MuscleMeat

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.721
Ik denk "Insecten" en nog wat.

Haha zou inderdaad 'revolutionair' zijn voor een webshop, maar nee.

Ben heel benieuwd naar wat er komen gaat. Neem aan dat je generation iron bedoeld :) die wil ik ook heel graag zien!

Typo inderdaad :). Nog even geduld!

Doen jullie nog wat met die hype rond grass fed beef?

We kunnen er aan komen, maar voorlopig kijken wij hier nog niet naar. We willen eerst meer verschillende producten voordat wij van het zelfde product verschillende 'versies' uitbrengen.

Moeten de paardenbiefstukken anders klaargemaakt worden dan de kogel ?
Vanavond was de paarden echt niet te vreten ,rood van binnen maar echt 10 minuten op 1 stuk kauwen :(
Vrouwlief heeft hem gewoon zelfs weggegooid :(

Ik maakte ze hetzelfde klaar als kogel ,2 minuten aan beide kanten

Volgende bestelling anders maar weer kogel die waren echt perfect !

Jammer om te horen, ik betreur het! Helaas is elk beestje anders en zo ook elk stukje iets beter of slechter dan de ander. Mijn eigen ervaring is dat 1 op de 20 wat minder is. De gemiddelde kwaliteit ligt erg ook bij onze paardenbiefstuk. Ik zou het dan ook niet 1 stukje de mening laten bepalen. Ik eet sinds 3 maanden elke dag 1 paardenbiefstuk, daarom zeg ik uit eigen mening dat ik denk dat je echt even pech hebt. Helaas kan ik hier niks aan doen omdat het van de buitenkant niet te zien is. De bereiding is hetzelfde. Probeer er nog eens een en report back to us! Fijn te horen van de runderkogelbiefstuk.

Moeten de paardenbiefstukken anders klaargemaakt worden dan de kogel ?
Vanavond was de paarden echt niet te vreten ,rood van binnen maar echt 10 minuten op 1 stuk kauwen :(
Vrouwlief heeft hem gewoon zelfs weggegooid :(

Ik maakte ze hetzelfde klaar als kogel ,2 minuten aan beide kanten

Volgende bestelling anders maar weer kogel die waren echt perfect !
Das vreemd... Hier vanavond ook weer paardenbiefstuk op het menu.. en zalig mals.. kon hem uit elkaar zuigen en mijn man ook. Heb al meerdere malen besteld en dit nog nooit gehad.
Ik bak ze hetzelfde als jij doet.

Zitten altijd een enkele bij waar niet doorheen te komen is. Heb je altijd bij biefstuk. Werkte in een restaurant waar we de beste kwaliteit hertenbiefstuk hadden en zelfs daar zat wel eens zo eentje tussen.

• #1.724
Nieuws update: drie nieuwe categorieën

Muscle Meat wil producten aanbieden die een voordeel hebben ten opzichte van de supermarkten. Dit kan extra kwaliteit zijn (denk bv aan de zalm), prijs (pangasius), een combinatie van (biefstuk kwaliteit en prijs) of gemaksproducten voor de sport (denk bv aan de gekookte kipblokjes). In de komende tijd zullen wij met een aantal producten komen op dit laatste punt: gemaksproducten.

1: Carbs
Carbs zijn natuurlijk in elke voedingswinkel wel te vinden. We kunnen rijst pasta rauw gaan verkopen, maar waarom zou je dat bij Muscle Meat bestellen? We gaan het in een vorm aanbieden waar het kant en klaar is, ofwel voorgekookt. Stel je voor, je pakt onze zak (2,5kg) basmati rijst uit de vriezer (alles is los van elkaar gevroren), haalt de hoeveel er uit die je nodig hebt, 2 minuten in de magnetron en en klaar! Toen wij dit voor het eerst probeerde waren wij bang dat het droog, vies, niet te eten zou zijn. Zonder te overdrijven: je zult verstelt staan :).

2: Groente
Dit zelfde geld voor de groente, voorgekookt. Dit is gedaan op 85graden, zodat de voedingstoffen er nog maximaal in zitten. Het aantal minuten waarom het is voorgekookt is precies afgestemd zodat het niet over gekookt slap is, of onder gekookt hard.

3: Stoofpotjes
Wij werken samen met een vleesfabriek. Daar werkt onze eigen slager dan ook. Deze slager (onze schoonvader) heeft dit product ontwikkeld, zijn eigen recept net als alle andere vee producten, met ons (runderbiefstuk tartaar, Low fat hamburger etc.) Wij hebben (helaas) geen patent op dit product. Dit betekent dat de fabriek waar hij werkzaam is mag doen met het product wat zij willen. Ze hebben er voor gekozen (mede omdat ze zien dat het product bij ons loopt) verder te gaan verkopen. Daarom hebben ze hun eigen label er op gedaan en het recept verandert, meer gericht naar de supermarkt. De kosten die komen kijken om ons eigen recept hiernaast nog te maken is niet te doen. We willen dit product nog steeds aanbieden, maar helaas niet meer als post-workout meal, omdat het dus gaat veranderen. We zullen een nieuwe categorie maken genaamd Cheatmeat, waar wij dit nieuwe recept nog wel zullen aanbieden. Hier zal in de toekomst ook andere producten komen voor de cheat dagen.

Laatst bewerkt:
klinkt goed :D

Ben benieuwd wanneer die erop staan ga zeker een bestellen wagen!:)

Goede aanvulling op assortiment!

Dat klinkt goed! :)
Ben benieuwd naar de producten en prijzen.

Wel jammer van de stoofpotjes. :(

Balen van de stoofpotjes, die vond ik juist ontzettend geslaagd en die wilde ik weer bestellen.

Al enig idee wat de prijzen ongeveer zijn van de rijst en groente?

• #1.730

Ben benieuwd wanneer die erop staan ga zeker een bestellen wagen!:)

Goede aanvulling op assortiment!

:thumbs: mooi! Jullie begrijpen dat ik het natuurlijk al gebruik, ik ben verslaafd :cool: . We willen het zo snel mogelijk met jullie delen. Het eerste product (onder voorbehoud) wordt woensdag avond verwacht op de website.

Dat klinkt goed! :)
Ben benieuwd naar de producten en prijzen.

Wel jammer van de stoofpotjes. :(

Balen van de stoofpotjes, die vond ik juist ontzettend geslaagd en die wilde ik weer bestellen.

Er komen nog genoeg mooie nieuwe producten aan. De stoofpotjes blijven wel. Het recept smaakt hetzelfde, lekker zal het blijven. Er zal alleen minder dan 40gr eiwit in gaan zitten wat erg jammer is. Vandaar dat we het geen post workout meal meer noemen en onder cheat meat gaat vallen.

Al enig idee wat de prijzen ongeveer zijn van de rijst en groente?

Nog even geduld ;)!

Laatst bewerkt:
Voorgekookte rijst en groente :thumb:

Moet je die rijst perse in de magnetron doen of kan je m ook gewoon laten ontdooien en onderweg opeten?

Paardentartaar en hamburgers zijn erg goed! Paardenbiefstuk ook één gehad die vrij taai was, maar ben niet zo moeilijk, dus gewoon kauwen. :D

Hi Scoob,
Ervaringen met de paardenbiefstuk zijn wisselend.
Buiten de bereiding om zie ik dat de stukken varieren van 177 gram tot 196 gram gevroren.

Ik merk dat er 2 verschillende soorten stukken zijn, platte en wat dikkere stukken in gevarieerde vorm.
Met de platte heb ik nog nooit problemen gehad, goede structuur en mals.
De dikkere vormen daarin tegen bevatten bijna allemaal 1 stuk wat niet weg te kauwen is.

De bereiding is op diverse manieren gebeurd met steeds zelfde resultaat.
De lekkerste manier is op de bbq (smullen!) persoonlijk het lekkerst.

Ps; gewogen op een niet ge-ijkte weegschaal.

Uit de sample pakket van flexcup:

De hamburger was erg lekker en goed te bereiden. De kipblokjes (geloof dat er wat kruiden bij zaten, weet even niet meer welke) waren droog, misschien de volgende keer anders bereiden haha. Stoofpotjes waren heel lekker ;)

Weer vier kilo kip besteld :D
Blijft erg makkelijk, gaat de kip t.o.v. de andere producten nou hard?

Kun je je niet hard opstellen ten opzichte van die stoofpotten? Of verwacht je dat die dingen toch wel gaan verkopen, ookal dreigt musclemeat dat ze ze niet meer aanbieden?

Cocovite kan je rauw drinken toch? Normaal worden eieren slechter opgenomen wanneer je dit doet, hoe zit dat met deze versie?

• #1.738
Voorgekookte rijst en groente :thumb:

Moet je die rijst perse in de magnetron doen of kan je m ook gewoon laten ontdooien en onderweg opeten?

Goede vraag! Ik zal zorgen dat dit bij het kopje bereiding komt te staan wanneer het product op de website staat. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Ik neem aan dat dit wel kan. Het is voorgekookt, er zit al vocht in. Afgezien daarvan staat alle informatie over bereiding op de zakken. Alleen heb ik vandaag niet de mogelijkheid om daar op te kijken, dat wordt morgen avond.

Paardentartaar en hamburgers zijn erg goed! Paardenbiefstuk ook één gehad die vrij taai was, maar ben niet zo moeilijk, dus gewoon kauwen. :D

:thumbs: bedankt voor de feedback.

Hi Scoob,
Ervaringen met de paardenbiefstuk zijn wisselend.
Buiten de bereiding om zie ik dat de stukken varieren van 177 gram tot 196 gram gevroren.

Ik merk dat er 2 verschillende soorten stukken zijn, platte en wat dikkere stukken in gevarieerde vorm.
Met de platte heb ik nog nooit problemen gehad, goede structuur en mals.
De dikkere vormen daarin tegen bevatten bijna allemaal 1 stuk wat niet weg te kauwen is.

De bereiding is op diverse manieren gebeurd met steeds zelfde resultaat.
De lekkerste manier is op de bbq (smullen!) persoonlijk het lekkerst.

Ps; gewogen op een niet ge-ijkte weegschaal.

Dat is raar. In de +- 7maanden dat wij versturen hebben wij nog nooit een opmerking gehad over het gewicht. Wij wegen zelf alles na bij de biefstukken voordat het de isolatie zak in gaat. Er zou dat door dit proces iets doorgekomen zijn. Soms zitten er een ligt stuk in, maar dit wordt gecompenseerd door een iets zwaardere zodat het totaal gewicht klopt. Je kan ons altijd mailen met een foto van het gewicht op de weegschaal, want ze horen nooit lichter te zijn dan 190gr. De marge is 190-210gr. Dan zorgen wij natuurlijk voor een compensatie.

Uit de sample pakket van flexcup:

De hamburger was erg lekker en goed te bereiden. De kipblokjes (geloof dat er wat kruiden bij zaten, weet even niet meer welke) waren droog, misschien de volgende keer anders bereiden haha. Stoofpotjes waren heel lekker ;)

Leuk dat je een proefpakket toen hebt gekocht! Ik ben bezig met betere instructies voor op de product pagina van de kipblokjes over het warm maken. We horen te vaak dat bv klanten het direct op de pan leggen op hoog vuur. Hierdoor gaat het vocht er uit gaat de malsheid weg.

Weer vier kilo kip besteld :D
Blijft erg makkelijk, gaat de kip t.o.v. de andere producten nou hard?

De gekookte kipblokjes blijven het meest populaire product :). De andere producten lopen zeker ook goed, maar de kip stijgt er wel ver boven uit. Het luxe vlees wordt zo nu en dan besteld wat leuk is om te zien dat hier toch gebruik van gemaakt wordt door sporters.

Kun je je niet hard opstellen ten opzichte van die stoofpotten? Of verwacht je dat die dingen toch wel gaan verkopen, ookal dreigt musclemeat dat ze ze niet meer aanbieden?

We hebben een goed gesprek gehad met de fabriek over de stoofpotjes, we hebben dan ook een goede band. Het Muscle Meat concept werkt en dat merkt de fabriek ook. Ter compensatie hebben wij toestemming gekregen volledig gebruik te maken van de fabriek om nieuwe producten te ontwikkelen. De prioriteit ligt op het moment op beefjerky, maar er staan ook andere producten in de wachtrij om ontwikkeld te worden speciaal voor ons.

Wij blijven het product wel aanbieden en er komen zelfs 2 nieuwe smaken. De macro's zullen alleen wel anders zijn.

Cocovite kan je rauw drinken toch? Normaal worden eieren slechter opgenomen wanneer je dit doet, hoe zit dat met deze versie?

Toevallig is deze vraag een week geleden geweest. Ik heb toen gesproken met de kwaliteit afdeling van Cocovite. Het feit dat het gepasteuriseerd is heeft geen invloed op de biologische beschikbaarheid van 51%, koken verhoogt dit percentage tot circa 91%, wat betekent dat het eiwit van gekookte eieren tweemaal beter wordt opgenomen dan dat van rauwe eieren.

Laatst bewerkt:
Iemand tips om de naturel kip (zacht) voor avondeten een beetje op smaak te brengen?

• #1.740
Iemand tips om de naturel kip (zacht) voor avondeten een beetje op smaak te brengen?

''Kip het meest veelzijdige stukje vlees ''. Je kan er van alles mee! Blijf niet eindeloos uit het zakje eten is mijn persoonlijke tip. Tuurlijk is dat gemakkelijk en kan dit als je haast hebt bijvoorbeeld, maar na zoveel kg achter elkaar kan dit saai worden. Je kan de Muscle Meat gekookte kipblokjes voor elk gerecht waar kippenborst/blokjes in zit gebruiken die er is. Het gemak is er nu dus dat je het niet meer hoeft te snijden en bakken. Gooi het als laatste stap bij een maaltijd. Zoek voor kip recepten via google.

Je kan ook hier bijvoorbeeld kijken:

1, AH recepten: http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/vinden/?rq=kip (nee ik maak geen reclame voor een concurent ;) )

2, dbb topic: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/gekookte-kipfilet-lekker-maken-344472/

3, post je maaltijd (komt vaak kip langs) http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/post-maaltijden-pics-323275/index287.html#post8294266

4, om de kip zelf op smaak te brengen gebruik ik kruiden zakjes van http://www.gekruid.com/ en http://www.gekruid.com/keukenkruiden/filter/kip_en_gevogelte.html

Terug
Naar boven