AndroidHealthClinic

Moet Mauro terug naar Angola?

Peiling Peiling Moet Mauro weg?

• Totaal stemmers
    204
Mauro Manuel kwam in 2003 (hij was toen 10 jaar) naar Nederland als alleenstaande minderjarige asielzoeker. Sindsdien woont hij bij zijn pleegouders in Limburg. Anders dan sommige andere alleenstaande asielzoekers heeft Manuel nooit een verblijfsvergunning gekregen, ook geen tijdelijke. Verzoeken van de pleegouders om Manuel te adopteren zijn door de rechter afgewezen.

http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2011/09/19/geen-verblijfsvergunning-voor-mauro-manuel.html

Ook niet onbelangrijk, Mauro had niet eens een tijdelijke status. Dan heb je al helemaal geen recht op verblijf, meestal omdat er in het land van herkomst opvangmogelijkheden zijn.

Tis heel krom want die jongen is goed ingeburgerd etc en er zijn zat rotzakjes die ik liever zie gaan.... Maaaaar, je kunt gewoon geen uitzondering maken, dan is het hek van de dam. Ik vind het oprecht heel lullig maar deze jongen is gewoon slachtoffer van het systeem en daar is iedereen in zijn omgeving schuldig aan behalve hij. Hij persoonlijk kan er niks aan doen.

weg sturen die swa

Deze jongen heeft zich aangepast en is gewoon een Hollander die zijn best doet.
Geen school/werk en heeft hij een strafblad is het anders..

Laatst bewerkt:
Ik vind van niet. Die jongen redt zich niet in Angola en is geen crimineel , studeert etc , stuur dan die k*tmocroz die crimineel gedrag vertonen terug naar hun k*tland.
Dit!

---------- Post toegevoegd Sat 29 Oct 2011 om 01:44 ----------

BBosman, Bobby10, Dennisik, EricR, euphorea, Fable, HitteGolf, Isnogood, Jezza, KraFtaVerK, Krakatoa, LoKzz, Rob G, Sebbe -- RACISTEN OMG BRO

U mirin?

sagenoko kloon?

Hij ziet er o zo onschuldig uit... veel mensen worden dan menselijk en willen dat HIJ BLIJFT!!

maar toch regels zijn regels.. en maak je nu een uitzondering krijg je elke keer van dit soort dingen...

dus wegsturen!! :D

Als mens vind ik dat hij mag blijven. Die jongen doet zijn best om wat van zijn leven te maken en praat verdomme Nederlands met een zachte G.
Hoe kan je zo iemand nou wegsturen.
Stuur die bontkraagjes met kraspen maar weg, evenals die polen die hier komen en geen woord Nederlands spreken...

Tuurlijk, regels zijn regels.. maar is het dan misschien niet tijd om die regel te herzien?
Is het niet beter om te kijken naar de mate van inburgering alvorens wordt besloten om iemand terug te sturen?

Ik vind Mauro en de mensen om hem heen behoorlijk brutaal. Eerst liegt hij meerdere keren over de ware toedracht van zijn verblijf hier, dan gaat hij telkens in beroep tegen uitspraken terwijl hij weet dat hij hier niet mag zijn en als alles niet werkt weet die middels de media en goedkope sentimenten e.d de politiek te 'gijzelen'. Het is geen toeval dat hij uit Angola komt aangezien het grootste deel economische vluchtelingen zijn en Angolese jongeren Nederland zien als paradijs. Ook Mauro is door zijn moeder hierheen gestuurd via organisaties om een beter leven te krijgen, terwijl ze wist dat dit tegen de regels zou zijn. http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844...se-jongeren-zien-Nederland-als-paradijs.dhtml

Waar waren de mensen die nu zo begaan lijken (zal wel grotendeels zijn om zichzelf op de borst te kloppen) toen PvdA-staatssecretaris Albayrak, gesteund door CDA minister Hirsch Ballin, besloot dat Mauro gewoon moest terugkeren en niet rechtmatig in Nederland verbleef? Iets dat in 2007 overigens ook al besloten was. Zo lang wordt de boel 'gerekt'. En het is triest dat bepaalde partijen nu zo moord en brand schreeuwen terwijl ze zelf onderdeel waren van besluitvorming omtrent deze regels, nu er om handhaving gevraagd wordt geven ze niet thuis. Dat Mauro hier zo lang zit en Nederlands spreekt heeft hij aan het onderwijs en zichzelf te wijten, op kosten van de belastingbetaler. Roepen dat hij de taal niet meer spreekt van zijn geboorteland en hier al jaren verblijft en dit gebruiken als argument is hypocriet en brutaal aangezien dit door eigen handelen komt.

• Like
Waarderingen: wwe
ik vind dat die weg moet want anders komen er nog meer angolen of polen hierheen en sta je over paar jaar nog meer in de file

Het gaat er niet om of deze jongen wel of niet ingeburgerd is of wat dan ook. Kijk, natuurlijk zou het geen probleem zijn als deze jongen zou blijven. Het probleem is echter dat mensen hier heen komen, direct afgewezen worden, en dan net zo lang via allerlei procedures de boel blijven rekken. Dat kost bakken met geld. Wat denk je dat het alleen al op jaarbasis kost om te procederen met al die asielzoekers? En om daar nu aan toe te geven is een vrijkaart voor iedereen: net zo lang bezwaar blijven indienen, net zo lang tijd en geld verspillen, tot je al zo lang hier bent dat je uit medelijden mag blijven.

Als een asielzoeker wordt afgewezen moet hij gewoon vertrekken, dat is echt niet zonder reden. Als hij dan zelf een dure advocaat in wil huren om voor hem te strijden uit eigen betaalde zak is dat zijn goed recht, maar dat zou hij nooit doen want als hij daar het geld voor had zou hij hier in de eerste plaats al niet zijn onder die voorwaarden.

Het is gewoon lastig.
Kijk die jongen is prima ingeburgerd. Maar hij staat voor een beleid van nog 29000 personen die in de zelfde situatie verkeren.
Niet al die 29000 personen zijn zo goed als Mauro ingeburgerd. En je kan niet elk individu gaan controleren.

Mauro lijkt me een prima kerel maar verdient naar mijn mening geen uitzonderingpositie.

Inderdaad.

Er zijn nog veel schrijnendere gevallen die niet de publiciteit gezocht hebben en gewoon uitgezet werden.
Hoe pijnlijk zulke maatregelen ook, je moet ze wel consequent toepassen.

Helemaal met je eens.

Daarnaast vind ik het nou bijzonder irritant, dat het kabinet nu overhoop ligt vanwege de zaak Mauro. Terwijl er nu toch wel een hoop anderen zaken zijn waar het kabinet zich nu op moet richten. Zoals de euro Crisis, Bezuinigingen enz.

Over die uitzondering maken en dat er dan opeens duizenden meer zouden binnenkomen is niet waar.

Er zijn nog iets van 70 van deze gevallen in heel nederland met een vergelijkbare situatie.

Nou als ze allemaal zo netjes ingeburgerd zijn, de taal spreken (gast heeft een dik limburgs accent komaan), studeren of werken en geen criminelen zijn waarom zou je ze dan terugsturen.

Beetje regeltjes nken.

Gezond verstand zegt dat het gewoon nergens op slaat.

En niet te vergeten dat de overheid grote fouten heeft gemaakt met betrekking tot het afhandelen van deze zaak.
Ze hebben het gewoon op z'n beloop gelaten dus moeten ze ook maar de consequentie dragen.
In dit geval is deze consequentie een vriendelijke nette studerende nederlands sprekende angolese jongen in nederland.

Nou nou . Gewoon laten blijven nu, had de overheid het maar niet op moeten ****en in die 8 jaar tijd.

Dat is inherent aan het systeem, AMA's jonger dan 13 worden in een pleeggezin geplaatst en mogen naar school. Na hun 18de moeten ze vertrekken als ze geen status hebben verkregen. Meeste AMA's verkrijgen overigens geen status en verblijven tot hun 18de op een verblijfsvergunning 'alleenstaande minderjarige vreemdeling' Mauro had een reguliere asielstatus moeten hebben om ook na zijn 18de te blijven.

Waarom moet het allemaal zo lang duren? Zelfde als in België. Zet er dan wat extra ambtenaars op om die dossiers versnelt te verwerken. Het is gewoon al te gek om een kind hier te laten opgroeien en dan terug te sturen naar een land dat voor het kind eigenlijk vreemd is, als het volwassen is. Eigenlijk is hij meer Nederlander dan Afrikaan nu. Ik weet niet in welke mate de ouders schuld treffen, maar sowieso kan je niet de schuld leggen bij het kind iig.

Terug
Naar boven