MuscleMeat

Mudita's comeback

Same hoor. Heb gewoon een lidl of een jumbo binnen 5 minuten fietsen. Dus zal wel gewoon eens proberen op deze manier. Hoeveel geven jullie uit aan boodschappen per week?
Net toevallig grote boodschap gedaan. +-€100 p.p p.w.

Side note: vegetarisch voor mij dus vrij dure vleesvervangers. Alles waar mogelijk biologisch. Vriendin heeft veel allergieën dus die moet ook nog dieet voeding hebben.

Ik begin te merken dat de urge om met sarms of anabolen te gaan kloten erin begint te schieten. Voornamelijk omdat ik jaren op en neer ben gegaan met trainen en nu nog bijna nergens ben in mijn ogen. Nooit gedacht dat ik die urge zou krijgen maar goed. Voor nu eerst zorgen dat ik er niet aan toe geef en eerst in ieder geval een succesvolle cut doe en daarna een succesvolle leanbulk. Daarna mag ik van mezelf wel verder kijken, mocht de interesse er dan nog steeds zijn. Wat wanhoop wel niet met je gedachtes doet zeg.
Ik zou maar uitkijken met je blessures: banden, pezen en wervels worden niet sterker van anabolen.

Wat word ik toch depressief van hoeveel ik uitgeef aan boodschappen. Ik eet letterlijk gewoon kip en rijst als avondeten, wat toast met avocado en vlees als lunch en eieren met groente ontbijt. Af en toe nog way yoghurt etc. Maar jezus christus. Het lukt mij echt nooit om onder de 100 euro per week te komen en dat is voor mij alleen. Waar gaat dat toch mis.
Ik heb geen idee wat ik eraan uitgeef. zal vast wel in die richting komen :(

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou maar uitkijken met je blessures: banden, pezen en wervels worden niet sterker van anabolen.

Ik heb geen idee wat ik eraan uitgeef. zal vast wel in die richting komen :(

Ja dat is inderdaad ook wel iets om mee uit te kijken. Dan zou ik nog verder van huis zijn...
Sarms ga ik in ieder geval sowieso niet doen. Dat is het toch niet waard. Voorlopig wel even naar de peptides kijken voor mijn blessures tho.

Hahah, ik begin te merken dat iedereen die sport wel rond de 100 euro per week zit dan. Ik ben ook niet echt van plan om compleet brokelife te gaan eten. Vond het alleen wel aardig veel wat ik uitgeef. Ergens in mijn gedachtes zou ik rond de 50 euro per week moeten zitten.

Vrijdag heb ik aardig wat boodschappen gehaald en daarmee kwam ik in totaal op 38 euro. Fruit, groente, vlees, vis, eieren etc. Dat vlees blijft alleen helemaal niks van over qua gewicht na het bakken. Misschien toch maar echt eens bij een turkse slager oid in de buurt gaan kijken. 5 KG via musclemeat past namelijk helaas niet in mijn vriesvakje. Nou zal ik later in de week sowieso nogmaals boodschappen moeten halen. Wellicht lukt het met 70/80 euro per week als ik mijn best doe.

Training 05.03.2022
Squats 3x8 100 KG
Bulgarian split squat 3x15 no weights (part of rehab)
Glute bridges 3x20 no weights (part of rehab)
Abs

Daarna moest ik weg.

Weigh in 5 maart: 92,8 KG
Weigh in 6 maart: 93,1 KG

Ik zou zeggen overweeg een vriezer. Je hebt ze al rond 175 -200 euro. Als je op voeding per week 30 euro uitspaart heb je hem er met ca. 2 maanden al uit.

Ik zou zeggen overweeg een vriezer. Je hebt ze al rond 175 -200 euro. Als je op voeding per week 30 euro uitspaart heb je hem er met ca. 2 maanden al uit.
Maar, kan je 30 euro besparen als je diepvriesspullen koopt?
Moet eigenlijk wel zeggen dat die zakken diepvriesgroenten onwaarschijnlijk goedkoop zijn, en al schoongemaakt.

Maar, kan je 30 euro besparen als je diepvriesspullen koopt?
Moet eigenlijk wel zeggen dat die zakken diepvriesgroenten onwaarschijnlijk goedkoop zijn, en al schoongemaakt.
Goed kijken.
Diepvries spercibonen zijn best lekker en 0,71 per 450 gr.
Broccoli en bloemkool zijn ook goed en prima betaalbaar. Lidl heeft veel kg zakken groente. En bij de Turk ook vaak grote zakken.
Dan vlees wat je betaalbaar in groot kan kopen. Als je mealprept groente op de markt of bij de Turk halen en prep invriezen. Het scheelt ook best wat tijd wat imo ook waardevol is.
Mocht je toegang hebben tot groothandels dan kan je veel voordeel hebben. Er zijn oom bedrijven die diepvries producten met minstens houdbaar tot datum verkopen voor halve prijzen en dan meteen 5-10 kg.
Je kan t er echt wel uithalen.

Geen pasje van groothandel helaas, en de Turkse winkel mis ik wel nu ik uit Leiden weg ben, aan de andere kant..... ritje is gauw gemaakt :)

Woon momenteel in een kleine studio (tijdelijk) dus dat zit er helaas niet in. Ga hier zeker wel op letten wanneer ik verhuis.

Training 07.03.2022

Warming up (TRX rear delt flyes 3x10, band pullaparts 3x20)
Db bench press 3x5 32,5 KG (volgende keer 1 set met 35 kg proberen)
Pendlay rows 3x5 82,5 KG (ben nog een beetje vorm aan het spelen om onderrug pijn te minimaliseren)
Incline bench press 3x5 30 KG (idem dito, puur op vorm trainen en veel reps te doen tijdens warming up)
Lat pulldown 3x8 65 KG
Barbell curl 2x10 (dikke voorarm pijn en tightness. Ga het lekker bij ez bar curl houden en/of cable)
Tricep pulldown 3x10 20 KG (stang ipv cable gebruikt. Deze ga ik voortaan gebruiken. Veel betere contractie.)
Hanging knee raises 2x15

Ben wat in mijn oude log aan het lezen wat voor oefeningen ik deed toen mijn blessures weggingen. Ga dit langzaam aan wat in mijn schema aanpassen. Voor nu ga ik op leg day wat meer goblet squats doen en/of front squats. Ook deed ik veel abductor machine, twijfel alleen of ik deze ga vervangen met een clamshell w/ bands. I.p.v. deadlifts ga ik tijdelijk even cable pull throughs proberen. Ben benieuwd of die oefening mij de hip hinge beter kan aanleren. Ik heb altijd wat moeite om mijn hamstrings te contracten merk ik ook. Daarnaast voortaan wat meer aandacht besteden aan een kleine warming up voor hip hinge en/of squat movements.

Hier en daar nog wat pijntjes in mijn schouder en onderrug. Ga niet ineens dikke rust inlassen en niks doen. Blijf de gewichten aanhouden, kleine deloads, oefeningen zoeken, vorm perfecten, goede warming up en gewoon continu kleine aanpassingen. Zo komen we er langzaam wel weer. Mijn voorarmen zijn op het moment voornamelijk een probleem. Krijg echt veel tightness.

Weigh in vanochtend: 93,9 KG (gister 1800 kcal)
Vandaag weer 1800 kcals en vanaf morgen weer 2000. Dit weekend niet weer falen met cheats zodat ik eens echte progress kan maken.
Ga vanaf nu ook wekelijks wat afmetingen doen. Zodat ik een beter beeld heb of ik afval.
Middel gemeten na ontbijt en veel water vanochtend: 94 cm. Vrijdag weer alles meten op lege maag.

Goblet squat vind ik een mooie oefening. Je doet hem niet met veel gewicht, maar kan wel heel goed het diep squatten met rechte rug uitvoeren.

Goblet squat vind ik een mooie oefening. Je doet hem niet met veel gewicht, maar kan wel heel goed het diep squatten met rechte rug uitvoeren.
Dan vind ik de frontsquat weer de betere variant omdat die er moeilijker uitziet.

Goblet squat is echt een geweldige methode om mensen te leren squatten met behoud van de neutrale rug positie en de brace :)

Laatst bewerkt:
Dan vind ik de frontsquat weer de betere variant omdat die er moeilijker uitziet.
Goblet squat is echt een geweldige methode om mensen te leren squatten met behoudt van de neutrale rug positie en de brace :)

Wat marty zegt. Ook goed voor de mobiliteit dus. Vandaar dat goblet squat voor mij iets hoger staat dan front squat.

Wat marty zegt. Ook goed voor de mobiliteit dus. Vandaar dat goblet squat voor mij iets hoger staat dan front squat.
Ik probeer altijd met frontsquats ass to grass te gaan. Deed ze eerst ook nog met een pause erbij maar toch maar mee gestopt omdat mn vorm kapot ging.

Vind gobletsquat zelf ook een goede oefening, maar is moeilijk te overloaden. Maar wel weer makkelijker om (barbell) frontsquats te leren en een goede houding te houden.

Kreeg altijd een hele goede quad pomp van partial goblet squats, misschien vandaag weer is doen.

Hij is ook moeilijker en misschien waardevoller als je hem beheerst, maar de goblet is beter aan te leren, zeker voor iemand die al een beetje met zijn onderrug en core worstelt.

Training 08.03.2022 Lower power
Warming up (glute bridges hold w/ band, clamshell planks w/ band & goblet squats)
Squats 3x5 100 KG (eerste paar sets van de warming up met band gedaan)
Leg press (was de hele training bezet, helaas moeten skippen)
Leg curls 3x8 40 KG
Back extension 3x12
Hanging knee raises 3x15

Was niet echt een complete training helaas. Squats houd ik voorlopig even op 100 kg om te kijken hoe mijn rug aanvoelt in de komende periode. Sinds ik de one arm db rows heb gedaan kreeg ik weer rugpijn en dat zit er nu nog steeds een beetje in. Wellicht dat ik deze even met andere vorm moet doen of een oefening als replacement moet vinden.

Gister (09.03.2022) 30 minuten cardio gedaan en 2 ab oefeningen.

Weigh in vanochtend: 92,8 KG

Log 10.03.2022 Upperbody hypertrophy day
Seated machine row 3x8 80 KG (Merkte dat de contraction iets minder goed was in mijn lats. Hier volgende keer wat meer op letten.)
Incline bb bench press 3x5 35 KG (Langzaam aan de hand gaat het gewicht hierbij omhoog. Merk dat het met mijn schouder nog best goed gaat.)
One arm db row 3x12 22 KG (Even met licht gewicht gedaan en op vorm getraind. Zoekende naar geen lage rugpijn door deze oefening.)
Cable flyes 3x10 5 KG
Cable lateral raise 3x10 3,75 KG
Seated incline curl 3x10 15 KG
Tricep extension 3x10 22 KG
Half kneeling cable chops 3x10
Ab crunches 4x idk (side crunches en straight crunches)
Hanging knee raises 2x10

Weigh in vanochtend 11.03.2022: 92,8 KG
Vanavond uiteten dus spaar wat kcals op en het niet te gek maken.
Hopelijk lukt het om nog wat cardio te doen voordat ik uiteten ga.

Ik vind die lage rugpijn bij one arm row een beetje vreemd, er staat toch geen gewicht op die rug lijkt me.
Dat moet een soort kramp(-achtige houding) zijn. Kan je niet wat ontspannende oefeningen voor of tussen de rows doen?

Ik vind die lage rugpijn bij one arm row een beetje vreemd, er staat toch geen gewicht op die rug lijkt me.
Dat moet een soort kramp(-achtige houding) zijn. Kan je niet wat ontspannende oefeningen voor of tussen de rows doen?

Heeft met hip hinge te maken. Ik krijg geen pijn tijdens de rows maar irritatie in mijn lage rug en zenuwen een dag na de rows. Doordat ik niet goed kan hingen of iets verkeerd doe zijn oefeningen in die houding niet goed voor mijn lage rug. Doordat ik dan de dagen en/of twee weken daarna irritatie heb beïnvloed dat ook mijn andere oefeningen weer.

Het is dus niet dat de one arm row direct de blessure beïnvloed. Het bevorderd alleen wel mijn pijntjes.

edit: Wellicht als de rows weer in de oldschool houding doe dat het dan beter is. Dan is er inderdaad amper pressure op de lage rug.

Wat is old school? Steuntje met 1 vuist op de bench helpt de rug absoluut.

Terug
Naar boven