AndroidHealthClinic

(Muay Thai) help nodig

jimowns

Cool Novice
Waardering
0
hey ,
ik heb ongeveer 8 jaar taekwondo gedaan , ben juist gestopt .
maar ik zou graag muay thai gaan doen , ik heb gaan liggen zoeken op google voor een club te vinden maar is wel ver van huis .

dus dacht ik , dan leer ik mezelf wel muay thai , maar hoe kan ik mezelf muay thai leren ?
ik dacht aan een free boek ofzo .
zou hier iemand op deze forum een pdf hebben hoe je muay thai kunt leren .

Nadeel van zo'n boek is , je leert jezelf al snel een verkeerd techniek aan. Het beste is toch om even naar een sportschool te gaan om de technieken te leren en daarna thuis te oefenen. Alleen nadeel is bokszak slaat niet terug maw je leert niet echt incasseren tenzij je er tegen aan rent.En je leert zo ook niet echt goed hoe je het beste vooruit of achterkunt kan vechten.

• Topic Starter Topic Starter
een sportschool is wel ver voor mij , samen met een box , muay thai, kickbox clubs .

ik zal wel eens hooren bij mijn vrienden die wel mee willen doen , voor tegenstandertje te spelen :) , zo leer ik incasseeren enzo .
en de technieken juist leren , zal ik een boek moeten hebben , met daarin wat foto's .

ik had op deze forum een pdf gevonden over muay thai leren , maar die link werkt nemalijk niet .

net iets te laat...

met vrienden ondereen is dat ook fijn, zo ben ik ook begonnen!

ik ga nog naar een hout winkel voor een eiken balk te haalen , en dan steek ik die eikenbalk in de grond , en rond die eiken balk doe ik er touw rond :) .
ik denk wel dat mijn schenen blauw gaan zien , maar daar word je hard van :)

en voor te casseeren en te leeren blokken zal ik het wel virenden doen .

ik ga nog naar een hout winkel voor een eiken balk te haalen , en dan steek ik die eikenbalk in de grond , en rond die eiken balk doe ik er touw rond :) .
ik denk wel dat mijn schenen blauw gaan zien , maar daar word je hard van :)

Haha dat zou ik maar beter niet doen , beschadig je meer mee dan je denkt ;) Nu merk je het niet zo snel alleen op latere leeftijd word het minder . Sparren met je vrienden zal opzich wel iets helpen , maar sparren tegen een ervaren iemand word al snel een ander verhaal. Deze kan meteen vertellen hoe je je dekking moet houden , en wat je verkeerd doet.

Voor wat meer info :

Mixfight.nl - You are being forwarded
KICKBOX.nl | More boxing than you can handle!
Fighttalk.nl

bedankt voor de sit's :) nu heb ik ongeveer wat meer info .

maar ik heb 8 jaar taekwondo gedaan , dus ik kan namelijk wel mijn juiste dekking houden . :)

ja ik zie het , veele beter dan taekwondo :p
taekwondo is eigenlijk zowat show verkopen , en zien dat je traps juist zijn en perfect geplaatst worden .

maar met muay thai is het echt knokken :) .

Ik zie dat je van Antwerpen bent, daar zijn toch clubs genoeg. Surf maar eens naar de site van bkmo, daar vind je alle gyms...

daar ben ik ook geweest op die site maar niets , dat dicht bij huis is :s

je kunt jezelf geen muay thai leren.. echt belangrijk dat je constant door iemand wordt geobserveerd en verbeterd op alle kleine punten.

dus het zal onmogelijk zijn , om zelf muay thai te leeren .
wel jammer :(

Zelf thuis leren ?? Vergeet dat maar.

Je woont in Antwerpen, kan je niet naar de Bulldogs gaan ?

kan je bij Daniella Somers gaan trainen. Alsook Ben Dandois geeft daar les mixfight. (belgisch kampioen mixfight + worstelen)

ik denk dat ik dan wel taekwondo terug ga beginnen .
dat is het enige dicht bij huis .

bedankt voor alle info :) , nu heb ik ongeveer wat meer inzicht over muay thai

die eiken balk zal mijn scheen been wel harder maken :) .
maar daar word je hard van .
zie maar naar de film Kickboxer met Van Damme , hij trapt gewoon een Willow Tree omver :p , wel Cool

ik denk dat je jezelf in hollywood waant. Maare ik zou het niet doen met die paal. heeft geen zin. ga gewoon oefenen op een harde bokszak. Als je het toch gaat doen met die paal maak er dan een filmpje van, om andere mensen duidelijk te maken dat dit dus niet de manier is om je schenen te harden.

ik denk dat je jezelf in hollywood waant. Maare ik zou het niet doen met die paal. heeft geen zin. ga gewoon oefenen op een harde bokszak. Als je het toch gaat doen met die paal maak er dan een filmpje van, om andere mensen duidelijk te maken dat dit dus niet de manier is om je schenen te harden.

+1

Alleen maar goed om de zenuwen te beschadigen. :o

Terug
Naar boven