Fitness Seller

Mudita's comeback

• Topic Starter Topic Starter
Weigh in vanochtend: 94,5 KG

Training 17.02.2022

Day 3 upper hypertrophy workout
Incline bb bench press 3x8 @20,30 kg (testen wat dit met mijn schouder gaat doen)
Cable flye 3x8 @3,75 KG elke kant
Seated machine row 3x10 @50 KG (pause in the back, focus op puur met lats de beweging te doen)
One arm db row 3x8 @22 KG (idem, dito)
Db lateral raise 3x8 @5 KG (aankijken wat dit met mijn schouder gaat doen)
Seated incline db curl 3x8 @10 KG
Cable tricep extension 3x8 @15 KG

Training ging prima. Probeer voorlopig alles wat lichter te doen en echt puur op vorm te trainen. Ik ga de komende tijd aanpakken net alsof ik een volledige beginner ben.
Dus weer even video's kijken voornamelijk voor oefeningen die de schouder en hip hinge betrekken.

Incline bb bench press voelde prima. Denk dat met de juiste vorm en langzaam opbouwen ik hiermee zonder pijntjes verder moet kunnen. Alleen bij cable flye voelde het wat ongemakkelijk in mijn schouders. Bij seated machine row moest ik even even de juiste beweging er weer in krijgen. De eerste set gebruikte ik meer mijn armen dan mijn lats.

Vandaag lower body hypertrophy en morgenochtend cardio. Ik zit er nog even over na te denken of ik mijn lower body power op zaterdags ga doen. Omdat ik dan helemaal vers de workout in kom ipv na het werk.

Weigh in vanochtend: 94,2 KG
Kcal vandaag: 2700 kcals, cheat day vandaag, morgen 1800 kcals en vanaf maandag weer 2000 elke dag.
Even ter info. Op vrijdagavond en zaterdagavond maak ik als avondeten altijd 400 gram roerbak groente met 300 gram kip. Daarna allow ik mezelf om een kleine cheat te eten.
Probeer de "cheat" zoveel mogelijk te houden op protein chips van jumbo, oven chips, kleine reep chocola (delen met vriendin), krokante kikkererwten uit airfryer etc.

Training vandaag gedaan i.p.v. gister.

Day 4 lower hypertrophy

Squats 3x5 112,5 KG (zodra ik op 120 KG zit volg ik het officiële programma PHUL en ga ik 3x8 squats doen op hypertrophy days en 3x5 op kracht days)
BB reverse lunge 3x8 20 KG (mijn vorm is echt slecht. Heb bijna geen balans. Houd de 20 kg barbell aan totdat ik balans heb)
Kettlebell deadlift 3x8 20 KG (idem dito, houd de 20 kg aan totdat ik de perfecte vorm heb)
Leg curls 3x10 @ geen idee meer welk gewicht
Hanging knee raises 3x15

Begin telkens meer motivated te worden om te focussen op bodybuilding. This is gonna be my year.

Laatst bewerkt:
Weigh in 20 februari: 95,1 KG
Weigh in 21 februari: 94,8 KG

Heb op zaterdag avond net iets meer gecheat dan ik wilde doen. Fout zat in te weinig in huis hebben en te vroeg gegeten, waardoor ik later in de avond echt honger kreeg en dus maar wat donuts gekocht had. Eindstand 3900 kcals op zaterdag. Volgende dag toch 1900 kcals gegeten.

Weigh in: 94,6 KG (2100 kcals gisteren)

Training 21.02.2022
Reverse shoulder flyes TRX 3x warming up
Db bench press 1x5 32,5 KG 2x5 30 KG
Incline BB bench press 3x8 32,5 KG
Pendlay row 2x5 70 KG 1x5 80 KG
Lat pull down: niet gedaan, mijn voorarmen waren heel erg opgepompt. Ga vandaag liftings straps bestellen. Kantoorbaan + trainingen waarbij je voorarmen involved zijn is lastig
Seated incline curl 3x8 10 KG (moest eigenlijk bb curl zijn)
Tricep pushdown 3x10 20 KG
Ab wheel 3x6

De 32,5 KG db had ik wat struggles mee gister. Loop dus een beetje vast. Vorm begint ook lastig te worden met zwaardere gewichten. Merk dat ik zelfs met lagere gewichten soms moeite heb met vorm. Voel mijn chest ook niet altijd even goed.

Sinds zaterdag wel weer wat pijntjes in onderrug. Vorm was niet perfect op de squat. Vandaag kleine deload van 10% doen en daarna weer rustig opbouwen.
Heb besloten het phul schema aan te houden tot het einde van mijn cut. Wanneer ik op 10% bodyfat zit ga ik phat volgen met een kleine surplus van 200 kcals. Dat gaat nog wel even duren want momenteel zit ik denk ik rond de 25%. Vind het alleen lastig inschatten.

Hopelijk kan ik zo snel mogelijk mijn hip hinge verbeteren en mobiliteit ook. Zodat ik mijn deadlifts na jaren ook eindelijk kan gaan opbouwen. Kettlebells in de gym gaan tot 32 KG dus mijn kettlebell deadlift ga ik tot dat gewicht opbouwen. Ben sinds kort weer begonnen met de couch stretch die ik voorheen altijd deed (Youtube: Kelly Starret couch stretch). Deze ga ik dagelijks 1 tot 2x 5 minuten doen.

Vandaag lowerbody training.

Day 2 lower power 22.02.2022
Squats 1x6 100 KG, 2x5 80 KG
Kettlebell deadlift 3x8 20 KG
Leg press 3x12 100 KG
leg curls 3x10 30 KG
Back extension 2x10
Hanging knee raises 2x15

Squats voelden ietsje ongemakkelijk en bij de kb deadlift begonnen de pijntjes. Heb ook echt weer uitstraling naar mijn voeten. Merkte dat vooral het gedeelte onderin de oefening niet goed voelt. Voelde ook een beste lower back pump, dat heb ik altijd al gehad met dit soort oefeningen. Ben echt wel benieuwd wat ik fout zou doen met hip hingen. Voor mijn gevoel doe ik het gewoon goed en heb al jaren lang video's gezien, verschillende cues geprobeerd en dan toch dit. Volgende keer doe ik wel even met een 15 KG kettlebell de deadlifts. Het gewicht gaat gewoon meer omlaag totdat ik geen pijntjes of oncomfortabel gevoel meer heb. Daarna zal ik het langzaam omhoog doen. Wat ik voornamelijk merk tijdens de oefening: kan core niet goed meer aanspannen, hamstrings zijn tight en voel ik totaal niet aanspannen, lower back voel ik niet goed en mijn glutes voel ik alleen aanspannen. Het probleem is dat ook mijn glutes erg tight worden. Het bracen lukt overigens bij zowel squats and kettlebell deadlifts niet evengoed meer. Weet ook niet zo goed hoe ik dit kan verbeteren. Voorheen kon ik altijd super goed bracen. Met de lifting belt zit ik ook altijd maar wat te klooien tijdens squats, voelt alsof ik lang niet zoveel support krijg als voorheen.

Zit er over na te denken om BPC 157 en/of TB-500 te bestellen. Dan ga ik deze in zowel mijn schouders als glutes injecten. Hopelijk zal dit het een en ander helen dat ik in de afgelopen jaren heb verneukt. Mocht iemand hier nog een goede website voor kennen stuur me aub een berichtje.

Mocht ik het nog niet vermeld hebben: Ik doe dagelijks 20 tot 30 minuten yoga/stretching met volledige focus op mijn hips.

Weigh in vanochtend: 94,8 KG (2200 Kcals gisteren)
Heb gisteravond een reep chocola gekocht om te delen met mijn vriendin. Helaas zat zij te vol, waardoor ik uiteindelijk de hele reep heb opgegeten.
Dat was dus niet helemaal de bedoeling. 250 vs 500 kcals is toch een aardig verschil. Dit weekend ga ik helemaal niet over mijn kcals heen met de 'cheat' meals.

Vorige zaterdag weer teveel gecheat. Er gaat toch iedere keer iets mis. Mijn vriendin had bijv. nutella gehaald en daardoor ging ik dat ook eten. Het lukt me altijd een aantal uren om het niet te eten maar er komt altijd een bepaald moment dat het niet meer lukt. Door mijn weighins merk ik ook dat elke week tot nu toe voor niks is geweest. Ik ben 6 dagen in de week letterlijk voor niks bezig. Die ene dag dat ik cheat doe ik dan ook zo erg mijn best maar toch gaat het altijd mis op een bepaald moment.

Om even een beeld te geven:
13e: 96,2 KG
14e: 94,8 KG
15e: 95,6 KG
17e: 94,6 KG
19e: 94,2 KG
21e: 94,8 KG
23e: 94,8 KG
25e: 93,3 KG
27e: 94 KG
28e: 93,9 KG

Heb om de twee dagen aangegeven maar weeg me dagelijks. De gewichten schommelen nog veel meer heen en weer dan dat je hier ziet. Uiteindelijk blijft mijn gewicht rond de 94 kg zweven. Op 13 februari had ik gecheat de dag ervoor. Dus 14 februari moet als richtlijn gebruikt worden om te zien hoeveel ik ben afgevallen. Dat is dus amper een kg in meer dan twee weken. Nou zou je kunnen zeggen dat dat nog steeds 0,5 kg per week is. Maar als ik dan vertel dat ik elke dag 2k kcal eet om het de eerste weken iets agressiever aan te pakken dan neem ik aan dat dat genoeg zegt. Ik doe een agressieve cut maar door mijn cheats op zaterdag is alles weg. Voor de duidelijkheid: het is dus niet dat ik op zaterdag binge doordat ik zo weinig eet. Het komt puur doordat ik iemand naast mij heb zitten met eten. Ik haal voor mijzelf altijd een zak overchips of misschien wat chocola om mee te rekenen in mijn macro's. Vervolgens lukt het mij prima om niet meer te eten. Dat gaat alleen niet voor urenlang goed.

Training 28 februari day 1 upper power
TRX reverse flyes en cable pull aparts warming up
Db bench press 3x5 32,5 KG easy
Pendlay row 3x5 80 KG
Incline bench press 5x lege barbell puur op vorm
Incline bb curl 2x6 20 KG
Lat pulldown 3x8 60 KG
Tricep pulldown 3x10 17,5 KG

Db bench press voelde easy met 32,5 KG. Pendlay rows perongeluk iets te snel omhoog gegooid maar ging verder prima. Mijn voorarmen waren weer veels te pumped na een aantal oefeningen. Dit hindert mijn kracht immens wanneer ik bijv lat pulldown moet doen of de incline bench press. Ik heb lifting straps gekocht maar heb nog geen idee hoe ik deze moet gebruiken. Het lukt me gewoon niet om die band goed om de barbell te doen dus merk niks van de straps. Had al een video opgezocht maar ook daar had ik niks aan. Ik heb de hardcore lifting straps van gorilla wear. Heb voornamelijk problemen met mijn voorarmen omdat ik 40 uur achter een laptop werk. Hoe gaan anderen hiermee om?

Weigh in vanochtend: 93,9 KG. Zelfde als gister. Ook al eet ik maar 2000 kcal, sport ik en doe ik een wandeling voor 30 minuten. Nee er zitten geen geheime kcals in, ik heb al jaren getracked en ook succesvol met afvallen. Vrij bijzonder dit. Dit weekend ga ik niet weer falen met cheaten. Vind het ook een beetje lastig bepalen aangezien ik waarschijnlijk ook aan het recompen ben. Merk ook wel dat ik mentaal gewoon geen geduld heb. Ik ben nog nooit in mijn leven zo zwaar geweest en wil ook zo snel mogelijk weer terug naar een normaal gewicht. In ieder geval zodat ik me comfortabel voel.

Ik heb geloof ik al lang niks van je gezien. leuk dat je weer logt :thumb:

zo ..... een klein beetje bijgelezen. Succes met cutten, dat is een uitdaging, en je moet vooral naar je weekgemiddelde kijken. Zolang dat daalt moet je van een dagmeting niet schrikken.
Heb voornamelijk problemen met mijn voorarmen omdat ik 40 uur achter een laptop werk. Hoe gaan anderen hiermee om?
Een knijpballetje naast je PC leggen en af en toe knijpen overdag?

Laatst bewerkt:
Ik heb geloof ik al lang niks van je gezien. leuk dat je weer logt :thumb:

zo ..... een klein beetje bijgelezen. Succes met cutten, dat is een uitdaging, en je moet vooral naar je weekgemiddelde kijken. Zolang dat daalt moet je van een dagmeting niet schrikken.

Een knijpballetje naast je PC leggen en af en toe knijpen overdag?

Dat klopt inderdaad. Bedankt! Ja ergens weet ik dat ook wel maar heb toch wat een mentale blokkade doordat ik ongeduldig ben. Voorheen nooit problemen mee gehad. Bedankt voor de tip in ieder geval.

Zou dat helpen voor stijve voorarmen? Ik heb wel een elastiekje waarmee ik probeer af en toe wat reps te doen (geen idee hoe die rehab oefening heet). Dan wel met nadruk op probeer aangezien ik dat misschien twee keer heb gedaan in een week.

Log 02.01.2022
30 Minuten wandelen in pauze
25 Cardio in de avond en ab training:
Cable crunches 4x12
Half kneeling woodchoppers 3x12
Hanging knee raises 3x15

Weigh in: 93,5 KG

De log van vandaag komt eind deze dag! Ben even niet heel dedicated geweest met mijn stretchen afgelopen dagen. Dit ga ik vanaf vandaag weer oppakken.

Log 03.03.2022 Upperbody hypertrophy day
Seated machine row 3x12 75 KG
Incline bb bench press 3x5 30 KG
One arm db row 3x12 26 KG
Cable lateral raise 3x10 2,5 KG
Seated incline curl 3x10 15 KG
Cable tricep extension 3x10 15 KG
Cable crunches 3x10

De one arm db row zorgde voor wat lower back pain. Ik merk dat ik hier echt even een oplossing voor moet vinden want dit is dezelfde pijn vanuit mijn blessures. Dus dit is een oefening die problemen kan veroorzaken. Wel voel ik mijn lats hier heel goed bij als ik straps gebruik. Het is ook wel echt een belangrijke oefening. Hopelijk lukt het mij met wat tweaks om de rugpijn hierbij weg te halen. Daarnaast hoop ik dat de pijntjes mijn lowerbody day niet gaan tegenwerken.

Ik begin te merken dat de urge om met sarms of anabolen te gaan kloten erin begint te schieten. Voornamelijk omdat ik jaren op en neer ben gegaan met trainen en nu nog bijna nergens ben in mijn ogen. Nooit gedacht dat ik die urge zou krijgen maar goed. Voor nu eerst zorgen dat ik er niet aan toe geef en eerst in ieder geval een succesvolle cut doe en daarna een succesvolle leanbulk. Daarna mag ik van mezelf wel verder kijken, mocht de interesse er dan nog steeds zijn. Wat wanhoop wel niet met je gedachtes doet zeg. Gelukkig ben ik me er bewust van. De temptation om gewoon een low dose ostarine cycle te doen is wel heel tempting tho. Maar aangezien de verhalen zo tegenstrijdig zijn met de testosteron shutdown moet je daar toch, ook met een low dose, nog wel wat voorzichtig mee zijn.

Wel ga ik me echt even wat meer inlezen in bpc 157 in combinatie met tb 500. Dit zal ik dan voor mijn schouders gebruiken en kijken wat dit met mijn injuries doet. Waardoor ik mijn upperbody wat harder en beter kan trainen.

Wat word ik toch depressief van hoeveel ik uitgeef aan boodschappen. Ik eet letterlijk gewoon kip en rijst als avondeten, wat toast met avocado en vlees als lunch en eieren met groente ontbijt. Af en toe nog way yoghurt etc. Maar jezus christus. Het lukt mij echt nooit om onder de 100 euro per week te komen en dat is voor mij alleen. Waar gaat dat toch mis.

Wat word ik toch depressief van hoeveel ik uitgeef aan boodschappen. Ik eet letterlijk gewoon kip en rijst als avondeten, wat toast met avocado en vlees als lunch en eieren met groente ontbijt. Af en toe nog way yoghurt etc. Maar jezus christus. Het lukt mij echt nooit om onder de 100 euro per week te komen en dat is voor mij alleen. Waar gaat dat toch mis.
Koop je kip in bulk?

Koop gewoon altijd de kg verpakking van de supermarkt. Heb maar een klein vriesvakje dus 5 kg van musclemeat gaat niet ´m niet worden helaas.
Ah zonde, ik koop bij de AH altijd die grote zakken rijst van een paar kilo scheelt ook een beetje.

Ah zonde, ik koop bij de AH altijd die grote zakken rijst van een paar kilo scheelt ook een beetje.

Dat is ook wel een goede. Moet ook zeggen dat ik nooit echt voor de hele week boodschappen haal. Daar ga ik vanaf vandaag wel mee beginnen. Kan alleen niet teveel bulk halen want moet op de fiets.

Dat is ook wel een goede. Moet ook zeggen dat ik nooit echt voor de hele week boodschappen haal. Daar ga ik vanaf vandaag wel mee beginnen. Kan alleen niet teveel bulk halen want moet op de fiets.

ik doe ook boodschappen op de fiets en lukt me wel altijd voor een week, neem dan een grote sporttas mee die gooi ik dan vol en kan op mijn bagage dragen met band over mijn schouder en dan soms nog een grote boodschappentas aan mijn stuur. Gaat prima moet ik zeggen, is wel maar 5 a 10 minuten fietsen voor mij

ik doe ook boodschappen op de fiets en lukt me wel altijd voor een week, neem dan een grote sporttas mee die gooi ik dan vol en kan op mijn bagage dragen met band over mijn schouder en dan soms nog een grote boodschappentas aan mijn stuur. Gaat prima moet ik zeggen, is wel maar 5 a 10 minuten fietsen voor mij

Same hoor. Heb gewoon een lidl of een jumbo binnen 5 minuten fietsen. Dus zal wel gewoon eens proberen op deze manier. Hoeveel geven jullie uit aan boodschappen per week?

Same hoor. Heb gewoon een lidl of een jumbo binnen 5 minuten fietsen. Dus zal wel gewoon eens proberen op deze manier. Hoeveel geven jullie uit aan boodschappen per week?

voorheen redde ik het wel met 60 euro, maar langzaam aan wel richting de 80. en nu ik biefstuk eet zit ik rond de 90 per week helaas...

Terug
Naar boven