Mindfields
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 75
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 78kg
- Vetpercentage
- 12%
Mijn eerste log hier op het forum. Heb besloten om te beginnen met het revised trainingsschema van Kelei. Voor de mensen die er nog niet bekend mee zijn, het komt erop neer dat je 2 fullbody workouts hebt en die continue achter elkaar herhaalt. Dit doe je met een rest/pauze methode op basis van je 10RM. Eventueel kun je hier meer lezen: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=146471313 (Let op, oude versie van de trainingsindeling).
Omdat het de eerste keer is dat ik zo'n soort schema probeer, wil ik het ook even bijhouden als log voor mezelf en andere geïnteresseerden. Heb er hoge verwachtingen van, gezien de goede verhalen die ik lees.
Geschiedenis
Stats (per 20-1-2014)
Lengte: 1,78m
Gewicht: 79 kilo
VP: Circa 14%
Trainingsschema
Zoals gezegd, ik volg Kelei z'n revised trainingschema, maar dan 5 dagen per week. Rustdagen heb ik op maandag en vrijdag. Indeling wordt dan in de ene week A/B/A/B/A en de andere week B/A/B/A/B. Schema ziet er als volgt uit:
A
Front Squat
Chinups
Bench Press (Ong. 15 graden incline)
Seated Rows (wijde grip, naar borst)
Leg Curls
Concentration Curls
Skullcrushers (in plaats van rope pushdown, vind skulls fijner)
Standing Calf Raises
Upright Row
B
Romanian Deadlift (1x p/w afgewisseld met reguliere deadlift)
Pullups
Weighted dips
Chest supported DB rows
Leg Extensions
Incline DB Curls
Overhead Extension
Seated Calf Raises
Side laterals
Gewichten zal ik posten bij de trainingen zelf. Here we go!
Omdat het de eerste keer is dat ik zo'n soort schema probeer, wil ik het ook even bijhouden als log voor mezelf en andere geïnteresseerden. Heb er hoge verwachtingen van, gezien de goede verhalen die ik lees.
Geschiedenis
Train nu circa 3,5 jaar. Maar veel te lang zonder doelen en schema's. Wil niet zeggen dat de meeste tijd verspild is, maar het had veel sneller gekund qua progressie. Ben nu sinds halverwege 2013 echt dedicated met voeding, scheelt een hele hoop. Toen een kleine cut van 74 naar 71,9 (ja, waarom cut je dan?) gedaan. Inmiddels vanaf Augustus dus zo'n 5,5kg aangekomen. Maar er is nog een lange weg te gaan!
Stats (per 20-1-2014)
Lengte: 1,78m
Gewicht: 79 kilo
VP: Circa 14%
Trainingsschema
Zoals gezegd, ik volg Kelei z'n revised trainingschema, maar dan 5 dagen per week. Rustdagen heb ik op maandag en vrijdag. Indeling wordt dan in de ene week A/B/A/B/A en de andere week B/A/B/A/B. Schema ziet er als volgt uit:
A
Front Squat
Chinups
Bench Press (Ong. 15 graden incline)
Seated Rows (wijde grip, naar borst)
Leg Curls
Concentration Curls
Skullcrushers (in plaats van rope pushdown, vind skulls fijner)
Standing Calf Raises
Upright Row
B
Romanian Deadlift (1x p/w afgewisseld met reguliere deadlift)
Pullups
Weighted dips
Chest supported DB rows
Leg Extensions
Incline DB Curls
Overhead Extension
Seated Calf Raises
Side laterals
Gewichten zal ik posten bij de trainingen zelf. Here we go!

Ga deze ook volgen