 x 24 kg
5 x 24 kg - gay
10 x 22 kg

DB rear lateral raise
3 x 12 x 10 kg

Cable overhead triceps extension
2 x 11 x 25 kg

DB incline curl
2 x 12 x 12 kg

Wat een k*t training, slechte vooruitgang vergeleken met vorige week, zelfs iets slapper naar mn idee. Misschien reageerde ik anders omdat ik die seated row zwaarder vond dan de BOR. En omdat het t*ring warm was daar.

Abbo.

Dezelfde lichaamslengte, ik ben alleen 79 kg (sorry, ik ben nog een beetje ecto :D). Ik ben wel benieuwd naar jouw progressie.

Geen andere sportscholen in de buurt zodat je toch kan squaten?

Hmm jawel maar ik zit helaas nog vast aan een contract t/m januari 2014 :D

Ik kan wel een hack squat doen, heb ik al is geprobeerd, maar die is onmogelijk om zonder bolle rug uit te voeren, stang is niet ver genoeg van de grond. Dus liever niet.
Ga die misschien proberen met van die stepups, om de boel te verhogen. Vraag me alleen af of de ROM dan niet te beperkt wordt.

Laatst bewerkt:
Ik volg je man, sterke leg press moet ik zeggen!

Donderdag 7 maart

Deadlift
6 x 130 kg - Heuj, 3x20kg aan beide kanten :D
6 x 130 kg
4 x 130 kg
2,5 kg meer gewicht, en ook nog is meer reps! Zeer tevreden. Volgende week nog een keer 130 kg, ga pas verhogen als ik 3x6x130 kg kan.

Lever 45 leg press
3 x 10 x 220 kg - Weer 2,5 kg erbij, was wel redelijk zwaar, ga maandag nog wel beginnen met ditzelfde gewicht

Leg curl
2 x 12 x 65 kg - 1 extra rep, hoera xD
11 x 65 kg

Leg extension
2 x 12 x 75 kg - 1 rep minder
10 x 75 kg

Lying leg-hip raise
2 x 12 x 6 kg - Van 5 naar 6 gegaan
11 x 6 kg

Lever 45 Calf press
4 x 10 x 185 kg

Tevreden.

Nette dl! Weegt jouw stang maar 10?

Voor zover ik, en de rest van de mensen die er sporten weten wel ja.

Vrijdag 8 maart

DB bench press
3 x 10 x 26 kg - Voelt nog niet aan alsof ik hoger kan

Lever seated row
4 x 10 x 90 kg - DB BOR kan niet hoger dan 30 kg dus moest ik vervangen

DB incline bench press
10 x 24 kg
6 x 24 kg - gay
8 x 24 kg

Cable (lat) pulldown
10 x 70 kg
2 x 10 x 65 kg

DB lateral raise
2 x 12 x 10 kg - Voelde nog niet aan alsof ik volgende week zwaarder kan
10 x 10 kg

Weighted Bench Dips
10 x BW
10 x BW+10 kg
7 x BW+15 kg - Was ff uitproberen, bij 15 kg ging mn borst trillen enzo en lukte t niet echt meer

BB curl
10 x 25 kg
8 x 25 kg - k*t oefening, ga preacher curls er denk ik weer ingooien, valt minder mee te cheaten

Niet echt vooruitgang. beetje matig.

Overzichtje (noemenswaardige) vooruitgangen deze maand:

Leg Press: 200 kg --> 220 kg
Romanian DL: 80 kg --> 90 kg
DB Bench Press: +/- 24 kg --> 26 kg
DB Incline Bench Press: +/- 22 kg --> 24 kg
Cable Pulldown: 60/65 kg --> 70/65 kg
Deadlift: 125 kg --> 130 kg
DB Lateral Raise: 8 kg --> 10 kg

Rest van de oefeningen is niet consistent geweest ivm vervangingen enzo,
en/of zijn isolatie oefeningen die de spieren verder vermoeien en waar ik niet direct grote progressie op maak.

Afgelopen maand een week hoofdpijn gehad, waardoor ik 2 trainingen gemist heb, verder ben ik nog een beetje aan het experimenteren met welke oefeningen ik nou echt chill vind, waardoor progressie soms moeilijk bij te houden is en soms ook inconsistent.

Maar mensen zeggen dat ik beest aan het worden ben dus ik zit wel goed denk ik, :trollface:

Ga vanaf begin april (1e of 8e) beginnen met cutten voor de zomer denk ik, wil wel echt droog staan dan (voor het eerst in m'n leven - ben benieuwd).

Laatst bewerkt:
Vraagje!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Waarom neem je extra magnesium?

Vrijdag 8 maart

DB bench press
3 x 10 x 26 kg - Voelt nog niet aan alsof ik hoger kan

Lever seated row
4 x 10 x 90 kg - DB BOR kan niet hoger dan 30 kg dus moest ik vervangen

DB incline bench press
10 x 24 kg
6 x 24 kg - gay
8 x 24 kg

Cable (lat) pulldown
10 x 70 kg
2 x 10 x 65 kg

DB lateral raise
2 x 12 x 10 kg - Voelde nog niet aan alsof ik volgende week zwaarder kan
10 x 10 kg

Weighted Bench Dips
10 x BW
10 x BW+10 kg
7 x BW+15 kg - Was ff uitproberen, bij 15 kg ging mn borst trillen enzo en lukte t niet echt meer

BB curl
10 x 25 kg
8 x 25 kg - k*t oefening, ga preacher curls er denk ik weer ingooien, valt minder mee te cheaten

Niet echt vooruitgang. beetje matig.

Overzichtje (noemenswaardige) vooruitgangen deze maand:

Leg Press: 200 kg --> 220 kg
Romanian DL: 80 kg --> 90 kg
DB Bench Press: +/- 24 kg --> 26 kg
DB Incline Bench Press: +/- 22 kg --> 24 kg
Cable Pulldown: 60/65 kg --> 70/65 kg
Deadlift: 125 kg --> 130 kg
DB Lateral Raise: 8 kg --> 10 kg

Rest van de oefeningen is niet consistent geweest ivm vervangingen enzo,
en/of zijn isolatie oefeningen die de spieren verder vermoeien en waar ik niet direct grote progressie op maak.

Afgelopen maand een week hoofdpijn gehad, waardoor ik 2 trainingen gemist heb, verder ben ik nog een beetje aan het experimenteren met welke oefeningen ik nou echt chill vind, waardoor progressie soms moeilijk bij te houden is en soms ook inconsistent.

Maar mensen zeggen dat ik beest aan het worden ben dus ik zit wel goed denk ik, :trollface:

Ga vanaf begin april (1e of 8e) beginnen met cutten voor de zomer denk ik, wil wel echt droog staan dan (voor het eerst in m'n leven - ben benieuwd).

Barbell curls zijn echt wel fijne oefening alleen als jij gaat hangen om gewicht omhoog te krijgen is je gewicht gewoon te zwaar. Gewoon rustig opbouwen ;)

Progress is wel netjes man, keep it up!

Vraagje!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Waarom neem je extra magnesium?

Weet ik niet meer :D blijf m nu maar nemen omdat ik het anders geld verspilling vind, maar is een enorme pot hehe

Barbell curls zijn echt wel fijne oefening alleen als jij gaat hangen om gewicht omhoog te krijgen is je gewicht gewoon te zwaar. Gewoon rustig opbouwen ;)

Progress is wel netjes man, keep it up!

Tja kweet niet, soms voel ik m echt goed, maar vrijdag weer heel matig, ook als ik gewoon 10 reps eruit kan halen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven