MuscleMeat

Momenteel 14-15% BF, moet onder de 10

Bezoekers in dit topic

Pimster

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
4 jun 2003
Berichten
83
Waardering
0
Momenteel zit ik op zo'n 14-15% bodyfat. Graag wil ik van het zomer op 10% zitten maar het liefst nog iets lager. De reden dat ik daar nu al mee begin is omdat ik hooguit 3x per week de gelegenheid heb om te trainen, dus ik zal er best een tijdje over doen om mijn doel te bereiken. Bovendien zal ik zoals ieder van ons te maken hebben met ups & downs. Ik speel op safe en begin in januari om er zeker van te zijn dat ik in juli op een procentje of 10 zit.

Hoe ga ik dit aanpakken?

Ik doe momenteel 3x per week krachttraining. Dit neemt doorgaans zo'n 45-60minuten in beslag. Mijn idee is dus om vanaf nu hier elke keer een half uur cardio aan toe te voegen. Met het idee dat mijn glycogeenspiegel na de krachttraining redelijk laag is waardoor ik dus sneller reserves (lichaamsvet) aanspreek.

Nou heb ik een sticky gelezen hier op het forum waarin staat:

"Het is wel sterk aanbevolen om na de krachttraining, en vóór de cardio eerst een eiwitshake met water te nemen, om hiermee tegen te gaan dat je tijdens de cardio niet je spieren gaat verbranden."

Wat zonder meer heel aannemelijk is, maar nu zegt mijn sportschoolhouder (ex-BB'er, dus niet een of andere noob) dat ik het beste zowel de dextrose als mn whey na de training kan nemen.

Ik vraag mij nu dus af: wat is wijsheid? Kan ik beter, tegen het advies van de baas in, mn whey achterover gooien alvorens te beginnen met cardio of wachten tot na de cardio? En motiveer aub...
 
als je dextrose neemt vul je je glycogeen voorraad weer aan, wel minder kans om spieren te verbranden maar ook minder kans om vet te verbranden omdat je je glycogeen voorraad weer aanvult met de dextrose..
zo denk ik dat het zit, ik ga binnen kort ook beginnen met een cutje, zit nou op 12% wil rond de 9% zitten.
 
Kan ik beter, tegen het advies van de baas in, mn whey achterover gooien alvorens te beginnen met cardio of wachten tot na de cardio?

Dextrose spreekt voor zich..
 
Kijk hier heb ik wat aan. Maar ik dacht dus dat het niet verstandig was om dextrose voor de cardio te nemen, omdat je lichaam tijdens de cardio dan de dextrose als energiebron aanspreekt ipv je lichaamsvet. Maar dat is dus een foute gedachte?
 
Back
Naar boven