XXL Nutrition

Mijn weg naar 800kg totaal

Bezoekers in dit topic

Dat zijn natuurlijk gruwelijke training Locust! En voor de kinderen; jong geleerd is oud gedaan! :D
 
Wat betreft je schema, stel je die zelf samen of hou je een bepaald bewezen krachtschema aan? En zou je voor mij je volledige schema kunnen posten, ben wel benieuwd hoe dat er in zijn totaliteit uitziet. Bvd:)
 
Ik trainde zonder mn broer vandaag maar had Ode (6 jaar) en Warre (4jaar) als supporters. Zij reden mee met hun fietsjes en riepen de hele 100m aan een stuk 'mietje ! mietje !'

LOL!!

Die 100 repchallenge klinkt al vrij zwaar als ik hem lees, netjes!
 
Haha zieke rep challenge.

Farmers gaan de goede kant op!
 
Toevallig heb ik een week terug ook een 100 rep challenge gedaan alleen dan met een dumbbell. Is vrij killing inderdaad.
 
Wat betreft je schema, stel je die zelf samen of hou je een bepaald bewezen krachtschema aan? En zou je voor mij je volledige schema kunnen posten, ben wel benieuwd hoe dat er in zijn totaliteit uitziet. Bvd:)

ik heb net voor de opbouw naar Brunssum min of meer een rodedraad schema opgesteld, maar in praktijk ga ik er wellicht iedere training van af wijken volgens energie/gevoel/goesting (bv ook oefeningen veranderen van volgorde, of variaties doen)

Maandag :
Squats
Yoke
Tire flips
1 à 2 assistance oefeningen voor benen / lats (leg press, lat pulldown,...)

Dinsdag :
licht conditiewerk (burpees, kettlebells, boksen op zak, tabata squats etc...)
abs
eventueel wat grip

Woensdag :
Military press of push press
Hammer Strenght Rows
Incline Bench Press
One-arm press
assistance voor armen (meestal DB skullcrushers, hammer curls)

Vrijdag :
Deadlift (of variatie hierop)
Barbell Rows
Farmer Walks
Heavy strongman conditioning : één of andere medley met zandzak, duckwalk, biervat etc ; ofwel een Litvinov protocol of zo)
Kettlebell Swings voor max time

Zondagmorgen :
Boomstam
Auto duwen (aanrader !!!)
Fat Bar bench press (narrow / medium grip)
Dips
Bicep Grip Pulldowns
french press
EZ-bar curl

Zondagavond :
Gripwerk (v-bar, rolling thunder, thick bar holds, grippers etc...)

(dinsdag, vrijdag en zondag zijn thuis ; maandag en woensdag elders)

Haha dit is dus al stukken anders dan mn sheiko / ditillo geinspireerde powerliftingschema's van de vorige 2 jaar met 3 x per squat en 4 x per week bench en high volume ; ik moet meer verschillende dingen trainen nu dus daalt volume en frequentie.

We zullen zien hoe dit uitdraait. Ik doe nu meermaals per week iets van onderdelen of conditioning, misschien dat dit naar Vlaanderen / België verandert naar een volledige onderdelen dag per week, ik train nog maar een goeie maand op onderdelen en vind het toch behoorlijk aanpassen.

De laatste week (sedert die yoke pick ups) heb ik niet veel getraind. Dat is voor mijn zenuwstelsel duidelijk een genadeslag te zwaar geweest. Beetje last van kleine kwaaltjes gehad toen ; soms vage koppijn, en zoals Ironsport waarschuwde af en toe last van de scheenbenen. Vrijdag heb ik overgeslagen en gisteren ook niet getraind om mn LB en CNS te laten bekomen van het werk van de laatste weken, morgen vlieg ik er weer in en dan zijn er nog een vijftal weken tot Brunssum.

Algemeen ben ik wel tevreden met de vooruitgang dit jaar, deadlift deed ik exact een jaar geleden slechts 3 x 225kg en onlangs 2 x 265 kg. Overhead blijft ook gestaag PR's opleveren. Mn squatprestaties lijden wel onder de events, ik heb in geen tijden meer deftig boven de 200kg gesquat.
 
Zondagmorgen :
Boomstam
Auto duwen (aanrader !!!)
Fat Bar bench press (narrow / medium grip)
Dips
Bicep Grip Pulldowns
french press
EZ-bar curl

Doe je dit meer richting conditie of op kracht?
Ik heb een keer me pa´s auto heen en weer in de straat geduwd (citroën picasso) maar kon er mee joggen. Gevolg was een gruwelijk pomp in de quads en glutes, had geprobeerd om hem in de versnelling te zetten maar dan kan ik hem niet duwen.
Maar zoals je zelf zegt is het wel een aanrader, je gaat er kapot aan!

Leuk schema heb je :thumbs:
 
Doe je dit meer richting conditie of op kracht?
Ik heb een keer me pa´s auto heen en weer in de straat geduwd (citroën picasso) maar kon er mee joggen. Gevolg was een gruwelijk pomp in de quads en glutes, had geprobeerd om hem in de versnelling te zetten maar dan kan ik hem niet duwen.
Maar zoals je zelf zegt is het wel een aanrader, je gaat er kapot aan!

Leuk schema heb je :thumbs:

Puur voor conditie ; zowel cardiovasculair (mn tong hangt gewoon op de grond) en spieruithouding/verzuring : inderdaad na iedere run heb ik een megatorture-burn in quads, kuiten etc. Je kan inderdaad als de auto eenmaal in gang is er licht mee 'joggen', maar we doen het met een Renault Megane Break (toch een vrij stevige wagen), en op een lichte helling dus erg lang hou je dat niet vol. Na 3 x 30m ben ik een paar minuten halfdood. Heerlijk.
 
Idd lichte helling, of desnoods paar tikjes op de handrem. Zelf heb ik een touw van zo'n 15m bij een scheepswerf gehaald en een klimharnas via internet besteld, zodat je ook de auto kunt trekken. Hierbij raad ik zeker een helling aan, want ik trok m'n Corsaatje met 4 klikjes op de handrem -wanneer ik laag bleef- nog vrij easy.
 
Idd lichte helling, of desnoods paar tikjes op de handrem. Zelf heb ik een touw van zo'n 15m bij een scheepswerf gehaald en een klimharnas via internet besteld, zodat je ook de auto kunt trekken. Hierbij raad ik zeker een helling aan, want ik trok m'n Corsaatje met 4 klikjes op de handrem -wanneer ik laag bleef- nog vrij easy.

Kan je zo je wagen niet beschadigen, met die handrem op (ook al is 't maar lichtjes op de handrem?) Ik zou er toch mee uitkijken iig.
 
Doe je dit meer richting conditie of op kracht?
Ik heb een keer me pa´s auto heen en weer in de straat geduwd (citroën picasso) maar kon er mee joggen. Gevolg was een gruwelijk pomp in de quads en glutes, had geprobeerd om hem in de versnelling te zetten maar dan kan ik hem niet duwen.
Maar zoals je zelf zegt is het wel een aanrader, je gaat er kapot aan!

Leuk schema heb je :thumbs:
Zit 'em niet in z'n 1 of 2 maar in z'n 3 of nog wat hoger.
 
Kan je zo je wagen niet beschadigen, met die handrem op (ook al is 't maar lichtjes op de handrem?) Ik zou er toch mee uitkijken iig.

beschadig jij je auto ook als je gewoon remt dan? je remblokjes zullen hoogstens ietsjes slijten.
 
Steven kan me ook nog herinneren dat ik erg lang heb moeten bekomen van zo'n hoog gewicht in mijn nek. Had squatlockouts gedaan met 400 en heb ook zeker 2 weken last gehad van rare vermoeidheid en kort daarna mijn rib geblesseerd. Op zich ging het tijdens de training wel. Ben er nu wel huiverig voor, de reactie van je lichaam op dit soort dingen is moeilijk te voorspellen.
 
Ik vind het wel een indrukwekkend schema, 5 dagen en dan met een 100% intensiteit en 200% vastberadenheid, mijn complimenten. Jammer dat ik zelf geen homegym heb met boomstammen, yokes en biervaten heb:(.

Heb zelf net 9 weken Bill Starr er op zitten, waar ik zeer tevreden over ben en ga hier ook wel mee verder grotendeeld, met hier en daar wat aanpassingen. Heb je die zelf ook weleens geprobeerd of variant ervan?
 
Heb zelf net 9 weken Bill Starr er op zitten, waar ik zeer tevreden over ben en ga hier ook wel mee verder grotendeeld, met hier en daar wat aanpassingen. Heb je die zelf ook weleens geprobeerd of variant ervan?

Ik heb nooit het ganse schema gevolgd, wel lang het 3 x per week H/L/M squat principe dat daarin werd voorgesteld, ik ging daar erg goed op ja, mn broer heeft zelfs jaren zo gesquat denk ik.

Dinsdag 4 maart

Light conditionink dinkskes

1) Circuit 1
10 x jump squats + 10 x push-ups + 10 x leg-raises
2 x zonder rust

2) Circuit 2
5 x boomstam clean + 5 x burpee + 5 x KB snatch (24kg)
2 x

3) Litvinov (light)
Front squats 10 x 60kg gevolgd door 100m sprint
3 x

net op tijd klaar voor het onweer
 
Steven kan me ook nog herinneren dat ik erg lang heb moeten bekomen van zo'n hoog gewicht in mijn nek. Had squatlockouts gedaan met 400 en heb ook zeker 2 weken last gehad van rare vermoeidheid en kort daarna mijn rib geblesseerd. Op zich ging het tijdens de training wel. Ben er nu wel huiverig voor, de reactie van je lichaam op dit soort dingen is moeilijk te voorspellen.

Bwaa huiverig we moeten nu ook de wussy niet uithangen, het zal wel een combinatie van factoren zijn, maar ik weet één ding : ik ga ook vanavond niet trainen en in plaats daarvan in mijn zetel 'Lof der Luiheid' van Hodgkinson lezen. Behalve die 100 rep challenge van zondag wentel ik me nu dus al een goede week in een soort vermoeid "je m'en fou-tisme", ik heb dit nog niet eerder meegemaakt. Wel vreemd hoe er ook in zo'n 'je m'en fou' week PR's werden gezet. Maar vreest niet gij allen, dit is slechts de luwte voor de storm ; slechts een enkele lezer kan bevroeden hoeveel kilo's er de komende maanden zullen worden verzet !
 
Vlot idd... alleen trage lockout.. Maar goed, wie zeikt daarover bij 2x125 kg....
Ik denk wel dat je met sterkere triceps een stuk meer kan erop (gezien je stricte press en bv t verschil met Dries)

Erg netjes... Weet je nu inmiddels al wat je boom weegt? Aangezien je mn vorige post hebt genegeerd ;)
 
Vlot idd... alleen trage lockout.. Maar goed, wie zeikt daarover bij 2x125 kg....
Ik denk wel dat je met sterkere triceps een stuk meer kan erop (gezien je stricte press en bv t verschil met Dries)

Erg netjes... Weet je nu inmiddels al wat je boom weegt? Aangezien je mn vorige post hebt genegeerd ;)

Yep de triceps maken het verschil

geen flauw idee wat ie weegt...
 
Back
Naar boven