LIL Priest
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 152
- Lengte
- 1m74
- Massa
- 115kg
- Vetpercentage
- 18%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
me dumbbell ga je meer naar beneden met je armen zodat je meer vezels aanspreekt in je schouders met millitary ga je niet zover naar beneden maar is meer compound.
moeilijk te kiezen daarom doe ik ze meestal allebei in een workout.
Hoe leun je op je rug bij een MP? Een MP is altijd staand, heel strict met de voeten dicht naast elkaar.seated dumbbell press, omdat ik bij military de neiging heb om op mijn rug te leunen wanneer het moeilijk gaat.
ga je er wel onder de barbell staan? dan voel ik mijn voorste schouderkop niet echt...Ik heb lange tijd db press gedaan, maar vind dat je MP toch beter voelt in je voorste schouderkoppen. Afwisseling = groei
ik bedoel als de barbell net boven je hoofd is dat je er dan met hip reflex onder duikt, je traps aanspant en weer laat zakken..?
Welke oefening vormt bij jullie de basis voor de schoudertraining en mooie ronde schouders? En waarom?
moeilijk te kiezen daarom doe ik ze meestal allebei in een workout
Niet de MP. Ik vind de MP te beperkend en doe liever een "lossere" variant zoals de push press.
Niet de MP. Ik vind de MP te beperkend en doe liever een "lossere" variant zoals de push press.
Zou ik zeker niet doen, er is wel verschil tussen gebruik van stabilisatoren, maar zijn verders verglijkbaar. Beide oefeningen achter elkaar doen is dus dubbel werk.
Wat dat ronde aangaat, dat ronde komt door de zijkant, niet door de voorkant en dat is nu juist het deel (die voorkant) waar je met presses de nadruk op plaatst
Als je het accent naar de zijkant wilt verleggen moet je je meer richten op side raises ed.
Waarom zou leg drive de nadruk op triceps plaatsen als zoals jezelf al zegt de bewegingsuitslag hetzelfde blijft?
Je geeft zelf trouwens al het antwoord op je eigen vraag. Ik doe liever de PP omdat meer gewicht tijdens de neg fase een grotere belasting geeft (wat er tijdens de pos. fase gebeurt ligt er aan hoevel leg drive je gebruikt)
aha!
dus een combi van een military danwel dumbbell press met bv een neck press gevolgd door een side raise zou een mooi resultaat moeten geven?
Nee neck press is ook een press dus front delt.
Een press per schouder training zou voldoende moeten zijn.
Zijn alle schouder presses dan front delt? neck press ligt accent toch op achterste kop?
Je moet meer weight door de lockout duwen (vnl. tricep werk) terwijl de legdrive al grotendeels weg is.
Als je ziet hoe de meeste mensen een PP doen (inclusief mezelf) dan word het gewicht gewoon gedropt en niet tegen gehouden. Wat dus in mijn ogen een minimale belasting zou geven op de delts.
ja alle shoulders presses zijn voornamelijk front delt (wat betreft schouder activatie).
Rear delt word gebruikt retroflexie en horizontale adductie, wat bij een press dus niet gebeurd.
Ja alle shoulders presses zijn voornamelijk front delt (wat betreft schouder activatie).
Rear delt word gebruikt retroflexie en horizontale adductie, wat bij een press dus niet gebeurd.
De gehele beweging wordt geinitieerd door het naar elkaar trekken van de armen, niet door het strekken van de armen.
Hoeveel je triceps in actie moeten komen voor het uit locken wordt dus bepaald door wat de schouders aan kracht te kort komen. Niet andersom.
Tsja, als je gewichten gewoon laat vallen heb je idd niets aan het neg. deel van de rep. Dat zal dan meer aan je vorm (en doel) van de training liggen als aan de oefening zelf.
Zelf ken ik trouwens niemand die de stang gewoon laat vallen zonder ook maar en deel van de ROM de belasting op tevangen. Wat je dan dus krijgt is een versnelde neg, fase ipv een vertraahde neg. fase en aook daar zijn aanwijzingen voor dat het meer hypertrofie oplevrt dan een normale fase.
Je zegt trouwens "de meeste mensen"?? Persoonlijk ken ik niemand die het op die manier doet, maar ik heb dan ook al geeruime tijd niet in een PL georienteerde sportschool getraind. Alleen in BB georienteerde scholen en daar laat iedereen de stang onder controle zakken.
Meeste mensen is dus imo een vaag begrip, zo wel een goede poll zijn.
kijk, ik leer bij. In het boek van Frederic Delavier staat de neck press namelijk als voornamelijk middelste en achterste kop. Als ik alles hier zo samenvat, zou dit de ideale schoudertraining zijn:
- 4 sets MP / Dumbbell Press (push dus voorn front delts)
- 3 sets Upright Row (middenkop, traps)
- 3 sets side raise (middenkop)
- 2 sets bend over raises (rear delt)
- shrugs voor traps