AndroidHealthClinic

MissF's achtergrondverhaal en logboek

zo te lezen train je echt keihard! je gaat echt goed! leuk ook dat je bij marjolein fotos hebt gemaakt ga je die ook nog posten hier? wat is je vetpercentage nu momenteel als ik vragen mag? groetjes astrid.

• Topic Starter Topic Starter
zo te lezen train je echt keihard! je gaat echt goed! leuk ook dat je bij marjolein fotos hebt gemaakt ga je die ook nog posten hier? wat is je vetpercentage nu momenteel als ik vragen mag? groetjes astrid.

Vragen mag altijd, maar ik weet het nu nog niet, vanavond is de meting. Ik hoop dat het rond de 10-11% is gezakt, zie wel goede resultaten na vier dagen keihard trainen. Ben van nog 56kg in het weekend naar gisteravond 54,5Kg gegaan. Ben daarom ook erg benieuwd naar mijn BF.

Vanavond nog een keer RUG :D en dan zaterdag rust. Dan worden alleen mijn nieuwe koelkast en vrieskast gebracht en geplaatst met een keukenblad erop. Verderrest wordt het een hele rustige dag waar ik alleen nog boodschappen doe en verder helemaal niets. Nou ja de stekker erin om te zorgen dat ik mijn boodschappen kan koelen :)

Mijn avatar is een foto van Marjolein, de rest ga ik evt later plaatsten, want daar staat mijn nieuwe bikini op en lijkt me niet echt handig om die voor de wedstrijd al te laten zien, dan is de verrassing eraf op de wedstrijd ;)

misschien een hele domme vraag maar waar kan ik je avatar foto vinden??? by the way ben echt jaloers op je rug!! daar is maar een woord voor WOW!! groetjes astrid.

misschien een hele domme vraag maar waar kan ik je avatar foto vinden??? by the way ben echt jaloers op je rug!! daar is maar een woord voor WOW!! groetjes astrid.

avatar is de foto die je ziet bij elke plaatsing (de benen aan de linkerkant) met daaronder de karma etc.

Vrijdag: Rug :) Favoriet!!!

Zo wat een dag zeg!! Begon vanmorgen vroeg al, moest nog een keer mijn RPM DVD opzetten, dus iets vroeger opstaan om het voor het werk te kunnen luisteren en leren.

Op werk echt megadruk, we hebben zieke en iemand die vrij was, dus moest echt af en toe even heel snel naar boven vluchten om op tijd mijn eten elke keer binnen te krijgen, maar de collega's hebben er gelukkig alle begrip en respect voor. Ik ben nooit langer dan 10-15min weg, dus dat is te overzien.

Gelijk alle spullen mee moeten nemen naar werk, want moest na sluit als een speer naar het Zuiderpark om mijn RPMles te geven.
Stats: 50min; 340kcal; avg 138 bpm/hr; max 183 bpm/hr

Om vervolgens mijn shake en appel te verorberen voor ik weer op de fiets spring richting Kneet.. Waar Anja en Stacey al gereed stonden.. Voor de training even meting.. En ik ben blij, is hoe ik gehoopt had..

54kg met 10,5%bf.. :D Gaat dus de goede kant op en dan zijn we nog niet eens met het echte dieet begonnen, dat moet nog komen. We hebben daarom ook alle vertrouwen erin..

Toen met een heel goed humeur aan de rug beginnen.. Vandaag met zijn tweeen, dus geen 9 maar toch nog lekker in hoog tempo 7 oefeningen afgewerkt..

Heel grappig moment was halverwege toen we mijn favoriet gingen doen, de double hand dumbbell row.. Anja had een gewicht voor me klaargelegd (46kg) en met de de derde set moesten we verhogen, maar ze legde 38kg voor me neer. Dus ik zeg, dat ik een stuk minder dan wat ik nu heb, klopt dat? Anja had het niet, ze dacht daadwerkelijk dat ze 36kg voor me had gepakt. Dus mijn PR zwaar verbroken, van 40 naar 48kg (2x8) :D :D
Stats: 44min; 264kcal; avg 128 bpm/hr; max 166 bpm/hr

Morgen Rust en vanaf 16.00uur junken ;) :D ;) :meal:

he hallo daar
ff vraagje is er een reden dat je om 4uur pas gaat junken? groetjes astrid.

he hallo daar
ff vraagje is er een reden dat je om 4uur pas gaat junken? groetjes astrid.

Moet minimaal een uur na mijn laatste dieet maaltijd (die is om 15.00uur) anders heeft het geen zin die maaltijd te nemen :p

Eerst was het heel de dag en naar de wedstrijd tot wordt het steeds minder, nu zit ik na maaltijd 4 aan mijn junkmaaltijden en misschien over een week is het alleen maaltijd 5 en 6. Meestal wil je als avondeten junken, dus vandaar na gekomen voor de avond. Maar heb ook wel eens als ik ergens naar toe ga, dat ik omgooi en dan van 11.00 tot 19.00 junk en dan maaltijd 6 en 7 weer volgens dieet.

Dit komt niet zo vaak voor overigens.

Zondag: RPM/PUMP en buik

Gisteren een heerlijke dag gehad, veels te veel geld uitgegeven maar wel duurzame producten aangeschaft. Koel- en vrieskast, tafelstoelen en nog wat andere dingetjes. Ik ben er iig heel erg blij mee.

Eens een andere junkavond dan normaal, voelde me veel lekkerder bij deze optie, maar moet af en toe ook echt een vette hap naar binnen werken. Dit is gisteren niet gebeurd. Wel heb ik heerlijke tosti's gemaakt: wit brood, mosterd, honing, provenciaanse kruiden, geitenbrie en kipfilet. En niet 1 maar 5 van genuttigd.

's Avonds later op de avond alle restje op gemaakt, ik kwam uit op 50gr kidneybonen, 75gr raviotte, 75gr koolvis, 50gr kip, 100gr aardappelschijfjes en 50gr ger. makreel en wat ketchup erbij.. Heerlijk, heb genoten en ging niet met een overvol gevoel naar bed. Geweldig gewoon.

Vandaag iets rustiger met de RPM en Pump gedaan, want Anja schok een beetje erg van wat ik verbrand had vorige week (899kcal). Stats: 1:52min; 772kcal; avg. 138 bpm/hr; max 192 bpm/hr.

Na de zonnebank aan mijn buik gewerkt. Anja had twee nieuwe oefeningen gegeven en die voelde ik gelijk. Een moet ik nog wel even vragen of ik die nu echt goed uitvoer, want ik moest tot failure, maar bij 40 ging het nog ok, dus moet toch even navragen. Andere 3 oefeningen voelde ik wel op de juiste plaatsen.

Daarna gezellig naar Kneet voor mijn wekelijkse massage en gezellig in het zonnetje zitten en ouwehoeren. Volgende week geen massage maar NK in Schiedam bekijken samen met DavyO :D Gezellig, ben benieuwd. Weer eens iets anders, kijken ipv meedoen.. Geen junkdag dus al mijn eten mee voor heel de dag ;)

Zo, mijn bedje roept.. Slaap lekker.

Hey, aan het begin van je verhaal zeg je:

Dus van 2003-2005 zag ik mijn bf% van 26,8% naar 15,9% gaan met nog steeds een gewicht van 51-53kg..

Ik vraag me af hoe je dat gedaan heb?

ohja... ik had ook een vraagje.. zo voor een wedstrijd train je 7 dagen in de week? Hoe doe je dat als je geen wedstrijd in het vooruitzicht hebt? train je dan ook 7 dagen of maar 5 of 6?

ohja... ik had ook een vraagje.. zo voor een wedstrijd train je 7 dagen in de week? Hoe doe je dat als je geen wedstrijd in het vooruitzicht hebt? train je dan ook 7 dagen of maar 5 of 6?

train nooit 7 dagen.. zaterdag is altijd mijn rustdag.. doe ik niets, spreek meestal wat af met een vriendin ofzo, lekker bijkletsen en junken op het moment dat ik mag :)

Het ligt aan mijn shape hoevaak ik moet trainen, maar over het algemeen ziet mijn week er als volgt uit:

maandag: ochtend Pump geven (cardio) en 's avonds rust of KT
dinsdag: 's avonds buik en KT
woensdag: 's avonds cardio en KT
donderdag: 's avonds buik en KT
vrijdag: 's avonds RPM geven (cardio) en KT
zaterdag: rustdag
zondag: ' s ochtends buik en RPM/Pump geven (cardio)

aha.. oke.. vroeg het me namelijk af omdat ik nu 5 dagen KT + cardio doe en op de zaterdagen dat ik naar Anja ga zijn het er dus 6.
Omdat ik niet zo snel vooruit ga ( naar mijn mening ) zat ik er over te denken om sowieso 6 dagen te gaan sporten en mischien wel 7 maar dat is mischien dus wel wat overdreven. Ik zal het er eens met Anja over hebben de volgende keer. Ik ga ook weer iets van vechtsport erbij doen dus er zal toch naar gekeken moeten worden.

beetje een wazig mailtje geworden, kom net terug van een avondvergadering van het werk en ben echt zwaar vermoeid.;)

aha.. oke.. vroeg het me namelijk af omdat ik nu 5 dagen KT + cardio doe en op de zaterdagen dat ik naar Anja ga zijn het er dus 6.
Omdat ik niet zo snel vooruit ga ( naar mijn mening ) zat ik er over te denken om sowieso 6 dagen te gaan sporten en mischien wel 7 maar dat is mischien dus wel wat overdreven. Ik zal het er eens met Anja over hebben de volgende keer. Ik ga ook weer iets van vechtsport erbij doen dus er zal toch naar gekeken moeten worden.

Denk dat ik haar antwoord al weet :D

Laat me raden.. "Meer is niet altijd beter", of iets in die strekking?
;)

Maandag: Body Pump en Schouder/Biceps KT

Het lekkere weer doet veel goeds voor een mens, maar had toch een uurtje extra slaap nodig en die heb ik dan ook genomen.. Wel uiteraard mijn ontbijt, maar daarna nog even terug.. Eenmaal eruit moest ik me een beetje haasten mbt eten klaarmaken en naar Fitness First te gaan om mijn BodyPump les te geven.. Na de les geef ik Abs attack en doe dat op MIJN manier, naar een bijdehande gozer vond schijnbaar een bepaalde oefening te zwaar en zei: "je kan die oefening toch niet geven, dit kunnen de vrouwen niet aan". Nou dat moet je dan helemaal niet tegen me zeggen, dus heb ook teruggeantwoord dat hij niet zo op de andere moet letten, maar zich moet concentreren op zichzelf en ik uitmaak of de oefening te doen is of niet.

Misschien komt hij daardoor niet terug, maar dat maakt mij niet uit. Ik geef die les extra voor mensen die echt hun buikoefeningen willen verbeteren en als er daardoor geen 40 maar 10 echt serieuse mensen in mijn "extra" les heb, zo be it.. Ik doe het ook voor mijn lol en ga mijn tijd echt niet verdoen aan het soort mens die denkt dat hem/haar niets meer is bij te leren en te eigenwijs voor woorden is om maar iets aan te nemen..

Maar goed, heb mijn ei weer gespuit.. :D

Toen weer een drukke dag op werk.. Moet toch ander werk gaan zoeken, wil mezelf niet associeren met een sigarettenmerk als de overname met Barclays doorgaat.. maar de aandeelhouders moet nog akkoord geven.. :) Al is deze overname voor ons in de Bankshops gunstiger dan de andere variant..

Thuis na werk heerlijk een uur in de keuken staan kokkerellen voor alvast een aantal gerechten voor volgende week. Veel ei-eiwitgerechten die in de oven moeten, vandaar dat ik nu maar alvast begin met de voorbereidingen. En heb er nu de tijd voor. Heerlijk, kijk er alweer naar uit :meal:

20.00uur training: Laatste dagje voor een week zonder Anja trainen, ze gaat de Turkse Riviera onveilig maken ;) Eerst 6 schouder oefeningen, toen 3 biceps en als laatste een gecombineerde oefening die diep ging. Was erg mooi gezicht in de spiegel.

"Dumbbell los en je ziet de vorm van de spier lopen, maar zodra je de dumbbell oppakt, zie je de lijnen van de verschillende koppen zichtbaar worden en dan ga je de oefening uitvoeren en zie je de pomp erin komen, aders die opkomen.." Fascinerend gewoon dat ijzer zoveel kan doen.. Tuurlijk is het ook het dieet enzo.. Maar ik blijf me nog elke keer verbazen over het menselijk lichaam en wat het allemaal kan.. :eek:

Stats: 40min; 222kcal; avg 128 bpm/hr; max 157 bpm/hr

Na de training zei Anja dat ze echt blij is met de progressie die ik maak, zowel qua fysiek, maar metname krachttoename over een week tijdgenomen.. Was uiteraard erg content met het compliment :D Maar ik denk dat een groot deel van stimulance ook komt van wat je in de spiegel ziet gebeuren (bovenstaande). Je ziet gewoon direct resultaat en dat geeft zo'n geweldige kick dat je jezelf gewoon verdoofd om door de pijngrens heen te trainen. Ik denk dat Anja dat vanaf het begin al duidelijk wilde maken toen ze me vertelde: Je moet niet nadenken wat je oppakt, je moet het gewoon doen!!

Eier recepten

Aangezien ik een aantal pm's ontvang over mijn eiergerechten zal ik even posten wat ik o.a maakt met eieren:

Havermout brood: 5 eiwit opkloppen tot het nog net niet helemaal wit is, voeg je 40-50gr HO toe en peper, evt prov/italiaanse kruiden en wat kaneel/kerrie poeder. Meng alles door elkaar en laat het een nachtje staan in de koelkast voordat je het afmaakt. Dan is de HO helemaal opgezwollen en wordt tie luchtiger. Voor je het in de oven doet even doorroeren en in een ovenschaal (ingespoten met Pamspray) op 200gr 30minuten opbakken.

GroenteQuich:RIjst koken, groente en rijst in een ovenschaal (ingespoten met Pamspray) en geklopte eiwit (6-8) met 1 dooier en weer wat kruidens eroverheen gieten. Ook 30-40 minuten in de oven op eerst 200 en laatste 15min op 175-150graden.

Of er gewoon een boerenomelet van maken in de koekenpan (ingespoten met Pamspray).

Appeltaart: appel klein snijden, kaneel toevoegen, als je mag evt rozijnen toevoegen (helaas mag ik die nu niet) en ook weer geklopte eiwit (6-8) met 1 dooier en weer wat kruidens eroverheen gieten. Ook 30-40 minuten in de oven op eerst 200 en laatste 15min op 175-150graden. Met opwarmen even op het einde de grill erop :meal:

Eet smakelijk.. :)

Dinsdag: Buik en Benen

Vandaag echt letterlijk door mijn pijngrens getraind.. Buik ging nog goed, maar Anja heeft me de oefening nog een keer uitgelegd en heb de twee oefeningen in superSetST uitgevoerd. Aangezien de contractie erg belangrijk is, heb ik de oefeningen heel rustig uitgevoerd om zo goed te voelen en de contratie vast te houden! Hoop dat Anja blij is met het resultaat.. morgen zal ik het resultaat van vanavond waarschijnlijk kunnen zien :)

Maar benen was een ander verhaal. Ik had echt nog zo'n spierpijn van vorige week woensdag:eek: Dus denk dat het volgende daar ook mede mee te maken had.. Eerste paar oefeningen gingen redelijk goed, kon het gewicht van vorige week weer pakken.. Maar met de eerste leg press oefening voelde ik een scheut in mijn rechter been.. Gelukkig niet een scheut van een afgescheurde spier, maar wel degelijk een pijnlijke aangelegenheid.. Ik kon doortrainen, dus heb echt erdoorheen getraind.. Heb minstens het gewicht van vorige week gehaald, sommige zelfs nog iets meer, want wilde natuurlijk net als gisteren progressie boeken in kracht..

Kon na afloop amper lopen en ben gelijk naar Anthony, de masseur bij Kneet, gegaan om een zeer pijnlijke massage te ondergaan.. Ik hoop dat Flex spray gaat helpen, donderdag weer massage en zaterdag rust.. Het moet gewoon goed gaan.. Maandag zijn ze weer aan de beurt, dus dan moet het genezen zijn!! :mad:

We hebben tempo toch goed hoog kunnen houden en heb een zeer tevreden training achter de rug.. Uiteraard niet de stats van vorige week kunnen evenaren, maar toen was ik ook alleen.. Ik hoop dat Davy het ook een geslaagde training vond.. Ik ben in ieder geval heel trots op hem.. :thumbs:

Stats: 55min; 222kcal; avg 120 bpm/hr; max 178 bpm/hr

Vandaag echt letterlijk door mijn pijngrens getraind.. Buik ging nog goed, maar Anja heeft me de oefening nog een keer uitgelegd en heb de twee oefeningen in superSetST uitgevoerd. Aangezien de contractie erg belangrijk is, heb ik de oefeningen heel rustig uitgevoerd om zo goed te voelen en de contratie vast te houden! Hoop dat Anja blij is met het resultaat.. morgen zal ik het resultaat van vanavond waarschijnlijk kunnen zien :)

Maar benen was een ander verhaal. Ik had echt nog zo'n spierpijn van vorige week woensdag:eek: Dus denk dat het volgende daar ook mede mee te maken had.. Eerste paar oefeningen gingen redelijk goed, kon het gewicht van vorige week weer pakken.. Maar met de eerste leg press oefening voelde ik een scheut in mijn rechter been.. Gelukkig niet een scheut van een afgescheurde spier, maar wel degelijk een pijnlijke aangelegenheid.. Ik kon doortrainen, dus heb echt erdoorheen getraind.. Heb minstens het gewicht van vorige week gehaald, sommige zelfs nog iets meer, want wilde natuurlijk net als gisteren progressie boeken in kracht..

Kon na afloop amper lopen en ben gelijk naar Anthony, de masseur bij Kneet, gegaan om een zeer pijnlijke massage te ondergaan.. Ik hoop dat Flex spray gaat helpen, donderdag weer massage en zaterdag rust.. Het moet gewoon goed gaan.. Maandag zijn ze weer aan de beurt, dus dan moet het genezen zijn!! :mad:

We hebben tempo toch goed hoog kunnen houden en heb een zeer tevreden training achter de rug.. Uiteraard niet de stats van vorige week kunnen evenaren, maar toen was ik ook alleen.. Ik hoop dat Davy het ook een geslaagde training vond.. Ik ben in ieder geval heel trots op hem.. :thumbs:

Stats: 55min; 222kcal; avg 120 bpm/hr; max 178 bpm/hr

Het was al weer een tijdje geleden dat ik met mijn maatje MissF heb kunnen trainen, dus dat was weer leuk. Ik ben weer trots op mijn maatje die ondanks de pijn in haar rechter been toch gewoon door bleef knallen. Uiteraard heb ik haar extra aangemoedigd, wat extra heeft geholpen (hoop ik) om door te gaan :D :thumbup:

Het was zeker een geslaagde training, flink tempo ook :thumbup: Redelijk anders dan mijn reguliere benentraining, dus een lekker shock effect :D Heb ook lekker zware gewichten kunnen pakken, ben tevreden over de training.

Terug
Naar boven