AndroidHealthClinic

Mr. Olympia 2020

Frank zane vindt ik persoonlijk gewoon te 'klein' zelfs voor die tijd.
Helemaal mee eens, hij was niet eens kort maar zijn armen waren volgens mij nauwelijks 45cm. Voordat hij zo slank en droog werd en alles won, was hij een kleine versie van Arnold.

Ben ook fan van Mike, maar ben er quasi zeker van dat Zane hem klopte omdat hij een betere taille had. (@ 1979)
Robbie Robinson vond ik nog beter dan Mike. Rond 1980 stond Robbie in mijn sportschool, van de toenmalige voorzitter van de NBBF, achter de bar. Hij was depressief en uit vorm, maar nog steeds gewoon beter dan Frank Zane op de mr. O foto's die aan de muur hingen.

De kop boeid me niet zo maar het is bodybuilding en ik wil massa zien.
Bodybuilding is meer dan massa.
Het moet esthetische zijn. Het moet symmetrisch zijn. Alles moet in verhouding zijn met elkaar.
En een niet bodybuilder moet er een mede mens in herkennen.

Dikbill stieren hebben hun eigen keuring op de vee markt.

Het moet esthetische zijn. Het moet symmetrisch zijn. Alles moet in verhouding zijn met elkaar.

Daarvoor hebben ze map tot leven geroepen.. allemaal leuk gelul symmetrie en in verhouding zijn feit blijft hij was een ecto en dus niet in verhouding.

Daarom won Shawn Roden ook in 2018.

• Topic Starter Topic Starter
Zane won omdat Arnold, Franco, Lou en Nubret toen niet deelnamen. Samen met Oliva vind ik dat die vijf hun tijd vooruit waren. Ik denk niet dat Zane per se onverdiend won eind de jaren 70. Iemand zoals pakweg Ken Waller was toch geen gevaar voor Zane. :o

Zane won omdat Arnold, Franco, Lou en Nubret toen niet deelnamen. Samen met Oliva vind ik dat die vijf hun tijd vooruit waren. Ik denk niet dat Zane per se onverdiend won eind de jaren 70. Iemand zoals pakweg Ken Waller was toch geen gevaar voor Zane. :o
En omdat zijn vriend Arnold in de organisatie zat.

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet eigenlijk niet of Schwarzie en Zane elkaar echt mochten. Na 1980 in ieder geval niet. Alhoewel het Mentzer was die Arnold op de bek wou slaan.

Hoe zal Wesley het gaan doen. Vind hem er nu al erg goed uitzien, nu in quarantaine op Aruba (?) Ik ken de rest van de line up niet zo goed.

Met huidige shape sowieso top 10 en ik zet hem ook in de first call out (top 6). Zijn conditioning is nu al beter dan ooit en hij staat voller. Rug ook een stuk beter, net als triceps en benen. Niet gebaseerd op foto's maar ook op zijn laatste trainingsvideo's in natuurlijk licht. Doet niet onder aan conditioning van gasten als Terrence Ruffin en Bumstead en dat zijn top 3 contenders.
Line up is wel stacked, iets van 30 deelnemers.

Ik weet eigenlijk niet of Schwarzie en Zane elkaar echt mochten. Na 1980 in ieder geval niet. Alhoewel het Mentzer was die Arnold op de bek wou slaan.
Waren hechte vrienden, Zane hielp Arnold bv. bij diens huiswerk voor business school. Robinson was ook een trainingspartner en hoorde eveneens bij de Golds Gym gang, maar was een beetje een verlegen sul. Mike Mentzer kwam er later bij en was een loner.

Dan had ik het prima met hem kunnen vinden. 🤭
Hij nam het objectivisme van Ayn Rand erg letterlijk, meer dan de auteur; identificeerde zich vergaand met Howard Roark uit 'The Fountainhead'. Zelf heb ik ook een heftige AR periode doorgemaakt, kan er nu gelukkig weer om lachen.

Tijdje Wesley's vintage genetics channel niet bezocht, zag hem wel weer langskomen bij Nick's strength and power. Wat ik daar meende te zien is ook hier duidelijk: zijn armen zijn te dun!

Laatst bewerkt:
FULL CHEST WORKOUT | 18 DAYS OUT | CLASSIC PHYSIQUE OLYMPIA - YouTube

Tijdje Wesley's vintage genetics channel niet bezocht, zag hem wel weer langskomen bij Nick's strength and power. Wat ik daar meende te zien is ook hier duidelijk: zijn armen zijn te dun!

Redelijk in proportie toch? Zijn schouders zijn huge daardoor lijken ze misschien klein.
En hij staat super droog dus zien er sowieso lean uit. Zou niet zeggen dat het een weak point is, dat zijn z'n benen.

https://www.instagram.com/p/CIZBjzin4Nu/

Wat een taille. Eindigde toen na Haney en Gaspari. Labrada vierde. Duidelijk andere criteria dan nu.

Ber is een held. En als junior een titel bij de zwaargewichten, is verder alleen Arnold gelukt, toch?
En ook niet vanzelfsprekend : nog altijd een goed fysiek.

Redelijk in proportie toch? Zijn schouders zijn huge daardoor lijken ze misschien klein.
En hij staat super droog dus zien er sowieso lean uit. Zou niet zeggen dat het een weak point is, dat zijn z'n benen.

https://www.instagram.com/p/CIZBjzin4Nu/
Omdat ik een fan ben van bodybuilders met (relatief) grote armen valt het mij misschien meer op. Wesley's enorme schouders helpen in dit opzicht inderdaad ook niet. Maar ze lijken nu veel minder dan 50cm. En kijk Breon eens, bij hem klopt het m.i. veel beter.

Terug
Naar boven