AndroidHealthClinic

Mindfields log - Joining Team Kelei

Mindfields

Competitive Bodybuilder
Waardering
75
Lengte
1m78
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
Mijn eerste log hier op het forum. Heb besloten om te beginnen met het revised trainingsschema van Kelei. Voor de mensen die er nog niet bekend mee zijn, het komt erop neer dat je 2 fullbody workouts hebt en die continue achter elkaar herhaalt. Dit doe je met een rest/pauze methode op basis van je 10RM. Eventueel kun je hier meer lezen: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=146471313 (Let op, oude versie van de trainingsindeling).

Omdat het de eerste keer is dat ik zo'n soort schema probeer, wil ik het ook even bijhouden als log voor mezelf en andere geïnteresseerden. Heb er hoge verwachtingen van, gezien de goede verhalen die ik lees.

Geschiedenis
Train nu circa 3,5 jaar. Maar veel te lang zonder doelen en schema's. Wil niet zeggen dat de meeste tijd verspild is, maar het had veel sneller gekund qua progressie. Ben nu sinds halverwege 2013 echt dedicated met voeding, scheelt een hele hoop. Toen een kleine cut van 74 naar 71,9 (ja, waarom cut je dan?) gedaan. Inmiddels vanaf Augustus dus zo'n 5,5kg aangekomen. Maar er is nog een lange weg te gaan!

Stats (per 20-1-2014)

Lengte: 1,78m
Gewicht: 79 kilo
VP: Circa 14%

Trainingsschema
Zoals gezegd, ik volg Kelei z'n revised trainingschema, maar dan 5 dagen per week. Rustdagen heb ik op maandag en vrijdag. Indeling wordt dan in de ene week A/B/A/B/A en de andere week B/A/B/A/B. Schema ziet er als volgt uit:

A
Front Squat
Chinups
Bench Press (Ong. 15 graden incline)
Seated Rows (wijde grip, naar borst)
Leg Curls
Concentration Curls
Skullcrushers (in plaats van rope pushdown, vind skulls fijner)
Standing Calf Raises
Upright Row

B
Romanian Deadlift (1x p/w afgewisseld met reguliere deadlift)
Pullups
Weighted dips
Chest supported DB rows
Leg Extensions
Incline DB Curls
Overhead Extension
Seated Calf Raises
Side laterals

Gewichten zal ik posten bij de trainingen zelf. Here we go!

Nice, ik volg.

Ik begin er morgen ook mee!

Dikke bende Kelei volgers begint het hier op DBB te worden haha.

Volg het ook al paar maanden :) Ga deze ook volgen :)

Ook in!

Ben benieuwd. Start er maandag ook mee. Benieuwd wat het voor een minder gevorderde als mij doet.

In!

Mooi dat er opeens zoveel Kelei logs uit de grond schieten :D

• Topic Starter Topic Starter
So to say; zo consistent onlogisch dat het bijna een systeem lijkt:D

Hahaha, zoiets ja! Vanavond eerste training, heb d'r nu al zin in. Kan me altijd wel opladen overdag op kantoor voor een training na het werk, maar deze keer is het wel heel erg :)

Hahaha, zoiets ja! Vanavond eerste training, heb d'r nu al zin in. Kan me altijd wel opladen overdag op kantoor voor een training na het werk, maar deze keer is het wel heel erg :)

Ja ik ben ook stukken meer pumped voor de training dan normaal. Geinig is dat.

Ja ik ben ook stukken meer pumped voor de training dan normaal. Geinig is dat.

Ja heerlijk! Ik zit overdag ook op kantoor dus kan me de hele dag verheugen op het moment van naar de gym toe rijden. Di/wo/do direct na werk, heerlijk. In het weekend dan zat+ zondagochtend.

Hier log van de eerste training. Volgorde was iets anders dan gepland door de drukte, maar dat maakt verder niet uit.

Chinups - BWx12
Ging prima, volgende keer wat kilo's erbij. Nu hoef ik maar vrij weinig rust te houden tussendoor.

Front Squat - 60kg x 12 + 4's (paused) reps
Normaal squat ik altijd low-bar, dit is echt ontzettend wennen. Gebruik straps voor de grip maar zit er nog wel mee te kloten. Qua gewicht kan het wel omhoog zodra ik de techniek onder controle heb. Ter compensatie heb ik de reps paused uitgevoerd voor meer controle.

Bench Press (slight incline) - 70kg x 12
Volgende keer wel zelfde gewicht. Incline was iets te laag door bezette bankjes en dergelijke. Iets meer incline, dan is dit een mooi gewicht voor de reps. Pomp was echt insane hier.

Seated rows - 72,5kg x 11
Prima te doen, maar merk dat ik de cable variant altijd prettig vind dan de barbell rows of pendlay row. Wellicht ga ik dit nog een keer switchen, maar nu cheat ik wel wat minder.

Leg curls - 75kg x 12
Volgende keer meer gewicht. 12 ging vrij gemakkelijk.

Concentration Curls - 14kg x 12
Vrij simpel te doen, zit te denken aan switch naar 16 (kleinste stap omhoog). Als ik dan op 8 reps uit kom is het ook prima, bouw ik het zo op. Daarna 3's gedaan, afwisselend per arm zonder rust. Pomp was ook hier geweldig.

Skullcrushers (ipv rope) - 35kg x 12
Volgende keer iets omhoog, ging prima

Standing calf raises 60kg x2 0
Daarna paused reps van 10. Volgende keer gewicht omhoog, reps omlaag. Vind de straight sets zoals ze ook kunnen van 20 reps / 3 sets niet zo prettig. Doe liever rest/pauze.

Upright row 45kg x 12
Volgende keer even een straight bar pakken ipv EZ-bar. Ook wat gewicht erbij.

Al met al een prima training, alhoewel de intensiteit nog echt omhoog kan. Ik was nu in een uurtje klaar, dus de gewichten moeten omhoog zodat ik meer rust nodig heb tussen reps. Plus de techniek op de Front Squats moet echt beter, maar dat komt wel goed. Voorlopig bouw ik hem rustig op, komt vanzelf.

Ziet er goed uit ;)
Vind je skullcrushers fijner dan de rope? Lijkt me best k*t werk heel de tijd gewicht weer op positie brengen.

Ziet er goed uit ;)
Vind je skullcrushers fijner dan de rope? Lijkt me best k*t werk heel de tijd gewicht weer op positie brengen.

Ja, veel fijner. Voel ik stukken beter in de triceps. Zou kunnen dat ik ze af en toe switch met een overhead rope, maar dat kijk ik wel even aan. Hele tijd in positie brengen is vrij simpel, ben het wel gewend :)

In! Had dit logje nog over het hoofd gezien.

Eerste training is altijd ff aftasten. Komt helemaal goed ;)

Lekkere training. Eerste keer goed bevallen dus?

Ik ga van de week ook eens de tijd nemen om de front squad te oefenen. Heb hem altijd moeilijker gevonden.

In! Had dit logje nog over het hoofd gezien.

Eerste training is altijd ff aftasten. Komt helemaal goed ;)

Welkom! Ja is zowel aftasten qua weights als vorm bij de FSQ. Komt inderdaad goed!

Lekkere training. Eerste keer goed bevallen dus?

Ik ga van de week ook eens de tijd nemen om de front squad te oefenen. Heb hem altijd moeilijker gevonden.

Eerste keer goed bevallen ja! Zo alweer de 2e training, ga lekker een uurtje later werken. Die FSQ oefenen is ook iets voor mij. Maar hoe zwaarder de gewichten, hoe moeilijker die bar op z'n plaats blijft (logisch). Ook rustig opbouwen daarmee. Low-bar back squat was in het begin ook lastig, nu is dat zo routine. Maar helaas, die zit niet in het schema haha.

---------- Toegevoegd om 11:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:45 ----------

Training van vandaag, ben vanochtend gegaan voor werk aan.

Romanian Deadlift - 100kg x10
Zwaar, maar verder prima. Moet nog een beetje uitkijken met m'n onderrug na de blessure een tijdje terug. Rustig opbouwen dus.

Pullups - BW+6kg x10
6kg toegevoegd aan BW, ging uitstekend. Deed hem in het squatrek, zit een pull up station aan. Vind ik minder relaxed dan het andere station elders in de gym, maar qua gewicht is dit mooi.

Dips - BW+16kg x12
Kan volgende keer omhoog qua gewicht. Haalde de 12 reps vrij easy. Na 10 seconden nog 6 eruit geperst, daarna met weinig rust constant 3/4 reps. Volgende keer richting de 20kg. Moet maar eens een dip/pullup belt aan gaan schaffen voor dit soort dingen, is een stuk comfortabeler lijkt me.

Chest-Supported DB Rows - 20kg x12
Eerste keer voor deze oefening. Hoever zetten jullie deze in een incline hoek? Gewicht ging vrij gemakkelijk, kan volgende keer wel omhoog. Voel deze oefening toch beduidend minder in de rug als bijvoorbeeld een BOR, maar ik hou hem er wel ff in om te kijken hoe het zich ontwikkelt.

Leg Extensions - 110kg x12
Full stack, prima. Volgende keer wat meer gewicht erbij. Benen waren wel gesloopt na de reps, pff.

Incline DB Curls - 14kg x10
Voelde heerlijk, mooi gewicht om even mee door te gaan.

Overhead Extension - 12kg x12
Volgende keer iets verhogen in gewicht, dat wordt dan 14kg.

Seated Calf Raises - Gewicht nvt.
Allejezus rustig in de gym, maar toch alle opties voor deze oefening zo'n beetje bezet. Had deze al tot het laatst bewaard omdat alles bezet was, maar er kwam niks van. Heb ter vervanging even de legpress gebruikt voor de oefening, dat ging aardig. Kuiten wel stuk, maar het gewicht is even niet belangrijk. Normaliter zou ik deze in de smith machine doen.

Side lateral raises - 14kg x10
Gingen prima. Zou misschien nog wat zwaarder kunnen, maar dan wordt de uitvoering wat te lomp. Blijf even bij 14kg steken en zo opbouwen. Liever clean form dan te moeten cheaten omdat het net wat te zwaar is.

Al met al, prima training. Schema B ligt me qua oefeningen een stuk meer dan schema A.

Terug
Naar boven