XXL Nutrition

mijn zoon

Denk dat het wel kan, maar niet zwaar.
Sets van minimaal 20 reps, ver van failure af, met goede techniek. Ook zou ik ervoor zorgen dat je zoon regelmatig stretcht, dan kan het in mijn ogen niet veel kwaad.

aantal stukjes uit physiology of sports and exercise, uit het hoofdstuk children and adolecents in sport and exercise:

body composition chancges with children and adolescents are similar to those seen in adults- los of total body weight and fat mass and increase in fatfree mass.

the risk of injury from resistance training in young athletes is relatively low, and the programs the should follow are much like those for adults

strength gains achieved from restance training in preadolescents result primarily from improved motor skill coordination, increased motor unit activatien and other neurological adaptations. unlike adults, preadolescents who resistance train experience little change in muscle size.

in general, growth and maturation rates and processes are probably not altered significantly bij training.

Regular training has no apparent effect on growth in heigth. It does, however affect weight and body composition. as for maturation, the age at which peak heigth velocity occurs generally is not affected by regular training, nor is the rate of skeletal maturation.

Responses of the developing individual to the physical activity of regular training are probably not sufficient to alter genotypically programmed growth and matuation processes. Thus training has no apparent effect on stature and on maturation as ordinarily assesed in gronwth studies.

basic guidelines for resitance exercise progression in children

7 or younger
introduce basic exercises with little or no weight; teach exercise techniques.

Develop the concept of a training session.

progress from body weight calisthenics, partner exercuses, and lightly resisted exercises.

keep volume low.

8-10
gradually increse the number of exercises and training volume.

practice exercise technique in all lifts; keep exercises simple.

start gradual, progressive loading of exercices, carefully monitoring toleration to the exercise stress.

11-13

teach all basic exercise techniques, emphasising technique.

continue progressive loading of eacht exercise.

introduce more advanced exercises with little or no resistance.

14-15

progress to more advanced youth programs in resistance exercise

add sport specific components.

emphasize exercise techniques.

increase volume.

16 or older

move child to entry level adult programs after all background knowledge had been mastered and a basic level of training experience has been gained.

note: if a child of any age begins a program with no previous experience, start the child at previous levels and move him or her to more advanced levels as exercise toleration, skill, amount of training time, and understanding permit.
(niet gechecked op spelling)

duude
het IS slecht voor je zolang je in je groei bent
trust me
ga eens naar je gym en praat eens tegen mensen die maar dan 1 jaar trainen;)

Klopt, die zullen vast wel even wetenschappelijk bewijs leveren dat het slecht is.

Net als jij en alle andere stoere ventjes in dit topic. Maar goed ik train minder dan een jaar dus ik kan dat niet weten, enkel als je all roided up bent weet je alles over KT.

Klopt, die zullen vast wel even wetenschappelijk bewijs leveren dat het slecht is.

Net als jij en alle andere stoere ventjes in dit topic. Maar goed ik train minder dan een jaar dus ik kan dat niet weten, enkel als je all roided up bent weet je alles over KT.

ja kijk, nu komen er eindelijk eens verstandige mensen.:D

nee geen kinderen in het krachthonk pleease

Lees ik hier nou dat spieren korter worden en dat het je groei stopt, wat doen jullie dan?
Op straat rondlopen met een halter en 200+ kg in je nek, dan is het niet gek ja, maar verder.

Het is inderdaad slecht om te gaan trainen als je jong bent, vooral met 10 hh of minder.
Maar je kan ook een aangepast programma geven. zo kun je hem laten dumpel sqauten met 2 keer 1 gram, als ie dan door rug gaat, had ie gewoon een zwakke rug.

Er wordt te groot gedacht dat die jongen gelijk 5x5 schema gaat doen en maximaal gaat trainen.

Het kan dus wel verantwoord, alleen zou je een aangepast programma moeten doen.

Denk aan oefeningen zonder gewicht, push ups, chins, dips. (er is een kans dat chips en dips lastig wordt).

squaten met dumbeltjes, (1 kg of minder of zo iets ).

bicep curls ook weer met een verantwoord gewicht dan kan het altijd, denken jullie dat die jongetjes in de topsport ook alles zonder krachttraining redden? (Turnen daargelaten)

Negatieve karma sta ik ook voor open ;)

zet hem op gewichtheffen, dan is hij tegen zijn 18 een topper van nationaal niveau.

mensen met daadwerkelijk ervaring ?
behalve rondlopen met de gedachte dat je doodgaat en mismaakt word of wat dan ook als je te vroeg gaat trainen ?

ik heb tig jaar geleden klasgenoot gehad. al op jonge leeftijd ( 8 a 9 jaar )begonnen met bw trainingen en dumbbells. kerel zal aardige genen hebben gehad want was echt brute kerel ( voor die leeftijd )

hij is gewoon doorgegroeid en heeft ook nergens last van ( ondertussen 7 jaar verder alweer )

ik zeg ook niet dat het maar gelijk allemaal goed is
maar als mensen nou is met onderbouwde dingen komen ipv
ja spieren worden korter en je hebt knie prothese nodig na paar jaar want dat heb ik gehoord of ik denk dat dat gebeurd

edit : hoe zit het met die 5 jarige jay cutler look alike ? ( of wastie paar jaartjes ouder, 8 ofzo ? )

mensen met daadwerkelijk ervaring ?
behalve rondlopen met de gedachte dat je doodgaat en mismaakt word of wat dan ook als je te vroeg gaat trainen ?

ik heb tig jaar geleden klasgenoot gehad. al op jonge leeftijd ( 8 a 9 jaar )begonnen met bw trainingen en dumbbells. kerel zal aardige genen hebben gehad want was echt brute kerel ( voor die leeftijd )

hij is gewoon doorgegroeid en heeft ook nergens last van ( ondertussen 7 jaar verder alweer )

ik zeg ook niet dat het maar gelijk allemaal goed is
maar als mensen nou is met onderbouwde dingen komen ipv
ja spieren worden korter en je hebt knie prothese nodig na paar jaar want dat heb ik gehoord of ik denk dat dat gebeurd

edit : hoe zit het met die 5 jarige jay cutler look alike ? ( of wastie paar jaartjes ouder, 8 ofzo ? )

ik heb daadwerkelijke ervaring.
te vroeg begonnen, pluk ik nu de vruchten van.

komt het niet gewoon door slechte begeleiding dat je er blessures enzo van kreeg.

Je kan ook gewoon door iets anders al die problemen hebben die je nu hebt. Zijn genoeg mensen die niet trainen en ook zulke problemen hebben.

Je kan ook gewoon door iets anders al die problemen hebben die je nu hebt. Zijn genoeg mensen die niet trainen en ook zulke problemen hebben.

klopt, maar dit komt door trainen, is uitgewezen uit ziekenhuis onderzoek, anders zou ik het niet zeggen???

• Topic Starter Topic Starter
Ik vraag me af of het niet een opwelling is, want zoals ik het lees is hij nog nooit meegeweest maar lijkt het hem leuk. Mijn ervaring met kleine/jonge kinderen begeleiden, leeftijd 9-14, is dat ze het de eerste 3 weken leuk vinden daarna al snel niet meer, omdat het niet iets is dat speels is, geen competitie, maar al snel serieus en zijn ze redelijk snel verveeld. Lopen ze van hot naar her, zonder dat er struktuur in zit. Imo kun je hem beter op een teamsport zetten, waar hij lekker met leeftijdsgenoten kan ravotten en stoeien. Judo of karate is dan een betere optie.

ik denk het nie hij is al een paar keer meegeweest omdat ik hem nie graag alleen thuis laat ik kon nie anders dan hem mee te nemen hij wou direcht meedoen met mij maar hij mocht nie van mij in mij sportschool hebben ze een ruimte voor kinderen ,voor te spelen maar in 5 min stond hij al weer bij mij, dan heb ik hem een beetje laten lopen op de loopband en dat was het maar ik zag het aan zen blik dat het hem wel interseert.IK denk toch dat ik hem nog een tijdje thuis gaat laten en gewoon zen voetbal laten doen dat doet hij ook dol graag alvast bedankt voor de vele reacties

3XL, BigCat we miss you guys.

nee want ben altijd goed begeleid.
en het zijn geen blessures, rug is kapot,
schouders staan naar voren, slijmbeurzen kapot in me schouders.

goede begeleiding
en toch naar de klote
is beetje tegenstrijdig

als je het goed doet is er niks aan de hand
ja maar ik kreeg goede begeleiding dus ik deed het goed maar wel niet goed gegaan

??????

Ga voor Judo of Karate.

Terug
Naar boven