AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.021
Vrijdag ff mijn nieuwe vriezer vullen. :D
NL--*-Belastingproduct laag (6%)
€ 21,96
BTW € 21,96
Totaal € 387,95

Als dat geen gains worden :o!! Bedankt voor je zeer mooie bestelling. Gaan we netjes in orde maken vandaag! Misschien leuk een foto te plaatsen wanneer je nieuwe vriezer vol zit :D?

Laatst bewerkt:
hey @Scoobz0r , de kippen ballen en kippen worsten zitten niet in het I Love Chicken pakket. is dit vergeten of is dit bewust niet gedaan?

• #10.024
hey @Scoobz0r , de kippen ballen en kippen worsten zitten niet in het I Love Chicken pakket. is dit vergeten of is dit bewust niet gedaan?

Ik heb de kippenworst zojuist toegevoegd! Kipfiletballen en pulled chicken kunnen we niet onder de 150euro met gratis verzending sturen.

Als dat geen gains worden :o!! Bedankt voor je zeer mooie bestelling. Gaan we netjes in orde maken vandaag! Misschien leuk een foto te plaatsen wanneer je nieuwe vriezer vol zit :D?

Het was minder dan ik had verwacht.
CBDB1BEF-128B-462D-B80D-93261FD53A8A.jpeg

Alles is mooi gesorteerd, dus een la voor hamburger, een la voor rauwe kip, een la voor gegaarde kip enz. Binnenkort even labellen.
979EC8A6-42D5-4B24-8F28-FC4A59F08120.jpeg

Scoob, wat is eigenlijk de grootst geplaatste bestelling tot nu toe?
If I may ask

200gram aardappelblokjes
200gram kip blokjes toscaans
200gram Mexico groente mix

En wokken maar

1527260246787982628968.jpg

• #10.029
Het was minder dan ik had verwacht.

Alles is mooi gesorteerd, dus een la voor hamburger, een la voor rauwe kip, een la voor gegaarde kip enz. Binnenkort even labellen.

Ziet er top uit! Misschien minder qua looks dan je had verwacht maar vergeet niet dat één zo'n pakketje gewoon een kg vlees is! Ivm met vacumeren scheelt het veel ruimte. Ziet er top uit, mooie investering in jezelf, ga je heel blij mee zijn de komende tijd :).

Scoob, wat is eigenlijk de grootst geplaatste bestelling tot nu toe?
If I may ask

Ben ik ook wel heel benieuwd naar. Mijn grootste bestelling was € 345 na € 100 korting (dus totaalwaarde € 445) en ca. 40 kg, 3 dozen. :D

Zeker in de top 10 :D. Top 5 is onmogelijk om in te zitten. ZIjn mensen die samen hebben besteld, of bv voor hun hele crossfitbox een keer. Dus als die mensen niet samen hadden besteld zat je zeker in de top 5 met 445euro :cool:

200gram aardappelblokjes
200gram kip blokjes toscaans
200gram Mexico groente mix

En wokken maar

1527260246787982628968.jpg

Kijk! Jij snapt het :D simpel, smaakvol, clean en veel eiwit. Mooie combinatie! Bedankt voor het delen :meal:

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Precies op het juiste moment besteld. 10kg piri piri kip voor €76,50:D. Kunnen we weer een paar weekjes toe:o

• Like
Ziet er top uit! Misschien minder qua looks dan je had verwacht maar vergeet niet dat één zo'n pakketje gewoon een kg vlees is! Ivm met vacumeren scheelt het veel ruimte. Ziet er top uit, mooie investering in jezelf, ga je heel blij mee zijn de komende tijd :).

Ik snap het, ik had alleen 3 losse dozen verwacht, daar gaan we een volgende bestelling gewoon voor.

Ik ben er nu al blij mee, een drukke ochtend en middag gehad, 's middags een tijd in de fiel gestaan en geen tijd/zin meer gehad om boodschappen te doen, voor mezelf en de vrouw het volgende bij elkaar gedaan:
kant-en-klare kipfilethaas chunks (2,5KG IQF)
Wok Rijst mix (kant-en-klaar) (1kg)
Geroosterde maïs mexicana 1kg

En dat was prima te eten, de mais heeft genoeg kruiden om de rest smaak te geven.

De kleine van ons is trouwens helemaal verzot op deze combi:
Risotto Fungi (kant-en-klaar) (1,5kg)
Green Wave Mix (kant-en-klaar) (1kg)

De grootste winst zit hem niet eens in het feit dat alles binnen no-time klaar te maken is, maar het scheelt vooral in afwas en opruimen van de keuken. De komende tijd gaan we vaker zo eten.

Ik heb nu trouwens wat broodjes met
Beef meat-balls
mee naar mijn werk, gewoon koud op brood, dat doe ik wel vaker. Zijn er nog meer zeken die alleen ontdooit goed smaken? De kippenworst bijvoorbeeld?

• Like
Tijdje niets meer online besteld, ben inmiddels al weer aan het kijken voor een nieuwe bestelling. Jammer dat de 5KG kip uit Argentinië bijna €3 duurder is geworden, is er iets mis gegaan in Argentinië?

En waarom wordt dit vlees uit Argentinië gehaald, en de voorbereide kip uit Thailand?

• #10.033
Tijdje niets meer online besteld, ben inmiddels al weer aan het kijken voor een nieuwe bestelling. Jammer dat de 5KG kip uit Argentinië bijna €3 duurder is geworden, is er iets mis gegaan in Argentinië?

En waarom wordt dit vlees uit Argentinië gehaald, en de voorbereide kip uit Thailand?

Twee goede vragen! Ik zal hieronder wat uitleggen wat er gaande is.

''is er iets mis gegaan in Argentinië''
Van alle kipfilet die in Europa gegeten wordt komt 1/3de uit Brazilie. Kun je voorstellen wat er gebeurt als deze 33% van het aanbod opeens ''boem'' weg valt? Wat voor macht die andere 2/3de aan leveranciers krijgt aan vraag van kipfilet en wat voor te korte er gaan ontstaan wanneer vrieshuizen leeg raken en ze het niet kunnen halen meer uit Brazilie? Hierdoor bij andere boeren (bv Nederlandse) gaan halen en deze boeren de aanvraag niet meer aankunnen?

Dit is wat er op het moment gaande is... Brazilie is een tijdje terug weggevallen uit Europa. Ze mogen niet meer leveren aan Europa, een verbod. Als ik het goed begrepen heb door teveel salmonella incidenten. Nederlandse boeren kunnen de aanvraag niet meer aan en er zijn te korten. Ten opzichte van vorig jaar is de prijs een euro gestegen voor de inkoop van Nederlandse kipfilet, per kg. Dat is echt.. gigantisch en de verwachting is dat nog meer gaat worden. Wanneer contracten van supermarkten aflopen is de verwachten dat alle prijzen daar ook zullen stijgen van kipfilet. (Al is deze de afgelopen 2 jaar al flink om hoog gegaan als het nog niet opgevallen was). Een land als Argentinie speelt hier op in: waar vraag naar is en een te kort, stijgt de prijs. Thailand doet dit (nog) niet maar men vreest het ergste.

De prijs van ons is nu €6.40/kg. Dat is dus niet om meer te verdienen, zelfs minder... de prijsstijging is niet evenredig aan de kip prijstijging. We hebben de prijs 4 jaar stabiel kunnen houden, maar deze gebeurtenis is te groot. Het is dus door moeten en niet willen. Echter vinden we dat we nog steeds concurerend zijn met deze prijs. Als ik kijk naar onderstaande (groostse verpakkingen):

€7.50/kg
Albert Heijn

€8.13/kg
Jumbo Nieuwe Standaard Kip Kipfilet 4 Stuks 800g - Kipfilet

Daarnaast is onze kipfilet ook uniek. Gekalibreerd 190-210gr zie je nergens en dat geeft gemak. Ook is onze ervaring dat je veel minder weg snijd dan in de supermarkt, ofwel de kipfilets zijn beter schoongemaakt. Dit heeft ook positief effect op onze prijs voor de klant.

''En waarom wordt dit vlees uit Argentinië gehaald, en de voorbereide kip uit Thailand?''
Elk land heeft zijn eigen specialiteit in de wereld van kip. Nederland is goed in vers, en levert geen kipfilets die losgevroren van elkaar zijn. Oekraine en Poland kunnen dit weer wel en goedkoop, maar daar is de kwaliteit een stuk minder dan dat van Argentinie. We hebben denk ik wel alle mogelijkheden getest en zijn voor de Argentijnse kipfilets gegaan. Thailand staat bekend in de export van gegaarde producten. Zij exporteren nauwelijks tot geen rauwe producten, voor de vrees dat ze ooit geblokkeerd zullen worden door Europa (sammonella). Ik heb begrepen dat zij zich daar dus niet aan willen wagen. En terecht zie je nu met wat er onlangs met Brazilie is gebeurt... Volgens onze importeur die vaak bij de Thailand leveancier/fabriek is, loopt Thailand voor op Nederlands t.o.v. hoe de kippen worden behandeld en de technologie in de stallen. We zijn dan nu ook bezig om te kijken of de we paprika chili die onlangs uitgebracht is in meer smaken kunnen uitbrengen met hun. Dit worden dan unieke smaken, alleen voor Muscle Meat geproduceerd en verkrijgbaar bij.

Laatst bewerkt:
Waar komen de gare kipblokjes vandaan dan?:dunno:

• #10.035
Waar komen de gare kipblokjes vandaan dan?:dunno:

In het kort: de 200gr kant-en-klare gekruide pakjes worden in Nederland gemaakt. Alle 2.5kg zakken thailand. De rauwe kipfiletsblokjes, kipgehakt en pulled chicken Nederland. En de Argentijnse kipfilets spreken voor zich ;).

Laatst bewerkt:
enig idee wanneer de zoete aardappel puree weer op voorraad is?

Bedankt voor de uitgebreide reactie @Scoobz0r, dat wordt gewaardeerd. Eens even kijken of ik mijn vriendin kan overtuigen ook andere vleessoorten bij jullie te bestellen en dan zien jullie mijn bestelling weer tegemoet :)

• #10.040
Voor degene die het niet gezien hadden:
[afbeelding niet meer beschikbaar]
1f414.png
10% Actie: 25-soorten ready-to-eat kipproducten!
1f414.png

Scherper geprijsd dan rauwe kipfiletblokjes uit de supermarkt!
27a1.png
Kip (kant-en-klaar)
2705.png
Kip it simple: niet meer snijden, koken en handen wassen.
2705.png
Direct eetbaar en makkelijk mee te nemen.
2705.png
Geen onnodige toevoegingen zoals MSG.

Terug
Naar boven