XXL Nutrition

Contest Log MiTrenZ's Contests Log

Nog wat extra motivatie, ik vind deze echt vet en zelfs m'n niet liftende vrienden zaten heel aandachtig te kijken :P

:p
:D
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Moest je dat echt net nu posten :P
Heb ik net een rust weekje ben ik gelijk pumped om te gaan trainen hehehehe ;)

Fixed!

Hehehehe, ga hem in ieder geval sowieso begin van volgende week ff terug kijken ;)
Mooi om de motivatie en inzet te zien van die gasten, gewoon dag in dag uit alles opzij zetten voor de sport.
Ook die gast die zegt dat hij op nieuwjaarsnacht gewoon op de loopband stond ipv feest te vieren, bah bah...

• Like
Waarderingen: YOGI
Deleted because setup was crap ;)

Laatst bewerkt:
Je schema ziet er strak uit, ik zou niet weten wat je zou moeten veranderen/verbeteren.

Niet bepaald gebalanceerd, veel te veel voor je voorste schouderkop, daar verkloot je je houding en schouders mee.

Iets meer de balans zoeken idd, iets minder presses iets meer pulls.

Je schema ziet er strak uit, ik zou niet weten wat je zou moeten veranderen/verbeteren.

Thanks, ja vraag toch graag ff advies aan anderen :)

Niet bepaald gebalanceerd, veel te veel voor je voorste schouderkop, daar verkloot je je houding en schouders mee.

Had juist idee dat door de supersets met pulls, rows en face pulls ik dit wel balanceerde juist...
Zie ik dit dan verkeerd?

Had juist idee dat door de supersets met pulls, rows en face pulls ik dit wel balanceerde juist...
Zie ik dit dan verkeerd?

Ik zou die dips vervangen door een tricep isolatie oefening, kun je beter je triceps aanpakken zonder problemen met borst/schouders te veroorzaken,

seated db press eruit,
tricep isolatie voor close grip BP,

en sowieso elke chest press oefeningen matchen met een row,
en elke voorkant schouder matchen met 1 voor de achterkant. En onthouden dat chest press oefeningen (bb/db/machine, flat/incline, wat dan ook) je voorste schouder kop al hard aanpakken, hard genoeg wss.

Maar das mijn mening :p

Inderdaad, op deze manier ben je wel echt elke training volop met je schouders bezig, vooral voorkant.

Zou eerder iets als aanhouden als;

Borst/schouders

Benen

Rug + abs

Ik zou die dips vervangen door een tricep isolatie oefening, kun je beter je triceps aanpakken zonder problemen met borst/schouders te veroorzaken,

seated db press eruit,
tricep isolatie voor close grip BP,

en sowieso elke chest press oefeningen matchen met een row,
en elke voorkant schouder matchen met 1 voor de achterkant. En onthouden dat chest press oefeningen (bb/db/machine, flat/incline, wat dan ook) je voorste schouder kop al hard aanpakken, hard genoeg wss.

Maar das mijn mening :p

Hmmm, zal nog eens kritisch naar me schema gaan kijken dan!

Inderdaad, op deze manier ben je wel echt elke training volop met je schouders bezig, vooral voorkant.

Zou eerder iets als aanhouden als;

Borst/schouders

Benen

Rug + abs

Nah doel is extra Borst + Bicep stimulatie.
Daarnaast ga ik flink bulken dus wil ik sowieso overall veel stimulus creëren.
1x per week squatten is daarom echt geen optie!
1x per week borst is al helemaal geen optie dan dus ;)

Zijn dat allemaal supersets met een + ertussen?

Ik vind het sowieso wel veel man. Je hebt 27 sets voor borst in de week en daarbovenop nog extra schouder/triceps. Lowerbody maar 12 sets. Sometimes less is more he ;), zou me niet verbazen als je benen het beste gaan groeien met dit schema

Belangrijker is de intensiteit waarmee je gaat trainen. Elke oefening tot failure of heb je het anders in gedachten. Ik zou iig wel een bepaalde vorm van periodisering aanhouden

Zijn dat allemaal supersets met een + ertussen?

Ik vind het sowieso wel veel man. Je hebt 27 sets voor borst in de week en daarbovenop nog extra schouder/triceps. Lowerbody maar 12 sets. Sometimes less is more he ;), zou me niet verbazen als je benen het beste gaan groeien met dit schema

Belangrijker is de intensiteit waarmee je gaat trainen. Elke oefening tot failure of heb je het anders in gedachten. Ik zou iig wel een bepaalde vorm van periodisering aanhouden

Ja, alles met een + zijn supersetje
- Bench, Incline & OH Press doe ik volgens 5/3/1 opbouw
- Squat, Deadlift & FSQ doe ik ook volgens 5/3/1 opbouw

Overige oefeningen zijn gewoon met "acceptabel" gewicht, maar geen PR's om wel te stimuleren maar niet extreem uit te putten.

Ja, als ik het nu zo keer op keer meer bekijk snap ik dat het wellicht wel "to much" is...
Vind gewoon lastig aangezien ik nog nooit ben wezen bulken en dus niet zo goed weet hoe ik het, het beste aan kan pakken.

- moet ik 3-4 dagen per week trainen of toch 5-6 dagen per week?
- hoe hoog kan me herstel liggen als ik me voeding en rust op peil heb?

Dit zijn allemaal vragen waar ik het antwoord niet op weet en dus ook echt geen idee heb hoe ik het aan moet pakken.

Dacht daarom nu maar soort van 3x per week full body, maar wellicht moet ik toch naar 4,5 of zelf 6 dagen per week en een split...

4 dagen per week is zat, en waarom eigenlijk supersets?
Ik zou gewoon terug gaan naar de basis. Een simpele split
van borst schouder tricep, benen buik, rug biceps en op dag 4 de spiergroep die je extra wil aanpakken.

en dan als je gaat trainen gewoon hard knallen. Dan kan je bijvoorbeeld maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag trainen.

Hoe hoog je herstel ligt weet niemand, daar moet je zelf achter zien te komen. Als je merkt dat je allerlei vage klachten krijgt van moe, futloos etc dan ben je misschien teveel aan het doen. Al heb ik dat zelf nog nooit voor elkaar gekregen :P

van borst schouder tricep, benen buik, rug biceps en op dag 4 de spiergroep die je extra wil aanpakken.

en dan als je gaat trainen gewoon hard knallen. Dan kan je bijvoorbeeld maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag trainen.

Hoe hoog je herstel ligt weet niemand, daar moet je zelf achter zien te komen. Als je merkt dat je allerlei vage klachten krijgt van moe, futloos etc dan ben je misschien teveel aan het doen. Al heb ik dat zelf nog nooit voor elkaar gekregen :P
Lijkt me ook niet verkeerd dit!

Al moet ik toegeven dat je blijkbaar ook erg goed groeit op fullbody

Je kunt ook push/pull/leg doen en dan het volume van je borst training omhoog gooien, en verder de boel wel gebalanceerd houden. En dan zo vaak gaan als je wil/kan, en geen vaste dagen aanhouden en gewoon door roteren.

Oké, ja schema wat ik heb opgesteld is sowieso overkill merk ik nu ;)
Ben gewoon ook niet zo goed in zelf schema's bouwen hehehe
Merk wel dat ik heel makkelijk massa behoud en zelfs heb opgebouwd gedurende me cut.
Vandaar dat ik nu in me clean bulk gewoon de gains wil maximaliseren en alles goed wil doen :)

Alleen 5-6x is dus overkill volgens iedereen of je moet aan de roids zitten?

Lijkt me ook niet verkeerd dit!

Al moet ik toegeven dat je blijkbaar ook erg goed groeit op fullbody

Ja, blijf het gewoon lastig vinden allemaal.
Heb alleen wel gemerkt dat ik klaarblijkelijk kan cutten, terwijl ik massa win :p
Merk wel dat cutten bij mij wel langzamer gaat dan anderen, maar dat komt door me endo genes
5-6x per week klinkt ik zo logisch en aannemelijk, maar dat is met alle bro science zo ;)

En wat dacht je van ub-lb, train je alles 2x per week en het is mooi in verhouding... als je niet te gek gaat doen met borst en schouders oefeningen ;)

Never change a winning team. Als je nu goed vooruit gaat zal je straks alleen maar beter vooruit gaan. Huidge schema doorzetten en wat extra volume, evt verdelen over wat meer dagen. Extra volume vooral op pecs en biceps al je die wil bijtrekken maar niet overdrijven.

Terug
Naar boven