MuscleMeat

Mission (im)possible

Ik volg je nog steeds, en het gaat echt de goede kant op.
Je gezicht is gewoon al voller en dat mocht ook wel.

Je hebt wat tegenslagen merk ik wel als ik dit zo doorlees, maar nooit opegeven!
Soms kan een kleine aanpassing een groot verschil maken.
Minder op de shake focussen, meer op tussendoor eten?
Misschien dat het ook wel een beetje aan de shake zelf ligt? Een ander merk volgende keer?

Over dat havermout trouwens..
Ik zou het ook niet zomaar eten, ik gooi het gewoon door de shake heen.
Heb je dan een shake met een lekkere smaak, neemt de havermout die op en is het prima te doen.

Maar het belangrijkste: Je ziet gewoon al verschil, een betere motivatie kun je niet krijgen.

Heb je een paniekstoornis gehad? Omdat je paniekaanvallen hebt. Je merkt misschien dat je er nu iets meer last van hebt, dat komt omdat je lichaam verandering ondergaat en dat zorgt altijd voor stress impulsen, je moet er gewoon doorheen komen.
Als je om elke 2 uur een klein beetje eet, bijvooreeld 1 boterham of 1 koek, dan krijg je na een tijdje elke 2 uur ontiegelijk honger en kan je steeds meer eten. Je hebt 1 voordeel met jou fysiek, dat je heel snel verandering ziet! Keep it up.

• Topic Starter Topic Starter
Heb je een paniekstoornis gehad? Omdat je paniekaanvallen hebt.
Ik heb 7 jaar last van paniekaanvallen en depressie waar ik medicatie voor neem.
In eerste instantie ging ik naar de gym om meer te kunnen omgaan met wisselvallige ademhaling en conditie verbeteren maar toen drong het tot mij door dat ik ineens mijn jeugddroom (gespierd zijn) kan vervullen als ik er werk van maak.

Mijn grootste vijand in de gym is niet volhouding maar mentale strijd tegen benauwdheid, misselijkheid, drukte en dat alles op mij afkomt, chaos in het hoofd. Ik zet ook geen mp3 op oren omdat dat me meer "opsluit" en ik meer met de omgeving bezig wil zijn. Als ik puur op mijn oefeningen focus komt het goed.

Ik ben nu 2 dagen gestopt met shake en ben iets meer zelfstandig aan het eten, nu gaat het weer in stijgende richting. Misschien moet ik inderdaad eens proberen om havermout toe te voegen aan mijn shake. Als ik warme melk drink kan ik de misselijkheid ook wel wat verdringen heb ik gemerkt (neutraliseert zuur). Alleen is dat helaas niet te combineren met een shake.

haha, ik dacht dat die eerste foto gephotoshopt was, maar erg veel succes en er voor gaan!

Je gaat de goede kant op! Zoals gezegd ziet alles er al wat voller uit, vooral schouders en armen. Het lijkt ook alsof je er minder bleek uitziet, ga zo door!

Ik heb al vele tips gelezen, maar het is raar om als mens tussen jullie Goden te posten :p.
Bij sommige foto's denk ik echt "ik wist niet eens dat dat kon :D?!"
Meesterlijk wat velen onder jullie uit zo'n klein babylijf hebben kunnen toveren. Een en al respect en jaloezie.

Je moet jezelf niet zo neerhalen, iedereen is ergens begonnen voor jou is dat nu. Haal je motivatie eruit als je grote jongens in de sportschool ziet train extra hard om dat te bereiken, houd je doel voor ogen! En eten eten eten eten eten totdat je er ziek van word en dan nog een beetje.
Vooruitgang is te zien ;) keep it up

no pain no gain

Je moet jezelf niet zo neerhalen, iedereen is ergens begonnen voor jou is dat nu. Haal je motivatie eruit als je grote jongens in de sportschool ziet train extra hard om dat te bereiken, houd je doel voor ogen! En eten eten eten eten eten totdat je er ziek van word en dan nog een beetje.
Vooruitgang is te zien ;) keep it up

no pain no gain

Dit!
Als je niet een beetje zelfvertrouwen opbouwt zul je er niet komen. Je moet gewoon lekker trainen, lekker wat zelfverzekerder worden wetend dat je op de goede weg bent.

En zoals ik dit allemaal lees gaat dat jou wel lukken;)

Ik heb 7 jaar last van paniekaanvallen en depressie waar ik medicatie voor neem.
In eerste instantie ging ik naar de gym om meer te kunnen omgaan met wisselvallige ademhaling en conditie verbeteren maar toen drong het tot mij door dat ik ineens mijn jeugddroom (gespierd zijn) kan vervullen als ik er werk van maak.

Mijn grootste vijand in de gym is niet volhouding maar mentale strijd tegen benauwdheid, misselijkheid, drukte en dat alles op mij afkomt, chaos in het hoofd. Ik zet ook geen mp3 op oren omdat dat me meer "opsluit" en ik meer met de omgeving bezig wil zijn. Als ik puur op mijn oefeningen focus komt het goed.
Ik heb ook last van paniekaanvallen (gehad). Hyperventilatie, gevoel dat je dood gaat, hypochondrie en toch een soort sociale fobieën. Raar aangezien ik veel vrienden en vriendinnen heb met 'high value' (alpha's). Heb er nu 3 jaar amper last meer van. De sleutel tot succes was in mijn geval zelfverzekerder zijn, genieten van het leven en leuke spontane dingen doen.

Wat jij zegt van de benauwdheid en misselijkheid in de sportschool heb ik ooit ook last van gehad. Nu word ik alleen tijdens het squatten nog benauwd en licht in m'n hoofd (waarschijnlijk uit angst om te falen en dan te vallen ofzo). En (heel raar) tijdens het naar beneden lopen van de trappen. Maar onthoud dat het slecht tussen je oren zit. Vaak naar de sportschool gaan (dan wordt het gewenning) en dan zul je zien dat die misselijkheid, benauwdheid en drukte vanzelf verdwijnen. Je zult er zelfs wat leuke contacten aan overhouden.

Succes!

haha, ik dacht dat die eerste foto gephotoshopt was, maar erg veel succes en er voor gaan!
Neen, het is 100% echt :p. Awkward he.
Ik blijf zeer zeker doorknallen, thanks iedereen. Ik moet er alleen mee opletten dat ik niet te veel wil bereiken op korte tijd, om teleurstelling te voorkomen.
Door de misselijkheid was mijn gewicht een beetje terug gezakt maar nu zit ik gelukkig weer op mijn huidige levensrecord: 55kg (fitness begonnen met 50kg verleden maand). Op naar mijn huidige doel: 60 halen tegen de zomer.

Ik ben toch al stiekem een beetje trots dat ik kan zeggen dat ik een maand naar fitness ben gegaan. (voor jullie kleine koek :p). Het lijkt nog zo onrealistisch dat ik dat heb volgehouden. Een half jaar geleden had ik het zelf nooit gelooft dat ik er ooit mee zou beginnen, laat staan een maand afronden.

Vanmorgen naar de gym geweest maar training niet kunnen afmaken wegens opkomende hyperventilatie (moest nog 2/7 oefeningen doen). Even wat zitten ijsberen tussen de toestellen in. Door neus zitten ademen om het af te blokken maar het bleef parten spelen en tegelijk zeer misselijk. Ik vond ook niet meteen een begeleider die me kon helpen. Pure paniek in hoofd. Paar sets proberen af te werken maar uiteindelijk moeten opgeven en trillend naar kleedruimte begeven. This sucks. De hyperventilatie is nog zwaarder dan de krachttraining. Gelukkig is het werk 2 straten verder waar ik ben opgevangen door collega`s.

Laatst bewerkt:
Vanmorgen naar de gym geweest maar training niet kunnen afmaken wegens opkomende hyperventilatie (moest nog 2/7 oefeningen doen). Even wat zitten ijsberen tussen de toestellen in. Door neus zitten ademen om het af te blokken maar het bleef parten spelen en tegelijk zeer misselijk. Ik vond ook niet meteen een begeleider die me kon helpen. Pure paniek in hoofd. Paar sets proberen af te werken maar uiteindelijk moeten opgeven en trillend naar kleedruimte begeven. This sucks. De hyperventilatie is nog zwaarder dan de krachttraining. Gelukkig is het werk 2 straten verder waar ik ben opgevangen door collega`s.

Als ik jou was zou ik dit bespreken met een psychiater. Succes met je doelen verder.

Looks like this mission...

( •_•)

( •_•)>⌐■-■

(⌐■_■)

Is possible...

Als ik jou was zou ik dit bespreken met een psychiater. Succes met je doelen verder.
Al zo vaak gedaan, lost niets op. Ik leg me erbij neer dat het bij mijn persoonlijkheid hoort. Het irriteert me als ik me niet 100% op krachttraining kan inzetten.

Collega van me gaat volgende keer mee fitnessen, die heeft ook al serieus wat verwezenlijkt op 2 jaar tijd. Ben benieuwd wat voor tips hij voor me heeft. Die is een beest geworden.

@Docphil: you think? Thanks :)

Volgens mij zit je mentaal ook niet helemaal lekker en heb je een soort angst voor mensen, daar lijkt het op in ieder geval, bevind je je veel onder de mensen of ben je een eenzaam iemand die vaak achter zijn pc'tje zit?

Ik denk dat dat ook wel redelijk kan meespelen met je voeding, ikzelf eet heel slecht als ik een beetje depressief ben en jij misschien ook?

Volgens mij zit je mentaal ook niet helemaal lekker en heb je een soort angst voor mensen, daar lijkt het op in ieder geval, bevind je je veel onder de mensen of ben je een eenzaam iemand die vaak achter zijn pc'tje zit?

Ik denk dat dat ook wel redelijk kan meespelen met je voeding, ikzelf eet heel slecht als ik een beetje depressief ben en jij misschien ook?
Ja ik ben inderdaad wel wat depressief en neem hier medicatie voor.
Ik ben wel mijn hele leven mager geweest maar dat komt voornamelijk omdat ik enkel eet als ik echt honger heb. (nu zie ik dat pas in)

Ik denk inderdaad dat ik wel wat eenzaam ben (ik ga niet liegen) en breng best veel tijd achter pc en playstation door. Al is dit dramatisch verminderd sinds ik fitness merk ik. Gisteren nog eens een date gehad, wat ook wel fijn was. Alleen in autosport kan ik me wel goed vinden, ik cross graag met mijn Opel Speedster. Het zal wel iets moeilijker worden om daarin te kruipen hoe meer ik fitness :).

Achja back to topic: morgen knallen met die fitness en goed eten! shakes laat ik voorlopig voor wat ze zijn want ik ben veel te snel misselijk. Ik ga in jullie ander topics nog eens naar wat tips zoeken :). Verbazingwekkend wat vele van jullie weten te verwezenlijken.

Laatst bewerkt:
Sowieso denk ik dat het fitnessen een positieve swung zal geven aan je leven. Je zal je er ongetwijfeld ook beter in je vel door beginnen voelen. Niet alleen je fysieke maar ook je mentale kracht zal toenemen. Niet opgeven in de boodschap!
Nu staat het allemaal nog in babyschoentjes, maar je moet het op langer termijn zien. Voor jezelf kleine en haalbare doelen opstellen, naar de 60kg, 65kg etc... Zodat het er niet zo hopeloos uitziet, want dat is het zeker niet :)

Hoe is je date verlopen btw? ;)

Laatst bewerkt:
succes man, en niet meteen denken dat je ecto bent dat denken er veel die dun zijn.

In een week zie je er al een stuk gezonder uit en een ecto lukt dat niet.

Dus denk er nou maar niet teveel aan ecto of niet want dat moet je echt laten onderzoeken.

Terug
Naar boven