AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

Een goede methode om de stoofpotjes te ontdooien is om hem 4.30 minuten in de magnetron te doen op 500 watt, daarna even doorroeren en een minuutje laten staan zodat hij evenredig warm wordt, en je hebt een super lekker stoofpotje.

scheelt ook weer gezeur als je bent vergeten hem uit de vriezer te leggen of haast hebt :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.622
Zalm is top! goed los gevroren, vet en goed van smaak.

:thumbs: super!

Een goede methode om de stoofpotjes te ontdooien is om hem 4.30 minuten in de magnetron te doen op 500 watt, daarna even doorroeren en een minuutje laten staan zodat hij evenredig warm wordt, en je hebt een super lekker stoofpotje.

scheelt ook weer gezeur als je bent vergeten hem uit de vriezer te leggen of haast hebt :D

Mooie tip :brew: ! Mocht ik het zelf vergeten een keer, dan ga ik dit ook proberen.

12 euro voor een kilo aan zalm :eek!:
Als de zalm hier weer op is deze ook maar eens bestellen!
Al mensen die deze geprobeerd hebben?
Je hebt de pangasiusfilet in de aanbieding als OP = OP, komt die helemaal niet meer terug?
Ik heb de zalm toevallig vandaag voor het eerst gegeten, ik was erg tevreden! M'n vriendin ook.

Deze batch valt inderdaad iets meer uit elkaar maar is nog altijd even mals (gister en vandaag uit dezelfde batch gegeten). Je hebt wel voor de niet stevige versie gekozen neem ik aan? Hoe heb je het bereid? Heb je een stukje geproefd zOnder het op te warmen dus alleen (rustig) ontdooien? Hoe heb je het ontdooit? Dit soort dingen hebben daar allemaal invloed op.

He Scoob,

Bereid het gewoon op dezelfde manier voor.
Avond van te voren uit de vriezer.
Langzaam opwarmen.

Heb gewoon de normale kip. Heb ook de stevige besteld, zal even kijken hoe die is.

Geen negatieve kritiek ofzo, het viel me gewoon op.

Ga zo door in ieder geval

• #1.625
He Scoob,

Bereid het gewoon op dezelfde manier voor.
Avond van te voren uit de vriezer.
Langzaam opwarmen.

Heb gewoon de normale kip. Heb ook de stevige besteld, zal even kijken hoe die is.

Geen negatieve kritiek ofzo, het viel me gewoon op.

Ga zo door in ieder geval

:thumbs: ik begrijp je. Zijn altijd blij met feedback hoor, begrijp mij niet verkeerd! Als er iets mis is met een product horen wij dat graag voor verbetering.

Ik heb de zalm toevallig vandaag voor het eerst gegeten, ik was erg tevreden! M'n vriendin ook.

:cool: Awesome

---------- Toegevoegd om 19:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:59 ----------

UPDATE: Nieuwe product ---> Biologische kokosolie (geurloos)

kokos%20keuken.jpg

Product link: http://musclemeat.nl/index.php?route=product/product&product_id=116

Kokosolie wordt gezien als de gezondste olie om in te bakken. Sporters en mensen op dieet: bakken, wokken en braden doe je vanaf nu met kokosolie! Waarom? Lees verder!

Productinformatie en voordelen/
Biologische kokosolie is een natuurlijk, plantaardig product. Het is koudgeperst uit het vruchtvlees van de cocosnoot, en ideaal om er mee te koken, want het beschadigd niet bij hogere temperaturen. Het is ook geen probleem als je niet van de kokossmaak houdt, want deze kokosolie is geur -en smaakloos! Hierdoor krijg je alle gezondheidsvoordelen van kokosolie, zonder dat het de smaak van jouw maaltijd beinvloed. Maar wat zijn deze voordelen precies? Kokosolie bestaat voor zo'n 65% uit MCT (medium chain triglycerides). Mede hierdoor bevat kokosolie de volgende eigenschappen ofwel voordelen:

• Kokosolie draagt bij aan een stabielere bloedsuikerspiegel. Dit zorgt voor een minder grote kans tot vetopslag.
  • Kokosolie heeft geen negatief effect op het cholesterol in je bloed. Onderzoek wijst zelfs uit dat het hierop een positief effect kan hebben.
  • Kokosolie zorgt dat vitamines en mineralen beter uit voeding worden opgenomen door het lichaam.
  • Kokosolie bevat vetzuren die het lichaam tegen bacterien, virussen, schimmels, parasieten en voedselvergiftiging beschermen.
  • Kokosolie heeft een positief effect op de bloeddruk.
Voedingswaarden
100 gram Biologische kokosolie bevat:
Energie: 878 kcal
Koolh: 0 gram
Eiwit: 0 gram
Vet: 99 gram
waarvan verzadigd: 86,5
Ingredienten: pure kokosolie van biologische teelt. Bevat geen transvetzuren.

Hoe en waarvoor gebruiken
Kokosolie bewaart u buiten de koelkast. Dit is niet nodig voor de houdbaarheid en heeft ook een negatief effect op de constitutie (het verhard). Waar u kokosolie onder andere voor kunt gebruiken:

• Alles kan er in gebakken worden. Denk aan vlees, vis, gebakken ei, aadappelschijfjes of pannenkoeken.
  • Voeg een eetlepel toe aan een shake of smoothie.
  • Als smeersel voor op b.v. brood. Geschikt voor mensen die geen boter willen of mogen gebruiken.
  • Frituren is mogelijk. Houdt het vet goed schoon om het meerdere keren te gebruiken.
  • Als basis voor massageolie.
  • Als badolie. Voeg een eetlepel toe aan uw bad.

Dat voordeelpakket hamburgers is 7kg hamburgers én 4kg paardenbiefstuk voor maar 63 euro? :o
Dat is wel heel goedkoop :D

• #1.627
Dat voordeelpakket hamburgers is 7kg hamburgers én 4kg paardenbiefstuk voor maar 63 euro? :o
Dat is wel heel goedkoop :D

:D nee nee. Het is een doos Low fat hamburgers (2,7kg) plus 4kg keuze uit uit Paardenbiefstuk, Runderkogelbiefstuk, Paardenbiefstuktartaar en/of Runderkogelbiefstuktartaar. In totaal afgerond 7 kg :). Het is onze winkelprijs met het voordeel: geen verzendkosten.

7,5 per kilo kip? DUUUUUR! 5 euro bij de slager. gemarineerd en al.

• #1.630
7,5 per kilo kip? DUUUUUR! 5 euro bij de slager. gemarineerd en al.

Je vergelijkt een rauw product met een kant en klaar product :). Zoals in de product omschrijving staat is het 6,50kg/euro omgerekend naar rauw., want voor 1kg gekookte kipblokjes is afgerond 1135gr kippenborst (rauw) nodig. Het is een gemakproduct, daar betaal je iets meer voor, in jouw geval 1,50euro/kg zodat het al klaargemaakt (gekookt is) en geproportioneerd. In vergelijking met de aldi volgens mij maar 50cent duurder en bij de AH weer 50 cent goedkoper met al het gemak indien dat er bij komt kijken.

Laatst bewerkt:
Yesss kokosolie, geweldig! Helaas paar dagen geleden een bestelling gedaan :roflol:
Het smeltpunt ligt rond de 24 graden toch? Frituurpannen met een verwarmingselement vinden vast vet niet zo fijn, maar als het heel snel stolt dan moet het denk ik wel kunnen.

• #1.632
Yesss kokosolie, geweldig! Helaas paar dagen geleden een bestelling gedaan :roflol:
Het smeltpunt ligt rond de 24 graden toch? Frituurpannen met een verwarmingselement vinden vast vet niet zo fijn, maar als het heel snel stolt dan moet het denk ik wel kunnen.

:thumbs:
Het smelpunt van ongeharde kokosolie is rond de 24graden. Dit is geharde kokosolie en daar ligt het smelpunt tussen 30-37 graden. Frituren is geen probleem! Kokosolie raakt niet beschadigd niet bij hogere temperaturen. Je kan er daarom gezonde frieten mee maken :). Het staat er dus op dat het geschikt is voor frituren, als je wilt kan ik het even navragen over het verwarmingselement.

Wij hebben bewust voor ''geurloos/smaaktloos'' variant gekozen. Hierdoor krijg je alle gezondheidsvoordelen van kokosolie, zonder dat het de geur/smaak van jouw maaltijd beïnvloed.

Strong plofkip slager, ik betaal 12 euro per kilo voor kip bij de slager :o

waarsch een turkse slager ofso, nog nooit kip voor 5 euro/kg bij de slager zien liggen :roflol:

---------- Toegevoegd om 20:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:26 ----------

en al helemaal niet gemarineerde kip

Het smelpunt van ongeharde kokosolie is rond de 24graden. Dit is geharde kokosolie en daar ligt het smelpunt tussen 30-37 graden. Frituren is geen probleem! Kokosolie raakt niet beschadigd niet bij hogere temperaturen. Je kan er daarom gezonde frieten mee maken :). Het staat er dus op dat het geschikt is voor frituren, als je wilt kan ik het even navragen over het verwarmingselement.

Wij hebben bewust voor ''geurloos/smaaktloos'' variant gekozen. Hierdoor krijg je alle gezondheidsvoordelen van kokosolie, zonder dat het de geur/smaak van jouw maaltijd beïnvloed.

Gehard vet? Dat zorgt toch voor ontstaan van transvetten?

Plofkip in de supermarkt betaal je al snel €5,00 voor 800 gram.

Gehard vet? Dat zorgt toch voor ontstaan van transvetten?

Kokos olie is transvetvrij en er vormen zich geen slechte vetten tijdens verhitten.

De vetten die er in zitten zijn voornamelijk mct vetten welke eerder koolhydraat eigenschappen hebben dan vetten.

Kokos olie is transvetvrij en er vormen zich geen slechte vetten tijdens verhitten.

De vetten die er in zitten zijn voornamelijk mct vetten welke eerder koolhydraat eigenschappen hebben dan vetten.
Wat betreft energie leveren ja, maar kwa biochemie hebben ze ook allerlei andere belangrijke functies die niets van doen hebben met koolhydraten.

Ik zou het wel chill vinden als je dat even kon navragen. Voor zover ik weet heeft men in Nederland bijna altijd een friteuse met verwarmingselement, waarbij in de gebruikshandleiding nadrukkelijk wordt vermeld dat frituurvet niet geschikt is. Dit omdat het verwarmingselement er niet voor is gebouwd om een vaste stof te verwarmen. Ossewit vond mijn reeds overleden friteuse niet zo leuk :roflol:. Het lijkt me dus wel handig om het zeker te weten :). Ik kan me echter voorstellen dat het geen probleem vormt bij een vet dat al heel snel smelt.

Ik dacht dat er tijdens hydrogenering (het harden van olie/vet) deels transvetten worden gevormd? Of gebeurt het in dit geval niet omdat kokosolie niet beschadigd raakt?

• #1.640
Ik zou het wel chill vinden als je dat even kon navragen. Voor zover ik weet heeft men in Nederland bijna altijd een friteuse met verwarmingselement, waarbij in de gebruikshandleiding nadrukkelijk wordt vermeld dat frituurvet niet geschikt is. Dit omdat het verwarmingselement er niet voor is gebouwd om een vaste stof te verwarmen. Ossewit vond mijn reeds overleden friteuse niet zo leuk :roflol:. Het lijkt me dus wel handig om het zeker te weten :). Ik kan me echter voorstellen dat het geen probleem vormt bij een vet dat al heel snel smelt.

Ik dacht dat er tijdens hydrogenering (het harden van olie/vet) deels transvetten worden gevormd? Of gebeurt het in dit geval niet omdat kokosolie niet beschadigd raakt?

Ik zal maandag meteen even bellen :). Ook vragen hoe het met transvet zit, meer detail, al weet ik eigenlijk 100% zeker dat je hier geen zorgen over hoeft te maken.

Terug
Naar boven