Fitness Seller

Mister little goes micro

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Vervelend man! Wel een bekende klacht dus? Is zwemmen geen mooie aanvulling voor de soepelheid? @ denkt random mee. Veel beterschap iig 🍀
Ja een bekende klacht, ooit begonnen toen ik haast had en zonder warming up dacht dat ik kon beginnen met een zware training. Gevolg 3 maanden uit de running. Lange termijn gevolg dit dus😅

Zwemmen nog nooit geprobeerd, hier in het dorp is alleen een koud buiten bad. Dat nodigt me niet echt uit.

Dit moest ik even googlen, symptomen en pijnlijke gebieden komen wel overeen. Heb via de HA nog niet echt een diagnose gehad. Alleen rust nemen en als de klachten aanhouden weer bellen.
Sowieso een fysio in de buurt zoeken.

Ja een bekende klacht, ooit begonnen toen ik haast had en zonder warming up dacht dat ik kon beginnen met een zware training. Gevolg 3 maanden uit de running. Lange termijn gevolg dit dus😅

Zwemmen nog nooit geprobeerd, hier in het dorp is alleen een koud buiten bad. Dat nodigt me niet echt uit.

Dit moest ik even googlen, symptomen en pijnlijke gebieden komen wel overeen. Heb via de HA nog niet echt een diagnose gehad. Alleen rust nemen en als de klachten aanhouden weer bellen.
Sowieso een fysio in de buurt zoeken.
Rust roest, bij Piriformis is bewegen belangrijk. Blijven wandelen oa.
Heb er zelf af en toe last van, 1e keer duurde week of 2. dryneedling hielp niet, ook andere oefeningen van fysio niet.

Rust roest, bij Piriformis is bewegen belangrijk. Blijven wandelen oa.
Heb er zelf af en toe last van, 1e keer duurde week of 2. dryneedling hielp niet, ook andere oefeningen van fysio niet.
Onder rust werd inderdaad wandelen, ook licht trainen geadviseerd. Eigenlijk in beweging blijven maar niet belasten. Op de bank zitten lukt me toch niet. Daar wordt ik heel ongeduldig van.

Vanavond weer trainen. Het is gekraakt en wat oefeningen mee gekregen om te rekken. Het is nog gevoelig maar de uitstraling is weg. Even aankijken hoe het gaat, een goede warming up en rustig opbouwen.

Onder rust werd inderdaad wandelen, ook licht trainen geadviseerd. Eigenlijk in beweging blijven maar niet belasten. Op de bank zitten lukt me toch niet. Daar wordt ik heel ongeduldig van.

Vanavond weer trainen. Het is gekraakt en wat oefeningen mee gekregen om te rekken. Het is nog gevoelig maar de uitstraling is weg. Even aankijken hoe het gaat, een goede warming up en rustig opbouwen.
Toch niet ‘uitzwaaien’ met je been ?
Dat maakte het erger bij mij

Toch niet ‘uitzwaaien’ met je been ?
Dat maakte het erger bij mij
Nee, op de rand van een (harde stoel) zitren, de been waar het naar uitstraalt op je andere knie leggen. Armen daarop leggen, rechte rug en dan langzaam voorover buigen. Tot het pijn punt en dan 30 sec vasthouden.

En een oefening, op de grond liggen, een of andere draai maken waar door je onderrug kraakt. Enige vorm van flexibiliteit is dan we handig😂

En een oefening, op de grond liggen, een of andere draai maken waar door je onderrug kraakt. Enige vorm van flexibiliteit is dan we handig
ga liggen alsof je een situp doet. Ga dan helemaal omhoog. Pak met je handen zo ver mogelijk achter je schouderbladen, blaas diep uit en laat je dan hard naar achter op de grond vallen met je rug(niet extra vaart er achter zetten maar gewoon echt vallen). Op die manier kraak je je rug ook redelijk makelijk. Onderrug lukt er niet altijd helemaal mee maar alsnog.

ga liggen alsof je een situp doet. Ga dan helemaal omhoog. Pak met je handen zo ver mogelijk achter je schouderbladen, blaas diep uit en laat je dan hard naar achter op de grond vallen met je rug(niet extra vaart er achter zetten maar gewoon echt vallen). Op die manier kraak je je rug ook redelijk makelijk. Onderrug lukt er niet altijd helemaal mee maar alsnog.
Kan het eens proberen, dankjewel!

Totaal geen last van de rug tijdens de training. Tot nu toe nog steeds niet. Lichte uitstraling naar been blijft, maar is niet hinderlijk.

Ging best lekker. Zwaarder als normaal. Vandaag ook bij geen 1 set de 3 sec negatief aangehouden. Schema gevolgt en gedaan wat goed voelde.

gewicht vanmorgen 78,4, lijkt ook weer de goede kant op te gaan!

Lower 1
Thursday, Jun 20, 2024 at 8:12pm
Trainingsduur 01:00

Squat (Barbell)
Set 1: 60 kg x 12
Set 2: 80 kg x 10
Set 3: 100 kg x 10
Set 4: 120 kg x 10
Set 5: 135 kg x 7

Straight Leg Deadlift
Set 1: 130 kg x 10
Set 2: 135 kg x 6

Standing Calf Raise (Barbell)
Set 1: 115 kg x 13
Set 2: 115 kg x 12
Set 3: 115 kg x 10

Leg Extension (Machine)
Set 1: 80 kg x 12
Set 2: 80 kg x 9

Seated Leg Curl (Machine)
Set 1: 12 kg x 12
Set 2: 12 kg x 12

Seated Calf Raise

Cable Crunch
Set 1: 35 kg x 12
Set 2: 42 kg x 10
Set 3: 42 kg x 8

Cable Pull Through
Set 1: 28 kg x 11
Set 2: 31.5 kg x 11

Totaal geen last van de rug tijdens de training. Tot nu toe nog steeds niet. Lichte uitstraling naar been blijft, maar is niet hinderlijk.

Ging best lekker. Zwaarder als normaal. Vandaag ook bij geen 1 set de 3 sec negatief aangehouden. Schema gevolgt en gedaan wat goed voelde.

gewicht vanmorgen 78,4, lijkt ook weer de goede kant op te gaan!

Lower 1
Thursday, Jun 20, 2024 at 8:12pm
Trainingsduur 01:00

Squat (Barbell)
Set 1: 60 kg x 12
Set 2: 80 kg x 10
Set 3: 100 kg x 10
Set 4: 120 kg x 10
Set 5: 135 kg x 7

Straight Leg Deadlift
Set 1: 130 kg x 10
Set 2: 135 kg x 6

Standing Calf Raise (Barbell)
Set 1: 115 kg x 13
Set 2: 115 kg x 12
Set 3: 115 kg x 10

Leg Extension (Machine)
Set 1: 80 kg x 12
Set 2: 80 kg x 9

Seated Leg Curl (Machine)
Set 1: 12 kg x 12
Set 2: 12 kg x 12

Seated Calf Raise

Cable Crunch
Set 1: 35 kg x 12
Set 2: 42 kg x 10
Set 3: 42 kg x 8

Cable Pull Through
Set 1: 28 kg x 11
Set 2: 31.5 kg x 11
Lekker bezig man, succes met het behalen van je doel!

Thanks, zal de komende weken op een laag pitje staan. Vandaag opnieuw vader geworden, gister avond om 10 uur eerste rit naar het ziekenhuis. Vanavond 18:26 was ons wondertje er eindelijk.

Thanks, zal de komende weken op een laag pitje staan. Vandaag opnieuw vader geworden, gister avond om 10 uur eerste rit naar het ziekenhuis. Vanavond 18:26 was ons wondertje er eindelijk.
Heeeyyy gaaf man, gefeliciteerd.
Alles goed en gezond, ook je partner ?

Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd man en mooiste wat er 💪🏻

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven