XXL Nutrition

Mission (im)possible

Ben je te verlegen om te bp, sq of dl? Ik had in het begin ook wel een klein beetje schroom en dat is ook niet zo gek, mensen drukken 110 met gemak en ik begon met 10 aan beide kanten, maar ja. J moet het toch op een manier leren hey.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Misschien geeft dit je een beetje motivatie:

Mensen die net als jij mager waren en nu een enorme vooruitgang geboekt hebben.

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=728136&page=223

En door een paar maanden compounds trainen ga je niet meteen een bb's fysiek krijgen. Dat schema die je nu hebt trekt gewoon op niks. Begin gewoon eens met benchpress,deadlift,squat,pull ups enz...

• Topic Starter Topic Starter
Thanks Goblin en smiles.

Mijn misselijkheid heeft helaas niets met de hoeveelheid voedsel te maken. Ik eet nu ook flink in porties om de 2u zoals jullie mij hadden verteld.

Het lijkt er op dat de personen hierboven dit ook verkeerd hebben opgevat. Men (dokters) hebben nog niet kunnen achterhalen waar de misselijkheid vandaan komt. Net dit maakt het goede eten extra moeilijk.
Dit staat natuurlijk helemaal los van het fitnessen op zich en daar hebben jullie geen boodschap aan. Maar het beinvloed mijn training en eetgewoonte wel.

Ik ben blij dat jullie tenminste een volwassen antwoord geeft. Ik luister heel graag naar al jullie tips maar ik kan ze niet altijd allemaal opvolgen. Dat betekent niet dat ik ze tegenspreek. Ik vind het altijd zeer interessant. Ik wil alles zeker in mijn toekomstige schema opnemen.

@ smiles ja ik denk dat het wel met verlegen zijn te maken heeft. Ik kan slechts 7,5 kg aan beide kanten. Het heeft ermee te maken maar dat ga ik niet als een excuus gebruiken. Het belangrijkste is op dit moment dat ik mezelf zie groeien al is het met beetjes en dat is wat ik wou. Ik ben dus blijkbaar wel relatief goed bezig. Naarmate ik vorder wil ik wel meer van die dingen gaan doen. Ik merk het verschil nu al enorm tussen compounds of toesteltraining, daar ben ik me van bewust.

Edit: Thanks van Dammage! Zo`n dingen geven me zeker een boost.

Welke onderzoeken hebben ze al gedaan aan je maag?
H. Pylori al uitgesloten? Misschien hernia diafragmatica? Dyspepsie?

Die dingen vragen nu eenmaal tijd. Ik kom zelf ook van 55kg dus ik begrijp je wel. In het begin was ik ook altijd misselijk van het vele eten.

Same here. Zit met een hernia diafragmatica + lichte vorm van dyspepsie. Echter gewoon doorstouwen, door de misselijkheid heen, en doortrainen door de misselijkheid heen heeft me er doorheen geholpen. Nu is m'n lichaam eraan gewend en zijn de buikklachten die ik 2,5 jaar had (dagelijks buikpijn en misselijk) weg! In een jaar van 74 naar 87 kg geklommen.

Die laatste post is wel hoopgevend. Ik denk/hoop ook dat als ik blijf trainen mijn lichaam er wel op 1 of ander manier een oplossing voor vindt.... aangezien sporten toch alleen maar gezond kan zijn.

Dat is dan ook DE reden waarom ik ben begonnen met fitness. Ik stond oorspronkelijk op voor cardio (ivm hyperventilatie / misselijkheid) maar dacht: waarom niet krachttraining doen aangezien ik heel mijn leven teleurgesteld ben over mijn bouw?"

Die aangehaalde medische termen zeggen me niets. Het enige wat ze in het ziekenhuis konden achterhalen is dat het stress en lactose intollerantie moet zijn. En ja vooral buikspieroefeningen weten me vooruit te helpen gedurende de misselijkheid ik merk daarna wel dat het wat verbeterd.

Ik zal morgen vragen of ze bp, sq en/of dl willen toevoegen aan mijn schema. Het valt me op dat er ook geen buikspieroefening tussen zit wat ik wil en moet hebben.

Laatst bewerkt:
H. Pylori = Helicobacter Pylori, bacterie die verantwoordelijk is voor like 90% van de maaginfecties, maagzweren etc.

Hernia Diafragmatica = Middenrifbreuk = Gat in middenrif wat normaal precies groot genoeg is voor de slokdarm en zo als sluitspier fungeert is te groot en daardoor kan er maagzuur terugstromen.

Dyspepsie = te langzame maagwerking.

Iedereen hier is begonnen als schraal mannetje. Met goede voeding, rust en keihard trainen zal ook jij er komen ;) Maar dat moet je dan wel WILLEN inzien! Succes met je doelen..

Ik denk ook dat dat trouwens een beetje is waar jij tegen aan loopt. Dit forum heet echter BodyBuilding en dan kun je er van uitgaan dat de mensen die reageren nog al van de "hardcore" manier van doen zijn. Alles geven en doe het goed, niet zeiken maar trainen zeg maar. Wat jij nu aan het doen bent is natuurlijk wel bodybuilding, maar dan bodybuilding met het oog op een beter fysiek, en niet je aller beste kunnen fysiek. Een hoop anderen gaan daar natuurlijk ook voor, maar jou topic trekt meer aandacht door je.. mager postuur.
Tuurlijk kun je vooruitgaan met die bepaaldeoefeningen, je kunt immers ook vooruit gaan als je voetbalt, maar niet op bodybuild style. Correct me if im wrong.

ik ben 4 jaar terug ook maanden thuis gebleven van mn opleiding vanwege onverklaarbare misselijkheid.. daarna heb ik (hoe moeilijk het ook lijkt) besloten om me er overheen te zetten en door te zetten met eten enz. Ik was toen nog niet aan het sporten overigens. Ik kon me er uiteindelijk overheen zetten. Ik heb zelfs nu nog dat ik af en toe een aantal dagen misselijk ben, maar ik voel inmiddels aan wanneer ik ziek ben en wanneer het weer van die vage onverklaarbare misselijkheid is.

Gewoon doorzetten en probeer je over de misselijkheid heen te zetten, het helpt echt wel.

Zoals iedereen zegt, ze hebben het beste met je voor. maar ga er wat aan doen jongen, want blijven zitten en nadenken werkt niet.

Man up, schouders eronder en knallen. daar word je niet zomaar een bodybuilder van, maar bereik je uiteindelijk wel wat je wilt.

Afgezien van wat je nou traint of eet ik zou je aanraden om een keer te gaan praten met een professional. Je komt heel erg onzelfverzekerd en lamlendig over. Hyperventilatie en paniekaanvallen heb ik ook gehad. Tegenwoordig af en toe ook nog wel eens. Weet je wat de oplossing is? Gewoon doen en doorzetten, dan kom je er namelijk achter dat die angst onzin is en dat je het best kan.

Voor elk probleem dat je geeft is een oplossing. Je durft niet veel te squaten of te benchen als je alleen bent? Vraag iemand in de gym om je te spotten (doe ik ook als ik niet met iemand train). En nee, dat is niet raar want de mensen daar vragen het omgekeerd ook aan jou.

Misselijkheid? Komt door de constante angst en stress waarin je leeft. Oplossing: ga leven. Doe leuke dingen. Bereik dingen. Je gaat je gelijk beter over jezelf voelen (uit ervaring).

Trainen niet leuk? Kijk filmpjes, foto's en lees verhalen ter motivatie. Denk aan de positieve reacties die (gaat) krijg(t)(en). Denk er aan dat mensen het respecteren als je van een magere lat naar een goed fysiek gaat. En geloof mij, als je er eenmaal in zit en je ziet veranderingen ga je het van zelf leuk vinden en wordt het een verslaving. Je baalt dan als je een traint skipt of zelf 1 oefening.

Je hebt geen leuk sociaal leven en weinig vrienden? Dit kon ik ook opmaken uit je posts. Ga dingen ondernemen. Verken het nachtleven. Koop nieuwe kleren (weer ook als een confidence boost). Ontmoet nieuwe mensen. Ga onder de zonnebank. Verbeter jezelf in elk opzicht en je verbetert ook je geest.

Er zit jouw op dit moment iets dwars. Je weet zelf niet wat het is. No offense, maar zou het kunnen zijn dat je je 'opgesloten' voelt omdat je uit de kast moet komen? Niet lullig bedoeld maar dit houdt veel mensen tegen en ze voelen zich vele malen beter als ze het toegeven.

Hoe dan ook, niet meer stil zitten. Leuke dingen doen, sociaal zijn, jezelf verbeteren en jouw doel voor ogen houden.

Zet em op man!

Bedankt voor die laatste posts, die zetten me zeker aan tot nadenken.
En ja alles daarin klopt. Al heb ik wel veel goede vrienden waar ik beroep op kan doen. Ik voel me heel onzeker bij elke situatie. Mijn grootste angst is dat ik paniekaanval op fitness krijg waarna ik niet meer naar huis kan rijden. Ik moet altijd in een bepaalde savety zone zitten. Ik loop ook nooit te ver van mijn auto weg als ik ergens naartoe ben. Mijn vriendin vangt me voorlopig wel goed op. Deze nacht schoot ik ineens totaal bezweet wakker en moest hoofd uit raam steken om lucht te krijgen. Gelijk daarna pilletje temesta genomen om tot rust te komen. Stress is zeer belangrijke factor.

De fitness is momenteel het enige waar ik me echt helemaal kan uitleven en best wel goed voel bij wat ik doe. Ik denk dat ik iets gevonden heb voor het leven. Al moet ik mezelf overtuigen om me niet in te houden en tevreden moet zijn over mijn lichaam.

" Misselijkheid? Komt door de constante angst en stress waarin je leeft. Oplossing: ga leven. Doe leuke dingen. Bereik dingen. Je gaat je gelijk beter over jezelf voelen (uit ervaring)."
Daar heb je helemaal gelijk bij, dat is en zal de enige oplossing zijn.

Je snapt heel goed wat je problemen zijn volgens mij. Maar het komt over of doe je er niks aan...

Hyperventilatie en paniekaanvallen, elke ochtend overgeven (wtf!) etc, Ik heb precies de zelfde symptomen gehad, 4 internisten en maagonderzoeken(endoscopie), 40x naar de huisarts verder en niemand ie tegen mij zei misschien moet je is stoppen met melk drinken.(Ook al had ik geen lactose intolerantie op papier) Sinds ik geen melk drink en kaas meer eet heb ik een compleet nieuw leven, bovenstaande + hardkloppingen alles weg.
Eiwitten haal ik uit vlees/vis etc.
Je zou het kunnen proberen je weet het maar nooit :)

Hyperventilatie en paniekaanvallen, elke ochtend overgeven (wtf!) etc, Ik heb precies de zelfde symptomen gehad, 4 internisten en maagonderzoeken(endoscopie), 40x naar de huisarts verder en niemand ie tegen mij zei misschien moet je is stoppen met melk drinken.(Ook al had ik geen lactose intolerantie op papier) Sinds ik geen melk drink en kaas meer eet heb ik een compleet nieuw leven, bovenstaande + hardkloppingen alles weg.
Eiwitten haal ik uit vlees/vis etc.
Je zou het kunnen proberen je weet het maar nooit :)

Raar man, hyperventilatie en paniekaanvallen door melk :O.

Hyperventilatie en paniekaanvallen, elke ochtend overgeven (wtf!)

Gelukkig is dat overgeven bij mij niet het geval want ik heb daar een fobie voor. Voor de rest kan ik me er helemaal in vinden. Ik heb melk laten vallen maar voel me helaas nog misselijk. Misschien moet ik whey perfection eens afbouwen.

Gelukkig is dat overgeven bij mij niet het geval want ik heb daar een fobie voor. Voor de rest kan ik me er helemaal in vinden. Ik heb melk laten vallen maar voel me helaas nog misselijk. Misschien moet ik whey perfection eens afbouwen.

Je kan je whey ook met water mixen...

Terug
Naar boven