XXL Nutrition

Gestopt My 50+ coronacut to shreddedness

Contest
Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha. Ik krijg nu weer die typische wielrennerslook qua bruin worden. Dus gebruinde armen en benen, precies tot de randjes van shirt en broek. Nog even nadenken hoe ik dat aan ga pakken, want dat ziet er natuurlijk niet uit voor de eindfoto's straks. Ik heb echter geen tuin of balkon op de zon en in m'n blote bast over straat lopen ben ik ook niet zo van. ;) Zonnebank doe ik ook niet aan; heb geen zin in huidkanker...
It’s time for Mt2! Nee grapje, maar ik ga denk ik binnenkort wel even naar de zonnebank, zijn die geopend?

Ja, alleen in een bibshort fietsen geeft mooie tanlijnen.

• Topic Starter Topic Starter
O ja, en een beetje doelloos in de zon bruin liggen te bakken vind ik ook niks aan. Dus misschien wordt het wel een blanke torso met gebruinde armen en benen op de eindfoto's. :bang:

O ja, en een beetje doelloos in de zon bruin liggen te bakken vind ik ook niks aan. Dus misschien wordt het wel een blanke torso met gebruinde armen en benen op de eindfoto's. :bang:
Boek erbij nemen en wat lezen? Muziek luisteren. Genieten van de rust en de zon?

Voel je jezelf niet te skinny nu je gewicht zoveel is gedropt? Die vraag zegt natuurlijk meer over mezelf... ik zou het er moeilijk mee hebben :angstig:

Boek erbij nemen en wat lezen? Muziek luisteren. Genieten van de rust en de zon?
Misschien ga ik dat toch wel doen ja. Ik woon vlakbij een strand en heb ook meer tijd over vanwege de coronacrisis.

Voel je jezelf niet te skinny nu je gewicht zoveel is gedropt? Die vraag zegt natuurlijk meer over mezelf... ik zou het er moeilijk mee hebben :angstig:
Er blijft inderdaad niet heel veel massa over, ondanks dat ik gedisciplineerd mijn krachttrainingen blijf doen op voldoende intensiteit. Het zij zo. The curse of being natty for life. Ik hoop wel dat er in de beoordeling een beetje rekening mee wordt gehouden dat ik 50+ ben en niet 'enhanced'.

Het grappige is wel dat ik mezelf er door het lagere vetpercentage toch iets 'indrukwekkender' uit vind zien met al die zichtbare spieren en aderen. Maar ja, met kleren aan zie je daar niets van en zou je niet eens zeggen dat ik naar de sportschool ga...

Lekker naar de Hoornse plas, en zonnen. Zie het als uitrusten en herstel, goed eten mee en relaxen. Misschien kun je er een kano huren voor cardio. Alles mag en kan, be a circle, we don't care. Stay natty, stay alive !

Ik lees nu je leeftijd pas.....had je jonger geschat op basis van foto's.
Ps Ik heb ook een witte buik en bruine benen en armen.

Het is echt een leerproces, zo'n eerste cut. Ik denk dat ik, door de frustratie dat het gewicht twee weken bijna gelijk is gebleven, mijn kcal's toch te ver heb verlaagd. Ik ben nu bijna 5 kilo kwijt in een kleine 6 weken, wat volgens mij best veel is, als je al enigszins 'lean' begint aan een cut. Plan is nu om de intake weer te verhogen van 2250 naar 2500 voor een week en kijken wat dit voor effect heeft.

Verder probeer ik de intake steeds aan te passen aan de hoeveelheid cardio die dag. Dus 2500 KCal als ik een krachttraining doe en een uurtje wandel (=335 KCal). Maar als het mooi weer is en ik ga 2 uur op de racefiets (al snel 1200 KCal) i.p.v. een uurtje wandelen, dan verhoog ik mijn intake die dag om te compenseren voor die extra cardio.

Gewichtsverloop sinds de start van de cut op 1 april:
Clipboard02.jpg

Laatst bewerkt:
O ja, wat ik nu ook zeker merk is dat ik de neiging heb om energie te sparen. Het liefst lig of zit ik gewoon stil. Het klopt dus wel dat je NEAT omlaag gaat in een cut, tenzij je je hier bewust tegen verzet.

Vroeger waren de mensen van 50 al redelijk bejaard. Tegenwoordig hoeft dat echt niet meer. Vlotte kleding, vlot kapsel en een vlotte fysiek en je kunt er nog jaren mee door. :thumb: En meer vrije tijd en meer energie om het vele geld uit te geven, tis net de 3de puberteit.

Als je het maar vaak genoeg zegt ga je het een beetje geloven ja.

Ik plaats hier weinig over mijn trainingen, omdat thuistrainingen met elastieken niet echt spannend zijn. Maar omdat dit ook bij een goed log hoort, komt hier weer een update. Ik train nog steeds 6 dagen per week, afwisselend A en B.

Maandag 11 mei. Training A.
Unilateral pistol squat from a box (33 cm): 4x12
Unilateral banded shoulder press: 4x14/15
Unilateral pistol squat from a box (33 cm): 4x12
Unilateral dumbbell side raise: 4x16
Unilateral banded leg curl: 4x15
Ab crunch: 4x80sec (static hold)
Banded face pull: 4x20

Dinsdag 12 mei. Training B.
Weighted pushup 4x7-8
Unilateral banded row: 4x15
Unilateral weighted calf raise: 4x20-22
Unilateral banded triceps extension: 4x12-15
Unilateral banded pulldown: 4x14-15
Unilateral dumbbell biceps curl: 4x13-15
Banded real delt fly: 4x15

De enige spiergroep die misschien wat onderbelicht blijft met dit schema zijn de billen. Ik hoop dat de 8 setjes pistol squats voldoende zijn. Glute bridges en hip thrusts zijn of te licht of voelen kut in de uitvoering. Goodmornings of RDL's met bands idem.

Laatst bewerkt:
Al geprobeerd een band dubbel te vouwen bij de hip thrusts? Zo creëer je meer spanning.

Eventueel dan een unilaterale beweging toevoegen, zodat het zwaarder is.

Al geprobeerd een band dubbel te vouwen bij de hip thrusts? Zo creëer je meer spanning.

Eventueel dan een unilaterale beweging toevoegen, zodat het zwaarder is.
Ik doe al bijna alles unilateraal (zie schema).
Hoe moet je bij banded hip thrusts de band dan fixeren? Daar heb ik nog geen oplossing voor.
Ik heb al van alles geprobeerd. Unilateral hip thrust met een 15kg dumbbell op de heupen was nog steeds te licht. 4x20 ging moeiteloos en ik heb geen zwaarder gewicht.

• Like
Waarderingen: Onit
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven