XXL Nutrition

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

Ik heb een tip voor mensen die niet van heel bloederig rood kogelbiefstuk houden, maar het ook lastig vinden om het medium/mediumwelldone te maken zonder dat het taai wordt.

Zet je pan op hoog vuur met boter of olie whatever. Gooi de biefstuk erin(netjes ontdooit natuurlijk) en bak deze dicht aan beide kanten 1 minuut. Vervolgens haal je hem eruit en snijdt dunne plannen tussen de 0.5 en 1cm dik in de langste richting van de biefstuk. Dus dat je lange plakken krijgt. Deze gooi je weer in de pan op medium vuur voor een halve minuut per kant. Op deze manier heb je malse reepjes biefstuk, niet bloederig rood, en lekker snel klaar. Zonder dat je maar moet gokken hoe ver je biefstuk is.

Meestal wordt er gezegd als je een biefstuk snijdt, dat je met de 'groeven' mee moet snijden. Mijn ervaring is dat dit dus k*t is. Omdat als er een pees in je kogelbiefstuk zit, deze meestal in de andere richting zit. Dus als je dan vanaf de korte kant de plakjes snijdt, in elk plakje een stukje pees zit.

Dit is hoe ik het doe, en dat wou ik even delen. Het zal vast niet de meest beste manier zijn, maar het werkt ;)

Ik heb een tip voor mensen die niet van heel bloederig rood kogelbiefstuk houden, maar het ook lastig vinden om het medium/mediumwelldone te maken zonder dat het taai wordt.

Zet je pan op hoog vuur met boter of olie whatever. Gooi de biefstuk erin(netjes ontdooit natuurlijk) en bak deze dicht aan beide kanten 1 minuut. Vervolgens haal je hem eruit en snijdt dunne plannen tussen de 0.5 en 1cm dik in de langste richting van de biefstuk. Dus dat je lange plakken krijgt. Deze gooi je weer in de pan op medium vuur voor een halve minuut per kant. Op deze manier heb je malse reepjes biefstuk, niet bloederig rood, en lekker snel klaar. Zonder dat je maar moet gokken hoe ver je biefstuk is.

Meestal wordt er gezegd als je een biefstuk snijdt, dat je met de 'groeven' mee moet snijden. Mijn ervaring is dat dit dus k*t is. Omdat als er een pees in je kogelbiefstuk zit, deze meestal in de andere richting zit. Dus als je dan vanaf de korte kant de plakjes snijdt, in elk plakje een stukje pees zit.

Dit is hoe ik het doe, en dat wou ik even delen. Het zal vast niet de meest beste manier zijn, maar het werkt ;)

Brb, alle sappen uit de biefstuk laten vloeien door hem open te snijden terwijl hij nog nie klaar is -.-...

Betere tip:
gewoon aan beide kanten laten bakken en dan minstens 5 minuten laten rusten. Vervolgens op een heel laag vuurtje opwarmen voor een minuutje of 2 max als hij niet nog warm is!

De beste tip:
1 uur in de oven op 50 graden en dan 30 seconden aan elke kant bakken. 3 minuten laten rusten op een warm bod. Niet meer opwarmen want de kern is al warm.

Perfectie bruh...perfectie

Als je het beleid doet valt het reuze mee met de sappigheid van de biefstuk. Mijn plakjes zijn altijd heerlijk mals en sappig. Maar zoals ik al zei, dit werkt goed & snel voor mij.

Als ik op hoog vuur 2 minuten per kant doe is t gewoon perfect, kwestie van experimenteren.

ik haat de term '' hoog vuur ''

weet dan nooit wat ik moet doen :roflol:

Gisteren weer een nieuw pakketje gekregen, top! Het valt me de laatste tijd op dat de pakketjes persoonlijk worden bezorgd! Is dat standaard bij vaste klanten?? ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.488
UPDATE: aankondiging nieuw product morgen (zaterdag) 18:00!

Bedankt allemaal voor jullie input voor hoe je de perfecte biefstuk kan bakken! Leuk om te lezen hoe iedereen het doet. Je merkt dat mensen toch van mening verschillen en als je niet gewent biefstuk te bakken dat het best lastig kan zijn.

Vanuit dit perspectief lanceren wij morgen om 18:00 een product. Even in Tell sell termen: Het lost al uw kook/bak problemen op :D. Be there!! 18:00.

---------- Toegevoegd om 20:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:25 ----------

Gisteren weer een nieuw pakketje gekregen, top! Het valt me de laatste tijd op dat de pakketjes persoonlijk worden bezorgd! Is dat standaard bij vaste klanten?? ;)

Haha dan heb je wel geluk ;)! Wanneer onze collega's naar huis gaan wordt er wel eens gekeken of er 1 op de route ligt. Is dit een groot pakket (rond 15kg) dan wil dat nog wel is gebeuren :). We maken er geen gewoonte van, het is vrij uitzonderlijk.

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk iets met wokpannen/koekenpannen :D

Samen met iemand wat besteld en ik heb twee nieuwe producten kunnen proberen.

Paardenbiefstuk tartaar (Red pepper)
Echt genieten. In 5 minuten is dit gemaakt en ik vind de peper rand zeer geslaagd en echt iets toevoegen aan het geheel. Dit is zeker een product dat ik in de toekomst weer zal bestellen en ook betaalbaar is. 1 vraagje hierover, is het bij dit soort vlees oke als de binnenkart nog een beetje rood is? Lijkt mij van wel maar ik vraag het even na;)

Stoofpotje Stoofvlees
Ik had het over 100gram(ongekookt gewicht) rijst gegooid en dit beviel wel. Ik vond de smaak 'aardig' en vooral erg makkelijk omdat je zo een maaltijd snel kan maken(als de rijst of aardappelen al klaar zijn) en het behoorlijk wat eiwitten bevat. De prijs vind ik redelijk gezien de kwaliteit, het gemak en de hoeveelheid eiwitten.

De goulash moet ik nog proberen maar zal ik ook nog wel reviewen.

Zag dat de paardenbiefstuk ook op is, wanneer krijgen jullie deze weer binnen?
M'n voorraad is bijna op, dus wilde volgende week een nieuwe bestelling doen:D

Komen er ook voordeelpakketten voor kip? Heb gezien dat julie ze al hebben voor vis.

Als ik binnenkort mijn diepvries leeg heb(zit nu vol pangasius en kip van de colruyt) wil ik graag eens een bestelling doen bij jullie, echt benieuwd hiernaar.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.493
`
Waarschijnlijk iets met wokpannen/koekenpannen :D

Niks met het woord pan of wok :D.

Samen met iemand wat besteld en ik heb twee nieuwe producten kunnen proberen.

Paardenbiefstuk tartaar (Red pepper)
Echt genieten. In 5 minuten is dit gemaakt en ik vind de peper rand zeer geslaagd en echt iets toevoegen aan het geheel. Dit is zeker een product dat ik in de toekomst weer zal bestellen en ook betaalbaar is. 1 vraagje hierover, is het bij dit soort vlees oke als de binnenkart nog een beetje rood is? Lijkt mij van wel maar ik vraag het even na;)

Stoofpotje Stoofvlees
Ik had het over 100gram(ongekookt gewicht) rijst gegooid en dit beviel wel. Ik vond de smaak 'aardig' en vooral erg makkelijk omdat je zo een maaltijd snel kan maken(als de rijst of aardappelen al klaar zijn) en het behoorlijk wat eiwitten bevat. De prijs vind ik redelijk gezien de kwaliteit, het gemak en de hoeveelheid eiwitten.

De goulash moet ik nog proberen maar zal ik ook nog wel reviewen.

Leuke review, bedankt! Zou je dit willen over kopiëren naar de site zodat niet dbb-ers het ook kunnen lezen :)? Het kan op de review en/of product pagina. Nog een tip voor red pepper, deze is zoutloos. Ik vind redpepper nog erg lekker met de mix van zout + pepper. Een beetje rood kan geen kwaad, als het meer niet rauw rood is.

Zag dat de paardenbiefstuk ook op is, wanneer krijgen jullie deze weer binnen?
M'n voorraad is bijna op, dus wilde volgende week een nieuwe bestelling doen:D

:htums, Gister eind van de dag binnen gekregen! Het staat weer online.

Komen er ook voordeelpakketten voor kip? Heb gezien dat julie ze al hebben voor vis.

Als ik binnenkort mijn diepvries leeg heb(zit nu vol pangasius en kip van de colruyt) wil ik graag eens een bestelling doen bij jullie, echt benieuwd hiernaar.

Er komen meer voordeelpakketten, maar ik denk niet met kip. De Kip marge is ontzettend laag. Het is 6.50euro/g t.o.v. kippenborst (rauw). Daarin zit het hele kook en inpak proces.

of de zalm. ;)

Heb gisteren de paardebiefstuk geproeft, smaakte erg lekker en ging vlotjes binnen. Ik raad wel aan de paardebiefstuk in twee te snijden voir het bakken, anders moet die iets te lang bakken, zo'n dikke lap was het :D

heb een tijdje geleden een topic gemaakt over goedkoop kipfilet. daar had één van jullie of een lid van jullie gereageerd. ik zat gisteren terug te denken en besloot de site te bezoeken. nadat ik de reacties heb gelezen besloot ik het om ook uit te proberen. ik wilde gelijk gekookte kippen blokjes bestellen (naturel) zonder zout. maar er staat dat ze tijdelijk uitverkocht zijn. vandaag ook trouwens. wanneer hebben jullie het weer in voorraad?

Het begint op Apple te lijken, voor je het weet zitten duizende mensen om 18uur de Musclemeat livestream te bekijken voor jullie nieuwe product announcements ;)

htums, Gister eind van de dag binnen gekregen! Het staat weer online.

Oke, zodra de kip binnen is maar weer een bestelling plaatsen dan :rolleyes:
Ik zie overigens dat er een foutje op de website staat bij het bestellen van de paardenbiefstuk, "het minimum aantal te bestellen is 200", als ik dan toch 2 kg toevoeg aan mijn winkelwagen staat er; "Minimaal te bestellen aantal voor dit product is Paardenbiefstuk 1kg (5 x 200gr)." :D

Terug
Naar boven