Fitness Seller

m'n borst groeit voor geen meter

whiteshark

Novice
Waardering
0
Alles groeit lekker:benen,rug,armen en schouders behalve die k*tborst van me(en zoals van velen de kuiten)
Soms word ik er echt depressief van(zo depressief dat ik zelfs naar de roids zou willen grijpen),want het ziet er echt niet uit,wanneer ik een shirt ofzo draag zie je wel dat ik train met name m'n schouders zijn goed gevormd.(wat m'n borst nog kleiner doet lijken!)
Maar wat meteen opvalt is dat m'n helemaal borst lijkt te ontbreken ,m'n front is zo plat als wat.
Ik weet echt niet meer wat ik moet aanvangen,want ik heb zowat alles geprobeerd.

Ik eet sowieso boven onderhoud,want m'n lichaamsgewicht stijgt,met m'n voeding zit het dus goed.

Dan is er het grote vraagteken of ik aan het overtrainen ben of dat ik juist aan het "ondertrainen"(wat ik sterk betwijfel aangezien m'n borst zeker brandt tijdens een training) ben. Ik doe meestal rond de 12 sets.

Waar ik me ook vragen over stel is de keuze van m'n oefeningen.Ik doe veel flyes en dips omdat ik nogal de neiging heb om m'n schouders te gebruiken .(ben een echte schouders-tricepsdrukker).Dit is ook de reden waarom ik bijna nooit benchpress doe,alleen sporadisch.

Moet ik benchpress doen aangezien dit door velen als dé oefening voor borst wordt beschouwd of laat ik die beter voor wat het is aangezien m'n delts al genoeg overpoweren?

Ik train nu 2,5 jaar(lengte 1.82 m,90 kg) en voor er hier iemand schreeuwt dat ik na zo'n trainingstijd nog geen monsterchest moet verwachten ,ik besef dit wel.
Maar wat nu net zo frustrerend is dat ik jochie's van 60 kg zie die soms nog nooit getraind hebben met een betere chest dan ik! Ik verwacht geen monsterchest,maar toch tenminste een "borstje" om het zo te zeggen.....zucht.

12 sets lijkt me niet dat je dat doet 12 reps eerder denk ik ;)

OT: WTF!! ga benchen, geen borst voor jou zonder de beste compund oefening voor de borst.

hoi, ja idd ga schuin en plat banken. en tevens met dumbels. geen halve herhalingen, gewoon tot op de borst. het liefst een fractie stil laten liggen en dan weer pushen.

wat voor mij ook een goede ontwikkeling gaf was decline oefeningen. Daar kun je ook allerlei variaties in doen, dippen, banken, flyes

5*5 techniek toepassen hielp mij ondertussen al wat vooruit.

Lol bench presses/dumbbell presses incline bench en dumbbell noem maar op, hoe train je anders je borst normaal dan?

Bij het bankdrukken de stang iets breder pakken.

meer eten en andere oefeningen doen voor borst en andere herhalingen

OT: WTF!! ga benchen, geen borst voor jou zonder de beste compund oefening voor de borst.
Dat werkt blijkbaar niet voor iedereen. ;)
Ik heb al maanden geen bench press gedaan omdat dat ook weinig deed voor mijn borst.
Heb naast dippen alleen OH presses gedaan en m'n borst is zeker niet achteruit gegaan, eerder wat beter geworden.
Ik ga nu weer de bench press de revu laten passeren voor het eerst sinds maanden, dus dat wordt leuk! :D

Gewoon lekker blijven trainen, ook die borst komt wel mee op een gegeven moment. Hoe staat het met kracht? Misschien eens lekker aan de gang met zware gewichten en minder reps (en minder sets als je hogere reps doet!)
Misschien blijft borst altijd wel wat achter, jammer dan. gewoon blijven knallen en lekker trainen. Frustratie is slecht voor je testosteron en daar groeit je borst niet van.

Aanpak wijzigen, blijven trainen, geduld hebben. Werkt de aanpak niet (en heb je het een goede kans gegeven)? Dan wat anders proberen. enz.

We verwachten wel meer info dan 12 sets. Post eens je ganse schema en meer details over je borst schema.(al sin oefeningen, sets en reps schemes posten)

Je moet gwn benchen ! En afwisselen van oefeningen voor borst.
5*5 is kan je idd miss eens proberen.

leer je borstspieren beter te gebruiken bij benchpress

1. Sit up on a bench, put one hand (let's say right hand) on the opposite pec (left pec).

2. Now do a flying/pec deck type of movement. Elbow slightly bent, bringing the upper arm across the body. You should feel the pecs firing. do this a few times

3. Now mimic a bench pressing motion with that same arm. Keeping the elbow bent, do a bench pressing movement. But rather than thinking about 'pushing' through the shoulder, think about 'pulling' the arm across the chest. You should still feel the pec firing.

4. Now, with a relatively light bar, do bench presses striving for the same thing you felt in step 3, using the pecs to 'pull' the upper arms across the body. Do several sets of 8-10 repetitions until you really feel the pecs working. It will help if you really keep your shoulders pulled back behind you by pulling your shoulders blades back.

5. Once you've mastered benching with your pecs, you can start to gradually increase the weight on the bar, just make sure you continue using your pecs.

Note, the same basic technique, pulling your arms across your body should of course be used on the flyes/pec deck.

-- Lyle McDonald

It's all about the focus! gebruik je borst niet je schouders en triceps met banken..maw train eens wat lichter..

Schouderbladen naar elkaar toe. Borst vooruit en concentreren op die borst.

Een vast schema heb ik niet,maar de oefeningen die er meestal inzitten zijn cable crossovers en dippen,presses doe ik nauwelijks nog omdat ik het gevoel heb dat die m'n borst nauwelijks stimuleren.

mijn borst werkt ook niet echt mee. maar doe sinds een tijdje meer benchen dan eerst.. flat/decl/incl en dan nog flys/ cable crossovers.. en dippen af en toe ter afwisseling.. en moet zeggen dat mijn borst dus voor uit gaat..
dus gewoon volhouden en pompen die borst! en fly's is leuk als extra maar zal er niet mijn basis borsttraining van maken anders gaat het nog wel ff duren voor je resultaat ziet is mijn mening!

gooid luck!

huh?

De (cable)flye is juist in mijn ogen de beste borst-gerichte oefening die je kan doen.

Benchen is een upperbody compound oefening en imo meer een triceps oefening dan een borst oefening.

Geen gek*t.

Gewoon Bench 5x5 , Incline DB Press , Cable Flyes.

Goed, hard en zwaar. Meer heb je niet nodig.

zou ik zoiets doen? :

benchpress 3-4*
incline smith bp 3*
decline dumbbell bp 3*
cable crossovers3*

Terug
Naar boven