MuscleMeat

Moestuintjes

Alle soorten staan in p9-potjes voor het raam, in pure potgrond. Temperatuur gaat er nooit onder de 18° en hou de grond goed vochtig met plastic er overheen tot het zaad kiemt, daarna gaat de folie weg en vermijd ik echt natte voeten.

Loopt anders altijd vlot op die manier, al vaker pepers en paprika geteeld. Het zijn echt enkel die spanjolen die moeilijk doen :(
Een tip voor pepers:
Leg de zaden een nacht (of 24 uur) in een glas water. Leg ze daarna gewoon in de aarde. Zo ontkiemen ze sneller.

Je kan ze ook een uurtje in de azijn leggen dan ontkiemen ze ook sneller. Blijkbaar is buitenlaag van het zaadje nogal hard en moet die eerst dunner of week worden gemaakt.

• Topic Starter Topic Starter
Het is al vrij laat, maar ga het eens op die manier doen met enkele zaden die ik over heb. Mss halen ze ze in.

Gisteren twee agaves gekocht

Screenshot_20200428-210052_Gallery.jpg

Moet ze eigenlijk reeds verpotten

Zou meteen jasmijn tegen die muur aan kwakken :)

• Like
Waarderingen: LM
Geen ruimte. Al bijen slash vlindermengsels gezaaid. Plus aardbeienplantje, blauwe regen, bramenstruik, zonnebloemen en wat al niet meer. Buiten om ook. Alleen nog perkplantjes nodig voor mn tig potten.

Altijd leuk om bijen en vlinders aan te trekken. Leuke, nuttige beesies. Heb speciaal voor hen vlinderstruiken, hortensia's, jasmijn... Binnen enkele weken ook nog cosmos zaaien. En zonnebloemen voor de vogels tijdens de winter.

Even wat quick shots uit de tuin.

In de voortuin wil ik graag een Engelse border creeren. Dat wil zeggen: veel kleur, hoogteverschil en het hele jaar door bloemen. Dat is een meerjaren project, maar we gaan de goede kant op. Vandaag het eea aangeplant dus het moet nog wat groeien. Onder andere op de foto: Engels gras, Camelia, Rododendron, Ereprijs, maagendpalm en leliegras.
4e50c3c3-9a09-41f2-9ae8-d4b2960cb9a0.jpg
926d72c4-8326-4d79-83de-7d6d09a7f56c.jpg
8d8f6b1c-370f-4309-8861-d84a012ae2be.jpg

In de achtertuin heb ik een roze/ paarse border met lavendel, Vingerhoedskruid en ridderspoor. Jasmijn aan de haagkant @mat en de eerste bloemen van de Clematis Rubens zijn open :)
6e69e4ad-f495-4ba4-ab0a-99d3446c5002.jpg
141ffcf5-80db-4e8f-92da-9d0698498a97.jpg
2486d0fc-202a-49e8-a7a2-df7ea64e4a72.jpg

Dit weekend komt mijn bestelling Engelse rozen binnen ter aanvulling van mijn rozenperk. Erg benieuwd!

Is dat die madame jeanette? Wens hem veel geluk :roflol:

Het is de Spaanse lange rode. Volgens mij een makkelijk ras aangezien ze die zelfs in gewone winkels verkopen. Eerste keer dat ik die heb. Geef ze nog even de tijd, misschien komt er toch nog schot in.
Nee, hij heet de Carolina Reaper (2.2miljoen op de scoville (hitte)schaal...een madame Jeanette is ongeveer 325duizend).

Als je de volgende keer de pepers wil ontkiemen kun je het eens proberen met de demo methode, Google maar eens. Bakje dan licht verwarmd wegzetten, zo rond de 28 graden als t even kan...bij bij een verwarming

• Like
Waarderingen: mat
Thx voor de tip!

Ben bezig een soort schutting te maken met takken van m'n hazelaar, bamboe en plastic. Voor de pepers.

Denk dat ze gewoon in grote potten op het terras gaan. Ziet er niet uit :roflol:

• Haha
Waarderingen: LM
Julie krijgen allemaal de groenten en kusjes van Mevr. Noire de Crimeé.

20200504_133738.jpg

Vorige week stond een pepertje met het ene kiemblaadje omhoog en het ander opzij :roflol:

Blijkbaar vindt niet iedereen dat grappig :(

Hier een hele heg vol frambozen en aardbeien en verder niet zoveel. Volgend jaar wil ik misschien zelf ook kruiden etc planten maar ik ben daar helemaal niet in thuis dus eerst maar eens goed inlezen haha

De bieslook komt mooi in bloei.
Denk tegen dit weekend zal het mogelijk zijn de bloemen te verwerken in het eten.
IMG_20200430_171315.jpg

Hier een hele heg vol frambozen en aardbeien en verder niet zoveel. Volgend jaar wil ik misschien zelf ook kruiden etc planten maar ik ben daar helemaal niet in thuis dus eerst maar eens goed inlezen haha
Je kan als experiment nog steeds enkele kruiden in potten zetten. Tuincentra staan hier momenteel vol met kruidenplantjes. Kost ook niets.

Mooie tuin om er iets moois van te maken. (Niet dat het nu niet zo is. )

Terug
Naar boven