MuscleMeat

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

Heb een tijd geleden kipfilets uit Argentinie besteld, ordernr 100124708.
Eerste paar filets waren prima, maar het overgrote deel heeft een vreemde dikke, witte laag eroverheen zitten, zie foto's.
Als je het er niet af haalt, is het net alsof er een dikke laag papier op zit, niet te eten dus.
Enig idee wat dit is?

IMG_20180924_174428.jpg

IMG_20180924_174459.jpg

Edit: ik zie dat het op de foto's niet erg goed te zien is. IRL is het een stuk erger.
Dat is vriesbrand.. (google)

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.362
Heb een tijd geleden kipfilets uit Argentinie besteld, ordernr 100124708.
Eerste paar filets waren prima, maar het overgrote deel heeft een vreemde dikke, witte laag eroverheen zitten, zie foto's.
Als je het er niet af haalt, is het net alsof er een dikke laag papier op zit, niet te eten dus.
Enig idee wat dit is?

Edit: ik zie dat het op de foto's niet erg goed te zien is. IRL is het een stuk erger.

Wat Marvin zegt klopt. Dit is het stukje dat bij het product staat:

Vriesbrand, maak de zak goed dicht!
Vriesbrand ziet er uit als witte plekjes op de kipfilet. Het wordt veroorzaakt wanneer de zak waarin de kipfilets zitten niet goed om de kipfilets gedaan wordt, nadat er een kipfilet uitgehaald is. Luchtstromen gaan dan langs de kipfilets waardoor er een op minder dan een millimeter dikte uitdroging veroorzaakt wordt. Dit kan verder geen kwaad en je zult het niet merken tijdens het eten. Het ziet er alleen wat minder mooi uit.

Heb je de twee zakken er om gelaten of liggen de kipfilets bloot in de vriezer? De eerste zak is van de fabriek en de tweede van ons om dit tegen te gaan. Wij checken voor het versturen of er vriesbrand op zit en versturen dit niet als de zak onder zit, maar als dit ontgaan is door ons bij de ak mijn ecuses. PM mij dan even dan los ik het op. Je zou het tijdens het bakken en eten niet moeten merken. Belangrijk is even te weten of het in jouw vriezer zelf verooraak wordt (om diepere vriesbrand te voorkomen) of wij een mindere zak hebben verzonden. Daarnaast kan een ongelijkmatige temperatuur dit ook veroorzaken, zoals ijswanden waardoor het niet continue overal -18 is in de thuisvriezer.

Yes yes ook ik weer een nieuwe bestelling geplaatst!! Bestelling #100133548. Ben erg benieuwd naar de nieuwe kipstukjes (shoarma en piri piri) gelijk maar 3 zakken besteld :rolleyes:. Hoop dat mijn opmerking gelezen is trouwens? Can't wait!!

• #10.364
Yes yes ook ik weer een nieuwe bestelling geplaatst!! Bestelling #100133548. Ben erg benieuwd naar de nieuwe kipstukjes (shoarma en piri piri) gelijk maar 3 zakken besteld :rolleyes:. Hoop dat mijn opmerking gelezen is trouwens? Can't wait!!

Gelezen en uitgevoerd! Bedankt voor je nieuwe bestelling.

Thanks voor de sample kipspies Olivier. Hij was tegen verwachting in erg lekker. Heb je een foto van hoe de zak er uit ziet ivm fitting in de vriezer.

Bestelling 100133826:

Steamed kipfiletblokjes - Piri Piri (2.5kg IQF)
Steamed kipfiletblokjes - Shoarma (2.5kg IQF)
Reflex Protein Coffee (25gr eiwit) (250ml)
Sample low fat hamburger (Jalapeño) (150g)

Ben erg benieuwd naar deze nieuwe smaken. Zal het in een review laten weten! :thumb:

Wat Marvin zegt klopt. Dit is het stukje dat bij het product staat:

Vriesbrand, maak de zak goed dicht!
Vriesbrand ziet er uit als witte plekjes op de kipfilet. Het wordt veroorzaakt wanneer de zak waarin de kipfilets zitten niet goed om de kipfilets gedaan wordt, nadat er een kipfilet uitgehaald is. Luchtstromen gaan dan langs de kipfilets waardoor er een op minder dan een millimeter dikte uitdroging veroorzaakt wordt. Dit kan verder geen kwaad en je zult het niet merken tijdens het eten. Het ziet er alleen wat minder mooi uit.

Heb je de twee zakken er om gelaten of liggen de kipfilets bloot in de vriezer? De eerste zak is van de fabriek en de tweede van ons om dit tegen te gaan. Wij checken voor het versturen of er vriesbrand op zit en versturen dit niet als de zak onder zit, maar als dit ontgaan is door ons bij de ak mijn ecuses. PM mij dan even dan los ik het op. Je zou het tijdens het bakken en eten niet moeten merken. Belangrijk is even te weten of het in jouw vriezer zelf verooraak wordt (om diepere vriesbrand te voorkomen) of wij een mindere zak hebben verzonden. Daarnaast kan een ongelijkmatige temperatuur dit ook veroorzaken, zoals ijswanden waardoor het niet continue overal -18 is in de thuisvriezer.
Dat zal het wel zijn dan.
Zak is wel dicht, maar niet luchtdicht. Zat gewoon in een blauwe plastic zak zonder ritssluiting oid, dus kan me wel voorstellen dat er lucht bij kan..

Zak is wel dicht, maar niet luchtdicht. Zat gewoon in een blauwe plastic zak zonder ritssluiting oid, dus kan me wel voorstellen dat er lucht bij kan..

Ik doe de kipfilets altijd met 3 á 4 stuks in van die 3l diepvrieszakjes met zipsluiting (van de aldi bijv.) scheelt ook qua ruimte in de vriezer en op deze manier nooit meer last van vriesbrand.

• #10.369
Heb je een foto van hoe de zak er uit ziet ivm fitting in de vriezer.

Of iets in de vriezer wel of niet past: https://musclemeat.nl/faq

Daar zie je 4kg en de zak is 2.5kg. Met vlees komt dit met elkaar overeen. Twee stapels op de foto is gelijk aan de zak. Iets minder dan een halve vriesladen.

Hoop dat dit je vraag beantwoord? Werk vandaag uit huis vandaar geen foto.

Bestelling 100133826:

Steamed kipfiletblokjes - Piri Piri (2.5kg IQF)
Steamed kipfiletblokjes - Shoarma (2.5kg IQF)
Reflex Protein Coffee (25gr eiwit) (250ml)
Sample low fat hamburger (Jalapeño) (150g)

Ben erg benieuwd naar deze nieuwe smaken. Zal het in een review laten weten! :thumb:

Bedankt, hoor het graag!

Twee zakken toch? Tweede zak heeft touwtjes. Dus de eerste zit er om heen gevouwen en de tweede is zodat je jouw hand erin kan doen er eentje uit kunt halen. Op die manier moet er niks gebeuren. Maar het is dus niet schadelijk. Alleen als de vriesbrand echt een centimeter er in gaat ga je het merken maar dit lijkt oppervlakkig. Heb je er al eentje geprobeerd? Als je problemen ervaart PM mij.

Ik doe de kipfilets altijd met 3 á 4 stuks in van die 3l diepvrieszakjes met zipsluiting (van de aldi bijv.) scheelt ook qua ruimte in de vriezer en op deze manier nooit meer last van vriesbrand.

Dat kan ook idd :thumbs:.

Hey olivier,

Zou je 500gr van jullie pangasius dagelijks kunnen eten zonder risico? Zoveel gemengde verhalen.

Of iets in de vriezer wel of niet past: https://musclemeat.nl/faq

Daar zie je 4kg en de zak is 2.5kg. Met vlees komt dit met elkaar overeen. Twee stapels op de foto is gelijk aan de zak. Iets minder dan een halve vriesladen.

Hoop dat dit je vraag beantwoord? Werk vandaag uit huis vandaar geen foto.

Bedankt, hoor het graag!

Twee zakken toch? Tweede zak heeft touwtjes. Dus de eerste zit er om heen gevouwen en de tweede is zodat je jouw hand erin kan doen er eentje uit kunt halen. Op die manier moet er niks gebeuren. Maar het is dus niet schadelijk. Alleen als de vriesbrand echt een centimeter er in gaat ga je het merken maar dit lijkt oppervlakkig. Heb je er al eentje geprobeerd? Als je problemen ervaart PM mij.

Dat kan ook idd :thumbs:.
Aha, de 2,5kg broccoli was namelijk schrikbarend groot en die nam een hele lade in beslag. Neem aan dat die kipspiejes niet vacuüm verpakt zitten dus wat meer ruimte in beslagen nemen?

• #10.372
Hey olivier,

Zou je 500gr van jullie pangasius dagelijks kunnen eten zonder risico? Zoveel gemengde verhalen.

Van mij wel, zie uitleg: https://forum.bodybuilding.nl/topic...online-bestellen.344659/page-281#post-9138464
Echter als het een gevoelskwestie blijft kan ik je onze Nederlandse witvis aanraden. Zie de product tekst en je begrijpt waarom: https://musclemeat.nl/hollandse-meerval

Aha, de 2,5kg broccoli was namelijk schrikbarend groot en die nam een hele lade in beslag. Neem aan dat die kipspiejes niet vacuüm verpakt zitten dus wat meer ruimte in beslagen nemen?

Klopt. Broccoli is het enige uitzondering product. Dit tellen wij bij het inpakken ook als 1kg meer ruimte. De spiesen zak is minder groot dan de broccoli. Mocht het niet passen, onthoud dat je voor de volgende 4 dagen altijd wat niet past in de koelkast kunt leggen: een dag ontdooien, plus 3 dagen gekoeld bewaren is geen probleem, wel afgedekt.

Pangafilet van jullie is top! Veel lekkerder dan uit supermarkt. Binnenkort maar weer eens een bestelling plaatsen:)

Hee Olivier,

Ik zag zojuist je mail. Die review heb ik geplaatst natuurlijk! Mocht deze fout schadelijk zijn geweest voor musclemeat betaal ik graag het verschil terug nu of bij mijn volgende bestelling. Waardeer jullie bedrijf en hoe jullie omgaan met mensen. Dat is mij dat kleine beetje wel waard.

Gr Christiaan

• #10.375
Pangafilet van jullie is top! Veel lekkerder dan uit supermarkt. Binnenkort maar weer eens een bestelling plaatsen:)

We hebben gekozen uit 4 merken, deze sprong eruit voor de Pangasius. toen deze even tijdelijk niet beschikbaar was hebben wij vorig jaar tijdelijk een ander merk opgenomen. Mensen merkte het meteen, nooit meer een ander merk iig :). Maar als ik zo vrij mag zijn, probeer ook de meerval een keer. Hij is even zacht in je mond als de Pangasius en structuur is beter: houd zijn vorm tijdens het bakken, valt niet zomaar uit elkaar.

Hee Olivier,

Ik zag zojuist je mail. Die review heb ik geplaatst natuurlijk! Mocht deze fout schadelijk zijn geweest voor musclemeat betaal ik graag het verschil terug nu of bij mijn volgende bestelling. Waardeer jullie bedrijf en hoe jullie omgaan met mensen. Dat is mij dat kleine beetje wel waard.

Gr Christiaan

Bedankt voor de review en begrip voor de bug op de site die inmiddels weg is :)! Is goed zo hoor. Leuk je compliment te lezen :cool:.

• #10.376
[afbeelding niet meer beschikbaar]
Twee nieuwe smaken Monster + vernieuwde prijzen!
Door de populairteit hebben we groter kunnen inkopen.
Bekijk het hier:
27a1.png
https://musclemeat.nl/non-diepvries/dranken
2705.png
Iced Tea: slechts 50kcal per 500ml met energy boost!
2705.png
Ultra: 13kcal per 500ml, geen suiker met energy boost!
2705.png
Hydro: perfect voor herstel tijdens en na een training.

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Twee nieuwe smaken Monster + vernieuwde prijzen!
Door de populairteit hebben we groter kunnen inkopen.
Bekijk het hier:
27a1.png
https://musclemeat.nl/non-diepvries/dranken
2705.png
Iced Tea: slechts 50kcal per 500ml met energy boost!
2705.png
Ultra: 13kcal per 500ml, geen suiker met energy boost!
2705.png
Hydro: perfect voor herstel tijdens en na een training.
Goed bezig! Volgende keer bestel ik dus 12 blikken ultra violet!

De nieuwe kipblokjes zijn meer dan goed gekeurd! Deze dus:

Steamed kipfiletblokjes - Piri Piri (2.5kg IQF) : https://musclemeat.nl/roasted-kipfiletblokjes-paprika-chili-1229

en

Steamed kipfiletblokjes - Shoarma (2.5kg IQF) : https://musclemeat.nl/roasted-kipfiletblokjes-paprika-chili-1230

Mij valt het volgende op mbt het 10kg kippakket:
Wanneer ik 4 maal een 2,5kg variant aanvink, moet ik alsnog een vijfde product selecteren terwijl ik in feite al 10kg bestel. Is dit met opzet zo?

• #10.379
Mij valt het volgende op mbt het 10kg kippakket:
Wanneer ik 4 maal een 2,5kg variant aanvink, moet ik alsnog een vijfde product selecteren terwijl ik in feite al 10kg bestel. Is dit met opzet zo?

De I love chicken is 5 producten kiezen. Vroeger hadden we alleen de 1kg producten. De 2.5kg zak producten zijn er later bijgekomen. Ik kan de titel 10-12.5kg maken. Maar het pakket blijft hetzelfde, 5 producten selectie.

De I love chicken is 5 producten kiezen. Vroeger hadden we alleen de 1kg producten. De 2.5kg zak producten zijn er later bijgekomen. Ik kan de titel 10-12.5kg maken. Maar het pakket blijft hetzelfde, 5 producten selectie.
Helder. Dan trappen we maar wat in de vriezerlade van mn huisgenoot.

Terug
Naar boven