XXL Nutrition

Milos Sarcev - Chest Training

dus de spieren die je traint extra aanspannen als je het doet is niet goed ?

Eeeuh, je spant alle spieren gewoon aan die nodig zijn om het gewicht te verplaatsen, dus je moet niet ene spier niet gaan gebruike, maarja veel succes, volgens mij gaat dat niet lukken, je triceps minder aanspannen met de benchpress.

bij bodybuilding vind ik persoonlijk dat het niet gaat om de kg maar om de spanning die je op je chest ontwikkelt:D

bij bodybuilding vind ik persoonlijk dat het niet gaat om de kg maar om de spanning die je op je chest ontwikkelt:D

Bij bodybuilding gaat het om je spieren blijven shockeren. Dit doe je het best door iets te doen waar ze niet goed op voorbereid zijn. Afwisselen dus in: herhalingen, oefeningen en evt supersets.

• Topic Starter Topic Starter
hmmm ok thnx voor alle info .. :) en zo snel ook.

Ik heb gister eens een andere techniek uitgeprobeerd. Ik ben vrij langzaam de herhalingen uit gaan voeren en volledige concentratie op de spier en borst omhoog. Gebruikte slechts de helft van het gewicht wat ik normaliter gebruik maar voelde heerlijk. Gevoel zegt natuurlijk weinig dus ga dit een paar maanden doen om te kijken of ik er baat bij zal hebben.

wat vinden jullie van reverse bench press ik heb het nog nooit gedaan maar welke spier spreek je heirmee het meest aan??

die milos is een grap.

loopt steeds meer uit de hand.

hoe bedoel je het doel van powerligting en bodybuilding .. ?? wat is het wezen lijke verschil dan (kracht dacht ik ??) en met deze isolatie oefeningen ga je toch dan juist voor massa (en de spiergroep pakken die je wil pakken??)

het lijkt nu net of jullie allemaal vinden dat die vent onzin praat terwijl het heel logisch op mij over kwam .. ?
Hoe wilt hij borst isoleren bij bench press? De bench press is een oefening die verschillende spieren in actie brengt. De spier die het zwakst is bepaald hoe zwaar en intensief de andere het gaan hebben. Maw als je zwakke triceps hebt dan kan je de borst niet goed trainen. Zowel triceps, borst, schouders en zelfs een beetje rug moeten goed getraind worden , compound oefeningen gaan over hoe kan ik alle spieren van mijn lichaam perfect in balans brengen om een oefening zo effectief mogelijk uit te voeren. Je kan onmogelijk zeggen: nu laat ik even de armen eruit en ga ik concentreren op de borst. Je kan de borst iets meer het werk laten doen, maar dat is niet isoleren, dat is de nadruk leggen op...

Hoe wilt hij borst isoleren bij bench press? De bench press is een oefening die verschillende spieren in actie brengt. De spier die het zwakst is bepaald hoe zwaar en intensief de andere het gaan hebben. Maw als je zwakke triceps hebt dan kan je de borst niet goed trainen. Zowel triceps, borst, schouders en zelfs een beetje rug moeten goed getraind worden , compound oefeningen gaan over hoe kan ik alle spieren van mijn lichaam perfect in balans brengen om een oefening zo effectief mogelijk uit te voeren. Je kan onmogelijk zeggen: nu laat ik even de armen eruit en ga ik concentreren op de borst. Je kan de borst iets meer het werk laten doen, maar dat is niet isoleren, dat is de nadruk leggen op...

Hij zegt toch nadrukken leggen op niet isoleren.

Je zwakste spier zal misschien wel de zwakste schakel zijn, maar je sterkste spier zal daardoor het meeste werk doen en sterker worden.En daardoor wordt de zwakste schakel nog zwakker.

Milos heeft zijn eigen theorieen en die werken gewoon, natuurlijk is niet alles wat hij zegt 100% bewezen via onderzoeken.Maar hij gaat tenminste op eigen ervaring af.
Verder moeten mensen niet naar die 1% zoeken die misschien niet klopt, maar goed luisteren naar die 99% die wel nuttig kunnen zijn voor je training.

• Topic Starter Topic Starter
idd dat bedoelde ik nadruk leggen op ;)

iig dat de spier die je wil trainen optimaal belast wordt maargoed uit al deze reactie`s maak ik wel op dat de meeste het niet met m eens zijn .. hmmm

Het is al langer dan vandaag al bewezen dat elbows out benchen meer nadruk legt op de borst enzo. Niks met zijn ervaringen etc bullshit te maken, is gewoon een feit.
Vraag is natuurlijk of je bereid bent je schouders kapot te maken voor die xtra spiermassa op de borst (wat je eigenlijk ook kan bereiken via flies).

Hij zegt toch nadrukken leggen op niet isoleren.
nou vroeg ik mij af hij zegt dat je alleen de spiergroep moet gebruiken die je aan het trainen ben logisch en bij borst legt hij dit ook heel erg goed uit maar nu probeerde ik het toe te passen bij rug .. alleen ik snap niet hoe je dan de rug spieren kan isoleren.
Ik reageerde op de TS, blijkbaar had die het verkeerd vertaalt.

Je zwakste spier zal misschien wel de zwakste schakel zijn, maar je sterkste spier zal daardoor het meeste werk doen en sterker worden.En daardoor wordt de zwakste schakel nog zwakker.
Hoe kan je sterkste spier het meeste werk doen als je door de zwakte van de zwakste spier niet eens de belangrijke laatste reps kan doen? Het is juist door de zwakste schakel dat de ketting breekt (een oefening/ set niet intensief genoeg kan gedaan worden). Alle spieren moeten 100% geven in een compound oefening om deze effectief te maken.

Milos heeft zijn eigen theorieen en die werken gewoon, natuurlijk is niet alles wat hij zegt 100% bewezen via onderzoeken.Maar hij gaat tenminste op eigen ervaring af.
Waarom werken die 'gewoon'. Omdat hij het zegt? Omdat hij enorm goede genen heeft die op alles wat je maar doet goed reageren? Eigen ervaring is geen objectief iets, aangezien zelfs slechte vormen van training je doen groeien als je maar genoeg anabolen neemt en genetische aanleg hebt. Zoals 100% van de profs, incl Milos dus.

Verder moeten mensen niet naar die 1% zoeken die misschien niet klopt, maar goed luisteren naar die 99% die wel nuttig kunnen zijn voor je training.
Je kan beter luisteren naar mensen die geen prof zijn (1% easygainers) en dus luisteren naar die 99% hardgainers. Die weten pas echt de kneepjes van het vak, want zij moeten ervoor vechten en dus alles uit de kast halen.

Terug
Naar boven