XXL Nutrition

Muay Thai en wat voor trainingsmethode?

thx flying fox!

nu is het me alleen nog een beetje onduidelijk hoe ik dit allemaal het beste in kan delen...

Ik wil liever niet squat en deadlift combineren in 1 training, dus dat zou ik afwisselen per week met als vervanging voor deadlift hypers.

Week 1
Deadlift
Cleans
Push press
Bench press
Chin ups

Week 2
Squat
Cleans
Push press
Bench press
BOR
Hypers

Is dat een goede indeling?
Ik zou sowiso elke week chinups doen. Waarom hypers trouwens?

hypers ipv deadlift bij week 2 als ik ga squatten...
elke week chin ups, maar ook BOR dan?
Dan veronderstel je dat deadlift een onderrugoefening is, terwijl het de hele achterkant aanspreekt.
Je doet al squat, BOR, clean, push press, je core wordt genoeg aangesproken.

BOR zou ik persoonlijk sowiso niet doen, maar das eerder persoonlijke smaak.

• Topic Starter Topic Starter
Dan veronderstel je dat deadlift een onderrugoefening is, terwijl het de hele achterkant aanspreekt.
Je doet al squat, BOR, clean, push press, je core wordt genoeg aangesproken.

BOR zou ik persoonlijk sowiso niet doen, maar das eerder persoonlijke smaak.

ja daar heb je gelijk in...
hypers er maar uit dus....

en BOR vind ik gewoon een fijne oefening, en aangezien ik nogal hoog in BW zit zullen chin ups in het begin niet echt geweldig gaan

thx flying fox!

nu is het me alleen nog een beetje onduidelijk hoe ik dit allemaal het beste in kan delen...

Ik wil liever niet squat en deadlift combineren in 1 training, dus dat zou ik afwisselen per week met als vervanging voor deadlift hypers.

Week 1
Deadlift
Cleans
Push press
Bench press
Chin ups

Week 2
Squat
Cleans
Push press
Bench press
BOR
Hypers

Is dat een goede indeling?

ik zou persoonlijk cleans vooraan zetten... als je eerst vol gaat raggen op die andere oefening kan dat wel is nadelig zijn

• Topic Starter Topic Starter
ik zou persoonlijk cleans vooraan zetten... als je eerst vol gaat raggen op die andere oefening kan dat wel is nadelig zijn

tja, ik heb nooit echt met cleans getrained maar ik zal het gewoon proberen en dan kijken wat het fijnste aan voelt.
Iig bedankt voor je advies!

ik zou er nog een zooi core en corerotatie oefeningen doorheen doen. Je kan er aardig wat vinden op de site van ross. Thaiboks zelf ook aardig wat en deze oefeningen helpen me enorm met kracht in mijn directe stoten, hoeken en roundhouses.

Terug
Naar boven