XXL Nutrition

mijn trainingsschema

vader

Novice
Waardering
0
hey iedereen,
ik zocht een deel van het forum waar ik me eerst eens kon voorstellen maar vond dat nergens terug dus doe ik het eventjes hier alvorens mijn topic te starten.
Ik ben een 31 jarige, die reeds 8 jaar is gehuwd en pas vader is geworden.
Ik heb altijd al gesport, maar heb het nooit lang vol kunnen houden omdat ik nogal een zwak gestel had en constant blessures had.
Sinds een aantal jaar is dat beter en nu train ik sinds een maand. Ik word heel goed begeleid door iemand die heel goed zijn job kent.
Mijn doel:

11 %BF, en 88 kilo wegen. (ik heb nu ongeveer 14 a 15 % en weeg 84 kilo, een maand geleden 82 kilo)
120 kilo 10 keer kunnen bankdrukken en standing barbell 10 keer kunnen curlen met 80 kilo (zit nu aan 45)

dit is mijn trainingsschema:

maandag 2 maart
rug borst schouders
woensdag 4 maart
Triceps / biceps
vrijdag 6 maart
borst rug schouders
zaterdag 7 maart
Legs/ cardio
maandag 9 maart
borst rug schouders
woensdag 11 maart
Biceps / triceps
vrijdag 13 maart
rug borst schouders
zaterdag 14 maart
Legs/ cardio
maandag 16 maart
rug borst schouders
woensdag 18 maart
Triceps / biceps
vrijdag 20 maart
borst rug schouders
zaterdag 21 maart
Legs/ cardio

(heb een maand 12 /10 /8 /6 gedaan en zal nu een 6 a 8 tal weken 5 x 5 doen)
borst: flat barbell bench/ incline barbell bench, flies, eventueel 2 keiharde series incline db bench press omdat ik dat zo graag doe

rug:
wide grip lat pull down
dumbbell row
close grip pull down (met zo'n kleine vreemde v vormige greep)
ik doe geen deadlifts omdat ik een gebroken ruggenwervel heb.
barbell row jammer genoeg ook niet meer.

schouders:
military press (een sessie met de brbell en de volgende sessie met db)
lateral raise
front raise
beiden met dumbbells

biceps:
standing barbell row
alternate sitting curl
hammer curl
concentration curl

triceps
skull crusher
overhead db extension
press down
dips tussen bankjes met 40 a 50 kilo op dijbenen

benen:
geen squat meer jammer genoeg want was mijn favoriet (maar heb reeds van nature massieve benen dus ik moest het toch al niet teveel meer doen)
leg press
leg extension
leg curl

cardio
30 minuten fietsen, iedere zaterdag
en 10 minuten voor iedere training en 15 min na iedere training.

ben nu 4 weken bezig:
biceps omtrek van 36 naar 39 cm
taille van 91 naar 88
borstomtrek van 104 naar 109

na dit schema (15 april ongeveer) wil ik 10 keer 95 kunnen bankdrukken (zit nu aan 10 keer 75 en zat 4 weken geleden aan 10 keer 60)

voeding;
gewoon zo veel mogelijk eten en zoveel mogelijk gezond. dus veel eiwitten, veel koolydraten, ook het broodnodige vet,...

vervelend van al dat blessure-leed - succes met je log - bb row liggend op een schuine bank , is dat niks voor je , omdat ik zag je wel gaat db rowen

welkom en sucses!

• Topic Starter Topic Starter
vervelend van al dat blessure-leed - succes met je log - bb row liggend op een schuine bank , is dat niks voor je , omdat ik zag je wel gaat db rowen

ja,
als ik me goed ondersteun, dan kan ik redelijk zwaar db row'en,
zonder pijn te hebben of te krijgen aan mijn onderrug.
Je idee, namelijk op mijn buik, op een schuine bank liggen en dan met een speciale barbell de oefening uitvoeren is een zeer goed idee en één van de redenen dat ik lid werd van deze site. Namelijk om ideeen op te doen.
Maar ik mijn belachelijk kleine vervelende club is er maar heel weinig gerief om goed te trainen.
Ik zoek een andere club, maar dat vind je niet zo makkelijk tegenwoordig, nu die flauwe strandjanettenclubs zoals stadium en passage fitness overal opduiken.

rug borst schouders op 1 dag?

Zou ik niet doen.

Succes iig!

Lijkt me ook niet erg handig om te gaan cardio-en na je benetraining?
Althans als ik benen heb getraind kan ik nauwelijks nog trappen lopen laat staan cardio-en?
Of train je niet tot het uiterste.....

ja,
als ik me goed ondersteun, dan kan ik redelijk zwaar db row'en,
zonder pijn te hebben of te krijgen aan mijn onderrug.
Je idee, namelijk op mijn buik, op een schuine bank liggen en dan met een speciale barbell de oefening uitvoeren is een zeer goed idee en één van de redenen dat ik lid werd van deze site. Namelijk om ideeen op te doen.
Maar ik mijn belachelijk kleine vervelende club is er maar heel weinig gerief om goed te trainen.
Ik zoek een andere club, maar dat vind je niet zo makkelijk tegenwoordig, nu die flauwe strandjanettenclubs zoals stadium en passage fitness overal opduiken.

het voordeel , je isoleert alles , en je bent puur met de beweging bezig

Lijkt me ook niet erg handig om te gaan cardio-en na je benetraining?
Althans als ik benen heb getraind kan ik nauwelijks nog trappen lopen laat staan cardio-en?
Of train je niet tot het uiterste.....

toen ik indertijd squatte, dan had ik ook niet veel meer over om aan cardio te doen;
maar aangezien squat niet meer in mijn schema zit doe ik het volgend:
10 a 15 min fietsen
4 x 15 leg press (zo zwaar mogelijk)
4 x 15 leg extension
4 x 15 leg curl

daarna nog 20 min cardio

en wat betreft mijn zware trainingsdag borst rug schouders,

dat lukt redelijk goed, zelf als ik bij iedere set tot failure ga, dus zo zwaar mogelijk.

toen ik indertijd squatte, dan had ik ook niet veel meer over om aan cardio te doen;
maar aangezien squat niet meer in mijn schema zit doe ik het volgend:
10 a 15 min fietsen
4 x 15 leg press (zo zwaar mogelijk)
4 x 15 leg extension
4 x 15 leg curl

daarna nog 20 min cardio

en wat betreft mijn zware trainingsdag borst rug schouders,

dat lukt redelijk goed, zelf als ik bij iedere set tot failure ga, dus zo zwaar mogelijk.

Waarom voeg je de stiffed leg deadlift niet toe dan heb je 2 oef. voor voorkant en 2 voor de achterkant?

het klopt inderdaad dat ik mijn schouders toch niet hard genoeg kan trainen als ik keihard borst en rug train. Vroeger lukte dat wel. ja ik ben nu ook al eens 31.

hoe kan ik dat oplossen zonder teveel aan mijn schema te veranderen.
Ik dacht er aan de dag dat ik borst rug schouders doe, borst 4 oefeningen te doen, rug 2 en schouders 2
en de dag dat ik rug borst schouders doe, 4 oef voor ug, 2 voor borst en 2 voor schouders.

Of een ander voorstel?

ps: ben op 5 weken tijd van 5 keer 65 naar 5 keer 80 gegaan en hoop eind maart 5 keer 90 kilo te kunnen
bovenarm omtrek van 34 naar 40 cm, en geen vettoename. dus het schema werkt op zcih wel goed.

15 maart slaagde er ik in om als laatste set 5 x 90 te nakdrukken. Ik stop nu met dit schema en ga nu een week pauseren;

10 april begin ik dan met een 12 /10 / 8 / 8 schema:
maandag: benen schouders
woensdag: borst biceps
vrijdag; rug triceps
zaterdag eventueel: cardio

doel eind mei:
bf%= 12
bw= 87 kilo
borstomtrek : 118
bovenarm (nu 40)= 42
bankdrukken 1 max rep 110 kilo en 10 keer 95 a 100

Terug