MuscleMeat

Moet Mauro terug naar Angola?

Moet Mauro weg?


  • Totaal stemmers
    204

Bezoekers in dit topic

Precies ^ .

Zoals de pleegmoeder al zei, je kunt van een 15 jarig kind niet verwachten dat ie het vliegtuig naar fokking angola gaat pakken omdat ie 'al wist dat ie op z'n 18e terug zou moeten' .

En je kunt ook niet van pleegouders verwachten dat ze vanuit eigen initiatief hun kind terug gaan sturen naar zo'n shithole als angola.

Dat zou niemand van jullie doen.
 
inderdaad.

regels zijn regels zoals ericr al schrijft, hoe hard het soms ook is, want sommigen willen zich echt wel aanpassen.

maar als al direct duidelijk is/wordt dat hij geen kans gaat maken, meteen weg ermee en hem niet eerst nog 8 jr laten verblijven in nederland. in afwachting van de beslissing dan toch maar dat soort zaken sneller af zien te handelen en niet iemand keer op keer weer opnieuw een aanvraag og beroep laten aantekenen...

nu is hij inderdaad meer nederlands dan afrikaan en vind ik het redelijk onmenselijk om hem nu nog terug te sturen.
 
Ik vind van niet. Die jongen redt zich niet in Angola en is geen crimineel , studeert etc , stuur dan die k*tmocroz die crimineel gedrag vertonen terug naar hun k*tland.


Red het niet in Angola ? Hoezo niet ?

Terug met Mauro, anders blijf je zaken krijgen die je wel door de vingers kan zien. Tijd voor een mentaliteits verandering, blijven mekkeren mag je geen succes opleveren. Mauro wist al heel lang dat deze dag zou komen alleen heeft hijzelf of zijn advocaat gedacht dat hij op den duur met veel media aandacht en gehuil de politiek wel om kon krijgen.

Het Nederlandse volk is alweer gezwicht maar datzelfde volk staat ook weer op hun achterste poten als er 10 Mauro's voor hun huis staan te hangen op de bankjes......dat dan weer niet. Als er daarna wordt verteld dat er wellicht 10.000 Mauro's asiel moet worden gegeven wil ik ze nog weleens horen.

Zelfde als in dorpen waar amper buitenlanders wonen, nee dat vind men vaak geen punt. Maar ik in de grote stad heb in sommige gebieden geeneens 10% autochtonen rondlopen.
 
Laatst bewerkt:
Nee. Had je het probleem maar bij de start moeten aanpakken en die jongen moeten nooit de kans moeten geven om zich in te burgeren. Spreekt de taal goed, opleiding en alles in orde. Wat gaan ze doen? Die jongen op het vliegtuig zetten met enkeltje Angola?

Ben zo rechts als het maar kan maar die jongen wegsturen slaat nergens op.
 
Iets nalaten kan net zo beslissend zijn als iets wel doen. Laat je het toe dat Mauro hier 8 jaar woont, naar school gaat en zich hier ontwikkelt vind ik niet dat je hem terug kan sturen naar Angola. Hij spreekt de taal niet en heeft daar niets te zoeken. Er zijn beslissingen die je later niet meer terug kan draaien en dit zou er een van moeten zijn. Je gaat ook een longtransplantatie niet terugdraaien na 8 jaar als bleek dat het papierwerk niet in orde was. Ze hadden hem toen terug moeten sturen en aangezien ze niet besloten of nagelaten hebben dat te doen kun je daar imo niet op terugkomen.
 
Iets nalaten kan net zo beslissend zijn als iets wel doen. Laat je het toe dat Mauro hier 8 jaar woont, naar school gaat en zich hier ontwikkelt vind ik niet dat je hem terug kan sturen naar Angola. Hij spreekt de taal niet en heeft daar niets te zoeken. Er zijn beslissingen die je later niet meer terug kan draaien en dit zou er een van moeten zijn. Je gaat ook een longtransplantatie niet terugdraaien na 8 jaar als bleek dat het papierwerk niet in orde was. Ze hadden hem toen terug moeten sturen en aangezien ze niet besloten of nagelaten hebben dat te doen kun je daar imo niet op terugkomen.

Hoe kan je dit nou vergelijken met een longtransplantatie?
Er is ook nooit een beslissing geweest dat hij mocht blijven, hij heeft nooit zekerheid gehad.
 
Hoe kan je dit nou vergelijken met een longtransplantatie?
Er is ook nooit een beslissing geweest dat hij mocht blijven, hij heeft nooit zekerheid gehad.
Klopt, maar dat is mijn hele punt. Iets nalaten is ook beslissend. En met het nalaten van hem uitzetten is de situatie zo gekomen dat deze jongen hier volledig geïntegreerd is. En daar kun je niet 8 jaar later op terugkomen.

Ik snap dat je niet iedereen hier kan houden, maar dat móet dan gelijk besloten worden.
 
Regels zijn regels, ben het wel zat dat al die asielzoekers telkens bij pauw en witteman gaan zitten. Die sahar en al die andere meisjes ook al..
 
Waarom moet het allemaal zo lang duren? Zelfde als in België. Zet er dan wat extra ambtenaars op om die dossiers versnelt te verwerken. Het is gewoon al te gek om een kind hier te laten opgroeien en dan terug te sturen naar een land dat voor het kind eigenlijk vreemd is, als het volwassen is. Eigenlijk is hij meer Nederlander dan Afrikaan nu. Ik weet niet in welke mate de ouders schuld treffen, maar sowieso kan je niet de schuld leggen bij het kind iig.

Dit inderdaad.
Het is wat mij betreft onmenselijk om die jongen nu nog terug te sturen. Het is meer een Nederlander dan een Angolees.
 
Nee. Had je het probleem maar bij de start moeten aanpakken en die jongen moeten nooit de kans moeten geven om zich in te burgeren. Spreekt de taal goed, opleiding en alles in orde. Wat gaan ze doen? Die jongen op het vliegtuig zetten met enkeltje Angola?

Taal spreken en integratie wegen toch niet op tegen de wet ? Dus als je hier gewoon 8 jaar woont, de taal spreekt en je aan de maatschappij aanpast dan kun je de wet maar vergeten en mag je blijven ? Vreemd, heel vreemd.

Mauro heeft contact met familie in Angola, Angola is geen oorlogsland. En Mauro weet al meer dan 4 jaar dat hij terug moet maar hij blijft ZELF in Nederland tegen beter weten in.
 
Ben ik blij dat ik in deze kwestie niet moet beslissen ;) .
 
Als die twee elkaar zo sterk tegenspreken is het misschien zaak om de wet nogmaals onder de loep te nemen.
Als de media zich er niet mee had bemoeid had die jongen al weg geweest.
Maar door de media is het ineens zielug en mag hij straks blijven.

En straks doen ze het allemaal....;)
 
Taal spreken en integratie wegen toch niet op tegen de wet ? Dus als je hier gewoon 8 jaar woont, de taal spreekt en je aan de maatschappij aanpast dan kun je de wet maar vergeten en mag je blijven ? Vreemd, heel vreemd.

Mauro heeft contact met familie in Angola, Angola is geen oorlogsland. En Mauro weet al meer dan 4 jaar dat hij terug moet maar hij blijft ZELF in Nederland tegen beter weten in.
De wet staat de minister toe uitzonderingen te maken in uitzonderlijk schrijnende gevallen dus geen probleem om hem te laten blijven. Dan rest alleen nog de vraag of het een uitzonderlijk schrijnend geval is. In mijn ogen wel maar blijkbaar denkt Gerd daar anders over.

Lol @ iedereen fanatiek "Gesetz ist Gesetz" roepen.
 
Als de media zich er niet mee had bemoeid had die jongen al weg geweest.
Maar door de media is het ineens zielug en mag hij straks blijven.

En straks doen ze het allemaal....;)

De eerste en laatste regel raakt eigenlijk kant noch wal. De tweede, middelste regel is onzin in die zin dat het al zielig was voor de media zich er mee gingen bemoeien.
 
Als hij het slim speelt schiet hij hier iemand door de kop, het gevangenisleven in Europa is nog altijd aangenamer dan de brousse van Angola.
 
Oprotten met die gast
 
Wat ik raar vind is dat partijen die nu moord en brand schreeuwen dat t niet kan, zelf ok aan de macht waren in deze8 jaar en mede hebben gezorgd voor die lange wachttijden. In dit geval vind ik t erg moeilijk, die jongen is goed ingeburgerd en lijkt me ook een sociale jongen. Geen thuglife tupac troep. sahar was ok ingeburgerd maar de rest van dat gezin niet en die mochten ook blijven. Als t aan mij lag mocht tie blijven, maar dan komen de andere 29000...
 
Waarom is hij hier nog in 2011 ?
 
Back
Naar boven