MuscleMeat

Mission (im)possible

Zoals ik het nu bezig ben moet ik het zeker mijn verdere leven volhouden.
Ik probeer zo veel ik kan compound training te doen maar het is niet easy. (na het trainingsschema tijd opvullen ermee) Beter dat ik nu aan de toestellen zit dan dat ik alles laat vallen. Zo denk ik er toch over...

Nogmaals jullie tips zijn goud waard en ik stel alles op prijs maar mijn "zin" verdwijnt helemaal als ik in eentje losse gewichten train. Ik vind het fijn om dit als extra aanvulling te doen maar alleen nog maar compounds pfiew dat red ik niet de rest van mijn leven.

Als je nou zelf leest wat je typt, wat denk je dan?
Wat ik zie is iemand die wel wilt, maar het blijft bij denken ipv doen. Je zegt dat het niet easy is.. neem dan een lager gewicht? Kan je geen compounds doen met alleen de bar?
Tuurlijk kan je dat wel.
En zodra je dat realiseert, zodra je volledig beseft hoe krachtig je geest is ga je groeien. Groeien als persoon en als bodybuilder.

Doe vooral wat je leuk vind in de sportschool maar ga je mind ook trainen. Anders haal je de lange run niet.

• Topic Starter Topic Starter
Het klinkt niet positief als ik dat lees neen.
In mijn eentje kan ik al liggende 10 kg er op de staaf van 15 kg gooien. Als het meer is heb ik schrik dat ik hem niet krijg ingehaakt of dat iets fout loopt.
Met hulp haal ik 50 kg net in 3 pushes. Dat verschil vind ik wel erg groot dus het is enorm aan mijn gedachtegang te wijten. Ik ga morgen nog een keer proberen. Ik merk dat mijn spieren wel meer opgepomt zijn als ik alleen compound training doe.

Bang dat je hem niet ingehaakt krijg, train je niet in een powerrack dan? Weet niet in wat voor gym je traint maar je kan ook de sluitingen weglaten als je bang bent dat je hem niet volledig terug omhoog krijg, maar sommige gyms hebben liever geen stuiterende halterschijven op hun vloer :p Nogmaal succes iig, je hebt rond oud en nieuw dit topic aangemaakt, denk dat je volgend jaar rond oud en nieuw lachend naar je posts terug zal kijken :cool:

Nogmaal succes iig, je hebt rond oud en nieuw dit topic aangemaakt, denk dat je volgend jaar rond oud en nieuw lachend naar je posts terug zal kijken :cool:
Ik hoop het enorm, dank je. Al wordt ik slechts 1mm per maand breder, elk beetje helpt. Misschien is dat zelfs te veeleisend van mij.
Ik heb filmpjes van mijn eigen waarbij ik aan het trainen ben maar die onthoud ik jullie liever voordat die ergens op failblogs verschijnt :p. En neen helaas hebben we niet zo'n rack bij de fitness.

Ik hoop het enorm, dank je. Al wordt ik slechts 1mm per maand breder, elk beetje helpt. Misschien is dat zelfs te veeleisend van mij.
Ik heb filmpjes van mijn eigen waarbij ik aan het trainen ben maar die onthoud ik jullie liever voordat die ergens op failblogs verschijnt :p. En neen helaas hebben we niet zo'n rack bij de fitness.

Ik heb het gevoel dat je nog niet goed weet welke spieren je iedere keer aan het trainen bent (naast heel wat andere dingen die nu nog niet goed gaan ;) ). Misschien helpt het om een keer de onderstaande PDF door te kijken. Er staat met behulp van tekst en afbeeldingen uitgelegd welke spieren je traint bij welke oefeningen. Daarnaast staat er ook uitgelegd hoe je de oefeningen moet uitvoeren.

Krachttraining_-_Een_Anatomische_Benadering_-_Frederic_Delavier.pdf (niet klikbaar, je moet zelf even een linkje zoeken :))

En nog een voedingstip, vervang je cornflakes door brinta of havermout! Beide niet uit een bord eten, maar uit een shakebeker, vermengen met melk, en opdrinken voordat het een dikke brei wordt.

Ik heb het gevoel dat je nog niet goed weet welke spieren je iedere keer aan het trainen bent (naast heel wat andere dingen die nu nog niet goed gaan ;) ). Misschien helpt het om een keer de onderstaande PDF door te kijken.
Ik denk dat je daar wel gelijk bij hebt. Ik moet elke keer goed nadenken over mijn oefeningen en welke spieren ik ben aan het trainen. Ik zal die pdf doornemen.

En nog een voedingstip, vervang je cornflakes door brinta of havermout! Beide niet uit een bord eten, maar uit een shakebeker, vermengen met melk, en opdrinken voordat het een dikke brei wordt.
Ik ben sinds 2 dagen gestopt met havermout eten. Het lijkt erop dat mijn misselijkheid al wat is verminderd. Ik gebruik altijd een shakebeker.
Ik heb morgen een uurtje personal training. Ik heb er zin in! Ik kreeg vandaag van 2 personen na training toch al het compliment dat ze aan mijn uiterlijk zien dat ik aan fitness ben begonnen. Dat is toch al wat.

Ik heb een nieuw traningsschema. Ik zal het vanavond of morgen posten. Het wordt pittig.

Zie mijn nieuwe schema. Ik kan niet zo veel tillen het zal vooral met endurance te maken hebben.

-------------------------------------------------------
Krachttrainingsprogramma: Triceps, Borst, onderrug
-------------------------------------------------------
Borst
1) Chest Press (life Fitness Signature Chest Press) - 4sets 10 x 32.5kg
2) Decline Fly (Manual Log Dumbbells) - 4sets 10 x 4kg
3) Incline Press (Hammer MTS MTS-Incline Press) 4sets 10 x 30kg

Onderrug
4) Back extension (Life Fitness Low Back Extension w/rld) 4sets 20 x 70kg

Triceps
5) Tricep Dip (Life Fitness Signature Tricep Press) 4sets 10 x 45kg
6) Tricep Extension (Life Fitness Adjustable Pulley) 4sets 10 x 30kg
7) tricep Extension (Life Fitness Arm Extension) 4sets 10 x 20kg

-------------------------------------
Krachttrainingsprogramma: Benen
-------------------------------------
Harmstrings
1) Leg Curl (Life Fitness Seated Leg Curl w/rld) 4sets 10 x 42 kg

Kuit
2) Calf Raise (Life Fitness Horizontal Leg Press) 4sets 10 x 52kg

Quadriceps
3) Leg Extension (Life Fitness Leg Extension w/rld) 4sets 10 x 42kg
4) Leg Press (Hammer MTS MTS-Uni-Lat Squat) 4sets 10 x 40kg

Rest onderlichaam
5) Abduction (Life Fitness Abductor) 4 sets 20 x 35kg
6) Adduction (Life Fitness Adductor) 4sets 20 x 35kg
7) Bilspier (Life Fitness Signature Bilspier) 8sets 10 x 35kg

-----------------------------------------------------
Krachttrainingsprogramma: Biceps, Schouder, Rug
-----------------------------------------------------
Biceps
1) Alternating Curls (Manual Log Dumbbells) 4sets 10 x 8kg
2) EZ Bar Bicep Curl (Manual Log Curl Bar) 4sets 10 x 5kg
3) Arm Curl (Life Fitness Signature Bicep Curl) 4sets 10 x 15kg

Bovenrug
4) Lat Pulldown (Life Fitness Adjustable Pulley) 4sets 10 x 35kg
5) Pullover (Life Fitness Pullover) 4sets 10 x 28kg
6) Seated Row (Life Fitness Adjustable Pulley) 4sets 10 x 35kg

Schouders
7) Front Raise (Life Fitness Adjustable Pulley) 4sets 10 x 6 kg
8) Shoulder Press (Life Fitness Signature Shoulder Press) 4sets 10 x 22,5kg

No offense, maar lees je wel iets van het commentaar hier? Geen squat, deadlift of BP, veel te veel oefening voor biceps en triceps.

Ik vind het een goed beginnend schema, een beetje combinatie van toestellen en combounds. Ik wil geen bodybuilder worden ofzo gewoon wat spieren kweken. Dit is een schema wat in mijn ogen goed uithoudbaar is. Morgen eens volledig op toeleggen. Wijzigingen kunnen altijd perfect worden aangebracht.

Ik vind het een goed beginnend schema, een beetje combinatie van toestellen en combounds. Ik wil geen bodybuilder worden ofzo gewoon wat spieren kweken. Dit is een schema wat in mijn ogen goed uithoudbaar is. Morgen eens volledig op toeleggen. Wijzigingen kunnen altijd perfect worden aangebracht.

Met compounds wordt je echt niet instant bodybuilder en je mag wel spier aanzetten, dus het beste doe je ze er toch in. Maar dat is jouw beslissing.

een bodybuilder zat er al niet in bij jou lol

Wat een faaltopic. Om te janken. Je wil gewoonweg niets.

Slap gedoe.

24ooxlt.jpg

Wat een faaltopic. Om te janken. Je wil gewoonweg niets.
Slap gedoe.
Als dat was zou ik niet dagelijks naar de fitness trekken sinds afgelopen 3 maanden dan zou ik zoals de voorbije 25 jaar thuis zitten. Ik blijf dagelijks naar de fitness vertoeven ondanks mijn zware misselijkheid, en met tegenzin eten bij elke pauze die ik heb. Ik wil dus zeker wat. Ik heb dit schema niet geregeld, mijn PT heeft dit gedaan omdat ik hem wel vertrouw maar wijzigingen mogen altijd plaatsvinden. En helaas ben ik slap dat besef ik maar al te goed. Maar ik blijf doorzetten.

Ik voel me nochtans blij met mijn huidige trainingsschema, niets aan de hand dus. Ik wou het gewoon delen met jullie. Ik blijf iedereen bedanken voor alle tips. Ik probeer ze zeker in de toekomst mee te nemen. Nu weer verder 5 dagen per week split training doen.

Laatst bewerkt:
Als dat was zou ik niet dagelijks naar de fitness trekken sinds afgelopen 3 maanden dan zou ik zoals de voorbije 25 jaar thuis zitten. Ik blijf dagelijks naar de fitness vertoeven ondanks mijn zware misselijkheid, en met tegenzin eten bij elke pauze die ik heb. Ik wil dus zeker wat. Ik heb dit schema niet geregeld, mijn PT heeft dit gedaan omdat ik hem wel vertrouw maar wijzigingen mogen altijd plaatsvinden. En helaas ben ik slap dat besef ik maar al te goed. Maar ik blijf doorzetten.

Ik voel me nochtans blij met mijn huidige trainingsschema, niets aan de hand dus. Ik wou het gewoon delen met jullie. Ik blijf iedereen bedanken voor alle tips. Ik probeer ze zeker in de toekomst mee te nemen. Nu weer verder 5 dagen per week split training doen.

80% is voeding en slechts 20% is training, jij focussed je echter 90% op je training en 10% op je voeding. Je eet slecht, je traint slecht en je zit in je vrije tijd alleen maar te huilen over je pijntjes op dit forum. Je wordt misselijk van eten? Boohoo. Jouw probleem is niet dat je pijn hebt maar je hebt gewoon een ontiegelijk lage pijngrens, ga maar is naar de echte problemen kijken in de wereld en zie dat je is een keer niet zo moet lopen janken. At the end of pain is success. En als je pijn niet kan hebben moet je hier gewoon compleet mee stoppen.

80% is voeding en slechts 20% is training, jij focussed je echter 90% op je training en 10% op je voeding. Je eet slecht, je traint slecht en je zit in je vrije tijd alleen maar te huilen over je pijntjes op dit forum. Je wordt misselijk van eten? Boohoo. Jouw probleem is niet dat je pijn hebt maar je hebt gewoon een ontiegelijk lage pijngrens, ga maar is naar de echte problemen kijken in de wereld en zie dat je is een keer niet zo moet lopen janken. At the end of pain is success. En als je pijn niet kan hebben moet je hier gewoon compleet mee stoppen.

qft

Try some real lifting combined with some real food.

Dit schema lolz welkom op dbb

Ik heb dit topic doorgelezen en ik denk toch dat je beter een ''bodybuilding-schema'' kan volgen. Je doet bijna al je oefeningen met de apparaten op je sportschool. Dit wordt geadviseerd door je PT omdat dat veiliger is voor een beginner. Dat het beter is om met losse gewichten te trainen is al vaker gezegd hier. Weet je niet hoe je de oefeningen goed moet uitvoeren? Of ben je bang dat anderen naar je kijken? Iedereen is ergens begonnen en mensen zullen je echt niet uitlachen o.i.d. als je wat lichtere gewichten wegduwt. Naast dat moet je gewoon schijt hebben natuurlijk. Wat betreft je misselijkheidsprobleem; Probeer verschillende dingen met eten. Probeer bijvoorbeeld kleinere porties te eten, maar meerdere keren per dag. Succes ermee.

Failtopic.

Met alle respect man maar je bent een kneusje. Grow a pair and man up.
Mensen geven je al 12 pagina's goeie advies en proberen je te motiveren en het lijkt er sterk op dat je daar geen horen naar hebt. Doe nou ff normaal en hang nu niet het zielig kneusje uit en maak er eens werk van!

Terug
Naar boven