Fitness Seller

Motivatie om 5km te fietsen alvorens bij de gym te zijn?

Altijd mooi hoe hardcore er wordt gereageerd in dit soort topics, terwijl het overgrote deel van de massa of dicht bij de gym woont, of een auto heeft.

Anyways, er zit nou eenmaal 5km tussen jou en je gym, als je echt wilt ga je, wil niet, dan ga je niet, simpel.

Ik snap het wel hoor, fietsen in Nederland of België is al niet bepaald aangenaam en met dit weer zeker niet. Ga dus wat extra werken zodat je snel met de bromfiets of auto kan gaan. Opwarmen voor KT met cardio is trouwens complete onzin, sorry als dit demotiveert :p

ben het eigenlijk altijd wel met je eens, maar zou je een artikel kunnen laten zien.
Waarin wordt verteld dat cardio voor de training niet nodig is en eigenlijk energie verspilling is.

ik dacht altijd dat 5/10 minuten cardio voor de training je pezen /spieren goed opwarmt, en dat dit
De kans op blessures vermindert.

kan er ook compleet naast zitten.

Laatst bewerkt:
5 KM is een peulenschil man waar hebben we het over

Stel je niet zo aan man. Ik moet 10 kilometer naar de sportschool. en ja heb er dan in totaal al wat kilometer van school opzitten.
Gewoon als je uit school komt lekker thuis zitten, avond eten en dan naar sportschool fietse. desnoods kop koffie erin.

ben het eigenlijk altijd wel met je eens, maar zou je een artikel kunnen laten zien.
Waarin wordt verteld dat cardio voor de training niet nodig is en eigenlijk energie verspilling is.

ik dacht altijd dat 5/10 minuten cardio voor de training je pezen /spieren goed opwarmt, en dat dit
De kans op blessures vermindert.

kan er ook compleet naast zitten.

Toch logisch, je gaat de spieren van het bovenlichaam toch niet opwarmen door met je benen te trappelen*. Al wat je doet is je hartslag verhogen. Opwarmen om blessures te vermijden is trouwens ook onvoldoende bewezen om het echt aan te raden, maar als je het doet dan doe je het natuurlijk met het gewicht waarmee je gaat trainen, enkele lichte opwarm sets dus, niet door op een fiets te gaan zitten.

*fietsen als opwarming voor benen training is trouwens ook af te raden, een squat is iets totaal anders dan fietsen. Het doel van opwarmen is nu juist om de spier licht te belasten op dezelfde manier als dat hij zwaar belast gaat worden.

Dus het uithangbord van deze community doet geen opwarming voor hij gaat trainen?

Cardio is geen opwarming, dat is je hart en longen trainen voor meer uithouding en lagere rusthartslag. Of te gebruiken om meer kcal te verbranden bijv. als men vet wilt verliezen.

Opwarmen om blessures te vermijden is trouwens ook onvoldoende bewezen om het echt aan te raden, maar als je het doet dan doe je het natuurlijk met het gewicht waarmee je gaat trainen, enkele lichte opwarm sets dus, niet door op een fiets te gaan zitten.

Zeker als BBer (maar ook bij andere sporten) weet je gewoon dat je hoort op te warmen anders is de kans op blessures groot. Het maakt dan niet uit wat die - toch al weinigzeggende - onderzoeken concluderen en anders train je als een mietje en kun je het inderdaad overslaan.

Ik ken niemand die een warming up overslaat, tenzij men totaal niet serieus is en met licht gewicht traint. Pak 'voor de grap' eens je normaal gewicht maar dan zonder de warming up, dit ga je direct voelen aan je joints en minder aan je spieren en wens ik je gelijk heel veel succes. :D

Laatst bewerkt:
neem een spartamet.. hoef je niet te trappen :-)

Oké nou valt 5 km nog wel mee, maar enigzins is het wel herkenbaar. Mijn sportschool is 7 km fietsen hier vandaan, en wanneer het regent en waait heb ik ook een extra schop onder mijn kont nodig. Wat mij erg motiveert is toch gewoon het idee dat elke keer als ik er ben geweest, ik weer met 1000 keer meer motivatie naar huis ga. Al is terugfietsen soms wel erg zwaar.. :grumble:

Mijn gym is 5 meter lopen vanaf waar ik nu zit. Toch heb ik soms geen motivatie om dit stuk te lopen.

Go hard or go homo.

Wie is hier nou de baas....jy, je fiets, de regen, de wind ??

Als ik alleen al die titel lees denk ik: 'lifting aint your way of life!'

Ga gewoon fietsen tegen weer en wind. Niet zeiken, of doe je dat ook als je 2,5 kg meer moet liften/drukken?

Terug
Naar boven