Fitness Seller

Motivatie om 5km te fietsen alvorens bij de gym te zijn?

:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: lijk je dan op hem ?

Dikke Billie Walter.jpeg

5 kilometertjes, een kwartiertje. Regen, sneeuw, wind. Als je onder dat ijzer in de gym tot de max kunt gaan, ga je toch niet klagen over wat regen, of dat sneeuw gevaarlijk is...

zweetpakkie aan en gaan, gelijk opgewarmd voor de sportschool.

+ 4
De beste motivatie: het scheelt jou een groot risico om blessures op te lopen (als je technisch natuurlijk goed traint). Ji hebt een goede warm up achter de rug als je aankomt en een goede cool down als je thuiskomt! Eerlijk gezegd vind ik jou situatie een mazzeltje!!

Niks is k*tter dan met tegenwind door de regen op een gammele k*tfiets je helemaal leeg moeten trappen voor een workout. Dit heeft imo niks met motivatie te maken, het is gewoon energieverspilling.

Koop een auto, als dat te duur is koop je een goedkope brommer.

Fietsen is voor als je dronken naar huis moet.

• Topic Starter Topic Starter
Het gros wat hier reageert gaat zelf met de auto en heeft dus makkelijk praten!

Als ik eenmaal in de sportschool ben, ben ik ook pumped om aan m'n workout te beginnen. Alleen de heenweg is zo k*t, helemaal ná leg day!

Maar bedankt voor degenen die me een aantal motivatiepunten hebben voorgesteld! Indirect of direct.

JV

Het gros wat hier reageert gaat zelf met de auto en heeft dus makkelijk praten!

Als ik eenmaal in de sportschool ben, ben ik ook pumped om aan m'n workout te beginnen. Alleen de heenweg is zo k*t, helemaal ná leg day!

Maar bedankt voor degenen die me een aantal motivatiepunten hebben voorgesteld! Indirect of direct.

JV

Wat houd je tegen?

Tegen jezelf zeggen dat jij sterker bent dan die ****ing regen en wind. Dat niks jou kan overwinnen tenzij je zelf besluit om jezelf over te geven. Laat jij je nou tegenhouden door wat regen en wind, **** NO.

Pijn plezier benadering. bedenk voor je zelf wat het je oplevert als je wel gaat en wat er gebeurd als je niet gaat.. long story short, stel je doelen en laat die zoveel mogelijk leven.

Niks is k*tter dan met tegenwind door de regen op een gammele k*tfiets je helemaal leeg moeten trappen voor een workout. Dit heeft imo niks met motivatie te maken, het is gewoon energieverspilling.

Koop een auto, als dat te duur is koop je een goedkope brommer.

Fietsen is voor als je dronken naar huis moet.

energie verspilling? waarom denk je dat kai greene voor zijn training 15 min cardio doet? om energie te verspillen? nee. om na te denken over zijn komende training en zich te focussen, gebruik daar je stukje fietsen voor en je maakt de gains van je leven. it's all in the mind.

energie verspilling? waarom denk je dat kai greene voor zijn training 15 min cardio doet? om energie te verspillen? nee. om na te denken over zijn komende training en zich te focussen, gebruik daar je stukje fietsen voor en je maakt de gains van je leven. it's all in the mind.

Kai Green krijgt waarschijnlijk een hartaanval als hij meteen met gewichten gaat gooien:D

Ideale omstandigheden is fietsen leuk en zeker niet verkeerd; 22 graden, makkelijke fiets, zomerbriesje en wind mee.

Echter als je je max squat dag hebt en je hebt je net de totale kanker getrapt op een gammele k*t fiets met een vertraging waar je niet goed van wordt, 8 bergen op en een tegenwind om te huilen ben ik minder blij met deze ''motivator''.

Sinds ik niet meer fiets maak ik de squat gains van mijn leven :D:D:D:D

5 kilometer fietsen is toch niks? 20 minuutjes...

Iemand die mij een motivatie kan geven om met dit k"tweer door de regen en wind te fietsen om bij de sportschool te komen?

Ja je kunt nu zeggen als je geen zin hebt ga dan gewoon niet, maar dat is niet het gevoel. Go hard or go home.. Maar ik wil een echte goeie tip hebben om die drive te krijgen.

Ik ben meestal om half 4 klaar met school en moet dan nog sporten.

Alvast bedankt,

"Ik ben meestal om half 4 klaar met school en moet dan nog sporten."
Dude, grow some spine! Er zijn hier mensen die in ploegen werken, om 23u00 thuiskomen, en dan nog trainen. Er zijn er die de nacht hebben, en werken tot 6u00 en trainen van 7u00 tot 9u00.
Toen ik nog school liep, had ik les tot 16u45, fietste naar het werk, waar ik om 17u00 startte als telefonisch enqueteur (was toen 17) tot 21u00. Dit, maandag, dinsdag, donderdag en zaterdag en zondag van 10u00 tot 18u00. Zware bokstraining gebeurde op woensdag, vrijdag, zaterdagavond en zondagavond.
Deed dit twee jaar tot ik klaar was met de school. Daarna voltijds gaan werken terwijl ik aan de unief voltijds studeerde. ALs arbeider in een vol continue systeem of ploegen, waardoor ik soms net na een nachtshift, direct examen moest gaan afleggen. Dit alles, 18 km van mijn huis, met de fiets, op de Kennedybaan, te Gent, gekend voor zijn afschuwelijke wind (terugkeren was te voet want door de strakke tegenwind die altijd in dezelfde richting blies, ging je, als je keihard pedaleerde, 5 km per uur. En dit was door weer en wind, dus ook in de ijskoude hagel en sneeuw. (al verklaar ik me NU wel extreem gek dat ik geen motorfiets had gekocht).

It's all about how much you want it.

Als je je doelen wil bereiken, maar je er niet het werk wil instoppen, dan is dat doel wellicht niet belangrijk genoeg voor je.

5 km fietsen, dan is 15 min fietsen. Dat is de perfecte opwarming. Als dit te demotiverend voor je is, moet je je de vraag stellen of dit wel de sport is die je passioneert.
Is het echt te zwaar voor je, neem dan een elektrische fiets, een snorfiets, een wagen, een bus, een tram, een taxi,...

"Excuses are for losers,..."

PS: het meest respect heb ik trouwens voor leden hier, die trainen in kleine, donkere home gyms, met onvoldoende materiaal en toch ongelooflijk vooruitgang boeken. Dat is motivatie, en dat is motiverend!

Topicstarter, het is niet mijn bedoeling met een moraliserend vingertje je de les te spellen. Weet dat een mens aan alles kan wennen. ALLES. Fiets de afstand eens gedurende een paar weken en binnen 20 dagen zal je die afstand zeer kort vinden;

Laatst bewerkt:
Maak het eens concreter; 5 km fietsen is hoogstens een kwartiertje. Als het regent neem je een paraplu mee of doe je een regenpak aan. Als het koud wordt doe je een dikke jas en handschoenen aan.

Binnen een kwartier ben je op de sportschool en heb je al een warming-up gehad. Prima toch?

In de zomer of lente ga ik ook graag met de fiets naar de gym, heb je gelijk een opwarming gehad en het is nog eens handig voor de cut! Maar met miezerig of koud weer laat ik me brengen. En ja, veel tegenwind of veel tegenwind NA een legday is pas k*t.

Sneeuw en regen geeft me juist de motivatie om te trainen.. Just saying

Toen ik nog geen auto had, had ik een Spartamet gekocht. Zo'n fiets met een benzinemotor eraan. Koop je voor 150 euro op Marktplaats, verzeker je voor 20 euro per jaar en zo'n ding rijd 1:50 ofzo.

Ik snap het wel hoor, fietsen in Nederland of België is al niet bepaald aangenaam en met dit weer zeker niet. Ga dus wat extra werken zodat je snel met de bromfiets of auto kan gaan. Opwarmen voor KT met cardio is trouwens complete onzin, sorry als dit demotiveert :p

Ik fiets ruim 5 dagen per week 6km heen en terug. Er is geen excuus voor k*tweer. Je bent dedicated of je bent het niet. Simpel.

Ik snap het wel hoor, fietsen in Nederland of België is al niet bepaald aangenaam en met dit weer zeker niet. Ga dus wat extra werken zodat je snel met de bromfiets of auto kan gaan. Opwarmen voor KT met cardio is trouwens complete onzin, sorry als dit demotiveert :p
Dus het uithangbord van deze community doet geen opwarming voor hij gaat trainen?

Terug
Naar boven