AndroidHealthClinic

mijn zoon

baseer je daarop dat de fullsquat als oefening slecht is voor de knieen?

nee, baseer daarop dat het niet bevordelijk is voor je knieen, ik zeg niet dat het slecht is.
goed zal het zeker niet zijn.

maar jochie, je kan je test beter bewaren voor op de sportschool, dan je zitten optevreten tegen kritiek in dit topic.

ik train niet meer, is slecht voor je schouders omdat ik er een blessure aan heb overgehouden. Bench pressen is slecht voor je, en trainen op een leeftijd boven de 16 dus ook.

Zoals andere al gezegd hebben, gewichtheffen. Dat wordt aangeleerd met ne borstelsteel, dus dat kan niet slecht zijn. Pas wanneer de techniek goed is wordt er overgegaan op een klein baartje.

Laat je zoon een vechtsport doen en laat hem vooral veel opdrukken en optrekken, dippen.

Laat je zoon een vechtsport doen en laat hem vooral veel opdrukken en optrekken, dippen.
Wat is dan in fysiologisch opzicht het verschil met het trainen met 'lichte' gewichten. Dus gewoon "in balans" trainen?

Wanneer er normaal wordt gedaan, dus in evenwicht met wat het kind mentaal en fysiek aan kan dan is welke fysieke arbeid dan ook gezond. (Overigens van toepassing op elke leeftijd!)

Laat hem eens proberen he :)
Als hij he tegt leuk vind kan je hem licht laten trainen.

Laat hem dan ook cardio doen enzo

Terug
Naar boven