Fitness Seller

Contest Log MiTrenZ's Contests Log

Oké, ja schema wat ik heb opgesteld is sowieso overkill merk ik nu ;)
Ben gewoon ook niet zo goed in zelf schema's bouwen hehehe
Merk wel dat ik heel makkelijk massa behoud en zelfs heb opgebouwd gedurende me cut.
Vandaar dat ik nu in me clean bulk gewoon de gains wil maximaliseren en alles goed wil doen :)

Alleen 5-6x is dus overkill volgens iedereen of je moet aan de roids zitten?

Ja, blijf het gewoon lastig vinden allemaal.
Heb alleen wel gemerkt dat ik klaarblijkelijk kan cutten, terwijl ik massa win :p
Merk wel dat cutten bij mij wel langzamer gaat dan anderen, maar dat komt door me endo genes
5-6x per week klinkt ik zo logisch en aannemelijk, maar dat is met alle bro science zo ;)

5 keer zou kunnen maar persoonlijk trek ik dat niet. Dan ben je de hele week alleen maar bezig met trainen.
Ik heb dan niet genoeg rust in mijn hoofd van het trainen. En als je 4 keer per week traint heb je lekker het weekend vrij.

6 keer lijkt mij echt overkill ;)

Met trainen is het veel persoonlijke voorkeur, probeer een paar dingen uit en zo kom je er achter wat je zelf het lekkerste vind. Als je uiteindelijk maar aan het einde van de training de spier gesloopt hebt.

Klassieke splits vind ik maar niks, UB/LB is dan wel weer een mooie optie.

• Topic Starter Topic Starter
En wat dacht je van ub-lb, train je alles 2x per week en het is mooi in verhouding... als je niet te gek gaat doen met borst en schouders oefeningen ;)

Hehe, zal her en der wat assistance erin gooien dan ja, maar niet overdrijven nee!

Never change a winning team. Als je nu goed vooruit gaat zal je straks alleen maar beter vooruit gaan. Huidge schema doorzetten en wat extra volume, evt verdelen over wat meer dagen. Extra volume vooral op pecs en biceps al je die wil bijtrekken maar niet overdrijven.

Daar heb je zeker gelijk in ga wel echt goed op 5/3/1 vroeg me alleen af of het voor massa ook optimaal zou zijn.

Klassieke splits vind ik maar niks, UB/LB is dan wel weer een mooie optie.

Ja, zou dan dus gewoon 4 dagen split volgens het 5/3/1 principe kunnen gaan volgen.

5 keer zou kunnen maar persoonlijk trek ik dat niet. Dan ben je de hele week alleen maar bezig met trainen.
Ik heb dan niet genoeg rust in mijn hoofd van het trainen. En als je 4 keer per week traint heb je lekker het weekend vrij.

6 keer lijkt mij echt overkill ;)

Met trainen is het veel persoonlijke voorkeur, probeer een paar dingen uit en zo kom je er achter wat je zelf het lekkerste vind. Als je uiteindelijk maar aan het einde van de training de spier gesloopt hebt.

True that, is natuurlijk nu ook alleen maar kwestie van speculeren en alles.
Heb echter wel altijd idee dat ik veel kan leren van anderen, vandaar dat ik ook ieders mening vraag :)
5 dagen zou ik dan dus nog kunnen overwegen ja.
Merk wel dat ik persoonlijk liever 60min in de gym ben dan 90min dus liever
- 6x 60min = 360min dan
- 4x 90min = 360min
Als totaal volume dan gelijk blijft zou het weinig uit moeten maken toch?

Laatst bewerkt:
He bro.

Ik volg momentel PHAT van Layne Norton. Ik heb het aangepast naar mijn behoeften (layne zegt ook dat het slechts een template is, dus het zijn richtlijnen... en je regelmatig varriatie aan kan/moet brengen)

Maandag: Lowerbody Power (Je zou hier 5/3/1 Squat kunnen doen) + Lowerbody assistance in de 5-8 reprange
Dinsdag: Upperbody Power (Je zou hier 5/3/1 Bench Press kunnen doen) + Upperbody assitance in de 5-8 reprange
Woensdag: Rust
Donderdag: Rug + Schouders Hypertrophy compound + iso's op 10-20 reps
Vrijdag: Benen 10-20 reps
Zaterdag: Borst + Armen 10-20 reps
Zondag: Rust

Zo heb je je 5/3/1 lifts (Squat en bench) en daarnaast doe je nog traditioneel volume werk aan het einde v/d week. ;)

He bro.

Ik volg momentel PHAT van Layne Norton. Ik heb het aangepast naar mijn behoeften (layne zegt ook dat het slechts een template is, dus het zijn richtlijnen... en je regelmatig varriatie aan kan/moet brengen)

Maandag: Lowerbody Power (Je zou hier 5/3/1 Squat kunnen doen) + Lowerbody assistance in de 5-8 reprange
Dinsdag: Upperbody Power (Je zou hier 5/3/1 Bench Press kunnen doen) + Upperbody assitance in de 5-8 reprange
Woensdag: Rust
Donderdag: Rug + Schouders Hypertrophy compound + iso's op 10-20 reps
Vrijdag: Benen 10-20 reps
Zaterdag: Borst + Armen 10-20 reps
Zondag: Rust

Zo heb je je 5/3/1 lifts (Squat en bench) en daarnaast doe je nog traditioneel volume werk aan het einde v/d week. ;)

Ohhh klinkt ook als een erg leuk en interessant schema, maar ik ben weer eens tot een GOUDEN conclusie gekomen...

En dat is: Tim is weer eens impuslief bezig en moet leren tot 10 tellen

...1...2...3...4...5...6...7...8...9...10...

Welke grootste fout maak ik namelijk hier? Nou?

Never change a winning formula!!

Of zoals Bob k ook zegt:

Never change a winning team. Als je nu goed vooruit gaat zal je straks alleen maar beter vooruit gaan. Huidge schema doorzetten en wat extra volume, evt verdelen over wat meer dagen. Extra volume vooral op pecs en biceps al je die wil bijtrekken maar niet overdrijven.

Oftewel ik moet gewoon 5/3/1 van Wendler blijven volgen.
Heb gedurende me cut gewoon gains hiermee gemaakt qua kracht en massa, terwijl ik vet verloor.
Oftewel als ik ga bulken zullen me gains qua kracht en massa alleen maar beter kunnen worden!

Zal dan ook gewoon een 4 dagen split aan gaan houden in een UB/LB split uitgezet ;)
Zo ben blij dat ik jullie allen hier om advies heb gevraagd, want letterlijk iedereen gaf aan om voor 4 dagen per week te kiezen.

Hierdoor ben ik gewoon af van het feit dat 6 dagen per week super leuk lijkt, maar in the long run niet is vol te houden!

Ga hier nu de komende tijd op voortborduren en iedereen wel bedankt voor jullie input!!! :D

Ben benieuwd gozer! Blijf je na de contest zeker volgen!

Wilde net gaan posten, pak nog een 4e dag, maar dat ga je dus al doen :p. Ben wel benieuwd naar je ub/lb schema, wil ik namelijk ook gaan doen wanneer 'k weer ga 'bulken'.

Heb al wel wat in gedachten, maar 't moet nog uitgewerkt worden.

Ben benieuwd gozer! Blijf je na de contest zeker volgen!

Thanks bro, leuk om te horen :D

:D

Wilde net gaan posten, pak nog een 4e dag, maar dat ga je dus al doen :p. Ben wel benieuwd naar je ub/lb schema, wil ik namelijk ook gaan doen wanneer 'k weer ga 'bulken'.

Heb al wel wat in gedachten, maar 't moet nog uitgewerkt worden.

Gewoon classic Wendler split zal het dan worden

- OH Press 5/3/1 + assistance
- Deadlift 5/3/1 + assistance
- Bench 5/3/1 + assistance
- Squat 5/3/1 + assistance

Laatst bewerkt:
Yeah oke. En enig idee al hoeveel assistance, in welke vorm?

Yeah oke. En enig idee al hoeveel assistance, in welke vorm?

Zoals ik het nu zie verwacht ik het op deze manier:

OH Press 5/3/1 + Close Grip Bench Press + (Lats, Upper Back, Triceps, Biceps) assistance
Deadlift 5/3/1 + Front Barbell Squat + (Hamstrings, Lower Back, Abs) assistance
Bench Press 5/3/1 + Incline Press + (Lats, Upper Back, Triceps, Biceps) assistance
Squat 5/3/1 + Straight Leg Deadlift + (Hamstrings, Lower Back, Abs) assistance

Die extra assistance oefeningen doe ik dan op gevoel...
Gewoon dumbbell oefeningen hoger in de reps om puur stimulatie te krijgen en that's it!

Hier nog 2 plaatjes
Schermafbeelding 2013-07-03 om 13.00.34.jpg

Had nog wel veel meer foto's maar die zijn allemaal met maten van me samen ;)
Vandaar dat ik ze niet post, omdat ik niet vind dat zij overal openbaar hoeven te staan :)

lichtinval zeker niet perfect maar duidelijk goede buik man..!

Gruwelijke picca's! En qua schema denk ik dat je een prima manier hebt gevonden om aan je doel te werken.

All natural.. ;)

1011430_10151779499602975_865439327_n.jpg
:p

Ach natural of niet, toch is en blijft het een streef voor mij ;)
Hoop alleen zelf vooral keer echt goed, goed droog te kunnen worden...
Voel me nu nog steeds soms dik jochie als ik in de spiegel kijk hehehe
Bigorexia in zijn puurste vorm! Je hebt een goed fysiek én een goeie kop! Niks te klagen dus! *nohomo*

..overigens wel herkenbaar in zowel het spiegelbeeld als de streef. Jaco heeft echt een bruut fysiek!

Bigorexia in zijn puurste vorm! Je hebt een goed fysiek én een goeie kop! Niks te klagen dus! *nohomo*

..overigens wel herkenbaar in zowel het spiegelbeeld als de streef. Jaco heeft echt een bruut fysiek!

Thanks for the compliment bro :D
Ja, probleem is ben vroeger gewoon veelal gepest om dat ik altijd de lompe big guy was :o
Daarnaast had ik toen ook al dat ik (7 jaar geleden) modieus erbij liep zoals van die boots die je nu in elke winkel ziet ;)
Was echt een combinatie van niks om dat te hebben op de middelbare school waar chasin en score de maatstaf was :p
Kortom zo'n vorm van onzekerheid trekt dan dus "helaas" echt nooit meer weg, maar zorgt wel voor me grootste drijfveer!!

Trouwens maat van me had het laatst over dat ie met de Flex Cup D Junioren mee wil doen.
Hij is echt vies, vies droog van zichzelf 5-6% all year round, maar wil zelf vooral flink massa aanzetten.
Nu zag ik echter dat je t/m 23 jaar nog deel mag nemen aan de Junioren klasse (oftewel laatste mogelijkheid voor mij).

Want denken jullie gasten?
Zal ik na de contest en me wel verdiende vakantie, gewoon tot in oktober gaan bulken en dan cutten voor Flex Cup?
Het is natuurlijk wel echt een super gave uitdaging, maar wil tevens niet voorschut staan op zo'n groot podium hehe :p

Trouwens maat van me had het laatst over dat ie met de Flex Cup D Junioren mee wil doen.
Hij is echt vies, vies droog van zichzelf 5-6% all year round, maar wil zelf vooral flink massa aanzetten.
Nu zag ik echter dat je t/m 23 jaar nog deel mag nemen aan de Junioren klasse (oftewel laatste mogelijkheid voor mij).

Want denken jullie gasten?
Zal ik na de contest en me wel verdiende vakantie, gewoon tot in oktober gaan bulken en dan cutten voor Flex Cup?
Het is natuurlijk wel echt een super gave uitdaging, maar wil tevens niet voorschut staan op zo'n groot podium hehe :p
Ik zeg doen! Je hebt zeker potentie en weet waar je mee bezig bent!

Terug
Naar boven