XXL Nutrition

Moestuintjes

Ah, er zijn peper lovers aanwezig :)

M'n Spaanse lange rode (:eyebrow:) is vlot gekiemd, maar lijkt héél traag echte blaadjes aan te maken... Alsof ze een groeistop hebben. Heb daarnaast nog 4 andere pepers (Chinese 5 color, Buena mulata, japones en Thai compact) die onder dezelfde omstandigheden wel vlot groeien.

Is dit een moeilijk ras of zijn er speciale wensen die deze b*ch heeft?

Met vriendelijke groenten,
mat.
Waar heb je ze staan?
Wat voor grond?
Hoe vochtig houdt je de grond?

Het kan ook gewoon een langzaam groeiend ras/soort zijn. De ghostpeppers die ik vorig jaar had groeide echt ontzettend langzaam.

• Like
Waarderingen: mat
  • Topic Starter Topic Starter
Alle soorten staan in p9-potjes voor het raam, in pure potgrond. Temperatuur gaat er nooit onder de 18° en hou de grond goed vochtig met plastic er overheen tot het zaad kiemt, daarna gaat de folie weg en vermijd ik echt natte voeten.

Loopt anders altijd vlot op die manier, al vaker pepers en paprika geteeld. Het zijn echt enkel die spanjolen die moeilijk doen :(

15m2 is een aardige moestuin, @mat .
Trek je al snel 9 kilo af.

• Like
Wist je dat naast het zaad van Thaise pepers ook het zaad van Thai pikant smaakt?
giphy.gif

• Haha
Alle soorten staan in p9-potjes voor het raam, in pure potgrond. Temperatuur gaat er nooit onder de 18° en hou de grond goed vochtig met plastic er overheen tot het zaad kiemt, daarna gaat de folie weg en vermijd ik echt natte voeten.

Loopt anders altijd vlot op die manier, al vaker pepers en paprika geteeld. Het zijn echt enkel die spanjolen die moeilijk doen :(
Welke soort is het? Toevallig thunder mountain longhorn? Pepers zijn er in meerdere rassen. Sommige rassen, zoals Chinense en baccatums houden van wat warmere temperaturen (+-26-30 graden) en andere (annuum) doen t over t algemeen wat beter in koudere temperaturen.

Dit jaar heb ik de heetste peper ter wereld staan. Heb een weddenschap met een vriend die denkt m te kunnen eten voor 20 euro :roflol:

On topic, de bieslook begint het echt goed te doen.
Denk dat de eerste knoppen deze week wel zullen uitkomen.
Heerlijk die bloemen om te gebruiken in een maaltijd.

Mijn rucola wil niet opkomen en de stek van munt na 2 weken wortelen vandaag geplant maar hangt er nu heel triest bij...
Soms gaat het heel goed maar frustraties kunnen oplopen.

Welke soort is het? Toevallig thunder mountain longhorn? Pepers zijn er in meerdere rassen. Sommige rassen, zoals Chinense en baccatums houden van wat warmere temperaturen (+-26-30 graden) en andere (annuum) doen t over t algemeen wat beter in koudere temperaturen.

Dit jaar heb ik de heetste peper ter wereld staan. Heb een weddenschap met een vriend die denkt m te kunnen eten voor 20 euro :roflol:
Is dat die madame jeanette? Wens hem veel geluk :roflol:

Het is de Spaanse lange rode. Volgens mij een makkelijk ras aangezien ze die zelfs in gewone winkels verkopen. Eerste keer dat ik die heb. Geef ze nog even de tijd, misschien komt er toch nog schot in.

Mijn rucola wil niet opkomen en de stek van munt na 2 weken wortelen vandaag geplant maar hangt er nu heel triest bij...
Soms gaat het heel goed maar frustraties kunnen oplopen.
Rucola zaai ik echt dik en hou er plastic over. Staan nu een centimeter hoog.

Rode kool wordt vanavond geplant, zie dat ze 4 blaadjes hebben in het koude kastje :cheer:

• Like
Waarderingen: LM
Druiven. Kwamen een aantal volle 50L vuilniszakken vanaf. En heel veel bijen, wespen, libellen en vlinders. Die wespen en bijen leken af en toe in een soort coma te liggen, meestal op de grond.

Lekker hoor.

• Like
De extra vrije tijd kan nu gelukkig nuttig besteed worden aan het degelijk onderhoud van het gazon

20200421_133833.jpg

Terug
Naar boven