Fitness Seller

Mijn kuurlog

Bedankt voor je reactie, hier heb ik wat aan!

Dat is wat ik nu ook doe ongeveer.
2x 3 dagen doe ik dan momenteel met 1 dag tussenin rust : Tricep/Chest, Back/Biceps, Legs/Shoulders (buik doe ik meestal 2 oefeningen elke dag einde vd training)

Wat ik zou doen:

Triceps/chest/shoulders
Back/Biceps
Legs + abs
FB (6-7 oefeningen)

Rustdagen kan je inplannen zoals je wil. Er zijn uiteraard nog veel andere mogelijke trainingsschema's: voorzie gewoon minstens 4 trainingen en 2* elke spiergroep per week (biceps/triceps hoef je niet per se 2* te doen omdat je die bij borst en rugoefeningen sowieso al activeert).

• Topic Starter Topic Starter
Toen zat ik inderdaad aan de deca, goed gezien Einstein.

Nee, jij draait alles om. Je gaat nu het slachtoffertje uithangen terwijl er bij jou alles aan van alles schort, als jij een uurtje onderzoek had gedaan had je dat allemaal geweten dus niet zo zielig gaan doen. Onder 'kuurlogs' staan veel meer gevallen zoals jij dus je had het kunnen weten.

En, waar lees jij aannames?
Dat je voeding ruk is: feit. Anders was je wel zwaarder geweest zonder AAS want met jouw lengte en gewicht valt er nog zat te halen.
Dat je je wel zorgen moet maken om je begeleider: feit. Dat hij je überhaupt laat kuren is te gek. En dan nog 500mg test en 400mg bold, kom op man.

Raar he, als het halve forum vol staat met gevallen zoals jij, dat je dan geen normale reacties krijgt. Dat heet vragen naar de bekende weg.

Aannames maakte je zeker, betreft voeding en dat ik mijn kuur koop van mijn begeleider?

1. mijn begeleider is met dezelfde stats als ik begonnen en heeft op de dag van vandaag een perfect resultaat.Ons spul wordt ook door bekende gemaakt en zit geen troep van de markt in.(dus we weten wat we doen)
Maar bedankt dat je bezorgd bent.

2. Voedingsschema mag nog op de schop wanneer ik mijn wenselijke gewicht bereikt heb. Tot 85kg vreet ik nog alles op vetten en suikers na.
Jammer genoeg door bepaalde genen zou volgens een arts langer dun blijven hoeveel ik ook vreet.
Maar nogmaals, het aankomen gaat nu prima en eetlust wordt alleen maar meer en meer.

Misschien heb je met mij hier een valse start gemaakt maar veel vraag ik niet van je/algemeen.
Wat tips en tricks om dit proces goed mogelijk te doorstaan.

Zo niet leer ik het alsnog van anderen :P

Jammer genoeg door bepaalde genen zou volgens een arts langer dun blijven hoeveel ik ook vreet.

Welke genen mogen dat dan zijn?

Tot 85kg vreet ik nog alles op vetten en suikers na. en dan mogen we niet aannnemen dat je voedingsschema op niks trekt.
Kan geloven dat je 10 kg bijkomt op 4 weken. Je gains bestaan dus uit veel vet en vocht.

En wat is er mis met vetten eten?

Aannames maakte je zeker, betreft voeding en dat ik mijn kuur koop van mijn begeleider?

1. mijn begeleider is met dezelfde stats als ik begonnen en heeft op de dag van vandaag een perfect resultaat.Ons spul wordt ook door bekende gemaakt en zit geen troep van de markt in.(dus we weten wat we doen)

2. Voedingsschema mag nog op de schop wanneer ik mijn wenselijke gewicht bereikt heb. Tot 85kg vreet ik nog alles op vetten en suikers na.
Maar nogmaals, het aankomen gaat nu prima en eetlust wordt alleen maar meer en meer.

Misschien heb je met mij hier een valse start gemaakt maar veel vraag ik niet van je/algemeen.

Ik voel me vandaag lekker chill dus ga je niet persoonlijk aanvallen maar ik kan je wel vrijblijvend meegeven dat je kennis vol fouten en gaten zit. Je doet er goed aan om je in te lezen over trainen (tips die ik hierboven gaf zijn een basis), voeding (energiebehoefte, kcal in vs kcal out, macro's, cutten, bulken ...) en AAS (a:e verhouding, impact op gezondheid, impact op hormoonhuishouding, ...).

Je gains bestaan dus uit veel vet en vocht.

Dat vermoed ik ook, 4-5 kg vvm bijkomen tijdens een eerste kuur is zowat het max gemiddelde.

Het geeft meteen aan dat hij qua voeding niet echt weet wat hij doet.

Ik voel me vandaag lekker chill dus ga je niet persoonlijk aanvallen maar ik kan je wel vrijblijvend meegeven dat je kennis vol fouten en gaten zit. Je doet er goed aan om je in te lezen over trainen (tips die ik hierboven gaf zijn een basis), voeding (energiebehoefte, kcal in vs kcal out, macro's, cutten, bulken ...) en AAS (a:e verhouding, impact op gezondheid, impact op hormoonhuishouding, ...).

Dat vermoed ik ook, 4-5 kg vvm bijkomen tijdens een eerste kuur is zowat het max gemiddelde.

Het geeft meteen aan dat hij qua voeding niet echt weet wat hij doet.

En hij komt dan nog 10 kg bij op 4 weken. halverwege de kuur ongeveer.

op 191cm moet je sws veel vreten... "bepaalde genen" of niet.
Ik heb ook het gevoel dat jij je vetten skipt? want je vreet alles op vetten en suikers na. Dat is niet echt handig, want je hebt gewoon vetten nodig. Even nog goed inlezen en wat sticky's lezen

Je gaf aan dat je zo goed als droog was op 3 jaar trainen met je genoemde stats. Je bent gewoon een shrimpy en moet echt meer gaan vreten man. Leuk dat je droog bent maar je wilt gewoon gains maken neem ik aan? Laat eens weten wat je doet met je voeding dan kunnen we daar "serieus" naar kijken. Als je namelijk gaat eten zoals je al at raak je zo weer gains kwijt.

Klopt en ik wil inderdaad ook gainen. Mijn voeding momenteel past absoluut nog niet bij mijn goals.

Heb je een voorbeeld schema bij 6d trainen? (2x 3)

Wat ik nu deed was gewoon dagelijks eten om de 2 a 3 uur :

• -Begin de dag met een bak meusli + halfvol melk
  • -volkoren sneetjes brood met kipfilet of tonijn) ochtend tot middag door.
  • -Proteine shake (23gr) whey tussen 13:00u en 14:00
  • -Banaantje voor de training.
  • *Workout*
  • -Warme maaltijd pasta / rijst met kip rond 16:00u
  • -Proteine shake (26gr) Caseïne na training.
  • -Warm eten (verschillend) wat de pot schaft.
  • Soms nog een bordje voor het slapen gaan. (vervangen door kwark?)

Klopt en ik wil inderdaad ook gainen. Mijn voeding momenteel past absoluut nog niet bij mijn goals.

• *Workout*

Een opsomming van voeding zijn we niet veel mee. Kcals en macros?

op 191cm moet je sws veel vreten... "bepaalde genen" of niet.
Ik heb ook het gevoel dat jij je vetten skipt? want je vreet alles op vetten en suikers na. Dat is niet echt handig, want je hebt gewoon vetten nodig. Even nog goed inlezen en wat sticky's lezen

Niet altijd 100% maar ik lette er wel teveel op om droog te blijven destijds en daar ben ik in blijven hangen.

Thanks voor je tips

Een opsomming van voeding zijn we niet veel mee. Kcals en macros?

Daar let ik niet op en het is ook niet mijn doel om schwarznegger te worden.

Het mag wel leuk blijven en wat fanatiek met normale resultaten die je met het oog eenvoudig opmerkt.

Maar ik weeg mijn eten niet en let ook niet op de kcal. (wel op de eiwitten en vetten)

Gezien mijn dunne achtergrond is het ook niet relevant denk ik?

• *Workout*
6d trainen per week zou je een bro split kunnen doen of upper/lower body schema.
Betreft je voeding eet om de 2 uur een maaltijd, je eet nog te weinig man. ik zou dik boven de 3000Kcals eten. Eet voor je training meer dan een banaantje en een shake. Carbs voor je training ga je goed op. Eet een bordje voor het slapen, anders haal je het niet.

Het mag wel leuk blijven en wat fanatiek met normale resultaten die je met het oog eenvoudig opmerkt.

Maar ik weeg mijn eten niet en let ook niet op de kcal. (wel op de eiwitten en vetten)

Waarom kuur je dan in hemelsnaam?

Echt waar, dit is wat bodybuilding een slechte naam geeft.

Ehh wegen is wat anders dan gewoon simpelweg je eten ff te tracken man... weet wat je eet en als shrimpy zijnde is dat juist relevant.

Tijdens een kuur is dat nog meer relevant imo. Te weinig eten is niet bijkomen,zonde van de kuur. Te veel eten is veel voch en baggervet worden ook zonde van de kuur. Al dat vet moet er achteraf weer af.

En na de kuur wordt kcals tracken nog belangrijker. Te weinig eten en je zal na x aantal maand niks meer overhouden van je kuur. Geld weggooien om maar te zwijgen voor de gezondheidsrisicos voor niks dan nog.

Als je wil kuren moet het goed doen,dus ook je voeding tracken.

En met 1 kuurtje wordt je zeker geen schwarzenegger,daar moet je geen bang van hebben.

Het is WEL relevant omdat je in een bulk de juiste macro's en kcal wil binnen krijgen zodat je spiermassa kan aanzetten en niet een shitload aan vet/vochtmassa.

Wanneer je te mager bent voor je lengte is het normaal dat je vooral meer wil wegen. Je wil progressie zien op die weegschaal. Het probleem is dat je op een bepaald moment in de spiegel kijkt en je realiseert dat je teveel vet bent aangekomen waardoor je fysiek gewoon ruk is. Het resultaat van een dirty bulk is dus dat de daaropvolgende cut gewoon veel zwaarder wordt.

Doe een bulk dus meteen goed: track je macro's en tel je kcal (+- 750 kcal surplus tijdens een eerste kuur is ok), je zal minder snel progressie op de weegschaal zien maar je zal later dankbaar zijn dat je verstandig gebulkt hebt.

Als je iets van basiskennis hebt dan begrijp je deze post. Als je deze post niet gelooft/begrijpt dan zit je qua kennis met een serieus probleem.

Tijdens een kuur is dat nog meer relevant imo. Te weinig eten is niet bijkomen,zonde van de kuur. Te veel eten is veel voch en baggervet worden ook zonde van de kuur. Al dat vet moet er achteraf weer af.

En na de kuur wordt kcals tracken nog belangrijker. Te weinig eten en je zal na x aantal maand niks meer overhouden van je kuur. Geld weggooien om maar te zwijgen voor de gezondheidsrisicos voor niks dan nog.

Als je wil kuren moet het goed doen,dus ook je voeding tracken.

Dit dus. Johny is vaak een overactief testosteronbommetje maar soms komen er wijze woorden uit hem ;)

Ehh wegen is wat anders dan gewoon simpelweg je eten ff te tracken man... weet wat je eet en als shrimpy zijnde is dat juist relevant.

Ahja, mijn logica erbij was juist: als je dun bent let je bijna nergens op en vreet je alles tot je op gewicht bent ... ?

Eenmaal in dat stadium pas bijhouden hoeveel kcal/eiwitten/vetten ?

Corrigeer me alsk dat mis heb.

Soms klinkt vreten makkelijk maar er zijn welleens van die momenten dat je niet meer kunt binnenwerken. (throwup)

Het is WEL relevant omdat je in een bulk de juiste macro's en kcal wil binnen krijgen zodat je spiermassa kan aanzetten en niet een shitload aan vet/vochtmassa.

Wanneer je te mager bent voor je lengte is het normaal dat je vooral meer wil wegen. Je wil progressie zien op die weegschaal. Het probleem is dat je op een bepaald moment in de spiegel kijkt en je realiseert dat je teveel vet bent aangekomen waardoor je fysiek gewoon ruk is. Het resultaat van een dirty bulk is dus dat de daaropvolgende cut gewoon veel zwaarder wordt.

Doe een bulk dus meteen goed: track je macro's en tel je kcal (+- 750 kcal surplus tijdens een eerste kuur is ok), je zal minder snel progressie op de weegschaal zien maar je zal later dankbaar zijn dat je verstandig gebulkt hebt.

Als je iets van basiskennis hebt dan begrijp je deze post. Als je deze post niet gelooft/begrijpt dan zit je qua kennis met een serieus probleem.

Dit dus. Johny is vaak een overactief testosteronbommetje maar soms komen er wijze woorden uit hem ;)

Ik geloof je post zeker wel! Ben hier ook om te leren.

Thanks!

Terug
Naar boven