Fitness Seller

Mikeo26's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Helemaal geen slechte training hoor, 5reps is toch heel goed man :D, ga je de 2e cycle boring but big doen?

Lekkere dikke trainingen; ik zie dat je er zelf minder tevreden over was.
Goed dat je zo gemotiveerd bent!:)

thnx allebei.
weet nog niet wat ik precies ga doen volgende cycle. heb nog een week de tijd om te bedenken :P

ben er niet zo tevreden over omdat vorige keer 11 x 65 bench makkelijker ging, en heb 4 of 5 weken geleden ongeveer 5 x 75 gedrukt.

en het zou ook goed kunnen komen dat 2 x per week zo dippen niet goed is, afgelopen maandag hard gedipt tot fail. had tijdens het banken ook een beetje last aan de binnenkant van mijn arm. (tegenovergestelde van je elleboog)

Motivatie zit gelukkig nog steeds goed :D

/edit
en het word denk wel boring but big, lekker extra hard knallen op de compounds

nog een edit:
Ik ga zondag of maandag (22/23nov) beginnen met Assistance work #1: Boring But Big

jammer dat er geen dips in zitten, maar die doe ik de 3e cycle weer dan.

Dag1: MP
MP: 5/3/1
MP: 5 x 10
Pull up's: 5 x 10 (al ga ik dit niet halen. wil ik wel rond een aantal van 50x in totaal gaan zitten)

Dag2: DL
DL: 5/3/1
DL: 5 x 10
Hanging Leg Raise's: 5 x 15

Dag3: BP
BP: 5/3/1
BP: 5 x 10
(Pendlay) Row's: 5 x 10

Dag4: SQ
SQ: 5/3/1
SQ: 5 x 10
Leg Curl: 5 x 10

Laatst bewerkt:
welke dagen prop je de biceps/triceps/traps er tussen?

welke dagen prop je de biceps/triceps/traps er tussen?

doe ik 4 weken niet ?
mijn doel op dit moment is STERK worden.
ik begin het steeds leuker te vinden, het idee om veel gewicht te kunnen verplaatsen.

biceps zaten sowieso al niet in de 4 weken die ik nu doe.
triceps zijn al wel flink sterker geworden van de afgelopen 3 weken heb ik het idee door al die dips.

traps die groeien bij mij automatisch, hoef ik geen shruggs voor te doen.

maar misschien toch wel verstandig om bijvoorbeeld op zaterdag nog een armen dag te pakken, al is het niet de bedoeling dat ik mijn triceps uitput voor de MP dag die erna dan volgt.

misschien tips om goed te plaatsen?

Ik zou evt ook nog één extra oefening erbij kunnen doen steeds.

ik zou het zelf op dag1 pakken, want bij die pull-ups hebben je biceps al een flinke pomp, maar van de andere kant te veel van het goede door je 50pulls ups

evt op dag 4, en zorg je dat tussen dag 1 en dag 4 een of twee dagen rust tussen zit?

---------- Toegevoegd om 15:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:05 ----------

en die extra oefeningen moet je even zelf bepalen wanneer je die doet, en zo plaatsen dat de hoofdspiergroep die je de dag erna gaat trainen niet bellemert of verzwakt is door de extra spiergroep trainening van de dag eerder
(beetje onduidelijk geformuleerd mjah).

Wil je richting powerliften gaan trouwens?

ik zou het zelf op dag1 pakken, want bij die pull-ups hebben je biceps al een flinke pomp, maar van de andere kant te veel van het goede door je 50pulls ups

evt op dag 4, en zorg je dat tussen dag 1 en dag 4 een of twee dagen rust tussen zit?

---------- Toegevoegd om 15:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:05 ----------

en die extra oefeningen moet je even zelf bepalen wanneer je die doet, en zo plaatsen dat de hoofdspiergroep die je de dag erna gaat trainen niet bellemert of verzwakt is door de extra spiergroep trainening van de dag eerder
(beetje onduidelijk geformuleerd mjah).

Wil je richting powerliften gaan trouwens?

opzich kan ik een goede oefening voor de triceps (de voorkeur gaat naar weighted dippen), wel goed erbij pakken op Dag1 MP. want meestal zal het zo iets worden:
zo (meestal) of anders ma: dag1
dinsdag: dag2
do: dag3
vr: dag4

En powerlifting interesseert mij wel ja, van daar ook een kracht gericht schema. en om toch in de spiegel ook nog tevreden te zien, de high rep assistance.

doelen op dit moment (geen stats doelen):
sterke lats, complete rug eigenlijk
sterke triceps
en benen ofcourse

opzich kan ik een goede oefening voor de triceps (de voorkeur gaat naar weighted dippen), wel goed erbij pakken op Dag1 MP. want meestal zal het zo iets worden:

En powerlifting interesseert mij wel ja, van daar ook een kracht gericht schema. en om toch in de spiegel ook nog tevreden te zien, de high rep assistance.

sterke triceps
en benen ofcourse
En hoe zit het met de biceps, of vind je pull-ups al genoeg om je biceps aan te spreken?

Altijd intressant als leden van de zelfde leeftijd het powerlift gedeelte in gaan, ik zelf kan me daar niet zoveel bij voorstellen, alleen het heavy liften.

je rug zag er opzich goed uit op de foto's, borst op de MM foto wat minder, maar was ook een foto om je traps te laten zien, is je borst wel inverhouding verder?
(je doelen zijn ongeveer het zelfde als mijne, ik wil wijdere lats, een nog vollere borst, niet dat die achterloopt maar een mooie volle borst vind ik zeker mooi, zie Arnie, en benen ja! dat word zwaar)

En hoe zit het met de biceps, of vind je pull-ups al genoeg om je biceps aan te spreken?

Altijd intressant als leden van de zelfde leeftijd het powerlift gedeelte in gaan, ik zelf kan me daar niet zoveel bij voorstellen, alleen het heavy liften.
Vind het gewoon leuke onderdelen die gedaan worden bij strongman. als ik dat zo zie op tv.
maar eerst wil ik nog een hoop kracht winnen, en kan denk sowieso pas op me 18+ gaan oefenen op onderdelen. aangezien de plaatsen waar die te trainen zijn hier niet echt in de buurt zijn.

je rug zag er opzich goed uit op de foto's, borst op de MM foto wat minder, maar was ook een foto om je traps te laten zien, is je borst wel inverhouding verder?
Mijn borst loopt achter, of me rug loopt voor. maar voor 5 maanden trainen vind ik mijn borst nauwelijks gegroeid. zwakke punt dus.
maar door op kracht te blijven trainen zal die er straks wel beter uit komen denk ik. 100+kg benchen zonder borst is ook een raar geval.

(je doelen zijn ongeveer het zelfde als mijne, ik wil wijdere lats, een nog vollere borst, niet dat die achterloopt maar een mooie volle borst vind ik zeker mooi, zie Arnie, en benen ja! dat word zwaar)

..

potverdomme, deze training ging dus echt slecht. zou kunnen komen omdat het zo vroeg is en niet veel voeding. maar dat zal het niet zijn denk ik.
gewoon een slechte training helaas... :(
wilde eigenlijk de 10 x 70 halen, en er zat maar 5 in. alles voelde zwaar aan.
Ik vind het toch nog wel een aardige training mike, en je kunt niet altijd 100% trainen he;) Ik heb trouwens zelf ook altijd als ik vroeg op de dag train dat ik om een of andere reden niet sterk ben. Heel raar, ik vraag mezelf ook altijd af hoe dat komt , maar ik denk toch doordat je nog niet veel had gegeten. Verder ga je wel goed toch?
Welke gewichten had je ingevuld op het begin?

Ik vind het toch nog wel een aardige training mike, en je kunt niet altijd 100% trainen he;) Ik heb trouwens zelf ook altijd als ik vroeg op de dag train dat ik om een of andere reden niet sterk ben. Heel raar, ik vraag mezelf ook altijd af hoe dat komt , maar ik denk toch doordat je nog niet veel had gegeten. Verder ga je wel goed toch?

gaat gelukkig ook niet slecht over het algemeen.
ik had dit ingevuld in de excel calulator. alleen was gta4 er achter gekomen dat die niet klopt. aangezien je volgens het e-book van wendler in volgorde van week 1 naar 3: laatse set: 85%, 90%, 95%> moet doen.
en bij die calculator is dat steeds 10 % minder. dus zou je die -10% niet hoeven doen denk.

maar dit had ik:
mp: 1 x 54
dl: 1 x 162
bp: 1 x 80
sq: 1 x 99

sterke triceps
en benen ofcourse

Hoe meet je of je deze doelen hebt gehaald ?
Sterker worden is nogal een vage omschrijving.
Want wie wil er nou niet sterker worden ?
Is het niet beter toch stats doelen te hebben.

Hoe meet je of je deze doelen hebt gehaald ?
Sterker worden is nogal een vage omschrijving.
Want wie wil er nou niet sterker worden ?
Is het niet beter toch stats doelen te hebben.

sterkere triceps kan ik niet echt in getallen omschrijven.
maar dit om me bank ook vooruit te helpen.

rug gewoon dat ik setjes van 10+ kan maken met pull up's, weighted.

verder wil ik op termijn van een half jaar:
dl: 200+
bp: 90-100
sq: 120-130

Anders doe je het toch gewoon zo:

Dag1: MP
MP: 5/3/1
MP: 5 x 10
Pull up's: 3x10
Dips 3x10

Ik zelf ga ook nog wel een paar kleine dingetjes veranderen aan het schema hoor, maar het maakt niet veel uit als je die assistance oefeningen veranderd het belangrijkste is de grote 4 compound oefeningen, en voor de rest is het g.woon pompen:p:D

---------- Toegevoegd om 16:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:00 ----------

Ik heb dat ook altijd, een intructeur in mn gym zei een x dat het komt dat je spieren vroeg op de dag nog te stijf zijn, dus als je sochtends gaat trainen kan je het best voor de tijd een extra goede warming up doen en ff goed rekken en strekken om de spieren wat losser te krijgen.

sterkere triceps kan ik niet echt in getallen omschrijven.
maar dit om me bank ook vooruit te helpen.

rug gewoon dat ik setjes van 10+ kan maken met pull up's, weighted.

verder wil ik op termijn van een half jaar:
dl: 200+
bp: 90-100
sq: 120-130

Mooie doelen mike!

Gaat je wel lukken:)

Hey man je inzakking van je Bench is herkenbaar; je bent niet de enige.
Ik pakte twee weken lang 12 * 70kg en die weken erna had ik moeite om 6 * 70kg te halen. Zulke verschillen heb ik bij ander oefeningen nooit??? Gelukkig heb je wel sterke pullups neergezet.

mooie doelen, ben er zeker van dat het je gaat lukken;)

Mooie doelen mike!

Gaat je wel lukken:)

Hey man je inzakking van je Bench is herkenbaar; je bent niet de enige.
Ik pakte twee weken lang 12 * 70kg en die weken erna had ik moeite om 6 * 70kg te halen. Zulke verschillen heb ik bij ander oefeningen nooit??? Gelukkig heb je wel sterke pullups neergezet.

mooie doelen, ben er zeker van dat het je gaat lukken;)

thnx allemaal.

en een MP van 80kg 1 keer omhoog drukken moet ook wel lukken hoop ik. gewoon strict zonder leg-drive.

maandag over een week word het super hard knallen. want heb deze cycle op 10% te weinig getraind. aangezien die excel calculator al van -10% uitgaat, en dat wist ik niet.

80 kg is al echt veel, toch als je het zonder leg drive doet.

veel succes kerel!

Anders doe je het toch gewoon zo:

Ik zelf ga ook nog wel een paar kleine dingetjes veranderen aan het schema hoor, maar het maakt niet veel uit als je die assistance oefeningen veranderd het belangrijkste is de grote 4 compound oefeningen, en voor de rest is het g.woon pompen:p:D

---------- Toegevoegd om 16:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:00 ----------

Ik heb dat ook altijd, een intructeur in mn gym zei een x dat het komt dat je spieren vroeg op de dag nog te stijf zijn, dus als je sochtends gaat trainen kan je het best voor de tijd een extra goede warming up doen en ff goed rekken en strekken om de spieren wat losser te krijgen.

+1, is een goeie ja...

ik train altijd 's ochtends, dan is het lekker rustig in de gym.
dus niet ergeren aan dudes die curlen in squatrack

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven