AndroidHealthClinic

Mission (im)possible

Dat eten went. Momenteel moet ik me mond houde want ik ben ziek en heb afgelope dagen volgens mij net 1000kcal p.dag gegeten :p
Maarja blijf je ding doen!

• Topic Starter Topic Starter
hoezo is eten een hel? Leg eens verder uit...
Daarnaast, hoe ziet jouw typische dag er uit qua maaltijden en tijdstippen?
Ik sta meestal al met buikpijn op. (zeer gevoelige darmen), mede door stress/paniekaanvallen.
Daarna begin ik aan een bord volle melk met ronde nesquick cornflakes. Vervolgens probeer ik 1 a 2 eieren naar binnen te spelen en als laatste een paar plakjes hesp / kalkoen. Boterhammen eet ik s'ochtends zelden/nooit. Ik krijg het gewoon niet door geslikt. Daarna drink ik de helft van mijn shake uit en ga naar de fitness. Tijdens fitness drink ik rest van shake leeg.

Vervolgens ga ik naar het werk. Eerst at ik tijdens elke pauze op mijn werk 2 boterhammen maar dat niveau hield ik niet vol en ben dat door fruit gaan vervangen. s'middags eet ik dan vaak Noedels en veel nootjes tussendoor. Als ik thuis kom rond 22:00 begin ik aan het avondeten. Ik hou enorm van Chinees of pasta. Helaas is het erg vaak aardappelen met biefstuk (pa is boer), als dessert gebruik ik kwark.

Het stelt niet bijster veel voor maar dankzij de shake zou ik toch overschot moeten hebben met dit kleine lichaam. Als ik mij misselijk voel stop ik meteen met eten (grote fobie voor overgeven). Ik moet ergens een middenbalans vinden waarbij ik een aangenaam vol gevoel krijg na het eten.

Ohja wat ik nog wou vragen. Is het normaal dat ik amper zweet zelfs na zware training? Ik gebruik alle kracht die ik heb maar zweet amper in vergelijking met anderen. Behalve onder armen uiteraard. Misschien een link met mijn mager zijn, snelle verbranding? (pure gok)

Laatst bewerkt:
Ik zweet ook amper, beetje onder mn armen.
Wel chil als pa boer is, elke dag biefstuk!

eten en trainen als een beest en je komt er wel

Je hebt een prima begin bouw kan egt wel wat worden mits je er goed voor gaat, Ook hoop ik voor jou dat je wat zelfverzekerder wordt, Als ik je post leest heb ik heel de tijd het idee dat je jezelf egt waardeloos vindt, Kan ik mischien verkeerd opgevat hebben.

Niet zweten is normaal. Ik zweet zelf ook zelden tijdens het trainen (en in het algemeen).

Dat eten: ik begrijp hoe je je voelt. Toen ik begon (21 jaar) woog ik ook exact 54kg. Het eten was inderdaad het lastigste. Je moet niet proberen veel meer te eten in je standaard maaltijden (een beetje meer is wel altijd goed), maar wel meer maaltijden per te dag eten. In het begin maakt het niet uit wat je eet, zolang je maar boven je dagelijkse kcal behoefte zit (met voldoende eiwitten). Ik deed het toen vooral op boterhammen en noten. Om de 2 a 2.5 uur een boterham of handje noten. Op die manier moet je niet onnodig proppen en zit je toch al vrij snel boven je dagelijkse behoefte.

Maar goed, je bent duidelijk goed bezig.
Het enige advies dat je echt nog nodig hebt is: geduld.
Het is iets dat jaren zal duren. Maar als je het volhoudt, zal je er nooit spijt van hebben. Je zelfvertrouwen groeit zeker mee en dat vertaalt zich niet enkel in je gedrag aan het zwembad, maar in relaties in het algemeen, je werk, ...

Succes!

Laatst bewerkt:
Thanks pokerladron, Hatchet en de rest.
Ik kan nog best lachen met mezelf dus het is een bepaalde vorm van zelfacceptatie.
Maar het is en blijft ongemakkelijk om bekeken te worden maar bij elk "beetje" wat ik nu groei boeit het me allemaal niet meer. Heerlijk om het bloed door de armen te voelen pompen, ookal ben ik dun, het voelt plots zo "gespierd" aan in mezelf. Alles gespannen.

Ja Pokerladron, relaties zijn een ramp kon je goed raden. Vrouwen zeggen wel dat ze je nemen zoals je bent maar wie wil er nu niet een lekker lijf.
Ik denk dat een goed gebouwd lichaam me vele voordelen kan geven waar ik nu zelfs niet bij stil sta.

Vandaag weer lekker getraind al begon het nu wel door te wegen na 3 dagen. Ik denk dat ik morgen best die rustdag inlas.

Neem gewoon een standaard splitschema van 4 dagen per week.
Dan heb je 3 dagen per week rust.

Goed bezig! Je ziet al duidelijk progressie. Respect! Nu doorknallen en schijt hebben aan iedereen. Dat is echt iets wat je moet doen. Heb er zelf ook last van gehad( nog steeds wel is) altijd maar bezig te zijn met anderen, wat ze wel niet van je denken. Zolang je dat maar blijft denken trek je jezelf alleen maar naar beneden. Gewoon door knallen en alleen maar focussen of jouw doel! Mensen zullen het vaak toch niet begrijpen. Laat ze, jij weet wat je wil bereiken.

Succes! Komt goed!

Ik sta meestal al met buikpijn op. (zeer gevoelige darmen), mede door stress/paniekaanvallen.
Daarna begin ik aan een bord volle melk met ronde nesquick cornflakes. Vervolgens probeer ik 1 a 2 eieren naar binnen te spelen en als laatste een paar plakjes hesp / kalkoen. Boterhammen eet ik s'ochtends zelden/nooit. Ik krijg het gewoon niet door geslikt. Daarna drink ik de helft van mijn shake uit en ga naar de fitness. Tijdens fitness drink ik rest van shake leeg.

Vervolgens ga ik naar het werk. Eerst at ik tijdens elke pauze op mijn werk 2 boterhammen maar dat niveau hield ik niet vol en ben dat door fruit gaan vervangen. s'middags eet ik dan vaak Noedels en veel nootjes tussendoor. Als ik thuis kom rond 22:00 begin ik aan het avondeten. Ik hou enorm van Chinees of pasta. Helaas is het erg vaak aardappelen met biefstuk (pa is boer), als dessert gebruik ik kwark.

Het stelt niet bijster veel voor maar dankzij de shake zou ik toch overschot moeten hebben met dit kleine lichaam. Als ik mij misselijk voel stop ik meteen met eten (grote fobie voor overgeven). Ik moet ergens een middenbalans vinden waarbij ik een aangenaam vol gevoel krijg na het eten.

Ohja wat ik nog wou vragen. Is het normaal dat ik amper zweet zelfs na zware training? Ik gebruik alle kracht die ik heb maar zweet amper in vergelijking met anderen. Behalve onder armen uiteraard. Misschien een link met mijn mager zijn, snelle verbranding? (pure gok)
cornflakes vervangen door brinta met evt wat suiker + kaneel! evt savonds kwark!
bouw t zoals gezegt rustig op, en neem de tijd voor je eten (al merk ik dat als je langzaam eet, je eerder een vol gevoel krijgt!)
succes;)

---------- Post toegevoegd Mon 6 Feb 2012 om 20:29 ----------

Mooie gains, je gezicht toont ook wat voller.
+1
ziet er een stuk gezonder uit enzo, eerste foto lijkt ook wat dof..!
pak evt keer een zonnebank; is gewoon erg lekker en je voelt je je er na gewoon een stuk lekkerder (vitamine d aanmaak(weet niet of dit ook zo is onder zonnebank?)

Als je echt quasi geen spiermassa hebt en ook laag vetpercentage kan je echt lekker bulken. Gewoon alles eten wat je tegenkomt, en snelle carbs (buiten rond training) en verzadigde vetten wat matigen.

Laatste dagen enorm pijn aan mijn verstandskies waardoor ik iets minder eet en merk het aan gedaald gewicht :(, al ben ik er nog wel tevreden mee. Ik voelde me ook heel misselijk op de fitness vandaag waardoor ik oefeningen met moeite heb afgerond. De shake viel me zwaar.

Morgen heb ik een evaluatie uur en ga vanaf dan over op split training. Ik merk dat ik met full body te veel train waardoor ik lichaam eerder afbouw dan opbouw. Ze hebben verschillende dagschema's in de computer gezet waar ik me aan moet houden.

Morgen ga ik nog eens wat voedingshoppen (vooral kwark)

ik schrok toen ik je before pic zag maar aan je motivatie ligt het neit dus zet hem op!
ga vooral door zo!

Zoals eerder gezegd, eten went. Hoe meer je eet, hoe meer je kunt eten. Op het begin moet je gewoon door eten als je vol zit, ik heb wel eens moeten kokhalzen omdat ik al vol zat. Ik las dat je daar een fobie voor hebt, maar dan moet je gewoon wat rustiger eten. Je krijgt het dan toch wel op. Maar als je dat even volhoud, dan zit je ook gewoon minder snel vol en kún je ook gewoon meer eten. Je maag zal dan wel groter worden of zo.

Misschien zijn weight gainer shakes wat voor je? Het gaat iig al de goede kant op zie ik. Ga zo door!

Iemand tips tegen het maagzuur, dat is echt niet meer leuk :(.
Vanmorgen uit fitness zaal gelopen, kreeg het heel benauwd omdat ik vocht tegen de misselijkheid, Het enige waar ik aan dacht was "raam open zetten". Deze avond dan training hervat op goede manier, ging wel beter. Nu weer thuis met opkomend maagzuur. Gebeurd te vaak naar mijn zin.

Ik heb een beetje warme melk gedronken en lijkt wel wat te helpen. Zou het door te veel weight gain shake kunnen komen aangezien ik dat sinds 2 weken vrij veel heb?

Zoals mensen eerder zeiden, probeer je voeding aan te passen. in 1 keer te veel is ook niet goed. dit allemaal rustig opbouwen en goed door blijven trainen.

succes.

Zoals eerder gezegd, eten went. Hoe meer je eet, hoe meer je kunt eten. Op het begin moet je gewoon door eten als je vol zit, ik heb wel eens moeten kokhalzen omdat ik al vol zat. Ik las dat je daar een fobie voor hebt, maar dan moet je gewoon wat rustiger eten. Je krijgt het dan toch wel op. Maar als je dat even volhoud, dan zit je ook gewoon minder snel vol en kún je ook gewoon meer eten. Je maag zal dan wel groter worden of zo.

Misschien zijn weight gainer shakes wat voor je? Het gaat iig al de goede kant op zie ik. Ga zo door!

Ja het komt sws door weight gainer. Je moet proberen heel verpsreid te eten, probeer het een week om het uur.

Dan schuif je langzaam je maaltijd op naar uiteindelijk 2,5 uur. Op deze manier went je lichaam eraan.

Wou je even heel veel succes wensen.
Houd ons ook op de hoogte, dat motiveert je misschien alleen maar meer.
En houd het leuk voor jezelf, dan houd je het ook het langste vol ;)

Wil je ook veel succes wensen.
Vooral het eten vol blijven houden, in het begin is het vooral erg moeilijk maar het gaat uiteindelijk een stuk makkelijker en ik spreek ik uit ervaring.
Ik schrok niet zo erg van je before pic omdat ik zelf in het begin met minder ben begonnen, dus het kan erger moet je maar denken.

Terug
Naar boven