Voorgekookte rijst en groente
Moet je die rijst perse in de magnetron doen of kan je m ook gewoon laten ontdooien en onderweg opeten?
Goede vraag! Ik zal zorgen dat dit bij het kopje bereiding komt te staan wanneer het product op de website staat. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Ik neem aan dat dit wel kan. Het is voorgekookt, er zit al vocht in. Afgezien daarvan staat alle informatie over bereiding op de zakken. Alleen heb ik vandaag niet de mogelijkheid om daar op te kijken, dat wordt morgen avond.
Paardentartaar en hamburgers zijn erg goed! Paardenbiefstuk ook één gehad die vrij taai was, maar ben niet zo moeilijk, dus gewoon kauwen.

bedankt voor de feedback.
Hi Scoob,
Ervaringen met de paardenbiefstuk zijn wisselend.
Buiten de bereiding om zie ik dat de stukken varieren van 177 gram tot 196 gram gevroren.
Ik merk dat er 2 verschillende soorten stukken zijn, platte en wat dikkere stukken in gevarieerde vorm.
Met de platte heb ik nog nooit problemen gehad, goede structuur en mals.
De dikkere vormen daarin tegen bevatten bijna allemaal 1 stuk wat niet weg te kauwen is.
De bereiding is op diverse manieren gebeurd met steeds zelfde resultaat.
De lekkerste manier is op de bbq (smullen!) persoonlijk het lekkerst.
Ps; gewogen op een niet ge-ijkte weegschaal.
Dat is raar. In de +- 7maanden dat wij versturen hebben wij nog nooit een opmerking gehad over het gewicht. Wij wegen zelf alles na bij de biefstukken voordat het de isolatie zak in gaat. Er zou dat door dit proces iets doorgekomen zijn. Soms zitten er een ligt stuk in, maar dit wordt gecompenseerd door een iets zwaardere zodat het totaal gewicht klopt. Je kan ons altijd mailen met een foto van het gewicht op de weegschaal, want ze horen nooit lichter te zijn dan 190gr. De marge is 190-210gr. Dan zorgen wij natuurlijk voor een compensatie.
Uit de sample pakket van flexcup:
De hamburger was erg lekker en goed te bereiden. De kipblokjes (geloof dat er wat kruiden bij zaten, weet even niet meer welke) waren droog, misschien de volgende keer anders bereiden haha. Stoofpotjes waren heel lekker
Leuk dat je een proefpakket toen hebt gekocht! Ik ben bezig met betere instructies voor op de product pagina van de kipblokjes over het warm maken. We horen te vaak dat bv klanten het direct op de pan leggen op hoog vuur. Hierdoor gaat het vocht er uit gaat de malsheid weg.
Weer vier kilo kip besteld

Blijft erg makkelijk, gaat de kip t.o.v. de andere producten nou hard?
De gekookte kipblokjes blijven het meest populaire product

. De andere producten lopen zeker ook goed, maar de kip stijgt er wel ver boven uit. Het luxe vlees wordt zo nu en dan besteld wat leuk is om te zien dat hier toch gebruik van gemaakt wordt door sporters.
Kun je je niet hard opstellen ten opzichte van die stoofpotten? Of verwacht je dat die dingen toch wel gaan verkopen, ookal dreigt musclemeat dat ze ze niet meer aanbieden?
We hebben een goed gesprek gehad met de fabriek over de stoofpotjes, we hebben dan ook een goede band. Het Muscle Meat concept werkt en dat merkt de fabriek ook. Ter compensatie hebben wij toestemming gekregen volledig gebruik te maken van de fabriek om nieuwe producten te ontwikkelen. De prioriteit ligt op het moment op beefjerky, maar er staan ook andere producten in de wachtrij om ontwikkeld te worden speciaal voor ons.
Wij blijven het product wel aanbieden en er komen zelfs 2 nieuwe smaken. De macro's zullen alleen wel anders zijn.
Cocovite kan je rauw drinken toch? Normaal worden eieren slechter opgenomen wanneer je dit doet, hoe zit dat met deze versie?
Toevallig is deze vraag een week geleden geweest. Ik heb toen gesproken met de kwaliteit afdeling van Cocovite. Het feit dat het gepasteuriseerd is heeft geen invloed op de biologische beschikbaarheid van 51%, koken verhoogt dit percentage tot circa 91%, wat betekent dat het eiwit van gekookte eieren tweemaal beter wordt opgenomen dan dat van rauwe eieren.