Week 1 - Training A2
Front Squat 70kg x10 (+10kg)
Zat serieus te twijfelen of ik FSQ ging doen of High-bar squat. Toch gekozen om voor techniek opbouw te kiezen, gelukkig. +10kg, ging nog vrij lastig qua form. Laatste 3 setjes wat gespeeld met de houding en die gingen opeens veel gemakkelijker, geen last meer van slippende barbell. Volgende keer dus verhogen, yee-ha!
Chinups BW+5kg x8 (+5kg / -3 reps)
Prima te doen, 5kg erbij! Tot nu toe nog geen 8 reps met 5kg gehaald dus is een PR so to speak. Voelde heerlijk in de rug!
Incline Bench Press 75kg x6 (+5kg -6 reps)
Verhoogd met 5kg, maar de incline stond ook zoals die hoort. Dus terug naar het oude gewicht met deze incline, dan komt het goed! Had wat teveel ingeschat. 6 reps op het eerste setje, toen 5kg eraf en 3's gedaan tot het einde.
Seated Rows Wide Grip 72,5kg x10 (+75kg)
Deze voelde ik vorige keer amper. Deze keer voelde ik m'n rug als een mofo. Gewicht omhoog, reps waren veel zwaarder zoals het hoort deze keer! Toch vrijwel telkens 4's kunnen halen, laatste 2 setjes waren 3's.
Leg Curls 80kg x12 (+5kg)
PR. Ga volgende keer voor 90kg (full-stack). Voelde deze oefening ook als nooit tevoren, feels good man!
Concentration Curls 14kg x10
Gingen uitstekend, niks op aan te merken. Om en om van arm 3's gemaakt zonder rust.
Skullcrushers 37,5kg x10 (+2,5kg)
Prima! Gewicht iets omhoog, voelde prima. Volgende keer denk ik een overhead rope extension erin gooien voor de afwisseling.
Seated Calf Raise 90kg x20
Voelde sterk, ging erg lekker. Eerste setje 20reps, daarna 10's / 8's en 6 op het laatst, toen failde ik hard.
Upright Row 47,5kg x10 (+2,5kg -2 reps)
Voelde prima aan! Schouders en traps gesloopt.
Overall, uitstekende training. Gevoel is erg lekker door de FSQ die beter ging, het gevoel in de spiergroepen en de verhoging van gewichten. Was uiteindelijk 75 minuten bezig ongeveer.
Morgen een rustdag, voelde de spierpijn voor de training vandaag ook aardig goed! Morgen dus groeien, zaterdag/zondag weer trainen en dan maandag weer rust.