AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

Kokos olie is transvetvrij en er vormen zich geen slechte vetten tijdens verhitten.

De vetten die er in zitten zijn voornamelijk mct vetten welke eerder koolhydraat eigenschappen hebben dan vetten.
Hoe gaat dat hardingsproces dan in zn werk?

Want bij andere plantaardige oliën zorgt dat voor het ontstaan van transverbindingen en die wil je liever niet opeten (http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/kcal-voor-kcal-ongezondste-eten-transvet-203704/)

Ik dacht dat er tijdens hydrogenering (het harden van olie/vet) deels transvetten worden gevormd? Of gebeurt het in dit geval niet omdat kokosolie niet beschadigd raakt?

Alleen onverzadigde vetten kun je hydrogeneren. Het niet beschadigd raken slaat op de verzadigde vetten die vanwege hun chemische structuur niet kunnen oxideren. Er valt sowieso weinig aan kokosolie te hydrogeneren aangezien het voor ruim 90% uit verzadigd vet bestaat (hierdoor is het geschikt om te gebruiken onder hogere temperaturen), je gaat full potato als je dat laatste beetje nog gaat verharden. :o

Deze is overigens niet gehydrogeneerd, smeltpunt ligt op ongeveer 25 graden.

Alleen onverzadigde vetten kun je hydrogeneren. Het niet beschadigd raken slaat op de verzadigde vetten die vanwege hun chemische structuur niet kunnen oxideren. Er valt sowieso weinig aan kokosolie te hydrogeneren aangezien het voor ruim 90% uit verzadigd vet bestaat (hierdoor is het geschikt om te gebruiken onder hogere temperaturen), je gaat full potato als je dat laatste beetje nog gaat verharden. :o

Wel apart inderdaad.. Want in principe kun je alleen onverzadigd vet hydrogeneren... Maar hoe kan dit dan gehard vet worden genoemd en een hoger smeltpunt hebben dan 25 graden (want dat zegt Scoob net zelf dat het smeltpunt bij 30-37 graden ligt)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.645
Wel apart inderdaad.. Want in principe kun je alleen onverzadigd vet hydrogeneren... Maar hoe kan dit dan gehard vet worden genoemd en een hoger smeltpunt hebben dan 25 graden (want dat zegt Scoob net zelf dat het smeltpunt bij 30-37 graden ligt)

Kan zijn dat ik het fout heb en dus verkeert begrepen heb tijdens het gesprek met de leverancier. Excuus. Helaas is de leverancier niet open/bereikbaar in het weekend. Ik zal hier maandag meteen duidelijkheid over geven.

Kan me er wel iets bij voorstellen hoor, dat ze het hydrogeneren; is net het verschil tussen wel niet smelten in de zomer wellicht.

• #1.651
De kokosolie lijkt een hit te zijn (en terecht!). Veel bestelling die de kokosolie hebben meegenomen in hun winkelmandje sinds de release van gisteren :)! Daarnaast leuk om iedereen zo mee te zien discussiëren over het product zelf. De vragen (bovenstaande posts) die hier uit zijn ontstaan hoop ik morgen middag beantwoord te kunnen hebben na een telefoongesprek met de kwaliteits-afdeling van Witsenburg.

Wij zijn volop bezig met nieuwe producten! Blijf ons in de gaten te houden. Vergeet niet onze facebook te liken wanneer je nog eerder up to date wil zijn met nieuws over onze nieuwste producten! http://www.facebook.com/musclemeat.hilversum?fref=ts

---------- Toegevoegd om 18:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:32 ----------

Het proefpakket is altijd een goede keuze wanneer je nieuw bij ons bent! Je kan kijken op onze review pagina zelf of de reviews op de productpagina. Ook in dit topic wordt af en toe een mening gegeven over een product. Je bestelling gaat morgen op de post! Dinsdag aangeboden.

Zou je al een puntje van de sluier kunnen oplichten :D?

Wat kunnen wij binnenkort bij jullie verwachten?

• #1.653
Zou je al een puntje van de sluier kunnen oplichten :D?

Wat kunnen wij binnenkort bij jullie verwachten?

Als dit een lieve wereld was zou ik alles meteen willen vertellen. Maar er liggen altijd potentiëlen concurrenten op de loer, dus ik ben voorzichtig.

Zoals je weet is beef jerky één van de dingen waar wij volop mee bezig zijn. Verder als hint: ''producten waardoor niemand ooit meer het gasfornuis hoeft aan te zetten, welcome to: ''gemak dient de mens.'' Eigenlijk wil ik het woord revolutionair wel noemen, omdat het niet in de supermarkten op deze manier ligt.

Kijk das leuk!! En op welke termijn? Klinkt erg interessant namelijk :D

zijn jullie van plan in de toekomst gewone kipfilet op de markt te brengen? Ongekookt en nog volledig? Ben to be honest niet zo'n fan van de kippenblokes :p

• #1.656
Kijk das leuk!! En op welke termijn? Klinkt erg interessant namelijk :D

Eén tot max drie maanden moet dit duidelijk zijn.

zijn jullie van plan in de toekomst gewone kipfilet op de markt te brengen? Ongekookt en nog volledig? Ben to be honest niet zo'n fan van de kippenblokes :p

Ook dit kan sneller komen dan je denkt ;). (Heb je zowel stevig als normaal geprobeerd? Onze ervaring is dat de voorkeur altijd naar één hangt! Maar dat is smaak.)

ben benieuwd naar de prijs van het toekomstige beef jerkey product. Vind het erg lekker maar helaas overal echt (te) duur voor mij. Maar wellicht is het voor jullie ook niet mogelijk om dit betaalbaar te maken omdat het sowieso duur is om beef jerkey te maken. Maar wie weet haha;)

Eén tot max drie maanden moet dit duidelijk zijn.

Ook dit kan sneller komen dan je denkt ;). (Heb je zowel stevig als normaal geprobeerd? Onze ervaring is dat de voorkeur altijd naar één hangt! Maar dat is smaak.)

Jup heb beide geprobeerd en vind ze allebei wat uitgedroogd smaken ook al warm ik ze eigenlijk heel snel op in de pan. Ben benieuwd :)

• #1.659
Jup heb beide geprobeerd en vind ze allebei wat uitgedroogd smaken ook al warm ik ze eigenlijk heel snel op in de pan. Ben benieuwd :)

Bedoel je met snel hoog vuur? Dat is 'dodelijk' omdat je dat het vocht uit de kipblokjes haalt :). Langzaam of liefst door de omgeving als laatst bij een maaltijd, totaal niet droog hier! Ik warm het zelf bv soms tussen tomatenblokjes met kruiden op (met pasta + groente). Los eten kan. Maar als je kipfilet rauw zou bakken en los zou eten is het wss ook 'droog' ook omdat het gewoon saai is. Je moet het zelf lekker maken. Zou je bijna uitnodigen bij mij keer te proberen eten :D it is... awesome :cool: . Begrijp mij niet verkeerd hoor! Het kan best zo zijn dat je het dan nog steeds niks vind, dat is smaak. Gister weer een review die super blij er mee is bv http://musclemeat.nl/index.php?route=product/testimonial

Als dit een lieve wereld was zou ik alles meteen willen vertellen. Maar er liggen altijd potentiëlen concurrenten op de loer, dus ik ben voorzichtig.

Zoals je weet is beef jerky één van de dingen waar wij volop mee bezig zijn. Verder als hint: ''producten waardoor niemand ooit meer het gasfornuis hoeft aan te zetten, welcome to: ''gemak dient de mens.'' Eigenlijk wil ik het woord revolutionair wel noemen, omdat het niet in de supermarkten op deze manier ligt.

Bb magnetron maaltijden? :shrug: haha

Terug
Naar boven