AndroidHealthClinic

Gestopt My 50+ coronacut to shreddedness

Contest
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik doe al bijna alles unilateraal (zie schema).
Hoe moet je bij banded hip thrusts de band dan fixeren? Daar heb ik nog geen oplossing voor.
Ik heb al van alles geprobeerd. Unilateral hip thrust met een 15kg dumbbell op de heupen was nog steeds te licht. 4x20 ging moeiteloos en ik heb geen zwaarder gewicht.

Je pakt een weerstandsband (lange) en vouwt deze dubbel. De band komt over je been heen, tegen je lies en de andere kant wordt onder je middenvoet geplaatst. Dat is wat ik doe. Als je korte weerstandsbanden hebt, hoef je deze niet dubbel te vouwen.

Je kan dan inderdaad nog een gewicht toevoegen, ook dat doe ik. Anders is het te licht.

Ik plaats hier weinig over mijn trainingen, omdat thuistrainingen met elastieken niet echt spannend zijn. Maar omdat dit ook bij een goed log hoort, komt hier weer een update. Ik train nog steeds 6 dagen per week, afwisselend A en B.

Maandag 11 mei. Training A.
Unilateral pistol squat from a box (33 cm): 4x12
Unilateral banded shoulder press: 4x14/15
Unilateral pistol squat from a box (33 cm): 4x12
Unilateral dumbbell side raise: 4x16
Unilateral banded leg curl: 4x15
Ab crunch: 4x80sec (static hold)
Banded face pull: 4x20

Dinsdag 12 mei. Training B.
Weighted pushup 4x7-8
Unilateral banded row: 4x15
Unilateral weighted calf raise: 4x20-22
Unilateral banded triceps extension: 4x12-15
Unilateral banded pulldown: 4x14-15
Unilateral dumbbell biceps curl: 4x13-15
Banded real delt fly: 4x15

De enige spiergroep die misschien wat onderbelicht blijft met dit schema zijn de billen. Ik hoop dat de 8 setjes pistol squats voldoende zijn. Glute bridges en hip thrusts zijn of te licht of voelen kut in de uitvoering. Goodmornings of RDL's met bands idem.
Je kan ook kickbacks doen met die resistance band

• Topic Starter Topic Starter
Nu 6 weken in de cut. Tijd voor de wekelijkse update. Ik heb gelezen dat je in een cut het beste wekelijks 0,5 tot 1% van je lichaamsgewicht kunt verliezen. Die beide lijnen heb ik toegevoegd aan de grafiek (gele lijn = 0,5% afname per week, rode lijn = 1% afname per week) en dan blijkt dat ik iets te fanatiek bezig ben. Nog een reden om de intake iets op te hogen. Verder werd ik vannacht om drie uur wakker en kon ik niet meer slapen omdat ik toch wel trek had en een lege maag. Nooit eerder meegemaakt en hopelijk eenmalig, want ik wil wel goed blijven slapen.

intake.jpg

gewicht.jpg

Het gaat idd wel hard bij je! Hoeveel ga je verhogen? En waar wil je uitkomen?

Het gaat idd wel hard bij je! Hoeveel ga je verhogen? En waar wil je uitkomen?
Ik was van plan de intake te verhogen, maar heb dit nog niet gedaan! Ik zit nog steeds op een intake van 2250 KCal. Ik houd dat nog redelijk vol qua hongergevoel door de dag heen en heb nog niet het gevoel dat mijn kracht afneemt. Als het echt niet meer gaat, verhoog ik naar 2500. Ik heb geen vaststaand doel waar ik wil uitkomen. Mijn gevoel is bepalend wanneer ik stop met de cut. Voor mijn gevoel is er niet veel ruimte meer om nog verder af te vallen afgaande op mijn huidplooien. Vet op de onderrug is ook hard geslonken de afgelopen weken. Alleen op mijn billen is de huidplooi nog vrij dik (7-8 mm).

Sund

De enige spiergroep die misschien wat onderbelicht blijft met dit schema zijn de billen. Ik hoop dat de 8 setjes pistol squats voldoende zijn. Glute bridges en hip thrusts zijn of te licht of voelen kut in de uitvoering. Goodmornings of RDL's met bands idem.
Probeer eens hip airplanes het zal gaan massa aanzetten, maar ik voel hem wel goed. Ik doe het trouwens met een klein beetje steun.

Probeer eens hip airplanes het zal gaan massa aanzetten, maar ik voel hem wel goed. Ik doe het trouwens met een klein beetje steun.
Nahhh... net even geprobeerd. Leuke stretch- en evenwichtsoefening, maar dit levert natuurlijk nul hypertrofie op. Eergisteren maar weer met single leg RDL's begonnen, maar met 27,5 kg totaal in beide handen nog veel te licht. Hip thrusts met bands zoals voorgesteld door @Onit werkt ook niet, omdat de bands te schuin lopen als je ze onder je hielen fixeert.

jij woont toch in groningen? jij zou zomaar in Leer kunnen zijn?
waarom ga je hier niet voor?

Dat gaat me teveel tijd en geld kosten, 76 km enkele reis! Toch bedankt voor de tip.
je zit nu thuis? zegt dat je enorm verveelt.
ik betaal straks ook 50€ per maand extra + 120km per week extra rijden. optie om weer 4x een uurtje te trainen ben ik al heel erg blij mee.

Dan zou ik proberen om goodmornings te doen, met bands om je nek, met een bezemsteel in je nek icm bands, met een 27mm steigerpijp in je nek en twee emmers/zakken zand er aan of zercher-style met een 25kg zak zand. Als dat niet gaat, nordic hamstring curls, backextensions of reversehypers op een bankje, of anders probeer je (top-loaded) windmills.

Nahhh... net even geprobeerd. Leuke stretch- en evenwichtsoefening, maar dit levert natuurlijk nul hypertrofie op. Eergisteren maar weer met single leg RDL's begonnen, maar met 27,5 kg totaal in beide handen nog veel te licht. Hip thrusts met bands zoals voorgesteld door @Onit werkt ook niet, omdat de bands te schuin lopen als je ze onder je hielen fixeert.

Bij mij werkt het. Ik maak vanavond een foto voor je!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven