MuscleMeat

Moslims zijn:

En daarom vallen we maar gezellig met zn allen een land binnen.
Het was natuurlijk neit de reden van de oorlog, maar goed, daar valt over te speculeren.

100% mee eens.

verder moet ik daarbij vermelden dat moslims aan de verliezende kant staan, alleen weten ze het nog niet ...

verder nog even terug naar het IRA, ETA topic. IRA redenen zijn duidelijk, maar die van de ETA wil ik nog wel even uit de doeken doen. Het is nl. zo dat tijdens de tweede wereldoorlog Hitler Franco aan de macht heeft geholpen en om de wil van het rebelse baskenland te breken voor het EERST in de tweede wereld oorlog als experiment burgerdoelen gebombardeert met dit speciefieke doel. Dit is een historisch feit, zoek maar op. Dit voorval ging onder de naam "Condor" en werd uitgevoerd door het gelijknamige "legioen condor". Franco beschouwde daarna de basken als uitschot en spaanse militairen mochten vrij op hun schieten zonder represaies te krijgen. Franco is daarna nog tot ik geloof iets van 1970 aan de macht gebleven en heeft de basken nog minstens 30 jaar na die oorlog geterroriseerd...vandaar die haat voor de spanjaarden.
Daarbij komt nog eens dat ook catalonie een eigen afscheidingsbeweging had die tot in de jaren 80 actief is geweest. Met hoofdkantoor in Barcalona hebben ook de catalanen doelen gebombardeerd met slachtoffers tot gevolg. Dit verhaaltje zit nl. weer zo dat tijdens de opkomst van franco er 2 voornaamste groepen in Spanje actief waren waaronder de groenen en de roden. De francisten waren de groenen en dus facistich en de catalanen waren de roden...de communisten. Franco heeft na grijpen van de macht in Spanje ook Catalonie flink op hun fl**ker gegeven zo te zeggen...

En ook die sentimenten leven nog steeds onder de Catalanen. Ik geloof dat nog geen 2 dagen geleden in Brussel een groep van een kleine 2000 Catalanen aan het gebouw van het europese parlament hebben gemarst voor een onafhankelijk Catalonie...

was de reden niet de twin towers en daarna dat incidentje met anthrax aan het adres van het witte huis? Ik was er toen ook al mee eens met het militaire ingrijpen voor deze twee vergrijpen vanuit het midden-oosten...:rolleyes:

Zelfs al ben jij tegen de rechtvaardige strijd van het IRA

emo.gif

Nogmaals vraag ik om mensen die vechten voor de vrijheid van hun volk geen stelletje braindeads en aggro's te noemen.

Mensen die andere mannen, vrouwen en kinderen opblazen vanwege politiek/religieus gekibbel: **** THEM BRAINDEAD AGGRO's.

Zelf van Ierse afkomst zijnde neem ik de opmerking k*tvolk persoonlijk op en vraag jou om je woorden wat te nuanceren.

Als je de bommengooiers wenst goed te praten, of er wellicht zelf toe behoort, heb je alle redenen om de opmerking persoonlijk op te vatten. If not, then not. Ik ben zeker niet de persoon op DBB die bekend staat om z'n over 1 kam scheer werk, zeker wat betreft nationaliteiten e.d.
Maar dergelijke bommengooiers zijn kwaadaardige gezwellen in de wereld. Zeker als ze ook nog denken zich in een of andere mate te kunnen baseren op een of ander maf oud boek. Hoe braindead kun je zijn? Moorden met de bijbel in de hand. (en hoe origineel)

Ik noem jouw volk toch ook geen k*tvolk nietwaar, ik kan wel persoonlijk worden en iemand als jij die een heel volk over dezelfde kam scheert een ezel noemen maar mag dit zeker niet veralgemenen.

Ik heb het dus over de bommengooiers.

Zelfs al ben jij tegen de rechtvaardige strijd van het IRA dan nog heb je niet het recht een heel volk een k*tvolk te noemen.

See the above.

Ik wil trouwens ook nog even zeggen omdat je nu toch Palestina noemt, dat ook deze mensen een rechtvaardige strijd vechten tegen een vreemde mogendheid.

Zolang ze geen burgers opblazen; agree. Maar het ging in dat geval om de mengeling van politiek en religie. En dat is dan weer complete bogus, die we kunnen missen als kiespijn. Religie kan wat mij betreft sowieso van de planeet geschoten worden, maar de mengeling van religie en politiek is iets dat we helemaal moeten mijden als een pestplaag.

Mensen die andere mannen, vrouwen en kinderen opblazen vanwege politiek/religieus gekibbel: **** THEM BRAINDEAD AGGRO's.

Als je de bommengooiers wenst goed te praten, of er wellicht zelf toe behoort, heb je alle redenen om de opmerking persoonlijk op te vatten. If not, then not. Ik ben zeker niet de persoon op DBB die bekend staat om z'n over 1 kam scheer werk, zeker wat betreft nationaliteiten e.d.
Maar dergelijke bommengooiers zijn kwaadaardige gezwellen in de wereld. Zeker als ze ook nog denken zich in een of andere mate te kunnen baseren op een of ander maf oud boek. Hoe braindead kun je zijn? Moorden met de bijbel in de hand. (en hoe origineel)

Ik heb het dus over de bommengooiers.

See the above.

Zolang ze geen burgers opblazen; agree. Maar het ging in dat geval om de mengeling van politiek en religie. En dat is dan weer complete bogus, die we kunnen missen als kiespijn. Religie kan wat mij betreft sowieso van de planeet geschoten worden, maar de mengeling van religie en politiek is iets dat we helemaal moeten mijden als een pestplaag.

Geen gekibbel, een gevecht voor vrijheid!

was de reden niet de twin towers en daarna dat incidentje met anthrax aan het adres van het witte huis? Ik was er toen ook al mee eens met het militaire ingrijpen voor deze twee vergrijpen vanuit het midden-oosten...:rolleyes:
twin towers??? dat was binladen, en die zit niet in iraq;)

trouwens als het IRA en aanverwante strijders in Ierland malloten zijn, dan waren de weerstanders in onze landen dat ook want ook deze vochten tegen een vreemde bezetter net zoals de Ieren (degene die recht in de spiegel kunnen kijken toch) dat doen.

Hier weer een mooi voorbeeldje van een bijzonder schadelijk beleid van een religie, dit maal in Brazilië. En turo, het is niet de islamitische religie, maar de katholieke:

http://www.msnbc.msn.com/id/29531755/

9 jaar, verkracht, in verwachting -> abortus. Kerk zegt: ZONDE en excommuniceert de moeder, dochter en artsen.
HOE HUMAAN!!!

trouwens als het IRA en aanverwante strijders in Ierland malloten zijn, dan waren de weerstanders in onze landen dat ook want ook deze vochten tegen een vreemde bezetter net zoals de Ieren (degene die recht in de spiegel kunnen kijken toch) dat doen.

Of ETA als je de geschiednis van spanje in een notendop leest in een ander postje van mij, maar autobommen zijn slecht...en zonde. Ik rij nog in een ouwe roestbak van 500 euro. Ik zeg: geef mij die auto dan zal ik de publiciteit opzoeken en een goed woordje voor jullie doen :thumbs:

Real IRA achter aanslag legerbasis 8-03-09

De verantwoordelijkheid voor de aanslag op een Britse legerbasis in Noord-Ierland gisteravond is opgeëist door de Real IRA. Dat is een katholieke terreurgroep die zich verzet tegen het vredesproces in Noord-Ierland. Bij de aanslag kwamen twee Britse militairen om en raakten vier mensen gewond.

De Britse premier Brown sprak van een laffe aanval en zei dat geen moordenaar in staat zal zijn om het vredesproces in Noord-Ierland te laten ontsporen.

Ook protestantse en katholieke politici in Noord-Ierland hebben de aanslag op de basis ten noorden van Belfast scherp veroordeeld.

Echte helden die IRA!
emo.gif

ja alleen veel vuurwerk en een paar malloten in een raar ape pakkie ... :D

Niet IRA, die hebben een wapenstilstand,het is het Real IRA (RIRA) of het True IRA, dit is de harde kern van het IRA die zich afgesplitst hebben.
Helden zijn er in zo'n soort oorlog niet vriend, nog eens wil ik de link leggen naar de weerstanders in onze landen die ook tegen een vreemde bezetter vochten. En zeg nu niet dat de overgrote meerderheid van het Ierse volk, en ik gebruik met opzet niet de verderfelijke benaming Noord Ierland, want er is maar één Ierland, voor de Engelse bezetting is want dat is allemaal larie en doorgestoken kaart. De man in de (Ierse) straat is absoluut zeker voor een herenigd Ierland.

Nu zijn er bij verzetsacties wel eens burgerdoden gevallen maar de meeste acties waren toch gericht tegen de bezettende macht zelf of de collaborateurs. Verzet is wel iets ander dan terrorisme waarbij vele burgerslachtoffers vallen.

Een organisatie die honderden burgers doodt en vele duizenden verwond is gewoon een terreurorganisatie en geen verzetsbeweging.

Nu zijn er bij verzetsacties wel eens burgerdoden gevallen maar de meeste acties waren toch gericht tegen de bezettende macht zelf of de collaborateurs. Verzet is wel iets ander dan terrorisme waarbij vele burgerslachtoffers vallen.

Een organisatie die honderden burgers doodt en vele duizenden verwond is gewoon een terreurorganisatie en geen verzetsbeweging.

Niet waar! Ook de weerstanders voerden vaak moorddadige acties tegen de zogenaamde collaborateurs, waarbij vele doden onder burgers zijn gevallen. Ook de Óglaigh na hÉireann (onder welke noemer ik iedereen die voor een vrij en herenigd Ierland vecht samenbundel) hebben vele slachtoffers gemaakt onder wat voor hen de collaborateurs zijn (de protestanten dus), en ook de protestanten hebben velen van de andere kant om het leven gebracht, een feit waar veel minder aandacht aan besteed word (wat ook weer typisch is).
Toegegeven dat het geen eer is om opzettelijk een bom te laten ontploffen op een openbare plaats en zo vele onschuldige mensen de dood in te jagen.

Moslims zijn gezellige vreedzame mensen die altijd de deur open hebben staan voor
een gezellig bezoekje. Teminste dat is mijn ervaring met moslims als ongelovige

Niet waar! Ook de weerstanders voerden vaak moorddadige acties tegen de zogenaamde collaborateurs, waarbij vele doden onder burgers zijn gevallen. Ook de Óglaigh na hÉireann (onder welke noemer ik iedereen die voor een vrij en herenigd Ierland vecht samenbundel) hebben vele slachtoffers gemaakt onder wat voor hen de collaborateurs zijn (de protestanten dus), en ook de protestanten hebben velen van de andere kant om het leven gebracht, een feit waar veel minder aandacht aan besteed word (wat ook weer typisch is).
Toegegeven dat het geen eer is om opzettelijk een bom te laten ontploffen op een openbare plaats en zo vele onschuldige mensen de dood in te jagen.

Geef mij dan eens voorbeelden van verzetsacties in Nederland of Belgie tijdens WO2 waarbij op grote schaal burgers werden geraakt?

Terug
Naar boven