MuscleMeat

Mindfields log - Joining Team Kelei

Ik recomp op 3200 kcal, en wss ben ik zonder creatine 80 kg ofzo :o:o:o mja heb tijdens mijn lift-carriere vooral tegen teveel lichaamsvet gestreden, en sta nu eindelijk bijna op 10%...

en nja vanaf februari denk ik toch bulken..

inb4 ecto

inb4 IxyzyxI

• Topic Starter Topic Starter
Tja ken ik hoor. Te lang te weinig gegeten, op een hele verkeerde manier bezig geweest. Teveel nadruk op vet verliezen en daardoor gewoon massa verliezen. Ik ben nu juist in de bulk-mode vanaf augustus tot februari ergens. Daarna richting onderhoud, en misschien closer naar de zomer richting een kleine cut als het nodig is.

Week 1 - Training A3

Front Squat 70kg x10
Zelfde als vorige week. Eerste setje 80kg geprobeerd, maar daar kwam ik tot 6 reps. Dus daarna weer wat eraf gehaald om alles goed onder controle te krijgen. Hart was ontzettend aan de race tijdens de rep-setjes.

Chinups BW+5kg
1 rep meer dan vorige keer, prima!

Incl. Bench Press 75kg x7
Repje meer dan vorige week, hoop snel omhoog te gaan. Vind 70kg net te licht.

Bent Over Barbell Row (strict) 70kg x10
Seated was bezet. Deze voelde ook erg lekker!

Leg Curls 90kg x10 (full stack)
Yeah. Hard werken, maar wel full stack deze keer :)

Concentration Curls 14kg x10
Zelfde reps/gewicht. Armen waren ook stuk van de chins.

Skullcrushers 37.5kg x11
+1 rep, gingen erg lekker!

StandingCalf Raise
Op de leg press, 3x15 gedaan.

Upright Row 50kg x8
Gewicht omhoog, reps iets omlaag. Maar dit voelde wel beestachtig lekker in de schouders naarmate de setjes vorderden!

Overall, prima training! Hard getraind, was behoorlijk lang bezig ook. Op naar week 2!

Week 2 - Training B3

Romanian Deadlift 120kg x10 (zelfde, maar betere vorm)

Pullups BW+8kg x6 (-1 rep, ander pullup station, voelt lastiger)

Dips BW+20kg x12 (+2 reps)

Chest-Supported DB Rows 26kg x10 (+2kg)

Leg Extensions 115kg x13 (+1 rep)

Incline DB Curls 16kg x7 (+2kg -4 reps)

Overhead Dumbell Extension 24kg x12 (1 DB)

Side Laterals 12kg x15 (-2 kg +3 reps)

Plus/minpunten

+ RDL voelde erg goed. Gebruikte de straps half (ja dat kan) en voelde ook enorme pomp in m'n onderarmen.
+ Chest-supported DB rows voelde ik ontzettend goed, heerlijke oefening nu die onder controle is!
+ Gewoon heerlijke overall training

- Druk, druk en nog eens druk. Waardoor ik moest spelen met sommige gewichten. Verklaart ook wat - reps. (en + op de lateral raises)
- Pullups 1 rep minder. Grip dingetje, en was kapot van de RDL. No worries.

Nice training!
Herken je minpunt helaas ook, bij ons is het ook druk en al helemaal op maandag.

Nice training!
Herken je minpunt helaas ook, bij ons is het ook druk en al helemaal op maandag.

Ja vreselijk. Ben er dan rond 18u na werk, dan is het nog te doen. Normaliter skip ik de maandag altijd, maar kan aankomende woensdag niet trainen. Dus even wat schuiven!

Pff..Half 10, ga bed in haha. Schema is vrij killing, vanavond ook weer ramhard getraind. Zal morgen even logje updaten met de training!

Hehe

ben blij dat mijn studie bijna alleen maar zelfstudie is (4 uur college p/w), heb m'n slaapschema zo goed als volledig in de hand

Pff..Half 10, ga bed in haha. Schema is vrij killing, vanavond ook weer ramhard getraind. Zal morgen even logje updaten met de training!

Hoeveel trainingen per week pak jij?
Ik ga zelf mijn reps wat verhogen binnenkort. 30 gaat me goed af nu maar om aan de week volume van 180 reps te komen moet ik met 4x p/w toch de reps naar 45 gaan verhogen stap voor stap.

Hehe

ben blij dat mijn studie bijna alleen maar zelfstudie is (4 uur college p/w), heb m'n slaapschema zo goed als volledig in de hand

Haha, lekker. Ik ook hoor, maar ik werk gewoon circa 50u p/w en daarnaast trainingen. Maar kan 'gewoon' om 10u bed in, volgende dag om 7.30u eruit voor werk. Niks te klagen over de slaaptijden dus ;)

Hoeveel trainingen per week pak jij?
Ik ga zelf mijn reps wat verhogen binnenkort. 30 gaat me goed af nu maar om aan de week volume van 180 reps te komen moet ik met 4x p/w toch de reps naar 45 gaan verhogen stap voor stap.

Ik pak nu vast 5 dagen p/w. Meestal is dat 2 of 3 dagen trainen, daarna een rustdag. Over het algemeen zijn vrijdag & maandag rustdagen. Dus di-wo-do achter elkaar trainen en dan zat-zondag. Toevallig komt het deze week wat anders uit.

Week 2 - Training A4

Front Squat 75kg x10 (+5kg)

Chinups BW+6kg x8 (+1kg)

Incl. Bench Press 75kg x7 (zelfde, maar de 3 reps gingen beter)

Bent Over Barbell Row (strict) 70kg x10

Barbell Lunges 80kg x10
Goddomme, wat is dat zwaar met rest/pause zeg. Was compleet kapot hierna.

Concentration Curls 14kg x11 (+1 rep)

Skullcrushers 37.5kg x12 (+1 rep)

Upright Row 50kg x10 (+2 reps)

Overall lekkere training. Front Squat voelde beter aan, wel zwaar maar gaat de goede kant op. Voel m'n buikspieren ook enorm bij deze oefening om stabiel te blijven, ongelofelijk.
Lunges waren echt killing trouwens. Wou deze doen in plaats van Leg Curls, omdat die ook bezet was. 80kg, 10x per been en daarna direct door met 4's en 3's. Goedemorgen, moest tussendoor wel racken na 3 setjes. Ging helemaal stuk.

Chinups ook weer een kilo extra, en heb iets aan m'n uitvoering veranderd. Normaal liet ik me helemaal hangen onderin, zonder spanning te houden. Nu rek ik me net niet helemaal uit, waardoor ik m'n rug vele malen meer voel. Heerlijk!

Laatst bewerkt:
Lekkere training. Die lunges :D Kan me goed voorstellen dat dat killing is..

Ik zag laatst een video over chins/pullups waar idd afgeraden werd om te ver naar beneden te gaan. A, voor evt blessures aan de schouder maar wat jij ook al zegt ook vooral om je rug/lats onder spanning te houden. Zelfde voor bovenaan de beweging. Ondanks dat ze chins heten werd afgeraden om helemaal met je kin boven de stang te komen.
Heb dat toen meegenomen en voelde het verschil enorm. De spanning op de rug is veel beter idd.

EDIT: Hou jij het volume van 180 reps per spiergroep per week aan? Verdeeld over 5 dagen in jou geval.

Laatst bewerkt:
Nette gewichten hoor. Die lunges! :o moet er niet aan denken!

Lekkere training. Die lunges :D Kan me goed voorstellen dat dat killing is..

Ik zag laatst een video over chins/pullups waar idd afgeraden werd om te ver naar beneden te gaan. A, voor evt blessures aan de schouder maar wat jij ook al zegt ook vooral om je rug/lats onder spanning te houden. Zelfde voor bovenaan de beweging. Ondanks dat ze chins heten werd afgeraden om helemaal met je kin boven de stang te komen.
Heb dat toen meegenomen en voelde het verschil enorm. De spanning op de rug is veel beter idd.

EDIT: Hou jij het volume van 180 reps per spiergroep per week aan? Verdeeld over 5 dagen in jou geval.

Ja de spanning was echt stukken beter nu. Lijkt mij een stuk effectiever om de oefening op deze manier uit te voeren. 180 reps? Geen idee :) Train 5x, hou 30 reps aan dus dan zou je zeggen 150. Maar soms zit ik op 34 reps, soms zelf iets daarboven nog. Probeer in ieder geval minimaal 30 te doen en als ik echt nog wat over heb of niet tevreden ben, doe ik nog 1 of 2 setjes. Dat doe ik trouwens alleen op de grotere oefeningen, niet zozeer op isolatie van bi/triceps. Die krijgen al genoeg te verduren.

Nette gewichten hoor. Die lunges! :o moet er niet aan denken!

Thanks! Nee die lunges moest ik zelf ook niet aan denken..maar wou het toch uit proberen. Pluspunten? Enorme pomp, effectieve oefening en enorme cardio workout haha. Minpunten: Krijg er wat last van m'n onderrug van, en je hijgt als een paard tot 10 minuten daarna.

Ik las namelijk dat kelei 180 als zijn target volume per week hanteert. 30 reps als je 6 keer traint dus. Ik zou met 4 keer trainen dan 45 reps moeten doen.
Dat lijkt me wel erg veel.. Ik houd ook 30 maar aan tenzij ik het gevoel heb dat het echt niets doet. Eerst maar kijken wat dat op de langere termijn oplevert.

Ik las namelijk dat kelei 180 als zijn target volume per week hanteert. 30 reps als je 6 keer traint dus. Ik zou met 4 keer trainen dan 45 reps moeten doen.
Dat lijkt me wel erg veel.. Ik houd ook 30 maar aan tenzij ik het gevoel heb dat het echt niets doet. Eerst maar kijken wat dat op de langere termijn oplevert.

Ja precies, daarom was z'n oude schema ook met 50 reps. Kijk het gewoon even aan zou ik zeggen! Ik pak her en der ook wat meer als ik het nodig acht.

Subscribed. Ik ben Kelei's routine begonnen in begin mei en doe ook de revised routine.

---------- Toegevoegd om 19:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:08 ----------

Dit schema is zo goed, op 30 reps met 4x per week zou al veel progressie moeten opleveren.

Subscribed. Ik ben Kelei's routine begonnen in begin mei en doe ook de revised routine.

Lekker. hoe bevalt het tot nu toe? Zal morgen even de training van vandaag en morgen loggen! Ging prima vandaag. Inverse Rows met de TRX banden zijn geniaal zeg, wat voelde ik m'n rug daar!

Training van gisteren niet heel strak gelogd. Die van vandaag weer wel, dus bij deze!

Week 2 - Training B4

Romanian Deadlift 90g x10 voor 4 sets / 120x3 voor 4 sets
Wou even wat meer grip trainen, die is namelijk bijzonder waardeloos. Na de 4 sets zonder straps uiteindelijk het gewicht omhoog gegooid en met straps verder gegaan.

Pullups BW+8kg x8 (+2 reps)

Dips BW+22kg x8 (+2kg -2 reps)

Chest-Supported DB Rows 28kg x8 (+2kg -2 reps, voelde lekker op de 3's)

Leg Extensions 120kg x10 (+5kg -3 reps, maar daarna epic burn op de 4's en 3's)

Incline DB Curls 16kg x7 (same)

Overhead Rope Extension 35kg x10

Side Laterals 12kg x15 / 5's (lichter gewicht voor de vorm)

Seated Calf Raise 100kg x12 / 10 / 8 / 8

Daarna nog wat extra werk gedaan voor vandaag.

Strict Hanging Leg Raises 4x12

Low-Bar Back Squat 100kg x8 / 3's. Had ik gewoon zin in :)

Prima training, was bijna 2u kwijt maar zat vol energie!

Lekker. hoe bevalt het tot nu toe? Zal morgen even de training van vandaag en morgen loggen! Ging prima vandaag. Inverse Rows met de TRX banden zijn geniaal zeg, wat voelde ik m'n rug daar!

Wat mij betreft zal ik dit schema voor altijd blijven doen. Bevalt erg goed. Heb vandaag iets horen knakken in mn knie bij squats en het deed zeer, wordt voorlopig geen squats meer ben ik bang.

inverse rows zijn ook erg goed. Met wat gewicht erbij zal je hier een super bovenrug mee bouwen.

Ja die inverse rows gaan echt hard! Merk nu bij 10 reps zonder gewicht dat ik bij de laatste nog net helemaal boven kom. Zal wel even kijken of ik hier gewicht kan toevoegen op korte termijn. Gisteren nog een 6e training van de week gedaan, maar was even wat rustiger aan omdat het eigenlijk een extra dag was. Vandaag en morgen een off-day. Dan woensdag t/m zondag knallen voor de 3e week, daarna deload.

---------- Toegevoegd om 10:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:33 ----------

Overigens heb ik ook besloten om voorlopig te gaan recompen. Ben nu 80kg, wat mijn doel qua gewicht was vanaf augustus vorig jaar (toen woog ik 72). Veel te licht geweest al die tijd, en gewoon verkeerd bezig geweest. Afgelopen maanden dus gewicht aangezet, duidelijk vooruitgang in spiermassa geboekt. Uiteraard ook wat vet erbij. Nu dus de recomp in, dan kijk ik over een maandje of 3 waar ik sta. Dan beslis ik wel even verder hoe of wat.

Overigens een tijd bulk gedaan op circa 3100 kcal, nu recompen op 2700 kcal.

Lekker bezig nog :)

Hoe ga jij je deload aanpakken volgende week?

Terug
Naar boven