MuscleMeat

military press vs dumbbell shoulder press

Geen verwijt naar jou, maar dan moet je wel strict trainen. Ik zie jongens in de gym die bij MP netjes de stang tot onder de kin brengen, maar bij db press net met hun armen parralel komen.

Het is ook eigenlijk niet logisch dat je met db's hoger kan dan MP, zeker niet bij dezelfde rom. Db press vraagt veel meer coordinatie en triceps worden de volledige baan volop belast, in tegenstelling tot MP.

Ik weet het Terror, vind het zelf ook vreemd en zeker erg irritant. Mn rom is imo groter met de DB's Ruim onder de 90 graden.. Waarom? Voelt goed zo. Maar ik train nu ook wel eens met de BB voor de press maar bevalt minder. Vind het echt raar dat ik er niet sterker mee ben.

Volgens mij is afwisseling the key.

Ik lees hier dat veel bb'ers en niet bb'ers mil. press zwaarder pakken dan dumbels. Bij mij is het echter anders, dumbbells heb ik 22/24 kg en bij de barbell =18 kg+ 15kg (7,5 elke kant) zit ik toch een stuk lager qua gewicht. ???

Dumbbell press traint ook de supraspinatus (rotator cuff) in tegenstelling tot de military press. Met luie rotator cuffs zul je sneller schouder problemen krijgen, waardoor je minder optimaal kunt trainen en dus minder mooie ronde schouders krijgt :D

En je kunt hem unilateraal doen.

Lekker afwisselen zou ik zeggen.

Ik lees hier dat veel bb'ers en niet bb'ers mil. press zwaarder pakken dan dumbels. Bij mij is het echter anders, dumbbells heb ik 22/24 kg en bij de barbell =18 kg+ 15kg (7,5 elke kant) zit ik toch een stuk lager qua gewicht. ???

mischien is je rom niet volledig genoeg met de dumbbells?

Hmm, er traint vaak een expert mee en die let er ook op dat het goed gaat. (niet stuiteren bv). Miss ben ik gewoon een barbellpussy:D

Vind de dumbbells wel leuk.:)

Beide ,
ik wissel ze af.....

defineer expert:D
maar ja kan natuurlijk ook zo zijn dat je er beter in bent door gewenning ed.

Nou, hij is inmiddels eind veertig en weegt zelf nog een respectabele 140 kilo, is vrij breed. Als hij iets uitlegt merk ik wel dat hij zen redeneringen en motivatie weet te onderbouwen, vandaar. Wellicht is expert een verkeerde woordkeuze maar hij heeft er wel de nodige knowhow van.:)

Nou, hij is inmiddels eind veertig en weegt zelf nog een respectabele 140 kilo, is vrij breed. Als hij iets uitlegt merk ik wel dat hij zen redeneringen en motivatie weet te onderbouwen, vandaar. Wellicht is expert een verkeerde woordkeuze maar hij heeft er wel de nodige knowhow van.:)

ronnie coleman?

Probably tot 90° elbows, tuurlijk pak je dan meer.

Nee, verder dan 90 graden. Hij heet Cor, waarschijnlijk niet Cor Coleman:p

ik merk dat ik goed groei bij 3x 8 mp in combinatie met 3x 8db.
Voorheen deed ik alleen db en groeiden mijn schouders lang niet zo goed.

kijk, ik leer bij. In het boek van Frederic Delavier staat de neck press namelijk als voornamelijk middelste en achterste kop. Als ik alles hier zo samenvat, zou dit de ideale schoudertraining zijn:

- 4 sets MP / Dumbbell Press (push dus voorn front delts)
- 3 sets Upright Row (rear delts, traps)
- 3 sets side raise (middenkop)
- 2 sets bend over raises (rear delt)
- shrugs voor traps

dus van MP 4 sets en DP 4 sets? of gewoon 2 en 2

Db's > Bb's

Gewoon eerst militairy press 4 setjes van 10 doen en dan dumbbell press 3 setjes van 10

problem%20solved..jpg

Met een barbell is wel wat luier dan met dumbbells :p. Het is zo makkelijk he met die stabiliserende stang.

ik snap nog altijd niet zo goed wat nou het nut is van de schoudertraining beginnen met zware presses voor de front delt. Gevolgd door lichte oefeningen als side raise en rear raise. Dan gaat de voorste kop toch steeds verder voorlopen op de andere 2? En als de zijkant zorgt voor dat mooie ronde, zou dat eigenlijk de belangrijkste target moeten zijn. Zou je dan moeten beginnen met zo zwaar mogelijke side raises? Is er geen brutere oefening voor de zijkop?

Terug
Naar boven