Wat betreft je schema, stel je die zelf samen of hou je een bepaald bewezen krachtschema aan? En zou je voor mij je volledige schema kunnen posten, ben wel benieuwd hoe dat er in zijn totaliteit uitziet. Bvd
ik heb net voor de opbouw naar Brunssum min of meer een rodedraad schema opgesteld, maar in praktijk ga ik er wellicht iedere training van af wijken volgens energie/gevoel/goesting (bv ook oefeningen veranderen van volgorde, of variaties doen)
Maandag :
Squats
Yoke
Tire flips
1 à 2 assistance oefeningen voor benen / lats (leg press, lat pulldown,...)
Dinsdag :
licht conditiewerk (burpees, kettlebells, boksen op zak, tabata squats etc...)
abs
eventueel wat grip
Woensdag :
Military press of push press
Hammer Strenght Rows
Incline Bench Press
One-arm press
assistance voor armen (meestal DB skullcrushers, hammer curls)
Vrijdag :
Deadlift (of variatie hierop)
Barbell Rows
Farmer Walks
Heavy strongman conditioning : één of andere medley met zandzak, duckwalk, biervat etc ; ofwel een Litvinov protocol of zo)
Kettlebell Swings voor max time
Zondagmorgen :
Boomstam
Auto duwen (aanrader !!!)
Fat Bar bench press (narrow / medium grip)
Dips
Bicep Grip Pulldowns
french press
EZ-bar curl
Zondagavond :
Gripwerk (v-bar, rolling thunder, thick bar holds, grippers etc...)
(dinsdag, vrijdag en zondag zijn thuis ; maandag en woensdag elders)
Haha dit is dus al stukken anders dan mn sheiko / ditillo geinspireerde powerliftingschema's van de vorige 2 jaar met 3 x per squat en 4 x per week bench en high volume ; ik moet meer verschillende dingen trainen nu dus daalt volume en frequentie.
We zullen zien hoe dit uitdraait. Ik doe nu meermaals per week iets van onderdelen of conditioning, misschien dat dit naar Vlaanderen / België verandert naar een volledige onderdelen dag per week, ik train nog maar een goeie maand op onderdelen en vind het toch behoorlijk aanpassen.
De laatste week (sedert die yoke pick ups) heb ik niet veel getraind. Dat is voor mijn zenuwstelsel duidelijk een genadeslag te zwaar geweest. Beetje last van kleine kwaaltjes gehad toen ; soms vage koppijn, en zoals Ironsport waarschuwde af en toe last van de scheenbenen. Vrijdag heb ik overgeslagen en gisteren ook niet getraind om mn LB en CNS te laten bekomen van het werk van de laatste weken, morgen vlieg ik er weer in en dan zijn er nog een vijftal weken tot Brunssum.
Algemeen ben ik wel tevreden met de vooruitgang dit jaar, deadlift deed ik exact een jaar geleden slechts 3 x 225kg en onlangs 2 x 265 kg. Overhead blijft ook gestaag PR's opleveren. Mn squatprestaties lijden wel onder de events, ik heb in geen tijden meer deftig boven de 200kg gesquat.