AndroidHealthClinic

Mission (im)possible

• Topic Starter Topic Starter
Ik gebruik electronische toestellen. Het totaal getilde gewicht sinds ik nu bijna 2 maanden sport is aan de toestellen 280.000 kg. Ik til gemiddeld zo`n 30kg per beweging. Helaas kan ik niet meer aan maar het totale plaatje klinkt wel mooi.

Ik gebruik electronische toestellen. Het totaal getilde gewicht sinds ik nu bijna 2 maanden sport is aan de toestellen 280.000 kg. Ik til gemiddeld zo`n 30kg per beweging. Helaas kan ik niet meer aan maar het totale plaatje klinkt wel mooi.

Compounds plz.

Niks elektronische apparaten, compound, we willen barbells met ijzeren platen zien.

Haha, zeker al die zooi van Techno gym dat je zo'n dom lampje moet volgen. Dat is zo slecht voor je gewoon

Wat is je trainings schema dan? Volgens mij is daar ook het 1 en ander mis mee.

Niks elektronische apparaten, compound, we willen barbells met ijzeren platen zien.
Ik heb dat helaas nodig voor mezelf om te volharden. Zodat ik via statistieken kan zien wat ik heb gedaan. Ik vrees dat ik het anders nooit volhoudt.
Na de electronische toestellen ga ik tegenwoordig wel soms paar benchpresses en arm curls doen (ken officiele benamingen niet).

Een collega van me gaat binnenkort mee fitnessen. Hij zei dat ik pen en papier moest meenemen zodat hij alle niet-electronische dingen gaat voordoen.

---------- Post toegevoegd Sun 4 Mar 2012 om 15:59 ---------
Haha, zeker al die zooi van Techno gym dat je zo'n dom lampje moet volgen. Dat is zo slecht voor je gewoon
De toestellen zijn op mijn lichaam afgesteld. Ik zie een max en minimum-meter. Ik zie hoeveel bewegingen ik heb gemaakt per set. Het zal verre van perfect zijn maar het helpt me vooruit.

Lekker koppig weer, ga er maar van uit dat iedereen hier advies geeft om je te helpen.

Voor de maximale resultaten zou ik dat maar gewoon opvolgen :)

srs, die shit van techno gym is voor fitness instructeurs, dat zijn echt r**ards als je alleen al ziet hoe ze iemand uitleggen squats te maken met gebogen rug.

Je kunt beter zelf gaan ondervinden wat je lichaam wel en niet kan ipv het een machine laten bijhouden. Zelf je sets tellen moet ook niet al te moeilijk zijn.

Lekker koppig weer, ga er maar van uit dat iedereen hier advies geeft om je te helpen.

Voor de maximale resultaten zou ik dat maar gewoon opvolgen :)
Neenee ik vertrouw jullie helemaal, anders zouden jullie niet 1 voor 1 zo bruut uit zien. Ik ga stilletjesaan meer naar het "handmatige" proberen over te stappen.
Het probleem is mezelf, ik moet een manier vinden waarbij ik het minimaal 2 jaar perfect weet vol te houden aan een goed tempo zonder dat ik ergens een terugval krijg. Ik heb 25 jaar niets gedaan, mijn wereld staat even op zijn kop, is heftige aanpassing :p.

Laatst bewerkt:
Compounds met gewichten hebben mij eigenlijk veel meer gemotiveerd dan het trainen met apparaten. Want nu hang je je motivatie in principe op aan de progressie die de apparaten aangeven, terwijl het goed uitvoeren van een oefening met barbells op zichzelf al veel voldoening kan geven. Intrinsieke motivatie dus, waarbij het succes veel meer van jezelf afhangt. Bovendien is het ook een stuk beter voor je spiercoördinatie. Ga old school!

idd, ga met losse gewichten trainen. Om je progressief te trainen heb je geen elektronische dingen op apparaten nodig, neem gewoon een papiertje mee, teken er een tabel op: de oefening, en dan datum, en vul steeds die dag per week je sets/reps/gewicht in. tadaa

gewoon goed eten en trainen de rest komt vanzelf ... Toen ik begon was ik net zo mager als u (het eten is in het begin moeilijk maar dat word je gewoon)

Je denkt dat die apparaten met getalletjes je vooruit helpen, maar dat doen ze niet, ze houden je in een droomwereldje waarin machines en allerlei hulpmiddelen jou lichaam goed gaan doen. Het tegendeel is echter waar, je moet METEEN beginnen met compounds. Natuurlijk moet je niet al te zwaar beginnen, maar je begint nu met de verkeerde dingen en dat is niet goed.

Compounds en losse gewichten zijn niet makkelijk op het begin en vergen alles van je. Toch zul je moeten accepteren dat wil je je lichaam veranderen, zul je je lichaam aan het werk moeten zetten.

Er is niets motiverender, dan helemaal kapot van een hardcore training te gaan met een dikke pomp door je aderen en vervolgens vol endorfine in je bloed de sportschool te verlaten. De volgende dag met flinke spierpijn wakker te worden, wetende dat je lichaam nu eindelijk is gaat doen wat jij wil.

Laatst bewerkt:
Neenee ik vertrouw jullie helemaal, anders zouden jullie niet 1 voor 1 zo bruut uit zien. Ik ga stilletjesaan meer naar het "handmatige" proberen over te stappen.
Het probleem is mezelf, ik moet een manier vinden waarbij ik het minimaal 2 jaar perfect weet vol te houden aan een goed tempo zonder dat ik ergens een terugval krijg. Ik heb 25 jaar niets gedaan, mijn wereld staat even op zijn kop, is heftige aanpassing :p.

Je begint met compound oefeningen, je wordt groter en sterker en daaruit haal je de motivatie om verder te gaan. Je routine moet op z'n minst voor 80-85% uit compound oefeningen bestaan, daarmee zul je de beste resultaten krijgen en snel ook. In andere woorden, blijf weg van al die apparaten. Ik gebruik maar 2-3 apparaten van de 50 die er in m'n gym staan; leg press en de pec fly machine (alleen voor rear delts, maar tegenwoordig doe ik zelfs dat met dumbbells). En zo nu en dan de bicep curl machine - THAT'S IT.

Wat staat jou nu te doen? Een barbbell of een setje dumbbells oppakken en keihard trainen. Hier zijn wat oefeningen met filmpjes waar je zeker wat aan zult hebben:

- Oefeningen voor je borst, triceps en schouders:
http://www.muscleandstrength.com/workouts/35-beginner-chest-workout.html
http://www.muscleandstrength.com/workouts/37-beginner-tricep-workout.html
http://www.muscleandstrength.com/workouts/34-beginner-shoulder-workout.html

Oefeningen voor je biceps en rug:
http://www.muscleandstrength.com/workouts/40-beginner-back-workout.html

En voor benen doe je squats en de leg press. Oh en had ik al gezegd dat je zoveel mogelijk bij apparaten vandaan moet blijven? ;)

Hartelijk dank voor de uitleg hierboven. Ik ga dat morgen rustig op mijn gemak inkijken en toepassen.

Het maakt niet uit waar je mee traint, als je spieren maar uitgeput raken van een oefening. Met apparaten kun je best een heel eind komen, het is verstandig om geleidelijk aan free weight exercises toe te voegen.

Je begint er goed uit te zien man, keep it up!

Je bent goed bezig man, alle begin is moeilijk maar als je eenmaal het ritme hebt gevonden zul je zien dat de resultaten zullen komen.
Start anders een logje, zodat je overzicht krijgt in je vooruitgang (in welke vorm dan ook)
dat helpt mij enorm om gemotiveerd te blijven en om mijn progressie te meten.
Laat je niet ontmoedigen als je denkt dat je eventueel veel minder als de rest kunt tillen, want daar gaat het niet om.
Dat je nu veel met apparaten werkt komt waarschijnlijk omdat dit een veiligere manier is om je spieren/aanhechtingen te belasten in het begin.

Het voordeel van een forum als dit is dat je er veel informatie van kunt halen, maar we kennen ook allemaal wel de bekende uitspraak van Dhr. Cruijf en dat is hier ook van toepassing.
Want tegelijkertijd wordt er ook veel tegengestelde informatie geven, waardoor je niet meer weet welke info nou de juiste is.
Persoonlijk probeer ik altijd te filteren, eigenlijk zoals je zelf ook al aangeeft (lezen/filteren/toepassen)

ga eten

Je moet niet continu zo f**got-achtig doen. Gewoon niet zo jammeren en klagen over je probleempjes om de minuut en werkelijk gaan trainen en eten, want dat doe je nu echt niet.

Terug
Naar boven