AndroidHealthClinic

Gestopt My 50+ coronacut to shreddedness

Contest
Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar ik zou graag onder de 10% geraken aan het eind van de contest, 7-8% zou nog beter zijn. Maar dit raad je dus af?
Ik ben geen held in vetpercentage schatten, maar naar wat ik zie is er praktisch geen vet te bespeuren (op deze pic toch). ik denk dat het mogelijk is dat je al onder de 10% staat. Persoonlijk vind ik heel lage vetpercentages alleen maar mooi ogen bij echt veel spiermassa. Ik denk dat alles veel mooier uitkomt als je een kg of 10 spiermassa erbij weet te plakken op dit vetpercentage (maar smaken verschillen hee, het is maar een mening)

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat alles veel mooier uitkomt als je een kg of 10 spiermassa erbij weet te plakken op dit vetpercentage (maar smaken verschillen hee, het is maar een mening)
Daar heb je zeker gelijk in, maar ik denk dat dat een utopie is op mijn leeftijd (51) en het feit dat ik al ruim 4½ jaar fanatiek aan krachttraining doe. Vandaar ook mijn keuze om te gaan cutten voor deze contest. Als dit nergens op lijkt, kan ik mijn deelname beter intrekken. :(

Daar heb je zeker gelijk in, maar ik denk dat dat een utopie is op mijn leeftijd (51) en het feit dat ik al ruim 4½ jaar fanatiek aan krachttraining doe. Vandaar ook mijn keuze om te gaan cutten voor deze contest.
Ik vergeet steeds dat je 51 bent :) dat maakt het inderdaad wel een stuk moeilijker naturel :)

Even een tussentijdse foto. De rug begint al aardig droog te worden.
Vetpercentage op basis van tailleomvang is nog 11,2%, wat me een beetje tegenvalt.

rug2.jpg
Om eerlijk te zijn vind ik je echt te mager. Dit ziet er in mijn ogen ongezond en ondervoed uit.
Ik weet dat je 51 bent en goed eet. Maar ik zou echt stoppen met cutten. Lijkt me gewoon dat t ook niet gezond is zo laag in vet% te gaan zitten Als je al zo dun bent.

Ik zou gewoon nog gaan voor wat meer massa opbouwen.

Maar da's mijn persoonlijke mening he! Dus niet negatief bedoeld. :)

Laatst bewerkt:
Maar ik zou graag onder de 10% geraken aan het eind van de contest, 7-8% zou nog beter zijn. Maar dit raad je dus af?

De meeste mensen schatten zichzelf lager in qua vet% dan ze daadwerkelijk zijn maar ik kan me niet voorstellen dat jij hier over de 11% bent, eerder al op 7-8. Misschien dat je op je buik nog vet vasthoud of waar anders weet ik niet maar bij mij persoonlijk net als bij veel mensen is rug het laatste wat goed droog word.

Vetpercentage ziet lager uit. Netjes voor je leeftijd. Eiwitten en vetten omhoog en paar kilo erop plakken.

Taille-omvang meten is geen goede graadmeter voor VP, want heeft te veel te maken met lichaamsbouw.

Die berekening klopt echt niet.... Vet% komt daar veel te hoog mee uit.

Je staat volgens mij ruim onder de 10%.
Leuk voor even, maar niet gezond. Dieet lekker ophogen en gaan bulken. Flinke massa aanzetten.

Wel een beetje eng dun man, ziet er heel ongezond uit :(
Om eerlijk te zijn vind ik je echt te mager. Dit ziet er in mijn ogen ongezond en ondervoed uit.
Je staat volgens mij ruim onder de 10%. Leuk voor even, maar niet gezond.
Lastig dilemma. Als ik nu weer ga bulken, ga ik weer terug naar mijn fysiek aan het begin van de contest en had ik even goed niet mee kunnen doen.

Lastig dilemma. Als ik nu weer ga bulken, ga ik weer terug naar mijn fysiek aan het begin van de contest en had ik even goed niet mee kunnen doen.
Niet verkeerd bedoeld hoor. Maar dit is niet een fysiek wat je het hele jaar kunt vasthouden. Dat je zo diep hebt kunnen gaan is absoluut knap, maar vergeet niet dat je lijf ook moet blijven functioneren.
Zodra je weer gaat verhogen hoef je niet als en varken weer alles naar binnen te werken. Gebruik maken van het feit dat je nu zo laag hebt gestaan en je lijf wss nu wel schreeuwt om meer voeding

Niet verkeerd bedoeld hoor. Maar dit is niet een fysiek wat je het hele jaar kunt vasthouden. Dat je zo diep hebt kunnen gaan is absoluut knap, maar vergeet niet dat je lijf ook moet blijven functioneren.
Dat begrijp ik. Ik weet dat een te laag vet% niet gezond is. Maar voor één keer wilde ik wel eens 'ripped' staan en deze contest leek me daarvoor een leuke aanleiding. Ik denk dat ik sowieso tot 1 juni doorga, omdat 2 maanden de minimum periode is om mee te doen. Ik houd mijn gezondheid goed in de gaten en desnoods ga ik terug naar onderhoud.

Ik vind het ook knap dat je dit bereikt hebt, is volgens mij ook onder de 10%.
Dat hebben de meesten op dit forum nog nooit behaald en zullen ze ook niet halen. Ze vergeten je duursport verleden. En ze vergeten jóuw doelstelling.
Hoe voel je je erbij ?
Hoe vind je het er zelf uitzien ?
En hoe verschilt je fysiek nu ten opzichte van toen je op 62kg door de Alpen knalde ?

Ik ben eens met wat de rest zegt tijd. Tijd voor een bulk. Je staat sowieso lager dan 10% er kan echt niks meer vanaf eigenlijk, want extreem veel spier zit er ook niet. Kan me niet voorstellen dat dit gezond is. Zeker tijd om nu te bulken want gezond ziet dit er niet uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven