XXL Nutrition

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Bedankt voor de review! Over 3-4 weken krijgen we een nieuw product binnen die ook onder de ultimate lijn gaat vallen :).

Zal de 200 grams kip wel erg gaan missen, vond ze veel lekkerder dan de 2.5 kilo zakken.
Achja, dan maar wennen :)

Kan je alvast een hint geven mbt het nieuwe ultimate product? Heb ze allemaal al gehad en zeer te spreken over elk product!
 
Vriezer thuis eindelijk weer gemaakt dus laatst een bestelling geplaatst. Weer als vanouds, alleen heb ik ter test een 2.5kg zak basmati rijst meegenomen, moet zeggen dat ik het gebruik hier van toch wel wat handiger had verwacht. Het is een groot blok, alles is vast aan elkaar gevroren wat heb niet echt makkelijk haalt om in porties te verdelen.
 
Vriezer thuis eindelijk weer gemaakt dus laatst een bestelling geplaatst. Weer als vanouds, alleen heb ik ter test een 2.5kg zak basmati rijst meegenomen, moet zeggen dat ik het gebruik hier van toch wel wat handiger had verwacht. Het is een groot blok, alles is vast aan elkaar gevroren wat heb niet echt makkelijk haalt om in porties te verdelen.

Goed dat je bericht kan ik je meteen gerust stellen :). Droogijs is zo koud dat de rijst soms kan plakken aan elkaar maar vastgevroren is het niet. Leg de zak op het aanrecht en duw met beide handpalmen erop door je gewicht erin te duwen. Alles komt los. Krijg je het echt niet los van elkaar PM mij. Dan los ik het voor je op. Het gemak is juist dat alles.losgevroren van elkaar is zoals alle andere producten.
 
Goed dat je bericht kan ik je meteen gerust stellen :). Droogijs is zo koud dat de rijst soms kan plakken aan elkaar maar vastgevroren is het niet. Leg de zak op het aanrecht en duw met beide handpalmen erop door je gewicht erin te duwen. Alles komt los. Krijg je het echt niet los van elkaar PM mij. Dan los ik het voor je op. Het gemak is juist dat alles.losgevroren van elkaar is zoals alle andere producten.
Dat het losgevroren(iqf geloof ik?) van elkaar zat was ook precies de reden dat ik het kocht :P Ik ga het vanavond even proberen, had al wel wat druk er op uitgeoefend maar kwam niet echt los. Wellicht toch iets meer, je hoort vanavond even van me.
 
Heb vandaag eerste bestelling gedaan. 2,5kg kip, 2,5kg groentemix. Misschien een idee: Keto maaltijden? Ik cut met keto dieet
 
Heb vandaag eerste bestelling gedaan. 2,5kg kip, 2,5kg groentemix. Misschien een idee: Keto maaltijden? Ik cut met keto dieet

Alles wat low carb is is gewoon per definitie een keto maaltijd ;)
 
Dat snap ik maar ik bedoel al volledig geprepte maaltijden ;) en dan met veel proteines, ik heb geen zin om "standaard" low-fat/low-kcal dingen te eten. Of misschien een soort optie dat je je eigen maaltijd kan samenstellen? Een concurrent van jullie (fuel nog iets) heeft dat, maar die heeft dan weer veel minder dingen om uit te kiezen.

Oh en! Wat heel handig zou zijn: 5 kilo zakken amandelmeel. Je betaalt je een vermogen als je het in van die 100-gramzakjes bij de appie haalt.
 
Alles wat low carb is is gewoon per definitie een keto maaltijd ;)
Om in ketose te blijven moet je echt heel laag in je carbs blijven, dagelijks. Zelfs groenten moet je zeer beperken.
Heb vandaag eerste bestelling gedaan. 2,5kg kip, 2,5kg groentemix. Misschien een idee: Keto maaltijden? Ik cut met keto dieet
Gewoon veel vlees, vis, kaas, volvette producten met weinig carbs bestellen. Keus genoeg. Beperkt groene groenten. Op internet zijn tal van ketorecepten te vinden; dit soort dingen:
https://www.ruled.me/guilt-free-portobello-bun-burgers/
 
Volgens m'n urinestrips blijf ik in ketose. Ik eet af en toe wel carbs 2 uur voor een hele intensieve workout maar 12 uur later ben ik dan wel weer in ketose ook. Groente beperken geloof ik niet zo in (behalve carb-volle groenten zoals wortels of gekarameliseerde uien ofzo). Die 20 gram carbs max richtlijn geldt voor iemand van gemiddelde omvang, ik ben bijna 2 keer zo groot als een gemiddeld iemand dus 30-35gram carbs per dag haalt me niet uit ketose.
 
Om in ketose te blijven moet je echt heel laag in je carbs blijven, dagelijks. Zelfs groenten moet je zeer beperken.

Gewoon veel vlees, vis, kaas, volvette producten met weinig carbs bestellen. Keus genoeg. Beperkt groene groenten. Op internet zijn tal van ketorecepten te vinden; dit soort dingen:
https://www.ruled.me/guilt-free-portobello-bun-burgers/

I know, toen ik begon met afvallen vroegäh heb ik voor het gemak ook een half jaar keto gevolgd, beetje de carb-rich snacks mentaal afleren :)
 
  • Like
Waarderingen: BB_
I know, toen ik begon met afvallen vroegäh heb ik voor het gemak ook een half jaar keto gevolgd, beetje de carb-rich snacks mentaal afleren :)
Ik heb het ooit 1 maand gedaan. Was an sich niet slecht bevallen, maar zou het nu nooit meer opnieuw doen. Nu drink ik dextro intra-WO. :D
In de cut uiteraard wel dagen low-carb, maar geen ketose en zeker niet voor een langere periode.
 
Volgens m'n urinestrips blijf ik in ketose. Ik eet af en toe wel carbs 2 uur voor een hele intensieve workout maar 12 uur later ben ik dan wel weer in ketose ook. Groente beperken geloof ik niet zo in (behalve carb-volle groenten zoals wortels of gekarameliseerde uien ofzo). Die 20 gram carbs max richtlijn geldt voor iemand van gemiddelde omvang, ik ben bijna 2 keer zo groot als een gemiddeld iemand dus 30-35gram carbs per dag haalt me niet uit ketose.
Ik hield ook iets van 30-40 gram aan, dus je kunt inderdaad wel wat groenten hebben (enkel mais, wortel, tomaten etc. vermeed ik). Hoe lang eet je al ketogeen en hoe waren de eerste drie dagen? :P
 
Ik heb het ooit 1 maand gedaan. Was an sich niet slecht bevallen, maar zou het nu nooit meer opnieuw doen. Nu drink ik dextro intra-WO. :D
In de cut uiteraard wel dagen low-carb, maar geen ketose en zeker niet voor een langere periode.
Zou het zelf ook niet iemand aanraden ,beter gewoon een normaal voedingspatroon i.m.o.
Maar wel fijn om even mentaal los te weken van die drang naar carbs. Heeft mij toendertijd als dikzak wel goed geholpen.
(Wel gezien je als dikkertje sneller geneigd bent tot insulineresistentie/diabetes, dan is keto wel een chille oplossing)
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik eet nu iets meer dan 2 maanden ketogeen. Ik ben iets zo'n 12 kg afgevallen ermee, zonder ooit kcal te tellen. Ik verwachtte niet dat dat mogelijk is, mja. Zelfs iets spiermassa erbij gekregen (newbie gains natuurlijk, cutten en spieren opbouwen is niet sustainable denk ik.) - Wel belangrijk erbij te melden dat ik +-5 keer per week 2 uur lang train.

De eerste 3 dagen? De eerste week was echt kut. Hoofdpijn, half verkouden, keelpijn, wou alleen maar chips vreten. Niet gedaan. Wat bij mij heel erg hielp was de MCT-olie van bulletproof. Daar ging de hoofdpijn van weg, kan net zo goed placebo zijn natuurlijk, dat m'n lichaam er toen al aan was gewend.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Keto...je moet er maar zin in hebben:angstig:
 
Waarom niet voor cutten? Je hebt veel minder behoefte aan eten. Of hou je gewoon heel erg veel van brood, aardappelen en snoep? Dan is het idd niks voor jou, maar gezien ik zelf in beginsel nooit gek was van de belangrijkste voedingsmiddelen met koolhydraten is het voor mij wel een mentaal hele makkelijke manier om vet te verliezen.

En met veel eiwitten eten heb je het voordeel dat je als je flink traint heel weinig spiermassa kwijt raakt.
 
Waarom niet voor cutten? Je hebt veel minder behoefte aan eten. Of hou je gewoon heel erg veel van brood, aardappelen en snoep? Dan is het idd niks voor jou, maar gezien ik zelf in beginsel nooit gek was van de belangrijkste voedingsmiddelen met koolhydraten is het voor mij wel een mentaal hele makkelijke manier om vet te verliezen.

En met veel eiwitten eten heb je het voordeel dat je als je flink traint heel weinig spiermassa kwijt raakt.
Klopt zeker. Het niet eten vaan koolhydraten zorgt inderdaad voor minder honger..

Dat merk ik ook op dagen dat ik overdag <25g carbs zit, ik heb nauwelijks honger. Maar voor lange tijd zou ik niet trekken, want hou indedaad teveel van friet en snoep:marvin:
 
Back
Naar boven