Fitness Seller

Mindfields log - Joining Team Kelei

Chest-supported rows flat doen, niet incline.

Ik doe ze ongeveer zo: http://exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/DBLyingRow.html

Bankje, op een verhoging zetten (zodat de ROM iets groter/makkelijker is ook al is dit schijnbaar niet per se nodig), erop liggen en dan rows doen. Wel met ellebogen flared op 60-75 graden ipv zoals op dat filmpje. En proberen een tel vast te houden in contracted positie. Voel 'm altijd erg goed.

• Topic Starter Topic Starter
Chest-supported rows flat doen, niet incline.

Ik doe ze ongeveer zo: http://exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/DBLyingRow.html

Bankje, op een verhoging zetten (zodat de ROM iets groter/makkelijker is ook al is dit schijnbaar niet per se nodig), erop liggen en dan rows doen. Wel met ellebogen flared op 60-75 graden ipv zoals op dat filmpje. En proberen een tel vast te houden in contracted positie. Voel 'm altijd erg goed.

Ah, check. Moet zeggen dat de incline erg laag was, dus dat viel mee. Volgende keer zal ik ze zo uitvoeren.

Ben benieuwd hoe lang je eraan moet wennen. Ik had een paar trainingen nodig voor ik hem waardeerde:)

Ben benieuwd ja! Vind het schema zelf wel relaxed, rest/pauze style staat me erg aan.

---------- Toegevoegd om 16:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:16 ----------

Ik moet trouwens ook zeggen dat ik m´n rug ontzettend goed voel. Van al die pullups, rows en dan nog de RDL, lekker.

Heb de oefening vandaag voor het eerste gedaan. Vond hem niet heel fijn.
Maar je adviseert dus gewoon blijven doen?

Ik ga het in ieder geval wel een tijdje de kans geven. Mocht het niet fijn zijn dan switch in naar een stricte BOR met pronated grip. Maybe iets meer cheaten, maar die oefening werkt voor mij wel heel goed.

Week 1 - Training A2

Front Squat 70kg x10 (+10kg)
Zat serieus te twijfelen of ik FSQ ging doen of High-bar squat. Toch gekozen om voor techniek opbouw te kiezen, gelukkig. +10kg, ging nog vrij lastig qua form. Laatste 3 setjes wat gespeeld met de houding en die gingen opeens veel gemakkelijker, geen last meer van slippende barbell. Volgende keer dus verhogen, yee-ha!

Chinups BW+5kg x8 (+5kg / -3 reps)
Prima te doen, 5kg erbij! Tot nu toe nog geen 8 reps met 5kg gehaald dus is een PR so to speak. Voelde heerlijk in de rug!

Incline Bench Press 75kg x6 (+5kg -6 reps)
Verhoogd met 5kg, maar de incline stond ook zoals die hoort. Dus terug naar het oude gewicht met deze incline, dan komt het goed! Had wat teveel ingeschat. 6 reps op het eerste setje, toen 5kg eraf en 3's gedaan tot het einde.

Seated Rows Wide Grip 72,5kg x10 (+75kg)
Deze voelde ik vorige keer amper. Deze keer voelde ik m'n rug als een mofo. Gewicht omhoog, reps waren veel zwaarder zoals het hoort deze keer! Toch vrijwel telkens 4's kunnen halen, laatste 2 setjes waren 3's.

Leg Curls 80kg x12 (+5kg)
PR. Ga volgende keer voor 90kg (full-stack). Voelde deze oefening ook als nooit tevoren, feels good man!

Concentration Curls 14kg x10
Gingen uitstekend, niks op aan te merken. Om en om van arm 3's gemaakt zonder rust.

Skullcrushers 37,5kg x10 (+2,5kg)
Prima! Gewicht iets omhoog, voelde prima. Volgende keer denk ik een overhead rope extension erin gooien voor de afwisseling.

Seated Calf Raise 90kg x20
Voelde sterk, ging erg lekker. Eerste setje 20reps, daarna 10's / 8's en 6 op het laatst, toen failde ik hard.

Upright Row 47,5kg x10 (+2,5kg -2 reps)
Voelde prima aan! Schouders en traps gesloopt.

Overall, uitstekende training. Gevoel is erg lekker door de FSQ die beter ging, het gevoel in de spiergroepen en de verhoging van gewichten. Was uiteindelijk 75 minuten bezig ongeveer.

Morgen een rustdag, voelde de spierpijn voor de training vandaag ook aardig goed! Morgen dus groeien, zaterdag/zondag weer trainen en dan maandag weer rust.

Nice training, maar zou je de FS al verhogen als je 10 reps haalt ipv 12? Als je met 10kg verhoogt is wel verhoging van 15%, vrij veel dus.

Nice training, maar zou je de FS al verhogen als je 10 reps haalt ipv 12? Als je met 10kg verhoogt is wel verhoging van 15%, vrij veel dus.

Ja is geen probleem, aangezien ik bij de 10 reps nog wel wat over had. Maar ik wilde me een paar keer resetten om de form beter te krijgen. Zat nog even te denken aan een andere grip (ipv met straps) maar heb het nu weten te corrigeren! Dus een verhoging moet lukken.

Wordt het wel zwaarder van qua uithouding op de 'echte' 10RM, maar dat is alleen maar lekker :o

Edit: De +10kg is dus 10kg hoger dan vorige keer! Volgende keer dus richting 75, kijk ik dat zo even aan. Voelt het goed dan kan ik wellicht richting 80 al.

Ja is geen probleem, aangezien ik bij de 10 reps nog wel wat over had. Maar ik wilde me een paar keer resetten om de form beter te krijgen. Zat nog even te denken aan een andere grip (ipv met straps) maar heb het nu weten te corrigeren! Dus een verhoging moet lukken.

Wordt het wel zwaarder van qua uithouding op de 'echte' 10RM, maar dat is alleen maar lekker :o

Edit: De +10kg is dus 10kg hoger dan vorige keer! Volgende keer dus richting 75, kijk ik dat zo even aan. Voelt het goed dan kan ik wellicht richting 80 al.

Ik ga mijn FSQ ook verhogen. Techniek heb ik aardig onder controle, de bar rolt niet o.i.d. Ik gebruik geen straps, heb hypermobile gewrichten is dat nog ergens goed voor ipv storend :rolleyes:
Ik voel echter nog wel steeds 2 beurse plekken op mijn schouders van waar de stang lag. Heb jij daar "last" van? Zal gewenning zijn gok ik.

Ik ga mijn FSQ ook verhogen. Techniek heb ik aardig onder controle, de bar rolt niet o.i.d. Ik gebruik geen straps, heb hypermobile gewrichten is dat nog ergens goed voor ipv storend :rolleyes:
Ik voel echter nog wel steeds 2 beurse plekken op mijn schouders van waar de stang lag. Heb jij daar "last" van? Zal gewenning zijn gok ik.

Haha, ja dan zijn die gewrichten nog ergens goed voor! Ik heb van nature zwakke polsen, dus waag me er niet aan. Vind de straps methode verder prima, en anders ga ik over op de grip met gekruiste armen.

Beurse plekken had ik last van bij de eerste paar sets, maar later werd dat minder toen de bar eenmaal goed lag!

Als je last krijgt van je polsen kan je proberen je ellebogen naar binnen.te drukken dat haalt de druk van je polsen.

Als je last krijgt van je polsen kan je proberen je ellebogen naar binnen.te drukken dat haalt de druk van je polsen.

Alright goede tip. Maar ik vind de methode met straps nu wel fijn. Maar ga het zeker ff proberen om te kijken hoe het voelt zonder straps.

Week 1 - Training B2

Romanian Deadlift 120kg x10 (+20 kilo)

Pullups BW+8kg x7 (+2kg -1 rep)

Dips BW+20kg x10 (+4kg -2 reps)

Chest-Supported DB Rows 24kg x12 (+4kg)

Leg Extensions 115kg x12 (+5kg)

Incline DB Curls 14kg x11 (+1 rep)

Overhead Rope Extension 35kg x8

Seated Calf Raise 110kg x15 / 12 / 10

Side Laterals 14kg x12 (+2 reps)

Zeeeeer lekkere training. Gewichten vrijwel overal omhoog, en zo niet dan de reps omhoog. Was iets meer dan 1,5u bezig en was behoorlijk gesloopt. Na de RDL / Pullups / Dips behoorlijk gesloopt. Chest-Supported DB rows op een verhoging gedaan deze keer, voelde lekker!

Verder weinig bijzonders. Goed gevoel aan over gehouden! Morgen weer schema A.

Sterke training!

Jup idd, heb zelf ook meestal rond de 30 seconde nodig bij de grotere oefeningen, kleinere meestal rond de 20 (curls dan weer 30-40).

En rows rond de 10-15 maar

Beetje vreemd soms huhuh

Jup idd, heb zelf ook meestal rond de 30 seconde nodig bij de grotere oefeningen, kleinere meestal rond de 20 (curls dan weer 30-40).

En rows rond de 10-15 maar

Beetje vreemd soms huhuh

Tja, die rustperiodes maken ook vrij weinig uit qua tijd. Zolang je de target reps maar net haalt, prima. Hoe is het met de 'blessure'?

Tja, die rustperiodes maken ook vrij weinig uit qua tijd. Zolang je de target reps maar net haalt, prima. Hoe is het met de 'blessure'?
merk nog geen verbetering..

maar heb nog 9 dagen voordat 't maandag 3 februari is dus hopen op verbetering :) zit er wel aan te denken creatine te laten vallen, op bb.com zeggen veschillende mensen dat ze verbetering kwa pijn daardoor merken op een of andere manier

en ik heb toch nooit wat van creatine gemerkt :o

inb4 gewicht van een ondervoede afrikaan

merk nog geen verbetering..

maar heb nog 9 dagen voordat 't maandag 3 februari is dus hopen op verbetering :) zit er wel aan te denken creatine te laten vallen, op bb.com zeggen veschillende mensen dat ze verbetering kwa pijn daardoor merken op een of andere manier

en ik heb toch nooit wat van creatine gemerkt :o

inb4 gewicht van een ondervoede afrikaan

Ik las het over Creatine ja, vond ik vrij opvallend. En als je dan toch niks van het spul merkt, kun je het net zo goed laten staan. Zolang je niet loopt te vreten als een ondervoede afrikaan komt het wel goed..

Terug
Naar boven