XXL Nutrition

Mister little goes micro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gefeliciteerd! Loopt alles nog lekker daar? :)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt allemaal!

Gefeliciteerd! Loopt alles nog lekker daar? :)
Dankjewel! Tot nu toe redelijk. Klote nacht gehad. 4 uurtjes slaap denk ik. Hij wou niet eten, even bij gevoed met de fles daarna geen kind meer aan.

Onze oudste zoon(2jaar) probeer wel veel te helpen dat is best lief om te zien.

Ah wat leuk, gefeliciteerd! Hoe gaat het nu met de vrouw?

Ah wat leuk, gefeliciteerd! Hoe gaat het nu met de vrouw?
Dankjewel! Aan de betere hand. Ze begint weer te lopen. Alleen het lichaam echt belasten lukt nog niet. Heb 2 weken verlof dus tijd zat om te helpen.

Lijkt er wel op dat ik van af volgende week weer kan gaan sporten. Loopt hier allemaal best soepel. (Ook wel fijn om af en toe een uurtje wat anders te hebben).

Dankjewel! Aan de betere hand. Ze begint weer te lopen. Alleen het lichaam echt belasten lukt nog niet. Heb 2 weken verlof dus tijd zat om te helpen.

Lijkt er wel op dat ik van af volgende week weer kan gaan sporten. Loopt hier allemaal best soepel. (Ook wel fijn om af en toe een uurtje wat anders te hebben).
Dat is fijn, dat geloof ik graag, is niet niks lijkt me. Fijn dat je al snel weer lekker kan gaan sporten en ook wat tijd voor jezelf hebt dan💪heb je ook gewoon nodig.

Dat is fijn, dat geloof ik graag, is niet niks lijkt me. Fijn dat je al snel weer lekker kan gaan sporten en ook wat tijd voor jezelf hebt dan💪heb je ook gewoon nodig.
Heb de bevalling van redelijk dichtbij mee gemaakt. Zag er niet echt uit als of het een soepele bevalling was. Hopen dat het herstel wel snel gaat, zou fijn zijn na zo'n top prestatie.

Ongeveer een week niet getraind, laten we het maar een deload week noemen. Vandaag toestemming gekregen de sportschool weer in te gaan. Thuis is alles redelijk rustig, nachten gaan goed dus ben ook vrij uitgerust!

Training was wel weer even wennen, ging lekker, goede pomp. Alleen de rug viel me tegen, die had ik beter aan kunnen pakken. Komen nog wel meer dagen dan compenseren we wel weer.

Morgen weer een inbody meting, ben benieuwd naar de voor- of achteruitgang.

Upper 1
Friday, Jun 28, 2024 at 10:38am
Trainingsduur 1;17

Bench Press (Dumbbell)
Set 1: 42 kg x 12
Set 2: 44 kg x 9
Set 3: 44 kg x 12

Bent Over Row (Barbell)
Set 1: 100 kg x 12
Set 2: 100 kg x 9
Set 3: 100 kg x 8

Seated Overhead Press (Dumbbell)
Set 1: 30 kg x 12
Set 2: 32 kg x 11
Set 3: 32 kg x 7

Rear Delt Reverse Fly (Cable)
"3 sec negatief"
Set 1: 17.5 kg x 12
Set 2: 17.5 kg x 10

Lat Pulldown - Close Grip (Cable)
Set 1: 67 kg x 11
Set 2: 67 kg x 10

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 14 kg x 12
Set 2: 14 kg x 11
Set 3: 14 kg x 9

Superset:
Triceps push down (Cable) single arm
Set 1: 13 kg x 12
Set 2: 13 kg x 12
Set 3: 13 kg x 10
Bicep Curl (Cable) single arm
Set 1: 13 kg x 11
Set 2: 13 kg x 10
Set 3: 13 kg x 9

Reden: Typefoutje
Laatst bewerkt:
Vandaag weer een inbody meting gedaan. Ik zie positieve verschillen, 1,5% vet kwijt, iets meer spiermassa bij gezet volgens de meting. Balans tussen boven en onder blijft te groot. Zijn we mee bezig. (Zal nog even duren voor dat goed is).
1000024625.png

I.v.m. de thuis situatie even kijken of een 3 dagen schema gaat passen. Ook nieuwe foto's gemaakt. Deze volgen nog, heb ze nog niet binnen

Lower2
Saturday, Jun 29, 2024 at 9:19am
Trainingsduur 01:05

Leg Press (Machine)
Elke 5e herhaling positie van voeten verandert.
Set 1: 200 kg x 20
Set 2: 200 kg x 20
Set 3: 210 kg x 20

Romanian Deadlift (Dumbbell)
Set 1: 42 kg x 12
Set 2: 44 kg x 10
Set 3: 46 kg x 8

Calf Press (Machine)
"Unilateraal"
Set 1: 40 kg x 15
Set 2: 40 kg x 15

Hack Squat (Machine)
Set 1: 100 kg x 12
Set 2: 100 kg x 12

Seated Leg Curl (Machine)
7x low partial, 7x high partial, 7x heel
Set 1: 12 kg x 21
Set 2: 12 kg x 21

Seated Calf Raise
"1e set 7x heel, 7x partial
2e set, 7x partial 7x heel 7x partial"
Set 1: 52 kg x 12
Set 2: 52 kg x 21

Plank
Set 1: 55s
Set 2: 50s
Set 3: 49s

Back Extension (Weighted Hyperextension)
Set 1: 10 kg x 12
Set 2: 10 kg x 12
Set 3: 10 kg x 12

• Like
Waarderingen: K82
Wat me opvalt, is het grote verschil tussen je vet% in je startpost bepaald met een huidplooimeting (11,3%) en je eerste InBody scan (19,7%) anderhalve week later. Waar hecht je meer waarde aan of zie je als betrouwbaarder?

De InBody lijkt op een duurdere versie van de Tanita; ze werken beide met dezelfde techniek (BIA):
https://nl.inbody.com/producten/inbody-970-body-composition-analyzer/

De huidplooi meter geeft een mooiere waarde aan dus die is leidend. Nee zonder gekheid maakt het mij niet zoveel uit.

De inbody meet voor zover ik begrepen heb ook je visceraal vet, dan heb je dus een totaal plaatje. Zegt me nog niks, ik heb door die meting geen idee wat me visceraal vet is.
Dus er is niks om te vergelijken met de huidplooi meter naar mijn idee. Wel leuk om de verhouding tussen alles te zien. De inbody scan kost me niks Dus ja makkelijke manier van meten en waardes vergelijken.

De huidplooi meting deed mijn vrouw. Dat kan iemand die meer ervaring heeft natuurlijk beter doen. Dan nog schijnt er een afwijking in te zitten van 2 a 3%. Dus mijn eerste meting had hoger kunnen zijn.

De manier van meten maakt mij niet veel uit, gaat mij er meer om dat ik een daling zie. Wat ik tenslotte in de spiegel en op de weegschaal ook al had gezien.

De inbodymeting die je hebt gedaan meet normaalgesproken 2 waardes qua vet. 1 is lichaamsvet en 2 is visceraal vet en die wordt uitgedrukt in waardes 1 tot 6 is gezond etc… en niet “opgeteld” bij jou lichaamsvet.
Dit is even een klein maar wel belangrijk weetje.

Zie in de inbody app inderdaad een visceraal vet level staan. Die is nu 6. Zegt mij nog niks over de hoeveelheid. Ook de 60.8cm2 niet.

Maar hoezo is de 18,2% niet incl. De visceraal vet ?
Als ik naar mijn lichaams analyse kijk:
1000024691.jpg

Hier wordt visceraal vet niet apart benoemd. Maar wel meegenomen in mijn totaal gewicht. Vandaar mijn aanname day ze bij elkaar opgeteld worden.
Zou het kunnen referen aan een huidplooimeteting. Stel die is 11% zou ik 8,7kg huidvet hebben.
Blijft er 5,6kg visceraal vet over.

De totaalscore van alle vet in mijn lichaam maakt de vetmassa van 14,3kg toch?

Kan hier bij inbody zelf niks over vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven