XXL Nutrition

Mission (im)possible

• Topic Starter Topic Starter
Je moet niet continu zo f**got-achtig doen. Gewoon niet zo jammeren en klagen over je probleempjes om de minuut en werkelijk gaan trainen en eten, want dat doe je nu echt niet.
Thanks... neen echt, dat geeft me boost om me extra in te spannen om het tegendeel te bewijzen. Beetje respect vind ik wel op zijn plaats, ik ga niet voor niets 5 keer per week fitnessen sinds 2 maanden en nonstop tegen mijn misselijkheid in eten. (zie historie)

Degene met de echte tips ben ik echt wel dankbaar, thanks allen. I keep on going.

hoezo train je uberhaupt 5 x per week ? 3x is genoeg.

en idd van die machines afblijven.. COMPOUNDS doen!!

Tot op heden heb ik altijd 5 dagen fullbody getraind.
Ik besef meer dan ooit dat dit geen effect heeft. Ik bouw mijn spieren anders af ipv op.
Ik leg me vanaf nu toe op verschillende spiergroepen via compounds verspreid over 5 dagen. Al ga ik misschien afbouwen tot 4 later.

Laatst bewerkt:
post je trainingsschema eens dan..

Of doe je maar iets?

Ik heb geen eigen schema, mezelf kennende doe ik dan toch dingen verkeerd. De komende maanden probeer ik dit op te volgen:
[Link niet meer beschikbaar]

Gast,

dat schema trekt op niets. Veeeeel te veel oefeningen per training en te veel dagen per week.
Luister naar wat in dit topic wordt gezegd. Stap over op een standaard 3 dagen split.
Gun je lichaam de rust die het nodig heeft om te groeien!

Met je huidige schema overtrain je + dat ga je nooit volhouden!

Laatst bewerkt:
gequote voor men edit. Hot topic dit :)

3 dagen split tot de max + een goed voedingsschema + geduld + mentaliteit = het resultaat wat je wilt. Zoveel mensen (waaronder ik) begonnen met een mager lichaam dus gewoon knallen en niet amateuren.

3 dagen split tot de max + een goed voedingsschema + geduld + mentaliteit = het resultaat wat je wilt. Zoveel mensen (waaronder ik) begonnen met een mager lichaam dus gewoon knallen en niet amateuren.

idd als je niet veel kan eten gewoon kleine porties door de dag ipv grotere maaltijden 3 x per week trainen niet langer als een uurtje en dan goed slapen minimum 8 uurtjes it works for me ... ben begonnen met 52 kg nu ondertussen 74

Ik heb geen eigen schema, mezelf kennende doe ik dan toch dingen verkeerd. De komende maanden probeer ik dit op te volgen:
[Link niet meer beschikbaar]

Gast, dit schema is echt 3x niks. Ga is een fatsoenlijk schema samenstellen door je in te lezen op dit forum, post het schema en iedereen zal je helpen. Lijkt alsof je niks doet met de hulp en tips die we je geven.

Beter trek je je niets aan van anderen in de gym. Wees zelfverzekerd: waar een wil is, is een weg. Veel succes!

5x5:

Maandag:
(training A)
Squats
Bench press
Bent over row

Woensdag:
(Training B)
Squats
Militairy press
Deadlift

Vrijdag:
(Training A.)
Squats
Bench press
Bent over Row

Week er op: B - A - B

Niets meer, niets minder.
Eventueel aanvullen met een pull up/push up.

Succes!

Tot op heden heb ik altijd 5 dagen fullbody getraind.
Ik besef meer dan ooit dat dit geen effect heeft. Ik bouw mijn spieren anders af ipv op.
Ik leg me vanaf nu toe op verschillende spiergroepen via compounds verspreid over 5 dagen. Al ga ik misschien afbouwen tot 4 later.

5 dagen full body is veel te veel. Full body heeft als grote voordeel dat je veel kan doen op korte tijd waardoor je veel hersteltijd krijgt! Door 5 keer te gaan trainen per week ga je lijnrecht in tegen wat FB zo geweldig maakt.

3x/week is meer dan genoeg zoals er hier een paar nu zeggen. 3x/week met per periode varierende repranges tussen 5 en 15 reps en een 6 tot 9 sets per week of 2 tot 3 sets per oefening per training. Bij laag volumewerk (1 tot 3 reps) 3sets/oefening per training, bij hoog volume werk (15-20reps) 1-2sets per oefening/per training. Rep ranges en intensiteit variëren volgens een progressief schema. Indien intensiteit te hoog wordt uitzonderlijk training opsplitsen naar UB/LB, om na een tijdje hierop definitief over te stappen en om later dan van UB/LB naar een split over te stappen. Hou je vast aan de belangrijkste oefeningen (squats, bench, chins, bor's, deadlifts) en ga niet onnodig beginnen variëren in oefeningen. Succes.

Bump.

Hoe gaat het hier?

Vraag ik me inderdaad ook af. Still alive bro?

Hey allen,

De afgelopen 2 weken heb ik puur op losse gewichten getraind. Ik heb een ervaren fitness vriend die me alle mogelijke oefeningen liet zien. Elke dag hebben we samen andere spiergroepen getraind. 1 dag hebben we zelfs 3u lang de triceps getraind. Ik heb elke oefening gefilmd zodat ik die zal blijven onthouden.

Helaas voor mezelf vond ik niet de volharding om losse gewichten op mijn eentje te blijven trainen zonder zijn gezelschap. Het lijkt alsof ik niet veel kan tillen met losse gewichten. Als fitnessbuddy erbij is durf ik meer te tillen omdat hij laatste pushes kan opvangen mocht het niet lukken. Ik heb een aantal dagen onafhankelijk proberen te functioneren maar het lukte me niet, ik zat er echt compleet door.

Nu zit ik sinds 2 dagen terug aan de fitness toestellen en ga losse gewichten als extra aanvulling gebruiken. Anders lukt het me niet vrees ik, ik mis dan het doorzettingsvermogen. Ik moet statistieken kunnen zien en het traint iets makkelijker terwijl je toch veel tilt. Totaal verkeerde ingesteldheid dat besef ik...

Beide in de gym: Link

Wat maak jij je hetzelf moeilijk hee. sjonhgejonge...

Terug
Naar boven