XXL Nutrition

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

Bedankt voor alle interessante feedback, neem ik mee!

Hmm vreemd, geen meldingen gehad verder en er is niks op de achtergrond veranderd. Kan je kijken of er reepjes bevroren in de zak zitten die wit uitgeslagen zijn? Ik vermoed dat je last hebt van vriesbrand.

Ga ik nog even doen! Ik hevel de reepjes overigens altijd over in diepvrieszakjes die luchtdicht verpakt worden met zo'n schuifje, dus het is niet zo dat ze in een open zak in de vriezer liggen..

Ik begrijp het ook niet zo goed, want zo heb ik het altijd gedaan.. Maar de laatste tijd dus veel taaie stukken, waardoor het echt een stuk minder lekker is. Ik laat nog even wat weten!

Ik denk ook in het vlees wel water zit.....dat merk ik ook met het ontdooien
Nee dat is hooguit een beetje vocht en heb dat niet wanneer ik ze in de koelkast ontdooi 24 uur voor gebruik. Er zit overigens wel altijd veel vocht in de zakjes gekookte kipfiletblokjes. Dit was jaren geleden nooit het geval eigenlijk.

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.864
Meestal zijn die pakjes niet vacuum. Heb ze wel eens ontdooid door ze in een bak water te leggen en in de meesten was water gekomen.

Gebeurt wel tijdens transport soms, pakjes die op elkaar klappen, miniscuul gaatje in komt en zo voort. Als je hier vaak last van hebt (sorry hiervoor) is via de koelkast ontdooien het beste. Pakjes blijven na ontdooien 4 dagen goed, dus je kunt er een aantal inleggen voor komende dagen.

Nee dat is hooguit een beetje vocht en heb dat niet wanneer ik ze in de koelkast ontdooi 24 uur voor gebruik. Er zit overigens wel altijd veel vocht in de zakjes gekookte kipfiletblokjes. Dit was jaren geleden nooit het geval eigenlijk.

Ik denk ook in het vlees wel water zit.....dat merk ik ook met het ontdooien

Dit onderwerp wordt uigebreid uitgleged bij het kopje voedingswaarden. In het kort komt het op het volgende neer. In een zakje wordt 198gr kipfiletblokjes gedaan en 2gr kruiden. Het zakje wordt afgesloten en vervolgens gestoomd (verwarmd van buiten af), waardoor het in zijn eigen natuurlijke vocht gaard en ook minder vocht verliest. Normaal verdamp je dit vocht tijdens het bakken (200gr --> 150gr), maar omdat het zakje dicht is, kan het niet verdampen en is dat het uilek vocht. Je krijg nog steeds de voedingswaarde binnen van 198gr rauwe kipfilet, dat laat de lab test ook zien. Eiwitten stollen namelijk, blijven in de spiervezels zitten. Het vocht van de kipfilet (+-25gr, van 200gr naar 175gr), zit namelijk geen voedingswaarde in. Omdat het in eigen vocht gaard en minder verliest dan bv tijdens bakken of oven, is het malser.

• #10.865
Zou het een probleem zijn als ik het low fat rundergehakt een dag later dan aangeraden om het te bewaren pas ga bereiden? Heb het donderdagavond 21:00 uur ofzo uit de vriezer gehaald en wil het dinsdagavond rond 18:00 bereiden.

Vier dagen na ontdooien gekoeld bewaars is wel de max ja. Dus kan.

Dit onderwerp wordt uigebreid uitgleged bij het kopje voedingswaarden. In het kort komt het op het volgende neer. In een zakje wordt 198gr kipfiletblokjes gedaan en 2gr kruiden. Het zakje wordt afgesloten en vervolgens gestoomd (verwarmd van buiten af), waardoor het in zijn eigen natuurlijke vocht gaard. Normaal verdamp je dit vocht tijdens het bakken (200gr --> 150gr), maar omdat het zakje dicht is, kan het niet verdampen en is dat het uilek vocht. Je krijg nog steeds de voedingswaarde binnen van 198gr rauwe kipfilet, dat laat de lab test ook zien. Eiwitten stollen namelijk, blijven in de spiervezels zitten. Het vocht van de kipfilet (+-25gr, van 200gr naar 175gr), zit geen voedingswaarde in. Omdat het in eigen vocht gaard, is het malser dan wanneer je kipfilet bakt.

Het valt allemaal reuze mee hoor nagenoeg geen water misschien alles bij elkaar een desertlepel....Olivier het was ook geen klacht of kritiek...
Wel bedankt voor de nuttige toelichting ..:)

• #10.867
Het valt allemaal reuze mee hoor nagenoeg geen water misschien alles bij elkaar een desertlepel....Olivier het was ook geen klacht of kritiek...
Wel bedankt voor de nuttige toelichting ..:)

Helemaal goed hoor! Alleen maar blij als er vragen hier naar boven komen. Geeft mij de kans toelichting te geven. Het is ook soms behoorlijk veel tekst op de site en kan niet verwachten dat iedereen alles leest.

Gebeurt wel tijdens transport soms, pakjes die op elkaar klappen, miniscuul gaatje in komt en zo voort. Als je hier vaak last van hebt (sorry hiervoor) is via de koelkast ontdooien het beste. Pakjes blijven na ontdooien 4 dagen goed, dus je kunt er een aantal inleggen voor komende dagen.
Heb er zelf niet zoveel last van hoor :) ik prep altijd voor een hele week dus ik had zaterdagochtend 14 pakjes gehakt in de koelkast gelegd maar zondagmiddag waren ze nog bevroren. Zal wel zijn omdat ze allemaal op elkaar lagen dus vandaar dat ik ze in een bak water gelegd had.

Ik zie trouwens op=op bij de nieuwe kipblokjes bbq staan. Vanwaar?

De volgende keer kan je het echt nog wel eten. Gehakt van de supermarkt is soms wel 7 dagen houdbaar in de koelkast.

Vriezer zit propvol. Door jullie moet ik een grotere halen :D
Ik ben er blij mee. Levering was lekker snel.

Wat vinden jullie van de pannenkoekenmix?
https://musclemeat.nl/delicious-pancakes-oats-protein-2500-gram-vanille
Heeft iemand die geprobeerd?
Lekkerste mix van alle mixen die ik heb geprobeerd.
Die van B&F en MyProtein zijn echt ranzig, geven een soort chemische pannenkoek.
Dit komt meer overeen met een pannenkoek die je maakt obv cottage cheese, ei en oats.

Dit zijn die xxl pancakes;
re8zQHQ.jpg

Die van B&F en MyProtein zijn echt ranzig, geven een soort chemische pannenkoek.
Dit komt meer overeen met een pannenkoek die je maakt obv cottage cheese, ei en oats.

re8zQHQ.jpg
Als ik die haal eet ik die hele pot weg in een weekend .. zijn echt goed :)

• #10.874
Heb er zelf niet zoveel last van hoor :) ik prep altijd voor een hele week dus ik had zaterdagochtend 14 pakjes gehakt in de koelkast gelegd maar zondagmiddag waren ze nog bevroren. Zal wel zijn omdat ze allemaal op elkaar lagen dus vandaar dat ik ze in een bak water gelegd had.

Ik zie trouwens op=op bij de nieuwe kipblokjes bbq staan. Vanwaar?

Ja dat moet wel, hield elkaar te koud.

Over de licht gekruid / bbq kopieer ik even de tekst bij het product, mocht je hierna nog vragen erover hebben dan hoor ik het graag!

Let op! Oorsponkelijk zou dit product geintroduceerd worden als smaak bbq, maar er is perongeluk te weinig kruiding gebruikt, waardoor de smaak ver weg ligt. Omdat er niks mis is met de kip, verkopen we het met een mooie korting van 10% en introduceren we later dit jaar de echte bbq smaak. Op=op!

Dit zou vijf dagen geworden zijn. M'n vriend wilde het niet wagen dus hebben we in plaats daarvan de kippendij gegeten :o

De volgende keer kan je het echt nog wel eten. Gehakt van de supermarkt is soms wel 7 dagen houdbaar in de koelkast.

Ja is altijd lastig. In theorie kan het ook langer, immers bak je alles ook dood als je het goed doet, maar meer dan 4 dagen moet ik gewoon niet aanraden voor het geval dat.

Vriezer zit propvol. Door jullie moet ik een grotere halen :D
Ik ben er blij mee. Levering was lekker snel.

Wat vinden jullie van de pannenkoekenmix?
https://musclemeat.nl/delicious-pancakes-oats-protein-2500-gram-vanille
Heeft iemand die geprobeerd?

Als ik die haal eet ik die hele pot weg in een weekend .. zijn echt goed :)

Welkom op het forum Alfa1 ! Mooi compliment bedankt :meal:. Je hebt al meteen twee reviews gekregen zie ik (bedankt vntl en valandinz!). Daarnaast hebben we ook nog de volgende pannenkoekenmix https://musclemeat.nl/pannenkoekenmix-kant-en-klaar-gluten-lactose-vrij die gluten en lactose vrij is.

Ja is altijd lastig. In theorie kan het ook langer, immers bak je alles ook dood als je het goed doet, maar meer dan 4 dagen moet ik gewoon niet aanraden voor het geval dat.

Ik snap het advies als verkopende partij, maar ik denk dat je het zelf thuis ook gewoon bereid zou hebben. ;)

Ik prepte voorheen altijd zonder jullie rijst/groente. Reeds heb ik basmati rijst en de wok tropical/china mix gehaald. Mijn ervaring met diepvries groenten uit de supermarkt is dat er extreem veel vocht vrij komt in de pan. Is het verstandig om vooralsnog alles samen te roerbakken (rijst, kip groente). Of alleen de rijst bakken en dat in een bakje gooien met de bevroren kant en klare rijst en groente.

• #10.877
Ik prepte voorheen altijd zonder jullie rijst/groente. Reeds heb ik basmati rijst en de wok tropical/china mix gehaald. Mijn ervaring met diepvries groenten uit de supermarkt is dat er extreem veel vocht vrij komt in de pan. Is het verstandig om vooralsnog alles samen te roerbakken (rijst, kip groente). Of alleen de rijst bakken en dat in een bakje gooien met de bevroren kant en klare rijst en groente.

Wat ik wel eens doe is bv rauw vlees in de pan bereiden, wanneer dit klaar is gooi ik een een koolhydraat (bv basmati) en groente product (bv wok verde) bij. Dit ontdooit en warmd dan op en als laatste stap doe ik er een light saus roerend door heen en done. Ik heb hierbij geen opvallende vochtervaringen gehad.

Wat ik wel eens doe is bv rauw vlees in de pan bereiden, wanneer dit klaar is gooi ik een een koolhydraat (bv basmati) en groente product (bv wok verde) bij. Dit ontdooit en warmd dan op en als laatste stap doe ik er een light saus roerend door heen en done. Ik heb hierbij geen opvallende vochtervaringen gehad.
Plan was eigenlijk om te preppen en alles in tupperware te doen. Als je een verse maaltijd hebt zou dit wel de manier zijn denk ik ja.

Waarom zou je dan eerst de rijst willen bakken?

Waarom zou je dan eerst de rijst willen bakken?
Dat zeg ik toch nergens? De vraag was of er extreem veel vocht vrij komt wanneer ik alles bij elkaar gooi. Vervolgens weer opwarm in de magnetron, wat met groente uit de supermarkt wel gebeurt.

Terug
Naar boven